Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3514 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28545
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17001)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11544)

vymena zadneho kolesa-jawa - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuvymena zadneho kolesa-jawa - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
12.10.2006 8:39

vymena zadneho kolesa-jawa

radiko
 Kávičkár 

Ikona

Ako vymenim zadne kolo na Jawke?Poradte mi. Treba dat pozor na nieco ??? Dakujem


12.10.2006 9:31

Re: vymena zadneho kolesa-jawa

Jack
 Kustomizér 

Ikona

Povoliť len osku a nehýbať so šponovákmi, ktoré nastavujú polohu kolesa v priamej stope, ani s rozetou. Dobre je, ak ste dvaja, je treba nahnúť moto na pravú stranu, jeden drží moto a druhý vyberá kolo.


12.10.2006 10:00

Re: vymena zadneho kolesa-jawa

Pali79
 Turista 

Ikona

mas na mysli stare "kolo" za nove? A neuviedol si o aku Jawku sa jedna?!, ci cele koleso alebo mas vari na mysli len pneumatiku...? (to je dost podstatne...)
No ak ide o Jawu 350 co mas v profile, tak nasledovne:

Postavis masinu na hlavny stojan. Vhodne je postavit ju na dosku s hrubkou 3-5 cm - na konci pochopis preco.

Ak ti brani vytiahnut osku zo zad. kolesa pravy tlmic vyfuku, tak najprv treba demontovat cely pravy vyfuk dole (5 srub: 2 na prirube na valci, 1 pri predej stupacke, 2 pod zadnou stupackou)

Povolis maticu na lavej strane osky. Na pravej strane tu velku maticu nepovoluj-ta drzi zadnu rozetu-tu netreba povolovat!

Odsrubujes kridlovu maticku na lanku ovladania zadnej bubnovej brzdy (najlepsie uplne vysrubbovatk, aby sa dalo lanko zvesit z kotvciaceho ocka.

Vysunies osku doprava pomocou tycky abo tensieho srubovaku ktory zasunies to priecnej dierky v oske zad. kolesa a pootacanim osky ju vytahujes von, pritom druhou rukou pridrziavaj zad. koleso aby to slo lahsie.

Nasledne ti vypadne distancna rurka, ktora sa nachadza na lavej strane vidlice, a hned na to stit bubnovej brzdy, ktorej reakcne rameno zvesis z kolika na vidlici, a cely stit s brzdovymi celustami vysunies z brzdoveho bubna.

Jawa sa prevazi na pred. koleso, zadne koleso povytiahnes na lavu stranu z unasaca s gumovymi blokmi (ktore su na zadnej rozete=na zadnom retazovom kolese)

a nejak popod blatnik simkou polohou kolesa zad. koleso vytiahnes spod motorky von. Ak stoji motorka na hrubsej doske, tak tento ukon pojde lahsie, lebo ostane viac priestoru pod zad. blatnikom... (staci doska, nemusite byt ani dvaja... ja som vsteko zvladal svojpomocne!;) )

A jasne, nespomenul som povolovanie napinakov, ktore nie len nastavuju polohu kolesa v "priamej stope", ale aj napinaju retaz. Tie treba povolit iba vtedy, ak sa meni retaz, resp. ak treba dosponovat retaz pocas jej zivotnosti. Vtedy ale treba povolit aj maticu na pravej strane osky zad. rozety-presne tu, ktoru pri demontazi zad. kolesa nepovolujeme! (aby obe strany osky sa uvolnili a napinakmi rovnomerne posunuli-ty, sa nasponovala retaz a pritom ostalo koleso v priamej stope! :-)

Vsetky tieto informacie a postupy som ti napisal z pamati-cisto co si pametam z mojej Jawky 350. Ale ja som mal typ 639, ty mas 640 - tam lahkost prevedenia demontaze moze byt trosku ina ako na 639. Na tej mojej bolo tak ako som opisal. (vcetne nutnosti demontaze praveho vyfuku - zavadza pri vytahovani osky. a bez postavenia masiny na dosku neostava dostatok miesta pre vytiahnutie zad. kolesa popod zad. blatnik.

SPATNA MONTAZ V OPACNOM PORADI + jasne, s urcitou davkou citu, zmyslu pre funkcnost a montaz.

Prajem ti uspesnu vymenu zadneho kola :-)


12.10.2006 13:37

Re: vymena zadneho kolesa-jawa

roman
 Turista 

Ikona

Pali79 ma vo vsetkom pravdu ;-) len ten vyfuk by som nedaval dole(treba ho potom znova utesnit atd.). Ovela jednoduchsie a menej pracne je odsrubovat 2 sruby, ktore hore drzia zadne tlmice. Tym sa ti kyvka znizi a osku lahko vytiahnes pod vyfukom ale hned nasad naspat sruby tlmicov(aspon jednu zasunut) aby ked das dole koleso tak kyvka nepadla az na zem. :-D
PS: pred demontazou si poriadne prezri ako to je oskladane hlavne lava cas kde je uz spominana distancna rurka. ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil roman (12.10.2006 13:40)


12.10.2006 21:34

Re: vymena zadneho kolesa-jawa

radiko
 Kávičkár 

Ikona

roman-tak aj som to presne urobil ako pises. nedaval som dole cely vyfuk, iba povolil posledne dve srubky. Uz mam nove kolo na mieste, tak mozem jazdit.
Vdaka za rady
:-P :-P :-P :-P :-P


13.10.2006 12:25

Re: vymena zadneho kolesa-jawa

Pali79
 Turista 

Ikona

no vidis... aj tak se da! ;) (pravdupovediac ma tento sposob nenapadol :-D ) ale v poho! Len ta zad. vidlica spolu s tlmicmi vecej vazi - viacej trimat v lufte... ale ked sa chce, aj tak se da! ;)

Ono, a co takeho vela by si chcel utesnovat na vyfuku? Ved priruba kolena do valca zapadne pekne do tej gulovej dosadacej plochy, akurat poutierat handrou a nasrubovat...

Ale dobry sposob! Uznavam :-}



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.