Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3170 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28535
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16995)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)

Kawasaki KX - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKawasaki KX - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor.

26.05.2008 9:18

Kawasaki KX

xpass
 Bahniak 

Ikona

Jedná sa o KX 60, boli sme včera na dráhe a syn na chvíľu odstavil stroj.
Po pár minútach do toho márne kopal, skúsil som to ja. Po piatich šupách
motor aj naskočil ale držal len tak, keď som sa hral s plynom a hlavne to vyzeralo , ako keby nešiel pozvoľna, ale čudne ťahavo, nútene. Myslel som, či nie spojka ľahla, ale zaradil som, vytáčal a hrabalo o sto šesťsto. Následne opäť odpojila.

Doma som hodil dole koleno, piest aj s dvoma krúžkami vyzeral byť v pohode. Tak ma napadlo, či nie je zanesený výfuk, nakopol som bez neho, ale znova ten istý čudný ťahavý, „nezdravý“ zvuk.

Dal som dole valec a piest bol na kľuke v najnižšej polohe. Chcel som ho s ojnicou vytiahnuť hore ale na moje veľké prekvapenie chýbala tá „ľahkosť“ pohybu a len skutočne ťažko sa mi pri zablokovania závažia kľuky podarilo ojnicou pohnúť a piest dať do najvyššej polohy.... Na spodku valca som zistil čudné namrvené miniatúrne hobliny medenej/mosadzej farby, a jediné podobného charakteru boli tie vymedzovacie plechy (sorry za výraz ak som to nesprávne použil, ale nevyznám sa celkom...) na spodnej časti ojnice a asi práve tým nezdravým pohybom zodrelo z nich ... tak asi aj dobre, že som to neskúšal príliš dlho, asi by som tomu nebol pomohol.. :-((((((

Otázka je, prečo sa to stalo? Plná syntetika 1:40, vo valci je vložka, od vlani jesene to fachčilo bez problémov, dvojtýždenne možno dve-tri hodinky ... Syn je hobbík, síce ju na moje potešenie celkom povytáča :o), ale palič rozhodne nie je.

Napadá ma jedna vec – pred asi mesiacom pri mojej „odbornej“ oprave strhnutého úchytu chladiča som prevŕtal nechtiac jedno rebro a ak som nechcel vyhadzovať love za nový chladič, tak som ho dal spraviť niekomu, kto sa aj vyzná (mal som to spraviť hneď)... tým pádom zo siedmich rebier, v ktorých cirkuluje voda som o jedno prišiel a je ich teda šesť. Ak by nepostačovalo chladenie, myslím si, že by si to bol odniesol piest alebo valec. Môže to mať vplyv na tú kľuku?

Ďakujem.

ps.: neviete niekoho v NR regióne, čo by mi to spravil?


28.05.2008 8:03

Re: Kawasaki KX

xpass
 Bahniak 

Ikona

nikto nič? :-~


28.05.2008 13:46

Re: Kawasaki KX

TRUBA
 Bahniak 

Ikona

PODLA MNA TO TROSKU MOZE MAT VPLYV,LEBO PIEST SA MOZNO VELMI ROZTIAHOL KVOLI VYSSEJ TEPLOTE A POVOLILO NIECO. MOZNO UZ AJ VLOZKA JE TROCHU ZODRATA,NEMA UZ RYHY A TYM PADOM OLEJ STEKA RYCHLEJSIE AKO TREBA :-~


28.05.2008 15:26

Re: Kawasaki KX

jarro
 Veteránista 

Ikona

Vlastne si zadrel spodne ojnicne lozisko, nie? Mne sa raz stalo ze mi vyvrela voda a to som mal chladic v pohode len bolo vtedy strasne teplo... :-}


29.05.2008 7:52

Re: Kawasaki KX

xpass
 Bahniak 

Ikona

ešte nemám motor vonku z rámu, a vôbec váham, či a kam s tým. uvidím.

fakt je, že to vyzerá na ojničné ložisko... iba nerozumiem, prečo tah zhurta :-D

tru: viditeľné ryhy nie sú vo valci a piest "tesní" ako má, hehe

díky chalani za názory


29.05.2008 17:11

Re: Kawasaki KX

TRUBA
 Bahniak 

Ikona

RYHY-SOM MYSLEL TIE MALE CIARKY CO VZNIKNU HONOVANIM. CASOM SA ZAHLADIA A OLEJ NEDRZI NA STENACH VALCA. [dobre]


30.05.2008 8:00

Re: Kawasaki KX

xpass
 Bahniak 

Ikona

tru: yes, yes, už chápem. [dobre]

uš som asi nainfikovaný predstavou škrabnutého nikasilu (vlani zapieklo krúžky a sejmulo nepekným spôsobom "kôrku" z valca ... jáááááj :-}

tak jo, ďakujem


13.06.2008 7:53

Re: Kawasaki KX

xpass
 Bahniak 

Ikona

vrátim sa k téme ...

mám objednanú novú kľuku a síce som motor nikdy (okrem výmeny piestu a manipulácie s valcom ...) nerozoberal, rád by som si to vymenil sám.

fotím to aby som vedel dať opäť všetko dokopy :-D

spojkový koš ma však "capil" neviem povoliť šrób v jeho strede. kdesi som čítal, že bloknúť zadné koleso, zaradiť jednotku a malo by to ísť. motor mám ale vonku, co teť?

dík ;-)


13.06.2008 9:27

Re: Kawasaki KX

Doma si kluku nevycentrujes... No a spojkovy kos, musis si zachytit kos, vyrovnat rozklepanu zaistovaciu podlozku a potom to pojde. ;-)


13.06.2008 14:42

Re: Kawasaki KX

xpass
 Bahniak 

Ikona

viem, že repas doma nespravím, ale ak kúpim celú fungel Prox kľukovku, aj tak musím centrovať?

mal som sem hodiť obrázok. ak sa podarí, aj tak učiním. :-~

toto má koš prichytený nie matkou, ale šróbom bez zaisťovacej podložky ... nem kapišto (ale vyzerá to byť netknuté=nie doma "inováciou" poznačené :-D )

asi fakt hodím ten. obr.

ďakujem

Upravené 1 krát. Naposledy upravil xpass (13.06.2008 14:52)


13.06.2008 17:10

Re: Kawasaki KX

TRUBA
 Bahniak 

Ikona

DA SA TAM ZAPACIT NEJAKY KLUC ALEBO SRUBOVAK.ZATIAL SOM TO VZDY TAK ROBIL


13.06.2008 19:49

Re: Kawasaki KX

makorider
 Bahniak 

Ikona

xpass-k tomu spojkovému košu: ja používam bloknutie vývodového hriadeľa -dám ho do zveráku...a zaradiť treba päťku! ;-)


13.06.2008 23:18

Re: Kawasaki KX

vypchaj handrami vonkajši koš z tym vnutornym a poriadne to tam natiskaj srubovakom a motor odnes niekde do servisu chitiš oboma rukami koš a z utahovačkou ti to povolia

-ked je matica zalepena lepidlom na zavity musiš to poriadne ohriať teplovzdušnou pištolou alebo horakom inak to neuvolniš


16.06.2008 10:20

Re: Kawasaki KX

xpass
 Bahniak 

Ikona

ďakujem za rady,

už mám rozpolený motor...

robil som to ako radil Truba - medzi veniec koša a ozubené koleso na kľuke som dal šrobovák... uau :-)

predtým som poohýnal pár šrobovákov a tyčí a mal som to aj vo zveráku za vývod.. ništ, jáááj :-(((

pegasboy - tuším bol každý jeden šrób "kápnutý" akýmsi lepom, bo som sa narobil, kým som to dal dole. aj zapalko dosť bolelo :-~

ešte raz ďakujem


16.06.2008 10:35

Re: Kawasaki KX

jarro
 Veteránista 

Ikona

Ja davam medzi zuby klin z tvrdeho dreva, predsa len, zlomit zub na kosi nie je bohvieco... :-}



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.