Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3069 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28535
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16995)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)

Šetrenie otáčkami - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuŠetrenie otáčkami - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor, Administratíva.

21.08.2008 14:46

Šetrenie otáčkami

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Dúfam že tu podobná téma neni, lebo som takú nenašiel.. takže:
Má význam šetriť motor otáčkami? ide o motor 4T všeobecne, ale hovorím o 125ccm, 4T, 2valec... skrátim životnosť motora alebo ho inak môžem poškodiť keď častejšie radím pri 11000ot, čo je na hranici maximálneho výkonu a je to ešte 1000ot. pred začiatkom červeného pola, proste aby sa ten Varan hýbal, treba radiť pri 11tisic ot. Môžem mu neako uškodiť? Resp. môže sa to neako prejaviť na životnosti motora? Dodržiavam všetky servisné intervály, za studena neidem nad 7000ot a nikdy neidem za otáčky kde je max. výkon... samozrejme po meste, za autom, cez dediny alebo v kolóne mu zvolním a držím do pri tých 6-7000ot., no horšie je to nad 70km/h, lebo pri 70 má na päťke 7000ot, a pri 100vke má 10000ot... takže uškodím mu neako ked pojdem dlhú trať stále 90-100km/h(9-10tisic ot.)???
pre majitelov 4valcov ktoré im ťahajú od volnobehu mám poznámku že tento motor ide bez protestov, trhania, šklbania až od 5000ot.. ďakujem za každu odpoved...


21.08.2008 14:57

Re: Šetrenie otáčkami

majlou
 Jogurťák 

myslim si ze by si nemal nejak moc extra uskodit tomu motorum,predsa ho mas vysokootackovy a vysokootackovy motor je vyrabany na to aby sa vytacal, tito motory maju vysoku zivotnost no neviem ako je to presne u 125tiek...sorac :-(
Ale tak ak mas otacky do 11litrov asi mu neuskodis.


21.08.2008 15:00

Re: Šetrenie otáčkami

rapid
 Turista 

Ikona

co sa bojis, urcite je to tak nevrhnute, tak to vydrzi, ved inak by to nevydrzalo ani záruku >:-)
a ked nie tak uz budes mat hadam vodicak aj na silnejsiu moto, kym sa nieco znicí ;-) :-P


21.08.2008 16:17

Re: Šetrenie otáčkami

Varan
 Jogurťák 

Ikona

ja niesom ale ten typ: budem na to tom chodiť ako sedlák, aj tak za rok budem mať silnejšiu, šak mne sa to pojebať nestihne... :-D ale nie, sa pýtam tak zo všeobecnosti lebo skoro každé video onboard na youtube a inych video serverov radia dalsie kvalty až na hranici červeného a častokrát sú to dlhé x10minútové videa, potom takú moto kúpiš a ide ako nová.. desi som čital ze motor motorky je stavany na cele spektrum otáčok ale akosi sa mi to nezdalo, ved ked chodíš klídek do 8tisic ot. aby motor vydržal tolko čo ho točí po max. výkon- alebo až po červene pole?


21.08.2008 16:27

Re: Šetrenie otáčkami

jumper55
 Veteránista 

Ikona

Tak urcite ti motor vydrzi viacej, ked ho nebudes zbytocne trapit. :-)


21.08.2008 16:40

Re: Šetrenie otáčkami

majlou
 Jogurťák 

LEn aby ti nezlenivel :D daj mu obcas potrapit sa. >:-)


22.08.2008 13:06

Re: Šetrenie otáčkami

frog
 Turista 

Ikona

Ku tvojej poznamke: Podla mojich skusenosti skor dvojvalec ide od spodnych otacok nez stvorvalec. To ale nehovorim o nizkej kubature (ved asi by som aj dlho hladal stvorvalec 125ccm).


22.08.2008 13:11

Re: Šetrenie otáčkami

simson14
 Jogurťák 

Nema to zmysel :-~


22.08.2008 13:23

Re: Šetrenie otáčkami

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

vysokootackovy motor ma rad vysoke otacky, nizkootackovy nizke otacky, co je na tom, tie motory su na to stavane.....to nie ako podaktori looseri sa tu tvaria ze sa boja otocit plynovou rukovatou
:-P :-D


22.08.2008 13:28

Re: Šetrenie otáčkami

šak je z Dubnice no comment :-~


22.08.2008 13:54

Re: Šetrenie otáčkami

FeriS
 Kávičkár 

Ikona

Spôsob jazdy dosť vplýva na životnosť motora.Ak budeš jazdiť o 1-2 tisíc otáčok menej ako max výkon motora predĺžiš jeho životnosť.Menšie trenie = menšie opotrebenie.A na plný výkon tiež nemôžeš ísť vkuse neviem koľko 100vák km a o červenom poli už ani nehovorím.


22.08.2008 22:38

Re: Šetrenie otáčkami

Varan
 Jogurťák 

Ikona

hmm, zaujimave info, sice sa trochu nezhoduju, no čo už...

kxbibo: máš niečo proti Dubnici???

frog: myslel som že bez prostestov a trhania idú od volnobehu, nie že majú výkon v nízkych ot. 2Valce maju silny zatah odspodu, ale netahaju od uplneho spodu, napr. na Buelly motorka trhá pod 2000ot a silno vybruje, proste otáčky v ktorých už skapíňa, a GSX650F ide uplne odspodu, nema naspodu ťah, ale netrhá, nevybruje, proste má širšie spektrum použitelných otáčok...


22.08.2008 22:54

Re: Šetrenie otáčkami

Sonny
 Jogurťák 

Ikona

nizsie otacky = nizsia spotreba = mensie opotrebenie = dlhsia zivotnost motora - toz moj nazor

Zamerne som nenapisal ze "nizke otacky" pretoze kazdy typ motora sa citi dobre v inom rozsahu otacok. :-}

Vysokymi otackami motor znicis skor, ale aj to je relativne. Pri radeni vo vyssich otackach by som skor typoval, ze prevodovka odide skor ako motor. Pokial vsak rychlosti aj vo vysokych otackach zapadaju v pohode, nemal by byt problem. [dobre]

PS: objem nenahradis ;-)


23.08.2008 11:23

Re: Šetrenie otáčkami

tref
 Turista 

Ikona

je samozrejme ze pri vyssich otackach je vacsie opotrebenie (logicky, rychlejsi pohyp piesta, viac krat spravi cyklus) ale pri tychto motoroch ide o detaily. Na zivotnosti sa skro prejavuje sposob jazdy a podla mna viac trpi aj tak spojka a prevodovka, ako valec. A este si myslim ze ide aj o objem jedneho valca, teda varan 125 ma mensie piesty ako varan 1000, teda mensia zotrvacna hmotnost, taktiez liter V2 ma vacsie valce/piesty ako liter V4 teda je viac namahany pri velkych otackach (ale to samozrejme zalezi aj od materialov a pod) takze je to cele velmi relativne a skor jedinecne pre kazdy motor aka jazda mu vyhovuje viac...

PS: priliz nizke otacky tiez nerobia dobre benzinovemu motoru


23.08.2008 14:04

Re: Šetrenie otáčkami

MartinBee
 Turista 

Ikona

ked chces z toho nieco mat musis tocit inak mal by o vydrzat v poho ked davas dobry olej a udrzba je tiez dobra, jasnbe ze nic nie je vecne a pri mensom vytacani ti vydrzi viac, ale zase aby si honetrapil a nedusil, a na druhej strane ho aj sem-tam potoc poriadne nech nezlenivie



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.