Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2275 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28535
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16995)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)

Rozvody Vradero 99 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuRozvody Vradero 99 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Motor.

26.05.2008 12:32

Rozvody Varadero 99

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

Tak sa mi v sobotu "rozosmialo" Varadero, r.v. 99, najazdene cca 50.000 - z nicoho nic hrozny hrkot z predneho valca. Po oddeklovani sa zistila obrovska vola na rozvodovej retazi, az tak, ze ma snahu preskocit cez zuby rozvodovych kolies (ak aj nepreskocila). Neviem, ci staci vymenit sponovak (sponovaky oba) retaze, je mozne, ze by uplne odisiel az tak, ze prestane plnit svoju funkciu? Vymena retaze obnasa rozborku motora, aj ked som kdesi cital, ze D.I.D sa dodavaju rozpojene, co by bola vyhoda. Stalo sa to uz niekomu? Ma s tym niekto skusenosti? Vopred dakujem.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil sorentto (26.05.2008 12:38)


26.05.2008 21:34

Re: Rozvody Vradero 99

Zephyr
 Turista 

Ikona

osobnú skúsenosť s tým nemám, ale údajne je to jedna z mála vecí, čo na niektorých motoroch Varaderach zhruba tvojich ročníkov a kilometráže robieva problém. Problémom býva práve šponovák predného valca, praske v ňom pružina a šponovák tým pádom totálne stráca funkciu. Treba vymeniť šponovák, skontrolovať/nastaviť rozvody a dúfať, že reťaz na ozubení kľukovky nepreskočila toľko aby došlo k stretu piesta s ventilmy, čítal/počul som už aj o takom prípade. Reťaz samotnú s vysokou pravdepodobnosťou meniť netreba, tá vydrží veky vekov, aj keď treba to prípadne skontrolovať. Zaujímavé je, že zadný valec týmto neduhom netrpí


27.05.2008 6:17

Re: Rozvody Vradero 99

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

vdaka Zephyr, presne sa stalo to co popisujes... nadavam sam sebe, lebo som to chcel pomenit uz minuly rok, ale nejako nevydalo, ale keby som skor vedel, aku paseku to moze narobit, nevahal by som... teraz budem ako na trnoch, ci sa to stretlo alebo nie... na jednej strane sa utesujem, ze to by "asi bolo pocut", na druhej strane pri mojej smole je mozne vsetko....

uz som objednal vsetko, aj retaze, aj ked to nie je lacna zalezitost... :-~

ako zistim, ci sa mi to stretlo/nestretlo, bez toho, aby som daval dolu hlavu? zmeranim kompresie?


27.05.2008 7:50

Re: Rozvody Vradero 99

Zephyr
 Turista 

Ikona

tie reťaze by si s vysokou pravdepodobnosťou meniť nemusel, ale samozrejme tomu tým neublížiš. Keby sa to stretlo "na tvrdo", tak podľa mojich skúseností aj z iných motorov, tak to ani nestihne vydať nejaký zvuk a je narobené :-) ventily sa poohýbaju a ostanú otvorené, motor v podstate okamžite zhasne. Ak som správne pochopil, tak Tebe ten motor "normálne" ide ďalej, len strašne hrkoce. To znamená, že reťaz možno ani nepreskočila, jednoducho len odišiel šponovák. Najjednoduchšie bude vymeniť šponovák, skontrolovať časovanie podľa rysiek a zmerať kompresiu. Držím palce, verím, že to bude OK.


27.05.2008 7:53

Re: Rozvody Vradero 99

Zephyr
 Turista 

Ikona

a ešte jedna drobnosť, neviem či si pri 48.000 km kontroloval ventilové vôle. Ak nie tak teraz je k tomu najlepšia príležitosť, všetko je rozobraté, len odmerať. Inak ak by došlo k ohnutiu ventilov tak aj na ventilovej vôli by sa to dalo zistiť, bude extrémne veľká, pretože ventil sa kvôli ohnutému drieku nezavrie úplne, či vôbec.


27.05.2008 8:33

Re: Rozvody Vradero 99

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

vole ventilov som tiez este nekontroloval, takze to urobim... ono tych 50 tis. km je tak od oka, lebo samozrejme udaj na budiku (momentalne 36 tis. km) nekoresponduje so skutocnym stavom, podla istych skutocnosti predpokladam, ze ma tak 10-15 tis. viac...

co som sa docital na ceskom fore, tak ten predny sponovak odchadza preto, ze je umiestneny zvrchu, teda sa do neho nedostava olej a teda pruzina skor zoxiduje a unavi sa, narozdiel od zadneho, ktory je zospodu a kde sa stale drzi nejaky ten olej ktory sa tam dostane od retaze...

ono motor normalne bezal, len hrkotal, az kym som ho nevypol, pochopil si to spravne... lenze potom som mechanikovi chcel predviest co to robi a kratko som prestartoval, to uz nechytil (medzitym vychladol) a bojim sa, ze so to prave vtedy dojebabral :-( :-((((((

ale, clovek sa uci na vlastnych chybach a aj tak napokon zomre sprosty, takze to len predycham a ide sa dalej... nakoniec som rad, ze sa to stalo tuto za humnami a nie niekde v Transylvanii ...a tak som sa tam tesil, no hadam to este vyjde ;-)


27.05.2008 12:57

Re: Rozvody Vradero 99

Zephyr
 Turista 

Ikona

tak držím palce nech sú škody čo najmenšie, nech to čím skôr znovu vrčí tak ako má [dobre]


27.05.2008 15:32

Re: Rozvody Vradero 99

frog
 Turista 

Ikona

retaz chodi tak ze ju navleces bez rozoberania celeho motora a potom zlisujes


24.06.2008 15:31

Re: Rozvody Vradero 99

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

tak uz tyzden sa opat vozim, nakoniec som mal stastie a ventily si nepotykali s piestom... teraz mam trochu obavu o ten spoj rozvodovej retaze, nakolko som nejaky original pripravok na zlisovanie nemal tak som bol nuteny pouzit rusky pristup - dva kladiva, dufam ze to vydrzi dalsich 40 tis. km :-)

inak tato vymena sponovakov a retazi vychadza spolu na necelych 11 litrov :-~ (praca svojpomocna, podla servisneho manualu)... nie je to malo, ale na druhej strane sa to asi oplati... kazdopadne aj motor chytil lepsi chod, ono tie stare retaze boli uz dost vytahane...

btw, som sa vyplasil, ked som zistil, ze poloha vacky v hornej uvrati je pri prednom a zadnom valci odlisna... ale rysky sedeli... nakoniec som usudil, ze posun ojnic na kluke nie je 180 st. ale iba 90 st... nie som isty ci to tak naozaj je... ale casovanie som utrafil, lebo motor ide paradne ;-)


24.06.2008 15:33

Re: Rozvody Vradero 99

frog
 Turista 

Ikona

ja idem do toho cez zimu :-~ retaze si kupil tiez v honde?


24.06.2008 17:55

Re: Rozvody Vradero 99

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

ano, aj retaze som objednaval v Honde, ale nie original part (ta je v jednom kuse a stoji cca 5 litrov) ale nejaku nahradu, myslel som ze D.I.D ale bolo to nieco ine, hlavne ze na tom bol velky napis Made in Japan :-D rozpojena za cca 3300 aj so spojkou...


25.06.2008 13:59

Re: Rozvody Vradero 99

Zephyr
 Turista 

Ikona

rad pocujem, ze to nakoniec dobre dopadlo, nech to vrci dalej ....
posun ojnic - ono je to tak, ze prakticky ma klukovka len jeden ojnicny cap, na ktorom je ojnica predneho aj zadneho valca vedla seba. Osi valcov zvieraju vzajomny uhol 90 stupnov, preto ak si kontroloval casovanie predneho valca a dal si predny valec do hornej uvrate, tak zadny valec bol uz natoceny 90 stupnov za hornou uvratou a tym padom to sediet nemoze. Preto su na rotore alternatora rysky FT a RT ;-) Inak vacky aj casovanie predneho a zadneho valca su totozne.

rusky pristup - pokial si na to pouzil originalnu nitovaciu spojku a pouzival nielen kladiva ale aj trochu hlavu tak by nemal byt problem :-)


17.07.2008 14:48

Re: Rozvody Vradero 99

frog
 Turista 

Ikona

Este ma zaujima zopar detailov. Predpokladam ze si menil obe zetaze ked uz. Ale vymenil si aj sponovak zadneho valca? menil si aj voditka alebo len sponovaky?


18.07.2008 11:11

Re: Rozvody Vradero 99

sorentto
 Edvenčr 

Ikona

frog, ano, menil som obe retaze, aj oba sponovaky + tesnenia pod sponovakmi... voditka som nemenil, to by som musel vyberat motor von a rozoberat ho - to by som potom uz dal original retaz (nerozpojenu)... potreboval som to spravit co najskor, vyzera ze je to OK, ma to uz odvtedy nejakych 500 km ubehnutych ;-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.