Anketa:
kompresný tlak - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiukompresný tlak - Diskusné fórum - Moto poradňa
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokZnačky:
.kompresný tlak
Viete mi povedať aký by mal byť kompresný tlak u mojej moto(honda mtx 125 2 takt)? |
Re: kompresný tlak
pozri kolko mas kompresny pomer, porom z toho odcitaj par desatin, lebo nasavas s podtlakom a to by malo byt ono, samozrejme pri novom zabehnutom motore, s opotrebovanim ide tlak samozrejme o cosi dole. Nezabudni skusat pri zahriatom motore. |
Re: kompresný tlak
motorcyclespecs.co.za/ |
Re: kompresný tlak
miso251SK: Celkom som nepochopil tvoj návod. Ja mám napríklad kompresný pomer 8,4:1 a kompresný tlak 1,2 MPa. Kompresný tlak záleží od časovania motora, pretekársky motor s nejakou 320° vačkou má kompresný tlak 0,4MPa, podobný sériový s menším kompresným pomerom má 1,2MPa. Dvojtakt s jeho otvoreným časovaním by som meral, iba keby to bol viacvalec (kvôli porovnaniu). |
Re: kompresný tlak
ja som mal za to, ze kompresny tlak je tlak stlacenej zmesi v HU pred zapalenim. Vychadzal som tohtoPozri obrázok |
Re: kompresný tlak
pri kompresnom pomere 1:8.4 na zweitakte by som bral nameranych 7 uplne v pohode a nic by som pri tom neriesil, kolo 6-5.5 by som uz mozno zacal |
Re: kompresný tlak
V technike merania kompresného tlaku sa zhodneme. Stláčanie zmesi však začína zavretím sacieho ventilu (u dvojtaktu prekrytím kanála), takže kompresný tlak nie je priamo úmerný kompresnému pomeru. Najlepšie je držať sa údajov výrobcu. (tých 8,4:1 a 1,2MPa som myslel pri štvortakte) |
Re: kompresný tlak
berme to tak,ze normalna hodnota atmosferickeho tlaku je 101kPa. Ako dostanes pri atmosferickykom plneni, dajme tomu pri dokonalych podmienkach so zabnedbanim vsetkych strat, ze nasajes 100kPa, stlacis pri pomere 1:8 a mas 1200kPa. |
Re: kompresný tlak
kompresný pomer a kompresný tlak sú podobné hodnoty - ako vodítko to nie je zlé , ALE: |
Re: kompresný tlak
miso251SK: pretekársky motor s otvoreným saním má malý kompresný tlak, ale veľký tlak pri spaľovaní - práve kvôli veľkému množstvu nasatej zmesi. Priznám sa, že sa zapájam preto, aby som vyprovokoval teoretikov ako ty a praktikov ako karol1. Škola zadarmo.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil josi (26.12.2007 8:33) |
Re: kompresný tlak
no ale musis to brat zas takto: |
Re: kompresný tlak
Prínos to je, lebo hodnotné príspevky v tomto fóre pochádzajú od pár prispievateľov. Uraziť som nechcel nikoho, viem, že si toho naskladal dosť, aj karol1 že musí byť zdatný v teórii. Podal som to príliš čierno-bielo. |
Re: kompresný tlak
josi : teoria hovori aj ze ked je dlho otvorene sanie to znamena aj vela nasatej zmesi a cize sa toho aj viac stlaca.... takze pochybujem ze zavodny motor bude mat mensie tlaky... |