Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3559 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28540
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11542)

BABETTA - TUNING - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBABETTA - TUNING - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

02.07.2007 12:19

BABETTA - TUNING

Cawte xlapi chystam sa kupit babettu, no skor rodicia ju idu kupit lebo na nic lepsie som ich nepresvedcil, ze vraj na behanie po dedine mi to uplne staci. No co uz... Tak Vás, skusenych trhačov asfaltu chcem poprosit ci by ste sem nemohli napisat nejake navody jak babetke zdvihnut vykon, a trochu ju vytuningovat. Je mi jasne ze ziadny spoiler alebo naraznik tam nedam, ale urcite sa to nejak da vylepsit. takze please dajte sem neco, alebo aspon odkazy na nejake stranky zamerane na babetty. VDAKA ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil NAPI (02.07.2007 12:20)


02.07.2007 12:23

Re: BABETTA - TUNING

heso
 Edvenčr 

Ikona

daj tam Viper :-D


02.07.2007 12:25

Re: BABETTA - TUNING

eNeM
 Geriatrik 

maximálne vymeň prevodové kolečká, aby bol lepší pomer. Alebo... nalej tam 150 oktánový letecký benzín :-D


02.07.2007 12:37

Re: BABETTA - TUNING

nno jasne vodku tam dam


02.07.2007 12:45

Re: BABETTA - TUNING

a to sa da na babete zvisit vykon????? :-@ :-@ :-O :-O kolko nanej chces ist? skus to tu napisat ;-)


02.07.2007 12:59

Re: BABETTA - TUNING

no jasna paka ze jo!.. som cital neco o sracovani vyfuku.. zvysi rychlost o 10-15 km/h.. som chcel vedet neco dalsie....


02.07.2007 13:00

Re: BABETTA - TUNING

a jak tak beham po nete tak vsimam ze vytuningovat sa da vsetko......


02.07.2007 14:50

Re: BABETTA - TUNING

eNeM
 Geriatrik 

ale to s tými kolečkami nie je blbosť. na 210 sa taký kit dá fakt kúpiť


02.07.2007 15:14

Re: BABETTA - TUNING

MalyMirec
 Kávičkár 

Ikona

poradne vsetko vycistit, podotahovat, s tym vyfukom je to dobry napad
mozes tam kupit stitok nad svetlo, pekne merovky, kvalitny olej, dat to vsetko do peknej farby
a mas babettu ako cukrik ;-)
kamos to tak mal, stalo to zato :-)


02.07.2007 15:41

Re: BABETTA - TUNING

269051
 Ľadvinka 

Ikona

Fantazia ;-)


02.07.2007 15:42

Re: BABETTA - TUNING

Ja som sa kedysi tiež pokúšal o tuning babety :-} a skončilo to zadrením :'( ale jj sprav ako napísal Maly Mirec vylešti sacie a výfukové kanály možeš ich aj trochu zväčšiť . Potom sa dá upravit aj carburátor bud prevrtaním trisky ale to radsej nerob aby si to neprešvihol a babetka ti nepojde vobec (popripade carburator uplne vymenit :-~ ) za iný (dá sa este podbrusit hlava aby sa zvýšil kompresný pomer) ale davaj pozor ten motor nieje stavaný na taký výkon po chvíli by sa rozpadol


02.07.2007 15:56

Re: BABETTA - TUNING

najväčší tuning babetty je spätné zrkadielko na pravej strane :D


02.07.2007 16:19

Re: BABETTA - TUNING







nenechaj sa znechutiť, jasné že sa dá aj babeta vytuniť. celkom dobrá stránka je napríklad tátowww.razdva.cz/alesmarek/babetta/ okrem skrátenia výfukového kolena sa zameraj hlavne na zopár overených zásad:

1. Používaj kvalitný benzín s vyšším oktánovým číslom.

2. Používaj kvalitný syntetický olej, ktorý má certifikát a zodpovedá kvalite APIT C, alebo C+. A alebo B sú nekvalitné a spôsobujú usadzovanie karbónu.

3. Používaj sviečky, ktoré na jeden impulz hodia tri iskry, čím zmes dokonalejšie prehorí. Takéto sviečky vyrába napríklad BRISK Tábor. Sviečka by mala byť teplá, pretože benzín navlhne a voda vo valci nepridáva na výkone. Teplá sviečka naopak túto vodu odparí. Nejoptimálnejšia je LR14ZS.

4. Zožeň si lepšie zapaľovanie. Štandardne dodávané točí maximálne okolo 8000ot./min, čo postačuje len pre rýchlosti do 60km/h. Ideálne by bolo zapaľovanie z motoriek MZ, ktoré vytočí až 12000 ot./min. Takéto zapko ponúka napr. Hanhartmagneton Morkovice u našich bratov.

5. Bolo by vhodné zvýšiť tlak vo valci. To sa dá urobiť dvoma úpravami.
Zníž hlavu valca a zožň si klapku do výfuku. U dvojtaktoch časť nespáleného paliva odchádza z valca do výfuku. Klapka ju odchytí a vráti späť do valca. Tým sa zvýši nielen tlak vo valci, ale i výkon.

6. Urob si TURBO ako u naftových motorov. Prívod vzduchu do valca je väčšinou vedený cez kovovú trubičku, ktorá je priveľmi dlhá. Vzniká v nej podtlak a to je predsa nežiadúce. V ideálnom prípade je najlepšie saciu trubičku otočiť v smere jazdy, aby pri jazde do nej fúkal vzduch. Nikdy však nejazdi bez vzduchového filtra, ktorý zachytáva nečistoty!

7. U dvojtaktných motorov je veľkým požieračom výkonu výfuk. Nikdy však nejazdite bez tlmiča. Nielen z dôvodu estetického, ekonomického ale aj kvôli nepríjemnému zvuku. Ako teda pridať na výkone?. Výfuk z valca, ktorý vedie do tlmiča končí až za polovicou dĺžky tlmiča. Je to úplne zbytočné. Stačí, aby trubka skončila pár cm po vstupe do tlmiča. Preto pár centimetrov urež. Výfuk môžeš aj prevŕtať. Na konci tlmiča je skrutka. Tú povoľ a vytiahnite celú vložku. Uvidíš tam dierku, ktorou letí zbytok von. Kľudne vezmi vŕtačku, dierku zväčši a urobte 3-6 ďalších. Výfuk bude lepsšie “ ťahať”.

8. Nešetri olejom na reťaz ani na ložiská kolies. V Kolárove mali asi úsporné opatrenia v tomto smere, pretožei pamätníci tvrdia, že v prevodovke po kúpe novej babety nebol takmer žiaden olej. Rovnako predné a zadné ložiská kolies by sa mali premazať . Postav babetu na stojan a roztoč predné kolo, malo by sa úplne ľahko otáčať. Pokiaľ to tak nie je, buď sú zle nastavené brzdy, alebo sú suché ložiská.

9. Uprav si odstredivú spojku a prevodovku. Pritiahni odstredivú spojku tak, aby sa motor najskôr dostatočne vytočil a až potom sa zopla 1.rýchlosť. Prejaví sa to ako rýchlejšia akcelerácia. Tak isto aj prechod z prvého na druhý stupeň si treba poriadne nastaviť. Zabehané babety radia dokonca už v menších rýchlostiach než 10km/h, motor je potom pod otáčkami a veľmi pomaly naberá rýchlosť. Správne nastavenie je, aby sa motor vytočil na prvý stupeň, cca 2sekundy sa točil naplno a až potom sa preradil na 2. stupeň. Zo začiatku to pôsobí divne, ale časom sa na to dá zvyknúť. Napr. pred nájazdom do zákruty. Pribrzdi aby rýchlosť klesla pod 20km/h, potom plyn a keď je motor preradený na druhom stupni len pomaly akceleruje. Naopak na prvý stupeň sa motor behom sekundy vytočí naplno a plynule preradí na druhý prevodový stupeň.

10. Nečekaný vplyv má tiež poloha jazdca. Pokiaľ sedíš kolmo , máš veľký odpor vzduchu, ale sa prikrčíš tak, že nosom sa dotýkaš takmer spojnice riadidiel a predných teleskopov vytvorí sa tzv. "mačací chrbát" , čím sa rýchlosť môže zvýšiť aj o 10km/h. Táto poloha je často sprevádzaná búrlivými výbuchmi smiechu, hlavne pri prejazde okolo pohostinných zariadení. Nedaj sa však vyrušovať a dávaj si pozor, aby si stále videl dobre pred seba. Tiež nejazdi v tesnej blízkosti za nákladnými autami. Vzniká síce za nimi akási vzduchová bublina, kde turbulentý vzduch do cca 1,5m za automobilom tlačí všetko dopredu. Aj keď v tejto bubline môžeš dosiahnuť rýchlosť aj o 20km/h vyššiu, nestojí to zato. Keď auto zabrzdí, bublina ťa do neho vsotí pretože tvojej babete by sa pri takej rychlosti zišla aspon jedna kotúčová brzda.


a nezabudni, ak babeta tak dvojrychlostka, tunovanie jednorychlostneho modelu je ešte náročnejšie... nech sa ti darí!


02.07.2007 16:29

Re: BABETTA - TUNING

jumper55
 Veteránista 

Ikona

skrat koleno vyfuku o 9cm a vycisti karpec a tie kanaliky. a s tym spojlerom si ma fakt pobavil :-D :-D :-D vela stastnych km


02.07.2007 16:51

Re: BABETTA - TUNING

oo diiky moc tipci... special thanks to: BRUTALDISKO
uz citim ze babetka pojde jako blesk :-P


29.08.2007 22:17

Re: BABETTA - TUNING

MartinBee
 Turista 

Ikona

to brutaldisko: :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D No som sa dobre pobavil.Ubezpecujem ta ze ten tvoj "macaci chrbat" ti pomoze tak maximalne o 1km/h(mam odskusane), ten zvuk bez tlmica je nadhery a aj by som si ho tak nechal keby ludia nepindali a keby som potom nemal mensi vykon, ked nechas tu rurku co ide z karburatoza do filtra len tak volne tak ti s najvacsou pravdepodobnostou babetta nepojde(mozno pomoze prestavenie bohatosti zmesi),klapka do vyfuku?????nejaka blbost sa mi zda.A to ze za tym kamionom zvysi rychlost to je fakt super,nebodaj si to skusal??? :-))) :-))) :-)))


29.08.2007 22:26

Re: BABETTA - TUNING

Miso Vaľko
 Turista 

Ikona

jednoznacne NITRO >:-)


29.08.2007 22:42

Re: BABETTA - TUNING

Lasto409
 Edvenčr 

Ikona

brutaldisko: siesty bod je somarina, zadres motor, lebo bude zla zmes... a ten macaci chrbat, mozno o 10 km/h na R1 ale na babete ani o pol kilometra :-D :-D :-D


29.08.2007 22:47

Re: BABETTA - TUNING

Morph
 Kávičkár 

Ikona

najlepsi tuning babety je Zbavit sa jej a kupit si aspon skutra,akykolvek stary skuter ide v pohode aspon 60,troska tuningu a ide aj 80-100 ;-)


29.08.2007 23:00

Re: BABETTA - TUNING

mirisko
 Kávičkár 

Ikona

to brutaldisko: Mna by len zaujimalo, ze ako nastavis na babete rozbehovu spojku, aby ti zaberala neskôr-vo vyssich otackach??
A ako nastavis radiacu spojku, aby ti radila 2.stupen neskor-pri vyssich rychlostiach??
Ako sa to steluje?? :-O Porad...


29.08.2007 23:17

Re: BABETTA - TUNING

racer8
 Turista 

Ikona

no ja viem o dalsej veci trojlucove kolesa supekne a snimi babetka vyzera fakt super!


29.08.2007 23:59

Re: BABETTA - TUNING

dano203
 Štvorkolkár 

Ikona

vymen karburator napriklad aj z pekaca sa tam da dopasovat ale zo simsona bude lepsie


30.08.2007 0:18

Re: BABETTA - TUNING

easteldar
 Kávičkár 

Ikona

ja mam babetu ide v pohode 50km/h a s normalnim vyfukom ma malu spotrebu.
kup si novy karburator
+super zvuk
+mala spotreba
+zvysi vykon
-stoji okolo 1400sk
ale odporucam ten karbes!!
potom si uprav vyfuk vyber tlmic alebo ho prevrtaj
ak vies robit zo zelezom tak tu ruru co ti ide z valca do vyfuku si sprav hrubsiu problem je ju napojit do vyfuku.
predni blatnik si nasad na vidlicu aby vyzerala jak enduro.
Ak ides kupovat pouzivanu spraw si go aspon kruzky vymen.
pozor aby sa ti neprehrievala. babeta rider >:-) >:-) >:-)


30.08.2007 9:19

Re: BABETTA - TUNING

konti
 Kávičkár 

Ikona

My sme robili babettový motor, dávali sme tam 80ccm valec, menilo sa časovanie, a kompresný pomer, druhý karburátor s 20mm difuzorom, vybraná druhá rýchlosť odlahčené spojky a kopec volovín ešte... Výsledok bol asi taký, že nám to točilo okolo 11.000... >:-) >:-) Výkon bol asi tak okolo 10-12 Ps (nemerali sme to nikdy) Ale chalanom v Babettách to údajne šlapalo 110-130 (v závislosti od prevodu)


30.08.2007 14:00

Re: BABETTA - TUNING

baho
 Skútrista 

Ja žasnem.. Chlap(c)i, čo fajčíte? už to zahoďte... Poniektorí tu píšu také veci, že slušné slovo ma nenapadá a najjemnejšie neslušné je - pičoviny. Skúsim po poradí: Body 1, 2, sú v pohode.

Bod 4: Originál zapaľovanie na babette nemá problém zvládnuť 10 000 otáčok, ani nemá prečo, nie je tam pohyblivý člen ako ramienko. Písal to raz aj tu na motoride chalan, čo ho dal na ostrú cross mašinku, tuším 250-ku čo točila cez 10 tis a nemal s tým najmenší problém.

Bod 5: Zvýšiť tlak vo valci sa dá jednoducho aj väčším karburátorom, pekáč alebo skôr simson, majú väčší difúzor a o málo väčšie trysky = viac zmesi za tú istú dobu = väčší tlak. Hlavu znižovať nie je nutné. Klapkami asi boli myslené jazýčkové ventily a tie sa dávajú na stranu sania, nie výfuku. Dá sa to spraviť, efekt to má , otázka je či to stojí za tie peniaze. (cena klapiek je približne 2500 sk, bez ceny úpravy to je približne na 3500 km benzínu pri spotrebe babetky). Zmes do valca vo vhodnom okamihu môže vrátiť dobre naladený športový výfuk, možno by sa dal prispôsobiť z dákeho skútra, o5 platí, za veľa peňazí málo muziky...

Bod 6: Takže prepĺňanie náporovým vzduchom... Pri predpokladanej rýchlosti po dobrej úprave 65 až 70 km/h ešte karburátor ani nevie, od kiaľ vietor fúka... využitie napr. pri jogurtoch od 160 km/h vyššie, pridá možno 3 % výkonu motora..... Alebo od rusov odkukať SCRAMJET, ten funguje od Mach 5......

Bod 7: " U dvojtaktných motorov je veľkým požieračom výkonu výfuk." Veta hodná zapamätania si, pretože ak sa niečím na dvojtakte dá citeľne pridať výkon, tak je to v prvom rade kvalitný ladený výfuk. Kto písal tento citát, o výfuk na dvojtakt nebol ani opretý....

8 OK, bod 9: chcem vidieť ako?????

Bod 10: max + 5 km/h dolu kopcom....

Konti: sám neveríš tomu čo píšeš. Šiel som na babette s valcom z robix 80-ky, síce s origo karbesom, ale malo to akurát tak viac sily pri rozbiehaní a do kopca. Rýchlosť okolo 60-ky, viac karburátor nepustil. S adekvátnym karbesom možno 80 dolu kopcom, aj to by kľuka asi chcela vyskočiť z bloku a pozrieť toho blázna za riaditkami.... ten zvyšok asi ani nemá cenu komentovať, žiadne údaje z motorovej brzdy, len otáčky odhadom a výkon tak isto, a ten odhad je viac než optimistický.... Jawa 90 má trošku vymakanejší motor, 10 koní, a ide tak 95 až 100 km/h...... Načo sa ľudia trápia a vyhadzujú prachy za 350-ky, keď poladená betka ide tak isto????? a stačí vodičák a50..... Darmo tam upravíš prevod, keď motorček to nebude vládať ťahať, myslíš že odpor vzduchu s narastajúcou rýchlosťou klesá????

Najjednoduchšou úpravou je naozaj skrátenie kolena výfuku, stačí keď je 5 - 7 cm vnútri. Potom, keď náhodou nie je majiteľ spokojný, vymeniť karbes. Mať motor v dobrom stave, vyčistený a nastavený, a musí šlapať ako hodinky a za málo peňazí.... Treba si uvedomiť, že Babetta nebola odpoveď Považských strojární na výkony japonských motoriek v tej dobe....

Pekný deň a nemýliť si stránku motoride zo stránkou pre rybárov....


Ešte k bodu 6: chcel by som vidieť, ako bez podtlaku nasaje motor zmes, čo je základný predpoklad jeho fungovania.... skús si prepichnúť gufero na kľuke, ako ti to parádne pôjde...

Upravené 2 krát. Naposledy upravil baho (30.08.2007 14:13)


30.08.2007 14:08

Re: BABETTA - TUNING

Mantysak
 Bahniak 

Ikona

vymen prave predne dvere. to by malo fungovat... >:-)


30.08.2007 14:37

Re: BABETTA - TUNING

1806miso
 Čoprák 

chlapi.neviete kde sa da zohnat letecky benzin a za kolko .a ko to pomoze???
chcem len tak zo srandy naliat do babetty :-D


30.08.2007 14:45

Re: BABETTA - TUNING

MartinBee
 Turista 

Ikona

to konti: vybrana druha rychlost a ide 110-130???? no to chcem vidiet. Posli video alebo link na youtube, lebo neverim.A na babette je uz aj 80km/h dost velke riziko vzhladom na cajovu kostru + vidlicu + gumy(aj ked tie sa daju celkom dobre kupit ale aj tak) Zvacsenim ccm mozes jedine jej pridat na sile ale to ti aj tak podla mna iba chvilu pojde lebo kluka a ani nic v tom motore nie je stavane na ten vykon. Celuste na odstredivej spojke tiez rychlo zoderies.A pochybujem ze tie rebierka to stihaju chladit. Alebo to chladis dusikom? :-))) Dalsia vec je ze maximalne po tyzdni ti musi odist cievka pri tom vykone. Babetta ak chces aby bola dobre vozitko treba ju udrziavat, vyzorovo pekne spravit a maximalne aby ti po rovine sla 60km/h. Inak je to samovrazda a zbytocnost. Ked chces byt frajer kup si nieco ine aspon 125ccm a mozes spekulovat. Babettku nechaj na pokoji, zasluzi si ho po dlhych rokoch bezproblemoveho jazdenia aby mohla dalej sluzit aspon dalsich 20 rokov.


30.08.2007 15:09

Re: BABETTA - TUNING

stig
 Turista 

Ikona

cafko ludia,

NAPI davaj pozor zeby si to nedobabral ako ja...

Aj ja som "tunil" babetu co mame doma a nastavoval som predzapal na babetta 210 a od vtedy to nejako nechce ist dobre, mal som to nastavene podla manualu a predstavte si ze to vobec neslo dobre....
Ked som si to vyladil na svoju polohu ktoru som objavil, tak ten motor ide paradne do otacok, ale zasa nechce sa mu na nizsich, kasle vynechava a zhasne...musim sa hrat s plynom aby presla do vyssich a potom ide ako diva.
Dalsia vec je ze zasvinuje sviecku, stale je cierna..prilis bohata zmes alebo nevie dobre spalit zmes alebo co....
Nemam nejake velke skusenosti s ladenim 2-taktov a viem ze supat do toho nie je zrovna najlepsie.... :-D

poradte ako vyladit ten predzapal a vyriesit to zanasanie sviecky... nemam nervy sa stym hrat :-((((((


30.08.2007 15:16

Re: BABETTA - TUNING

Vilinko27
 Turista 

Ikona

akoze kup si kvalitny bike :D namazes a ides kolko utahnes :D dolekopcom das aj 80 :D (ale fakt som myslel kvalitny bike) a taky budes spokojny ze az :D budes obiehat babety dole kopcom :D a ked pojdu ony hore rychlejsie chyt toho panka za ruku on ta vytahne :D >:-) certovsky ebnute napady tu mate poniektory aj ked by som tiez bol rad keby mi babetka sla rychlejsie.....sak do kopca to nema problem ist tak isto jak z kopca :D asi ten prevod a pojdem jak 100 >:-) !!!


30.08.2007 16:30

Re: BABETTA - TUNING

toto mi vnuklo myslienku kupit babetu a dat do nej motor skoda 120


30.08.2007 17:15

Re: BABETTA - TUNING

momul
 Edvenčr 

Ikona

Ked som jazdil motokari,tak fungovala trieda Kadet kde sa pouzival Babetacky motor.Bol tam iny karbec (klapkovi),obsah valca musel ostat povodny,uprava mohla byt len u kanalov(myslim :-~ ),nastavenie spojky (pre miriska pruzinkami s rôznym predpetim),uprava precodu a vyfuku.Neviem co sa tam este upravovalo,ja som jazdil inu triedu,ale tie motokary sli 80 az po 120km/hod. ;-)


30.08.2007 17:43

Re: BABETTA - TUNING

mirisko
 Kávičkár 

Ikona

momul: ahaa, takze pridem do predajne na nahradne diely a oni tam maju pruzinky roznych predpäti, zee??!
A ako na tu druhu rychlost?? tam nie su pruzinky... potriet vazelinou??! >:-)


30.08.2007 17:53

Re: BABETTA - TUNING

momul
 Edvenčr 

Ikona

Nie!Neviem ci maju,ale to pochybujem.Ale je problen zohnat rôzne pruzinky a skusat? :-~ Nie!A tu druhu rychlost?Mas tam ten hovädinec (taky mesiacik) a na ten bud navarat alebo zbrusovat...Len tak to vydim ako realne :-~ Co ja viem.Ta druha rychlost je proste blbost.Mozes byt rad ak ti ju vobec radi a nie to este pri akych otackach ti ju ma zaradit... >:-)


30.08.2007 19:29

Re: BABETTA - TUNING

zle radíte všetci!!! výkon i maximálku zdvihneš tak, ža trinástu špicu na prednom kole povolíš o pól otáčky a šestnástu dotiahneš o trištvrte. potom musíš na jednej nohe obskákať babetu po diagonále a presne o pól šiestej aj 22 sekúnd vymáčknuť spojku a pretočiť 2x štartérom. tým sa prečipuje vstrekovacia jednotka, babeta dostane z teba strach a začne chodiť okolo 173,2km/h. toť vsio!


30.08.2007 19:30

Re: BABETTA - TUNING

baho
 Skútrista 

Momul: dal si strašne široké rozpätie rýchlosti. Lebo je rozdiel z toho motora vytlačiť 80 a 120. Netvrdím že by to nešlo, motokára je nižšia, ale dosť pochybujem ( pri nezmenenom objeme)

PS: už v 80-tych rokoch dala dáka pretekárska mašinka dvojtakt 50-ka okolo 200, ale o životnosti sa nemusíme baviť, ani o tom ako ďaleko mal ten motor od Babetty... (+ zakapotované čo sa dalo)


31.08.2007 6:08

Re: BABETTA - TUNING

momul
 Edvenčr 

Ikona

baho-asi preto ze to zalezalo od typu trati... ;-) .V takej Dunajskej strede kde mas dlhe rovinky ti je tych 80-90 na skodu a zvolis si pomer (pastorok-rozeta) viac do rychla aby si na rovinkach nestracal (tam to islo cez 100).Taka Skalica bola zakruta na zakrute a tak tam sa volil presny opak.Tak preto to rozpätie.A tych 120?Viem o chlapciskovi zo Siah ktoremu tolko namerali...meno nepamätam ;-) .Ale toto vsetko nemam z vlastnej skusenosti,len co som si povsimal.Ja som sa pohyboval v trochu vecsich rychlostiach :-~ >:-) :-P


31.08.2007 14:50

Re: BABETTA - TUNING

tomasNR
 Turista 

Ikona

Chlapci chlapci, v poslednom case tu citam same uzasne temy ako vytunit Simsona, alebo babetu... Ved ked chcem nieco vykonnejsie, idem do vacsieho obsahu, tzn ze kupim MZ150/251, dalej neajku 500vku dvojvalec, potom ked mi nebude stacit 600vku 4valec, potom nejaku GSX-Ru so vstrekovanim az kym sa nezabijem/nedostanem rozum. Dost silne pochybujem ze dotycny babeta - tuner ju videl vobec rozobratu a o celustiach a remeni ani nema sajnu. Dam ti radu, kup si niekde pekne odrazky a nalepky na nu, pripadne aj ten kryt okolo svetla a voz sa kym ide. Hrab sa do motorky az ked nepojde alebo az ked si budes isty ze po tvojom zasahu pojde lepsie. Ver tomu ze nijak neprestis ludi co ju navrhovali, a keby mas ist na babete 100, tak sa poseres od strachu, myslis ze tie bubienky na brzdach a ta kostra z bicykla ti budu stacit??


31.08.2007 16:45

Re: BABETTA - TUNING

tomasNR-dobre si to zhodnotil


31.08.2007 17:04

Re: BABETTA - TUNING

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Myslím si, že to zhodnotil zo svojho pohľadu.
Ja mám rád súťaživosť a rozvoj technického myslenia, preto pozorne sledujem takéto témy,
kde sa chlapci snažie vytuniť svojich tátošov. Možno pre niekoho pol, alebo jeden koník naviac
nič neznamená a zmenu výkonu rieši kúpou silnejšej, drahšej motorky a bagatelizujú každé snaženie iných o vylepšenie svojho stroja.
Takíto "vodiči motocykla" by mali aspoň 3 sezóny povinne absolvovať -Pionier Cup-
aby na vlastnej koži zažili, čo znamená, ak súperov pinďúr má o koňa viac. :-D


26.12.2007 18:52

Re: BABETTA - TUNING

zle radíte všetci!!! výkon i maximálku zdvihneš tak, ža trinástu špicu na prednom kole povolíš o pól otáčky a šestnástu dotiahneš o trištvrte. potom musíš na jednej nohe obskákať babetu po diagonále a presne o pól šiestej aj 22 sekúnd vymáčknuť spojku a pretočiť 2x štartérom. tým sa prečipuje vstrekovacia jednotka, babeta dostane z teba strach a začne chodiť okolo 173,2km/h. toť vsio!
JA SA ASI POSEREM OD SMIECHU !!!!!! :-D SI SEF BOSS :-D


26.12.2007 19:09

Re: BABETTA - TUNING

MNE IDE BABETTA PO ROVINKE 70 A BEZ AKYCH KOLVEK ZASAHOV DO KARBECU ALEBO VYFUKU JEDNODUCHO SOM VYMENIL SPOJKU NASTAVIL PREDSTIH KUPIL SVIECKU NAMAZAL KOLESA A PREVODY A KOPEC KOPEC KOPEC STELOVANIA NIE TAKE ZE ,,,,,,,,,,,,STARTUJE TA STARTUJE,,,,,,ALE CO NASTAVENIE TO JAZDA KOPEC NARADIA DO RUKSAKU A VYSLEDOK JE ZE POROVINE 70 A DO KOPCA ZO STUPANIM ASI 40 STUPNOV DALA 45 NO SAMO ZE PO PAR MINUTACH SOM JU MUSEL ZOSANOVAT A POVOLIT PLYN PREDSA LEN JE TO BABETTA A NIE CROSS STROJ ALE ZA TAKY VYKON 49 CCM MOTORA SA ASI HANBIT NETREBA >:-) ASI JU NIKDY NEPREDAM :'( BO MI JE JAK BRAT :-D


26.12.2007 19:13

Re: BABETTA - TUNING

cincin
 Edvenčr 

lol chalani netyrajte tie masinky :'( :-D

a ked uz tunit tak iba skratit to koleno co je take dlhe iba preto aby isla max. 45 a pouzivat iba M2T, ostatne hyper moderne oleje su v babete iba nicitele piestov a vymenit motor za 215 a hlavne lestit aby bola taka ako ten moj cukrik 8-)
a s tym 215-kovym motor vydrzi vecne a asi este v dochodku na nej budem chodit na chleba a rozky :-)

a este nastavit najchudobnejsiu zmes a pojde tak isto ako s normalny nastavenim ale bude zrat okolo 1,5l/100km :-D
babetku by si mali kupit turisti od vedla co sa hadaju kto ma spotrebu 5,0 a kto 5,1 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil cincin (26.12.2007 19:14)


26.12.2007 19:34

Re: BABETTA - TUNING

TL11
 Kávičkár 

Ikona

ja som mal tiez babetu ,cisto novu a isla 45max,a rovinky v zime na nej boli najstrasnejsie .neslo viac ani za nic.tolko som nikdy nemrzol.skusal som kadeco.


26.12.2007 19:59

Re: BABETTA - TUNING

Mola
 Edvenčr 

Ikona

Zdravim. Kedysi davno ked som zacinal jazdit mimochodom na babete tak mi isla 50 bez uprav a to mam cez100 kil. Tak isto som sa vozil na prerobenej na 80-tku a to kolko som siel som len tipoval pretoze tacho ukazuje po 80.


26.12.2007 21:59

Re: BABETTA - TUNING

SSuminko
 Turista 

takto som sa dlho nezasmial :-D :-D
baho: ze nemylte si motoride so strankou pre rybarov :-D :-D haaa,ale ty "odbornik" si to vystihol :-D :-D
All: malo kde vidiet zachovalu ako novu z tovarne Babettu.. vsade roz*ebane, Potunnigovane,atd.. najkrajsi tunning je ju dat do povodneho stavu..


26.12.2007 22:01

Re: BABETTA - TUNING

SSuminko
 Turista 

Inak tema stara ako moje gatky,chalan ju asi ani nema v profile tak je*te na to :-D


27.12.2007 6:44

Re: BABETTA - TUNING

luti
 Skútrista 

Ja by som urcite namontoval tazné a tahal camping príves na zrazy. :-D :-D :-D :-D :-O :-O :-O :-O :-O


27.12.2007 8:46

Re: BABETTA - TUNING

baho
 Skútrista 

SSimson667: čo také som napísal, že si zaslúžim titul v úvodzovkách?

PS. tuning sa píše s jedným n, a to čo odporúčaš ty sa nazýva renovácia...


27.12.2007 11:15

Re: BABETTA - TUNING

SSuminko
 Turista 

baho: volam Sa SSimon.. ;-) tak prepac TUNINNG...mylit sa je ludske. ja to chapem.. precitaj si to este raz a porozmyslaj,ci aj stymi karburatormi ako vsetci iny trepete dve na tri mas a mate pravdu.. a nie len o karburatoroch.. tak ti este raz hovorim kasli na to. ;-)


27.12.2007 11:25

Re: BABETTA - TUNING

Woozie
 Edvenčr 

Ikona

1) Ak sa ti podarí čo i len o 0,5kw zdivhnuť výkon tak radikálne znížiš už beztak nízku životnosť spojok.

2)Mám Babettu 210 a myslím že tam už moc výkonu nenájdeš. Výrobca nám poslal výborne naladený stroj. V rámci možnosti samozrejme

3)Ak chceš väčšiu vmax daj 14z sekundár

4)Skráť koleno výfuku o 5cm

5)Nezanedbávaj údržbu

6)Prezri si www.speaker.cz/motoboard/index.php?


27.12.2007 12:10

Re: BABETTA - TUNING

MartinBee
 Turista 

Ikona

suhlasim s wooziem, ked sa chcete vozit po rovine a aby to slo rychlejsie zmente rozetu(tiez mam 210). Hlavne je udrzba a mazat a mazat a mazat. Ine drasticke upravy ti skratia zivotnost. Inak je to bezudrzbovy stroj ktory vela znesie. Podla mna lepsi ako chrchel. S tym kde som s nou bol a na aky ucel je stavana tak to by asi ziadna motorka/moped nevydrzali. jedinou slabinou su azda len spojky a ich spravanie pri roznych teplotach + slabsia tuhost ramu.
Skladam klobuk pred konstruktermi.


27.12.2007 12:22

Re: BABETTA - TUNING

yamaxx
 Turista 

Ikona

Hlavne sa o nu staraj..udrzba je zaklad ..a na zaciatok......je docela fajn.....na babette a potom na mustangu som zazil najktajsie moto zazitky...nesuvisi to s objemom ani vykonom.....vela stastnych km.... ;-)


27.12.2007 12:33

Re: BABETTA - TUNING

baho
 Skútrista 

OK, prepáč, nerád niekomu kazím nick.. O karbíkoch neviem čo konkrétne myslíš, takže upresni, alebo kašlime na to...


27.12.2007 14:08

Re: BABETTA - TUNING

serus chcel by som sa spitat ze pritiahnutim skrutky z ktorou sa nastavuje bohatost zmesi sa zmes putujuca do spalovacaj casti obohati abo ochudobni pretoze som z toho vol :-O :-O :-O


27.12.2007 16:52

Re: BABETTA - TUNING

JuraRacing
 Jogurťák 

Ikona

Deti patria na pokec a ty sa tam mozes s tou tvojou babetou hned presunut ;-) :-(((


30.12.2007 9:48

Re: BABETTA - TUNING

smrt
 Bahniak 

Ikona

nehnevaj sa ale radsej by som pockal kym by dovolili nieco silnejsie lebo babeta ta hned omrzi je to totalne o nicom a nema zmysel ju tuningovat ked aj tak ti pojde mozno o 20km viac.ja by som babetku kupil svojej babke, ale nie sebe :-D kup daco silnejesie poradim ti na take behanie po dedine kup jawa 250 a stym sa dost vysantis aj sa daco nove naucis 8-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.