Anketa:
Vaše najnovšie videá:
iskra - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuiskra - Diskusné fórum - Moto poradňa
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokZnačky:
.iskra
zdar motorkári,chcel by som sa vás opítať ohľadom zapaľovania. ako by som mohol zystiť či sviečka dáva iskru pod tlakom a druhú vec ako zystiť kvalitu iskry. na husabergu mi robí taký problem že mi sem tam vynecháva. keď som pozeral na sviečku aku iskru hádže, to nevyzerá na bohviečo. niekedy dá pekne medzy elektrodami a zas inokedy medzy elekrodou a závitom z vnútornej strany. už dosť dlho časi sa s tím babrem a neviem si poradiť. porate prosím |
Re: iskra
Vycisti sviecku ....smirglom kontakty potom namoc do riedidla viber podpal zapalovacom.....zase ddaj do riedida zohrej a skus |
Re: iskra
ci pod tlakom dava iskru, najjednoduchsie zistis tak, ze pri normalnom atm. tlaku by iskra mala prekonat vzd. min 10mm. teda odpoj fajku, pribliz kabel na 10mm od kovovej casti motora a startuj. Inac to co popisujes, ze ti iskru niekedy hodi medzi stredovou elektrodou a telesom sviecky svedci o prerazenej sviecke, takze skus to z novou svieckou. |
Re: iskra
vďaka vám za rady, ale skúšal som to aj s inými sviečkami a stále rovnako. žeby boli všetky prerazane, asi nie. skôr niečo zo zapaľovaním, ale neviem ako to popremeriavam keď nemôžem od toho zohnať manual |
Re: iskra
zmeraj ci idu na inducku impulzy .. meram co meria frkvenciu ti staci .. a hned budes mudrejsi co je vadne |
Re: iskra
Impulzy mu tam urcite idu ked to hadze iskru Sviecka je konstruovana tak aby iskru hadzala medzi elektrodami. Pokial ti to hadze inde je to moc divne. Si si isty ze ked tam das novu sviecku a vyskusas to zacne ti hadzat iskru inde? |
Re: iskra
máte pravdu, to základne chýba. sviečka je vždy čierna a zanesená. s karburatorom som už robyl všetko čo som vedel. čistil, ihlu prehadzoval na všetky drážky, znižoval hladinu benzínu v plavakovej komore a stále je to rovnaké. čierná može biť aj od oleja, motor je už dosť vybehaný. skôr bude problém asi v zapalovani ako v karburatore, keď dáva dosť divnu iskru. je to rovnaké aj pri novej orginal či starej sviečke |
Re: iskra
ešte som zabudo že, keď je už sviečka čierna tak nechce chytiť ani nehádže iskru. musim ju zakaždým vyčistiť |
Re: iskra
moze to byt sposobene aj slabou iskrou-teda ze by si mal spalenu cievku, ktora vyraba potrebny prud pre zapalovanie-je to taka hrubsia na statore-vinuta drotom cca0,1-0,25mm. ak mas svetlo tak ich tam bude pravdepodobne viac, ale tie na svetlo budu vinute drotom cca 1mm.este by si tam mal mat taku malu cievku "kockoviteho" tvaru a to je snimac s tym radsej nic nerob.skus previnut cievku na to zapalovanie a uvidis. kamosovi robilo podobne veci na Honde XR |
Re: iskra
hmmmm... s cievkami je to dost problem, pretoze zmerat spolahlivo funkcnost cievky sa da asi len pristrojom co meria vzajomnu indukcnost dvoch cievok a ked mas medzizavitovy skrat tak ho ukaze. potom je druha moznost ze ked budes z cievky odstranovat stare vinutie, tak ked uvidis na nejakom mieste co i len kusok ocierneneho vinutia/teda drotu/ tak tam ti prave zhorela cievka a vies teda ze nedobra funkcnost motora bola sposobena tym. pripadne ked kopes do paky a iskra je taka slabe ze ju skoro ani vidiet neni tak tiez to je casto sposobene prave touto zavadou. spravna iskra musi "lupat". a tak ma napadlo neprebija ti kdesi elektroinstalacia na motocykli? skus skontrolovat ci nemas kdesi predrate kable/prip. prepalene v okoli vyfuku/ alebo studeny spoj. |
Re: iskra
iskra je aj pekna, ale iba sem tam a niekedy nehodi vôbec. je možné, že bude problém v tej elektroinštalacii. už som to raz pozeral, ale nič som nezistil. mrknem na to este raz. |
Re: iskra
skus skontrolovat privody na chcipak/teda jak mas zapojeny na moto/ niektore CDI sa ukostruju prave cez chcipak-teda pozri aj ukostrenie chcipaka a kontakty na ktore sa chcipak napaja, prip. ak sa cdi ukostruje nie cez chcipak ale na ram, tak ho skus odpojit ci nahodou nepomoze |
Re: iskra
- skontroluj sitič jeho spravnu funkciu či sprane zapina vypina |
Re: iskra
moho by si mi upresniť názvy chcipak a cdi. s takými názvami som sa ešte nestretol, je možné že ich voláme inač. dole z alternátora aspoň by to mal byť alternátor vedú 3 káble k indučke a z indučky ide vysokonapeťový kábel na sviečku. tie tri káble majú farby čierny, červený a zelený. oprav ma ak trepem 2na3 |
Re: iskra
so smesou som už robil všetko a ešte ku tomu po dvoj týžňovej prestávke po pridani plinu vždy zdochne a už nechytí, treba vyčistiť sviečku. čítal som že čierna sviečka báva aj pri zlom zapalovaní. |
Re: iskra
a aky mas typ zapalovania???/inak chcipak volam to cervene tlacitko cim vypinam motor, CDI-je vlastne laicky povedane mala krabicka niekde pod nadrzou alebo pod prednou maskou, medzi indukcnou cievkou a statorom zapalovania, v ktorej sa formuju impulzy aby ti vobec hodilo iskru, prip. v CDI moze byt priamo zabudovana aj indukcna cievka, resp. naopak v cievke moze byt zabudovane cdi/, alebo skus este to co opisal pegasboy-jedno je vsak iste kdesi bude chyba! |
Re: iskra
tak te chcipák je odpojený, motor zhasinam dekompresorom a jednotka cdi je úrčite zabudovaná v indučke. idem hľadať tú chybu, ak vás napadnú nové veci tak ešte porate |