Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2772 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28561
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17009)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11552)

Preco nahac zerie gumy? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPreco nahac zerie gumy? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Pneu.

Predchádzajúce | 1 2 |

24.08.2008 9:21

Preco nahac zerie gumy?

SADLATY
 Geriatrik 

Neviem, co je na tom pravdy... Bolo mi povedane, ze tym, ze mam nahaca, musim sa zmierit s vyssim opotrebovanim gumy na dialniciach... :-@ Lebo, ze tam nie je jednoducho pritlak na zadok a motorka ma akoby tendenciu podskakovat, t.j. zadna guma ma isty preklz a opotrebovanie v strede pneu je vacsie. S cim bohuzial musim suhlasit, lebo na moj antiagresivny styl jazdy je stred pneu prakticky hotovy po 5000km. Z toho mi potom vychadza, ze ak zije clovek v rovinatom kraji, kde by musel zatacky jednoducho vyhladavat (napr. do prace by som nesie sucasnych 10 km ale 40km cez krkahaje zakrutove) je nahac malo vhodna motorka a pritom na nej jazdim po dialniciach malo. Takze neviem, ci je to bezna vec pri tychto maksich gumach...lebo ak mi povie niekto, ze je to tym, ze som zaciatocnik a ked budem vyjazdeny, tak tu gumu opotrebujem podstatne viac aj na krajoch, tak mi potom povedzte, ako dostanem motorku do naklonu na dialnici, ci na rovinatej ceste? Ci mam ist 220, aby tie tiahle zakruty boli pre tu rychlost ostrejsie a jednoducho to clovek musi sklopit... Asi takyto problem nebude riesit niekto, kto byva v Malackach a do roboty chodi kazdy den do Pezinka cez Babu (alebo z Turcianskych teplic do BB) :-D ...skorej to je otazka pre turistov, lebo zacinam rozmyslat na turistyckym obutim (metzeler roadtec Z6)


24.08.2008 9:25

Re: Preco nahac zerie gumy?

kace
 Turista 

Ikona

SADLATY
a nerozmyslas nad conti road atack???moje maju uz skoro 5700 a este ma tak 2 ci 3 tisic vydrzia.


24.08.2008 9:28

Re: Preco nahac zerie gumy?

Richie600
 Edvenčr 

Ikona

asi kvoli tomu zacali vyrabat vaczmesove gumy... :-P
ja som tam dal z toho dovodu batlax 021 a teraz dunlop roadsmart...


24.08.2008 9:35

Re: Preco nahac zerie gumy?

SADLATY
 Geriatrik 

Cital som vsetky mozne testy a fora a dam na ne, takze by som isiel do metzeleru. Viem co spravilo, ked som si dal na auto, to najlepsie co sa dalo v tej kategorii kupit. Asi je na vyber 2 - 4 znaciek a nema zmysel dumat nad usetrenim tisicky, ked potom je markantny rozdiel vo vlastnostiach...len teda neviem, ci to bude velky sok, lebo je tam makka bridgestonka a ja jazdim za kazdeho pocasia do teploty cca 5 C - ci ta tvrdsia guma v strede nebude az moc tvrda? :-~


24.08.2008 9:50

Re: Preco nahac zerie gumy?

MalyMirec
 Kávičkár 

Ikona

SADLATY nemozes od gumy cakat zazraky - ze bude drzat na rovinke, v zakrute, v zime a este aj vela vydrzi.

Teraz mas z gum dobry vyber, tak hladaj vhodnu pre teba. Osobne som si vybral BT021 ako Richie. Mozem len odporucit, zo znaciek mas navyber.

Mal som vzadu pilot power 170 2CT ( niekto ju vyhodil zgumovanu, zodranu ) a spravil som na nej 4000km, kym odisla.


24.08.2008 9:53

Re: Preco nahac zerie gumy?

MalyMirec
 Kávičkár 

Ikona

Este skus porozmyslat na sposobom svojho jazdenia. S kamosom sme boli teraz pri KE, cestou tam mu zmizol dezen ( yama thundercat, Metzeler M3 ).
Musel upravit vyjazd zo zakrut, ale guma mu vydrzala az domov. Porozmyslaj, ci pri tvojej jazde nepresmykuje zadok, trebars pri tych vyjazdoch


24.08.2008 12:07

Re: Preco nahac zerie gumy?

peno
 Turista 

Ikona

Priklanam sa za dvojzmesove gumy na zaciatku sezony som dal Bridgestone bt21 a teraz po 7000km vyzeraju stale pouzitelne este na raz tolko . A to mam rovnako nahaca. Ak mas pocit ze ti lieta zadok tak sa skus pohrat s tlmicmi alebo budes musiet viac papat aby si svoju moto zatazil :-)


24.08.2008 12:43

Re: Preco nahac zerie gumy?

rado1191
 Kávičkár 

Ikona

Mne na XTX vydržala pirella dragon 2200km pri normalnej jazde.Teraz mam objednanu dvojzmesovku dunlop sportmax roadsmart tak som zvedavy či vydrži aspon ešte raz tolko :-~


24.08.2008 13:04

Re: Preco nahac zerie gumy?

barko
 Turista 

Ikona

Mne Bridgestone BT21 vydržali 11000 km a to jazda vo dvojke a väčšinou v horských oblastiach. Teraz som obul Metzeler Z6 Interact, tak som zvedavý. Čo sa týka jazdných vlasností, mne osobne viac vyhovuje Metzeler [dobre] - super guma na môj stroj čo sa týka jazdných vlastností.


24.08.2008 13:47

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

sadlaty ... to je blbost co pises...

urcite nie koli pritlaku ale koli krutiacemu momentu na 6ke a vyssiemu odporu vzuchu lebo nahac neni zrovna aerodynamicky...

Michelin PILOT POWER 2CT... to obuvam a su to najlepsie gumy..

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (24.08.2008 13:48)


24.08.2008 13:55

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar aj ty pises je blbost :D tiez power 2CT nie je najlepsia guma ;-)
nahac nezeie gumy viac ako ina motorka, vsetko zalezi od stylu jazdy, od asfaltu.....
SADLATY na motorke musis mat take gumy aby si im veril a bol si spokojny, kazdemu vyhovuje nieco ine, ak by to tak nebolo tak by sme vsetci chceli power 2CT :-)))
vyskusaj rozne gumy ktora sa ti bude zdat najlepsia tak pri nej zostat, ziadna nie je zla!


24.08.2008 14:13

Re: Preco nahac zerie gumy?

Je to tiež v gumách, rôzne typy sa rôzne opotrebovávajú. Čo sa týka výdrže, najviac mi vydržali Michelin Pilot Road 1 (zadná cca 25.000 km do úplného opotrebenia ) - majú dezén prerezavý priečne po celej šírke behúńa pneumatiky, najmenej spokojný som bol s Dunlop Sport Max - zadná vydržala cca 6.000 km- potom sa odhalila textília, ktoré prekrýva kord. Ak jazdíš väčšinou dlhšie trasy na rovine , nevyhneš sa tomu, že budeš mať stred viac zjazdený, ako strelci na Babe. 8-)


24.08.2008 17:16

Re: Preco nahac zerie gumy?

gaMo
 Kávičkár 

Ikona

Ja mam obutu zadnu pneu dunlop road smar sport max a po 4 000 km vyzera ako nova, drzi v zakrutach ako pribita, nesmyka sa... Ziadny problem na babe ani inde a da sa zohnat v dobrej cene. Proste spokojnost. Mozes si mrknut rozne testy, v ktorych ju vychvalovali a uvidis...

Romanka nechapem ako si jazdila ked ti vydrzala 6000km, ale musela to byt sila >:-)


24.08.2008 17:36

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

mne pilot road vydrzala ne viac ako 8000 km ...
2ct mi urcite vydrzi este menej ... mozno stylom jazdy... ale 2ct drzi v naklone jak pribita aj na vode... takze zly streetfightristi ODPORUCAM :-D >:-)


nerd
spytam sa ta ... vacssi odpor vzduchu = vacsia zataz na koleso ... a to cele sa = vacssie opotrebenie gumy... :-O :-O

samozrejme ze najvacssi vplyv ma styl jazdy a kto dava tazke supy guma mu nevydrzi viac nez 6000 km ale hovoril som o rozdiele dakeho gixxra a dajme tomu mojej masiny v rovnakej konstantnnej rychlosti 230 km / h a rovnej trate ... samozrejme teoreticky ... tak taky gixxer lahsie klze vzduchom ako nahac... takze by dosiel na tych gumach dalej (teoreticky) .....ak si na tuto otazku odpovies ano.... moze byt ..... vrat sa spat ku mojemu vzorcu na zaciatku. :-O

Upravené 2 krát. Naposledy upravil tombar (24.08.2008 17:47)


24.08.2008 17:49

Re: Preco nahac zerie gumy?

konti
 Kávičkár 

Ikona

bt021 je dvojzmesová??? To ako ozaj? :-)
ja ju chcem vymeniť práve za pilot road 2ct


24.08.2008 18:51

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar :-D :-D :-D ty fyzik
skor by som povedal ze SS jvojou prednou kapotou konstruovanou ako spojler bude mat podstatne vacsi pritlak na predne kolo ako nahac ;-) co sa tyka zadneho kola tam zalezi len na vykone. mal som ZX10R ta zrala zadnu gumu aj ked moto parkovala v garazi :-) a predok bol skoro nedotknuty, 600ka to ma presne naopak. konspiracne teorie ze nahac viac a ostatne menej :-))) cgod prednasat na zakladku.
inak podla tvojho "vzorca" musi taky chopper zozrat zadnu gumu skor ako ju obujes, vysoky krutak, "vsetka" vaha na zadnom kole, velky odpor vzduchu..... ;-)


24.08.2008 19:13

Re: Preco nahac zerie gumy?

SADLATY
 Geriatrik 

tombar,nerd : ono som precital toho hodne, aj tu na forach sa k tomu kde kto vyjadroval, a prisli k tomu zaveru, ze napr nahac pri vysokej konstantnej rychlosti (napr 160) znici tu istu gumu skor ako supersport prave tym, ze ten zadok je akoby nadlahcovany a nie je tak super dokonaly kontakt s vozovkou ako pri supersportoch. Je to dane tym, ze je predsa tvrdsi podvozok na ss ako na nahaci a prave tou kapotazou. Nehovorim o zrychlovani a brzdeni, lebo tam sa da odpisat jezdeckym stylom asi aj pneumatika z uslachtilej ocele :-D . Toto je vsecko len teoria, nakoniec mozno zistim, ze je to nastavenim tlmicov a co je najhorsie a toho sa bojim najviac, ze ten mozno z 80% najvyraznejsi faktor ovplyvnujuci zivotnost pneumatik je ten medzi rajdami a vyfukom... jednoznacne ale dam nieco dvojzmesove a v strede tvrdsie


24.08.2008 19:44

Re: Preco nahac zerie gumy?

ja som sa tesil , ze ked vymenim sv1000 za gsr600, ze ako bohofsky mi vydrzi guma. A holy kkt ,po 4500 je vriti tak ci tak. Zatial mi maximalne vzdrzala guma 6000 km.


24.08.2008 19:55

Re: Preco nahac zerie gumy?

SADLATY
 Geriatrik 

bedna: lenze vzhladom na to, ze co tu obcas precitam v tvojich prispevkoch ako som ta raz stretol na bielej hore a isky lietali - skorej si myslim, ze ty maz vyjazdene kraje a stred pneu mas nedotknuty [dobre] :-D


25.08.2008 8:26

Re: Preco nahac zerie gumy?

Gastan
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Ehm ehm, Mám pirelli diablo strada na CBF ke, 90 percent jázd s priatelkou na zadnom sice (váha dokopy 100 kilov), tá guma má za sebou 6 tisíc, vyzerá že ešte šesť tisíc dá, a potom plánujem dvojzmesovku, pravdepodobne roadsmart od conti, nakolko tie náklony u mna nie sú nejako extrémne, stred je teda zodratý,

takže odpoveď na tvoju otázku na základe mojich skúseností je:

nedá sa povedať či naháč žerie gumy alebo nie,
všetko záleží od štýlu jazdy a zaťaženia mašiny, ale vysoká rýchlosť na diaľnici + stále priamy smer znamená zaťaženie stredu gumy,
moje odporúčanie, dvojzmesovka stred tvrdý boky mäkšie, to plánujem aj ja

ojazdenú gumu si nechám sak kraje nemá ani líznuté, poskladujem ju trošku a ked pojdem na okruh dojazdím kraje, hehe


25.08.2008 12:43

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

gastan neviem ci by ta pustili na okruh s tvojou masinou ... a my mame nejaky okruh???


25.08.2008 12:51

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

nerd , ja nehovorim o pritlaku na predne koleso odbocujes od temy.... otvor oci a precitaj si to este raz a porozmyslaj .. rovnaka rychlost , nahac = vacssi odpor vzduchu ... preco moja 150 konova masina ide pomalsie ako daky supersport 600cc so 115 konmi ? ODPOR VZDUCHU ty !!!
uz prestan zo seba robit debila....

gastan neviem ci by ta pustili na okruh s tvojou masinou ... a my mame nejaky okruh??? :-} :-)

michelin pilot power 2ct je od michelinu najlepsia sportova guma .. potom su uz len gumy kategorie track ako slicky and power race ... co je na streetfightra alebo nahaca je blbost...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (25.08.2008 12:52)


25.08.2008 13:06

Re: Preco nahac zerie gumy?

minomoto
 Kávičkár 

Ikona

SADLATY skús Dunlop Road Smart ....ja mám naháča a na gumách 10-tis km.....a veselo dám ešte 3-4tis. km ;-) ;-) ale fakt je že ja zákruty vyhladávam >:-) >:-) a dialnice nemusím ;-)


25.08.2008 13:09

Re: Preco nahac zerie gumy?

taaat
 Ľadvinka 

Na značke až tak nezáleží opotrebovanie je priamoúmerné štýlu jazdy , udivuje ma že na gsr 600 čo je malá a pomerne lahká motorka vydrží guma 6000 !?!?!? ja mám dosť ťažkú motorku a robím na zadnej gume 14000 km a predná dvojnásobok!!! jazdím tak aby som pred zákrutou nebrzdil jak dilino a pri rozbehu na 1,2,3 neadcelerujem na plný plyn 4,5... už je jedno - nemá to taký vplyv na opotrebovanie, poučitelní sa poučia a tí ostatní sa nepoučia... 8-)


25.08.2008 13:15

Re: Preco nahac zerie gumy?

danopanci
 Kávičkár 

Ikona

TAAAT - máš pravdu, ale GSR akceleruje ináč ako Tvoje psisko :-(((


25.08.2008 13:17

Re: Preco nahac zerie gumy?

majlou
 Jogurťák 

Hm,mate pravdu inak nahac ci jogurt to je uplne jedno, lebo v tomto pripade co sa tyka o drati gum zalezi na jazdcovy ako jazdi.Napr ja mam na moto Pirelli dragon supercorsa pro a mam na nich najazdene 3900km,a vizera to tak ze este taku 1000ku to vydrzi a potom musim menit,je to dost mekka zmes takze mi to vyzdrzi na 5litor.Ale musim priznat ze tomu davam aj dost na picu na Pezinskej Babe a tak.takze ozaj zalezi iba od jazdca


25.08.2008 18:17

Re: Preco nahac zerie gumy?

Vimpy
 Kávičkár 

Ikona

Sory ze sa sem pletiem... Ako je to v pripade cestovnych endur- konkretne V Strom 1000. Kolko cca vydrzia gumy? da sa to vobec takto napisat? som zaciatocnik a jazdim veeelmi pomaly :-~ :-}


25.08.2008 18:53

Re: Preco nahac zerie gumy?

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Na malom strome mam najazdenych 18tkm a este stale povodne gumy (Bridgestone TrailWing) :-} Prave sa rozhodujem co tam dam miesto nich (sice vydrzali dost, ale su tvrde ako skala co im na prilnavosti nepridava) tak poskulujem po Conti TrailAttack.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (25.08.2008 18:55)


25.08.2008 20:50

Re: Preco nahac zerie gumy?

taaat: ja som si nestazoval, chcel som tym len povedat, ze hlavne styl jazdy to ovplyvnuje. Ak by som chcel gumy sanovat, viem ako na to...ale ja si jazdim svoje a na gumy serem, aj na to ze niekto ma moj styl jazdy za jebly. Ale ma take male bezvyznamne plus. Ze ju zeskrem celu aj boky. Dokonca predok sa mi sisati. Teda stred ma dezen ako od styxa a boky su prec. Este je dalsia vec ze masina je lahka, lenze ja mam rano holy a vysraty od 95 do 102 kil, k tomu komboska a ostatne a zrazu sme ja a masina celkom tazky celok. Na kroske takisto. Kamos ma 95 kg masinu a on ma 68 s vystrojou t.j. spolu163 kg a ja mam masina 134+ ja s vystrojou 108=242 kil...rozdiel 80kg, co je vterene brutus rozdiel. A to sa rovna uplne ine opotrebenie, nastavenie masiny aj technika jazdy ak chcem stihat. ;-)


25.08.2008 21:08

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar odpor vzduchu ta tlaci o cestu? alebo ti brani ist vyssou rychlostou? dohodni sa sam so sebou co vlastne ten odporny odpor sposobuje ;-)
jeden tvrdi ze na nahaci ma lahke zadne kolo a preto mu to zere gumu dalsi ze ho odpor vzduhu "tak silno" vzadu tlaci o zem ze nepredbehne ani 600ku aj ked ma nabusenu 150konovu masinu :D deti deti
einstein ak das na tvoju "150konovu masinu" dostatocne tazky prevod tak pojdes mozno aj rychlejsie ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (25.08.2008 21:11)


25.08.2008 22:11

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

ale nato aby sa nahac predral vzduchom aby dosiahol dajmetomu 250 km/h bude potrebovat ovela silnejsi motor ako supersport... asom si isty ze natu rychlost potrebujes minimalne litrovy motor..

to ze mi odpor vzduchu brani ist vaccsiou rychlostou ma vplyv na zadne koleso, nieje to tazke pochopit... viac sa opotrebuva

akoto ze 600 supersporty idu rychlejsie , nemyslim akcelleraciu .. lebo to su dve rozdielne veci ... AERODYNAMIKA.... a su nizsie ...

nerd otvor knizku este raz a hlavne otvor mysel aby si dokazal pochopit ze aj iny ludia mozu mat pravdu...

A ak si najdes cas tak zistis ze FZ1 N je najrychlejsi nahac priamo z fabriky .... 160 mph+



Aerodynamika a ground clearance .. co je vyssia vyska... tomu brania...


nepovedal som Ze nepredbehnem 600ku iba ma vyssiu maximalku ... R1 motor ma dost tazke prevody.

iba ta aerodynamika je problem a motorka je o dost vyssia co ma za pricinu vacsi odpor vzduchu.


25.08.2008 22:20

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar: tvoja teoria ma napadla hned ako som pozrel nazov temy. Opotrebenie z tejto priciny sa da asi spomerovat podla sucinitela cx odporu vzduchu jednotlivych masin+odpor odkryteho jazdca, ale aj tak alfa aomega zedratia gum je dilinger, ktory tomu klade pod kotol. Tento faktor/kapotaze pritlaky odpory by som povazoval tak od3-10% zedratia podla dlhodobej priemernej rychlosti/ Ale mozno sa mylim, tak ma neberte nikto vazne...lebo o nic aj tak nejde. :-)


25.08.2008 22:24

Re: Preco nahac zerie gumy?

Kwasak
 Turista 

Ikona

ja mam cez 12 tisic a gumy este 2-3 tisic vydrzia :-D :-D :-D

inac tazka fyzika, chlapci ;-)

nerd [dobre]


25.08.2008 22:56

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar co vies o aerodynamike? vies ze vyska motorky nema na nu extra vplyv? a propo a ked sme pri tej vyske :-) vacsina nahacov je nizsich ako supersporty. dalsia vec je to ze uz ked chces stale dokola omielat odpor vzduchu a sily ktore vdaka nemu posobia na zadne koleso tak: dajme tomu ze tie sily su o 20% vyssie ako pri SS pri rovnakej ryhlosti, ale kedze priemerna rychlost pri akej jazdia SS je vyrazne vyssia ako priemerna rychlost nahacov :D a kedez narast sil posobiacich na motorku vplyvom odporu vzduch v zavislosti od rychlosti motorky nie je linearny :-) tak urcite pri SS posobia na zadne koleso v priemere vacsie sily sposobene odporom vzduchu :D:D:D:D
podla tvojej teorie by mali S-kove verzie zrat menej gumy ako N-kove ;-)
myslim ze cela tato teoria je taka chujovina ze to az v riti picha....
este mi vysvetli ze trebars ja na zasranej 600ke brzdim fakt ale fakt tak ze tebe sa o tom ani nesnivalo a za tych 500-600km co mi gumy vydrzia niekedy v strede prednej gumy nezoderiem ani tie "fuziky" :D


25.08.2008 23:25

Re: Preco nahac zerie gumy?

Keď sa už píše o odporoch vzduchu a prítlakoch na zadné koleso, dovolím si uviesť malý konkrétny príklad - ja mám 192 cm a medzi 125-135 kg živej váhy vyzlečený ( podĺa sezóny, na jeseń, keď sú husi som na maxime :-))) ) Jazdím hlavne 2 naháčov - BMW R 1150 R Rockster a Hondu CBF 600 S ( polokapotáž ). Keď idem na BMW rýchlejšie ako 160, tak si začínam pripadať ako rogalo, na Honde je to znesitelnejšie a dá sa bežne jazdiť aj rýchlejšie ( hovorím dá sa, ale väčšinou jazdím celkom umiernene ) Napriek tomu, že CBF 600 S je polokapotáž, čiže nie celkom čistý naháč, práve na nej som urobil pre mňa 2 extrémy na zadnej gume - cca 25.000 KM na Michelin Pilot Road 1 a cca 6.000 na Dunlop Sport Max - takže mne to jednoznačne vychádza, že odpor v tom nebude hrať hlavnú úlohu. Je ale pravda, že na Dunlopoch dostala Hondička trošku za uši, lebo bola aj v Brne na okruhu a za 6.000 km odišli 2 sady brzdových doštičiek, čo je ale spôsobené z časti aj tým, že aj keď väčšinou jazdím sám, my sme vlastne hmotnostne permanentne na motke dvaja :-))) Takže keď tomu trošku viac osolím, tak odpor a trenie sa asi zvyšuje so štvorcom rýchlosti a hmotnosti, takže úmera opotrebovania podĺa mńa určite nebude lineárna , minimálne bude kvadratická, pri postavičkách môjho typu až exponenciálna :-))) Ja by som vlastne mal jazdiť asi iba na traktore :-)))

Kwasacik,milacik 8-) , pekná nová foto, trošku si v strede tváričky preexponovaná, ale ináč si kočka.
Aj ja by som dal svoj face na foto, ale nemôžem z 2 dôvodov - nezmestí sa mi hlavička do objektívu a pani poštárka by k nám po uverejnení nestihla nosiť sústrasné telegramy :-)))


25.08.2008 23:31

Re: Preco nahac zerie gumy?

Kwasak
 Turista 

Ikona

Romanka, zlaticko, to je naschval... za svetlom schovavam ten "nosacik" :-D ;-)
Ja ta odfotim, mam veeelky objektiv :-))) :-D :-D :-D


25.08.2008 23:53

Re: Preco nahac zerie gumy?

Kwasacik, milacik 8-) , keď mne by bolo ľúto Tvojho veĺkého objektívu :-))) vieš, pred 20 rokmi na vojenčine ma museli preradiť od tankistov, lebo na moju hlavičku nebola v celej Varšavskej zmluve vhodná prilbička :-))) ( a to som mal o cca 50 kilečiek menej, ako teraz ) Veď aj na motke som mohol jazdiť dlhý čas iba v žaluďovke, kým sa mi podarilo zohnať prilbičku Nr.64 :-O
Kwasacik, milačik 8-) úprimne Ti zo srdiečka radím šetri si svoj objektív pre krajších fešákov, so mnou by si žiadne terno neurobila, leda ak na fotovýstave kuriozít :-))) Ale nič sa neboj, veď ja Ťa mám rád aj bez peńez...( Irénko, proč, ja sa ptám proč... :-D )


26.08.2008 0:13

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

nerd , konecne si mi uznal ze je to pravda s tymi silami a odporom vzduchu ... trebarz 20% mozno menej.

nechcem sa hadat ... chcel som len skonstatovat ze to ma urcity vplyv a nie ze to je hlavny faktor opotrebenia ...

ide o styl jazdy a ako dravo akcelerujes... co v mojom pripade tie gumy velmi nesetri.

no myslim si (cisto teoreticky) keby v idealnych podmienkach tieto motorky ( FZ1N a FZ1S )
isli rovnakou rychlostou dajme tomu 220kmh, stale rovno tak by to zozralo gumy skorej na nahacovi ... urcite by to nebol strasny rozdiel ale bol by tam poznat.


26.08.2008 0:17

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar ja som neuznal ;) iba som vy I-GRR tvoju teoriu :-~


26.08.2008 8:02

Re: Preco nahac zerie gumy?

teraz nehovorim o nahacoch a o supersportoch...
niekde som tu cital, ze ked testovali busu na maximalnu rychlost, tak nechavala za sebou pri 300 ciernu ciaru. je to tym (otazka) ze motor proste tahal ale odpor vzduchu bol taky velky ze sa to koleso pretacalo... :-)
samozrejme bezne jazdenie a porovnavat nahac a supersport... :-~ to skor nerdova teoria z 22:56 ;-)


26.08.2008 8:21

Re: Preco nahac zerie gumy?

RAON
 Čoprák 

Ja mam gumy ala čínsku ľudovú republiku. Síce nedržia za vlhka na ceste, človek musí ísť pomalej, avšak po 5tis km ako keby vyšla s výrobnej linky. Predpokladám že moto už bude zhnitá ale gumy budú vyzerať ako nepoškodené. :-D


nevedno s čoho tam tie pneumatiky vyrábajú.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RAON (26.08.2008 8:21)


26.08.2008 8:29

Re: Preco nahac zerie gumy?

karburator
 Turista 

Ikona

maTooB :-O to nemyslis vazne....a co potom starsie neblokovane busy,s maximalkou cez 330???
Inak suhlas s Nerdakom.....v prvom rade zalezi na tom,co stvara jazdec s plynom...ostatne veci ako aerodinamika,alebo odpor vzduchu maju totalne minimalny vplyv na opotrebenie pneu..mozno 0.5%...


26.08.2008 8:32

Re: Preco nahac zerie gumy?

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

tiez mi pripadalo ze na nahaci mi skor odisla zadna guma, teraz na polokapote to nie je take hrozne, tiez som to prisudzoval tym ze nahace tahaju permanentne z nizkych otacok a maju zlu aerodynamiku (akoby zadna guma bola viac zatazena z dovodu vacsieho odporu vzduchu na nahaci) ale nie som si tym isty. mozno je to tym stylom jazdy. :-~


26.08.2008 8:53

Re: Preco nahac zerie gumy?

otazka mas dobry tlak v gume? no ci nejazdis na mekkej gume a potom sa ti v strede objavy vyjazdeny pas no aked mas 100 kg zivej vahy +kolega z roboty no je to jedna z moznosti
alebo kupuj najlacnejsie gumy a nech zere kolko vladze


26.08.2008 9:26

Re: Preco nahac zerie gumy?

Kwasak
 Turista 

Ikona

Romanka, ty tak pekne pises zlaticko, som sa nasmiala zas...
a ja sa rada smejem, aha :-D :-D :-D .
Taku prilbicku (velkost 64) ma aj moj Bobik, takze no problem - som zvyknuta a aj odfotit ta dokazem, Bohusu :-D ;-)


26.08.2008 9:45

Re: Preco nahac zerie gumy?

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

karburator ziadna seriova busa nema maximalku cez 330kmh ale to s tou ciernou ciarou za zadnym kolesom je pravda a nielen pri buse


26.08.2008 11:39

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

nerd, srat na teba zvysoka ... ja by som ti ogrcal motorku.....
ked si taky nerd vysvetli preco mu to zere gumy ... ??? ved tomu NEDAVA>>>


SADLATY tvoja teoria ma tiez pravdu ... moze to byt tym tlmicom . celkovo lacnejsie motorky ako nahace (hornet, fazer , gsr) nemaju najlepsie tlmice vzadu...

cital som to niekde v katalogu ze drahsie tlmice ti setria gumy...

Upravené 3 krát. Naposledy upravil tombar (26.08.2008 11:48)


26.08.2008 11:48

Re: Preco nahac zerie gumy?

cygno
 Kávičkár 

Ikona

tombar, vsak sa teda predved :-D a na tvojej fotke v profile mas asi pokazenu gumu :-D , sudim tak podla toho svetleho pasika pri okraji :-D . mal by si toho svojho nahaca naucit zrat gumu aj na kraji :-D
mimochodom, podla mojho nazoru ma typ (nahac a vsetky tie pritlacne sci-fi sily) motorky velmi maly vplyv na spotrebu gumy. mne zatial kazda guma vydrzala rovnako, kym som ju nevymenil za novu


26.08.2008 11:57

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

no neviem ci nejaky turista kavickarsky mi bude merat gumu na kraji ... potrebujes nove okuliare ... inac bola to skoro nova guma ked som to fotil ...

vies aspon prejst aspon 5 metrov po prednom??? dal si to niekedy na zadne ??? nepokakal si sa pritom ???

kamosko ty jednoducho nevyzeras ako typ co by zamnou stihal.... stou haraburdou... my ich tu volame hrkalky....

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (26.08.2008 12:04)


26.08.2008 11:57

Re: Preco nahac zerie gumy?

karburator
 Turista 

Ikona

misobiker tak to si na omyle......prve rocniky nemali elektronicky obmedzenu maximalnu rychlost...a bezne mali maximalku cez 330km/h....
A ta cierna ciara...je poriadna hovadina :-P


26.08.2008 12:09

Re: Preco nahac zerie gumy?

karburator - kludne to moze byt hovadina, ja som to niekde cital tu na stranke v nejakej diskusii o Busach (niekto tam tusim spominal nemecky test), ale na vlastne oci som to nevidel, takze tak...
a 330 mohla ist tak tachometrovych...premeriava min. o 10%, takze? cca 300


26.08.2008 12:12

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

misobiker [dobre] [dobre]


26.08.2008 12:14

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

Kwasakcinka .... mas velkuuu motorku...


26.08.2008 13:03

Re: Preco nahac zerie gumy?

bruno76
 Kávičkár 

Ikona

mam rad tie infantilne dristy [dobre]


26.08.2008 15:40

Re: Preco nahac zerie gumy?

eriklc
 Jogurťák 

tombar-ta tvoja teoria stoji za I-GRR ,ver tomu co tu pisal nerd ;-)


26.08.2008 15:50

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

eriklc hovorim ze najvacssi vplyv ma styl jazdy ... chod si to precitat na zaciatok ... ano napisal som to ...

ale je tam tiez cinitel co ma nato vplyv .. a to je odpor vzduchu ...
a este co sadlaty spominal co som neskor uznal... ... ze ked je zadny tlmic nekvalitny ... nedrzi az taky dobry kontakt s vozovkou ....

je to ozaj take tazke pochopit ze nahac sa tazsie prediera vzduchom??? a ze to ma urcity vplyv na opotrebenie gumy...????



Upravené 4 krát. Naposledy upravil tombar (26.08.2008 16:00)


26.08.2008 16:03

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

inac tato diskusia je o tom preco nahac (MOTORKA) zerie gumy a nie preco agresivnym jazdcom vydrzi guma menej... ved satlaty ani nejazdi rychlo ...

tak preco ???? nerd ... ??? aj ty erklc alebo co to si ... preco ???


26.08.2008 16:26

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar ak raz zacnes jazdit a naozaj jazdit tak ze vyuzijes nieco z potencialu tvojej motorky, ked pochopis co je to podvozok a aka neskutocna alchymia je zosuladit podvozok a gumy, tak mozno prestanes dristat o grcani na moju motorku ;-)
hovorit o nekvalite a kvalite seriovych pruzin a tlmicov je z vasich ust cista ba priam nacistejsia picovina. ani netusis kde su limity, nevies nic o utlmoch len ti "niekto" povedal ze na okruh si treba pritvrdit podvozok :D a ani to nemusi byt pravda ;-)
vela okruhovych jazdcov si kupi ohlins tlmic dozadu a potom ho nevedia nastavit :-~ vysledok je ze maju vysklbane gumy viac ako ked mali "nekvalitny" seriovy tlmic.
ale v tom s tebou naozaj suhlasim ze zle zostelovany podvozok nici gumy ako vpredu tak aj v zadu.
a este ;-) nechval sa tu ze jazdis po prednom a zadnom :D to tu dojem nerobi [dobre]


26.08.2008 16:32

Re: Preco nahac zerie gumy?

cygno
 Kávičkár 

Ikona

tombar, no pod este daj nieco, pod do mna, ty len hovor a nelub ma :-D
mas pravdu skoro som sa pokakal ked som isiel po prednom, takisto povazujem za neziaduce jazdu po zadnom. pre mna ma motorka dve kolesa na to, aby po tych kolesach jazdila.
ty cinitel :-D vyzera to, ze si nestihas ani ty sam. snazis sa dobehnut si svoje ego hustymi recami na nete?
mas pravdu na mojej hrkotavej haraburde by som sa nikdy nedokazal predrat vzduchom za takym majstrom sveta, ako si ty :-D a som z toho velmi smutny, naozaj :'(


26.08.2008 16:36

Re: Preco nahac zerie gumy?

eriklc
 Jogurťák 

tombar-mam pocit,ze si "najlepsi" motorkar na svete,nikto nevie jazdit rychlo iba ty....a nauc sa citat :-~


26.08.2008 16:38

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

sorry nerd nebudem ti grcat na moto...

na racetracku som este nebol a asi ani nepojdem s mojim fizrom lebo ho mam rad.... musel by som si kupit nato track bike...

mal som horneta tam sa vzadu nedal nastavit utlm (damping) iba pnutie (tension) nepoznam slovenske pojmy... dokonca ani na fejzrovi to neni myslim (idem pozret..) ... a na gsr to nebude tiez... bude to tym ze chcu aby tieto bajky boli cenovo pristupne.. mozno koli tomu ..


opytam sa ta ... ako treba nastavit tlmice ??? ... pritvrdit som pritvrdil ale ako treba nastavit damping ??? aby sa vracalo rychlejsie ????

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (26.08.2008 16:45)


26.08.2008 16:42

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

cygno naco rypes potom ....

eriklc to nehovorim ale zavod by som si dal bez problemu stebou ... trebarz aj v dopravnej spicke ...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (26.08.2008 16:46)


26.08.2008 16:45

Re: Preco nahac zerie gumy?

cygno
 Kávičkár 

Ikona

rad spoznavam nove legendy a som zvedavy clovek, co vsetko z teba este vypadne.

reci o nevhodnosti motorky na okruh a o laske k nemu mi zneju ako cista zbabelost skusit prostredie, pre ktore je motorka stvorena. alebo sa bojis, ze sa ti bude tazko predierat vzduchom?


26.08.2008 16:50

Re: Preco nahac zerie gumy?

eriklc
 Jogurťák 

....a pri tom si zoderie gumy :-D :-D


26.08.2008 16:51

Re: Preco nahac zerie gumy?

ako som ti pisal je to alchymia :-) a kazdy pouziva nierne ine nastavenie zalezi od stylu jazdy, konstrukcie pneumatiky a samozrejme vahy jazdca. tvrdost pruzin musis nastavit tak aby si vyuzival calu dlzku chodu, aby motorka co najmenej pruzila na gume.
vacsina upside down vidli ma horny a spodny utlm, cize utlm v tlaku a utlm v tahu. v zadu je to zlozitejsie :-) tam su na niektorych SS este aj low speed a aj high speed utlmy :D
a do ignaca neryp a uz vobec nie do toho monstra co ma, RS monster sa so spodinou ako FZ1 ani nemoze porovnavat ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (26.08.2008 16:54)


26.08.2008 17:00

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

cygno .... nikde tak nedavas motorke napicu ako na racetracku ... plny kotol redline jeb na brzdy ...

ty cygno ... fz1 je ozaj stvorena na racetrack... mam skor pocit ze ty sa bojis vyuzit potencial tvojej motorky ked si sa pokakal ze ti ju nahodu zdvihlo na zadne ...

zbabelost ... aka zbabelost ... som zbabely si dojebat motorku na ktorej jazdim do roboty a chcem aby mi vydrzala aspon 4 roky?

monster je shit! ignac to co je za meno ...!

a neexxxj mi na masinu nerd...

Upravené 5 krát. Naposledy upravil Moderator (23.09.2008 10:52)


26.08.2008 17:00

Re: Preco nahac zerie gumy?

cygno
 Kávičkár 

Ikona

ooo, dakujem pane nerd :-D
mne to nevadi, ja sa naozaj idem pokakat, ked mi to pri brzdeni ide len po prednom, vacsinou to neznamena nic dobre (najma na konci cielovky) a takisto mam niekedy fliacky v tangach, ked mi to dviha predok na vyjazde. a nech mi kludne ukazuje chrbat, hlavne nech ma peknu ritku.
nastavenie podvozku ma urcite vacsi vplyv na spotrebu gumy ako to ci je to nahac, alebo polokapota ....


26.08.2008 17:10

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

co je take uchvatne na monstrovi RS ??? je tam aspon jeden klad ktory je nad vsetky ostatne motorky???

ked vravis ze FZ1 je spodina...

inac BIKE magazin robil test super nahacov ... monster sa nedostal medzi top 10... KTM super Duke je ovela lepsi zospodu ... zato fazer ma najlepsi top end..... to je fakt...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (26.08.2008 17:10)


26.08.2008 17:11

Re: Preco nahac zerie gumy?

cygno
 Kávičkár 

Ikona

tombar, to by si asi kvoli tomu odporu vzduchu nepochopil, nie je to meno, je to nick ;-)
monster je shit, obliz mi rit :-P je mi presne u nej, co si o mojej motorke myslis
mimochodom, utried si pojmy. ;-)


26.08.2008 17:13

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

nemyslim si to len ja... myslia si to vstci co nejazdia na monstri ...


26.08.2008 17:16

Re: Preco nahac zerie gumy?

cygno
 Kávičkár 

Ikona

ako som povedal, obliz mi moju chlpatu ritku :-@
co keby si spravil testik, kup si co najspicatejsiu prilbu a porovnaj si spotrebu zadnej gumy oproti helme standardnej. s takou nejakou obycajnou prilbou sa urcite velmi tazko prediera vzduchom.
a nezabudni, drogy su zle, naozaj zle :-D


26.08.2008 17:24

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

ta tvoja chlpata ritka tu ma asi uspech IGNAC ked ju tu tak casto spominas 8-) nemas nahodou radu za barakom???


vikendovy jazdec ... to si ty... chod radsej plienky menit ... a ne dristat picoviny ze neviem jazdit do zakruty...


26.08.2008 17:25

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

:-))) :-))) :-))) jaj jak som sa zasmial ... pocuvaj Ignac a to stym menom ta este bere aj niekto vazne? samozrejeme okrem tych co cakaju na tvoju chlpatu ritku

ze drogy su zle ... setri si to na tvoje deti ked ich zacnu brat...

Upravené 3 krát. Naposledy upravil tombar (26.08.2008 17:27)


26.08.2008 17:31

Re: Preco nahac zerie gumy?

cygno
 Kávičkár 

Ikona

tombar, ty si fakt velky majster sveta. na teba asi nikto nema.

mimochodom sadlaty, naozaj si nemyslim, ze ma styl motorky velky vplyv na spotrebu zadnej gumy, skor styl jazdecky a parametre motorky. v podstate to neries, jednoducho, ked tu gumu zoderies, tak ju vymenis. vymen ju za nieco ine a uvidis, s ktorymi gumami si spokojny, ktore ti poskytuju prave tie vlastnosti, ktore potrebujes ...

alebo si zozen spicatu prilbu :-D


26.08.2008 18:27

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar no monster rs mimo max vykonu ma vsetko lepsie ako FZ1. je vyrazne lahsi, ma lepsie brzdy, a podvozok ma ohlinsovy :-) je to top model medzi nahacmi ;-) FZ1 je len rozpoctovy stroj. medzi nimi by som mal uplne jasno ;-) no teste sa ducatisti :D
prosim ta preco si myslis ze motorka na okruhu je nejako strasne nicena ked na nej sedi taky isty ... ako na nej sedi cestou do prace? a propo :D ty chodis do prace po prednom pripadne po zadnom? aky si to jogurtak ked chodis na moto do prace? chces byt prvy v praci? :D


26.08.2008 18:45

Re: Preco nahac zerie gumy?

karburator
 Turista 

Ikona

nerd tu sa rodi nova legenda motoride.sk :-D
tombar monster RS je v prvom rade krasna motorka,oproti tomu tvojmu klaviru ;-)


26.08.2008 19:52

Re: Preco nahac zerie gumy?

no karburator vyzera to tak.... ale jeho popularita rastie astronomicky :-)


26.08.2008 20:05

Re: Preco nahac zerie gumy?

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

toto je uz druha alebo tretia tema za posledne dni, kde som sa vazne dobre pobavil :-D
len tak dalej [dobre]

k teme: 'teoria o aerodynamike' ma podla mna mizivy vplyv na to, ako rychlo sa deru pneu. najvacsi vplyv ma samozrejme styl jazdy. z mojej skusenosti - zadnu pneu som pri 'agresivnejsej' jazde zodral podobne rychlo, ci uz na super mote, nahaci alebo SS...

kazdopadne vplyv ma aj objem motora (vykon/tocivy moment), typ motora (V/radovy), typ pneu, nastavenie podvozku, atd, atd...


26.08.2008 20:25

Re: Preco nahac zerie gumy?

SADLATY
 Geriatrik 

obdivujem ludi, ktori maju svoj nazor a pritom ho nemaju podlozeny. Ak tu ma niekto statnicu z fyziky, tak nepoviem, mozno o tom nieco aj vie... ja s mojou statnicou z matematiky tomu nerozumiem a som fakt rad, ze niektori borci tak nekompromisne stoja za svojou pravdou... :-D [dobre]

Toto je forum, diskusia - ked sedim na pive tak sa bavim, diskutujem, ak je tam niekto taky, kto ma bude urazat, tak s nim na pivo uz nepojdem. Myslim, ze dospeleho cloveka nema zmysel presviedcat o zmene jeho nazoru - naco? Poviem svoje a tym to hasne, nemusim z druheho robit vola...

Najviac by asi aj tak do tejto temy mohli povedat dialkoplazy, s normalnym stylom jazdy, kde sa presuva clovek z miesta A na miesto B a vychutnava si cestu - "vezie sa" nejazdi... chlapi kaslite na to, ja kvoli takejto hluposti nebudem menit motorku - alebo myslite, ze mam? :-D :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil SADLATY (26.08.2008 20:29)


26.08.2008 20:49

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

precitajte si moj druhy prispevok....


citujem 24.08.2008 17:36
Re: Preco nahac zerie gumy?

samozrejme ze najvacssi vplyv ma styl jazdy a kto dava tazke supy guma mu nevydrzi viac nez 6000 km ale hovoril som o rozdiele dakeho gixxra a dajme tomu mojej masiny v rovnakej konstantnnej rychlosti 230 km / h a rovnej trate ... samozrejme teoreticky ... tak taky gixxer lahsie klze vzduchom ako nahac... takze by dosiel na tych gumach dalej (teoreticky) .....

TEORETICKY

a uz ma to tu fakt prestava bavit...

Nerd ty musis byt asi najstastnejsi clovek na svete ze mas internet... chavalbohu... dopo

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tombar (26.08.2008 21:01)


26.08.2008 20:58

Re: Preco nahac zerie gumy?

bruno76
 Kávičkár 

Ikona

teba maju chalani v londyne urcite radi [dobre]


27.08.2008 0:26

Re: Preco nahac zerie gumy?

Kwasak
 Turista 

Ikona

tombar, ano mam velku motorku, dokonca dve - maly kokot, velka motorka a este aj baby na to letia [dobre]


27.08.2008 6:52

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar ano som stasfny ze internet mam :o) zaraba mi kopec prachov...
a tiez ta silno lubim


27.08.2008 9:58

Re: Preco nahac zerie gumy?

syki
 Turista 

Ikona

Pridavam svoju skusenost .... Mam Kawu Z 1000 a rad vyuzivam cely vykonovy potencial moto ... jazdim rychlu turistiku ... 140-180km/h ... sem tam viac ... ale pri usekoch ako dargov, dobsinsky kopec, soroska, sturec, baba a pod. sa rad vysantim po zakrutach ... niektore kopce su ako droga ... da sa stravit jazdenim po nich aj pol dna ...

SADLATY ... cital som ze chces Metzeler Roadtec Z6 ... tie mam obute aj ja a som spokojny ... zadna podrzala 8 tisic km a stred je dole ... aj ked je tvrdsi ... ale zas ma nesklamala ani raz ... Vpredu mam tiez Z6 ale uz viem ze nabuduce tam dam radsej napr Metzeler M1 ... lebo predsa len zadna pneu sa zohreje skor ako predna aj ked vyrobcovia robia o 15% maksiu prednu ako zadnu ... a ked chces blbnut sem tam tak radsej nech smykne zadok ... to vies skor ustat ako ked smykne predok ... podla mna ....


27.08.2008 21:22

Re: Preco nahac zerie gumy?

tombar
 Skútrista 

Ikona

Nerd , no stymi prachmi mozes robit dojem na tvoj fanklub (harem) ... mna to netrapi...

mozno aj ty uz mas v zastup za barakom....


28.08.2008 2:46

Re: Preco nahac zerie gumy?

Cartman8529
 Čoprák 

Ikona

ja mam na nich najazdene 9800km (Pirelli Sport Demon) a maju este vyse polovice dezenu :-P :-P


28.08.2008 6:29

Re: Preco nahac zerie gumy?

miuko
 Jogurťák 

Ikona

Ja som nadaval na Michelin pilot road, ze slabo drzi v zatackach, ale mam najazdenych 16000km, predna este ako nova a zadna tak na polovicu a to kazda krizovatka ciara, ale brzdim iba prednou - mozno tam je ten pes.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil miuko (28.08.2008 6:31)


28.08.2008 6:49

Re: Preco nahac zerie gumy?

majlou
 Jogurťák 

miuko - pre to ze sa ti v zatackach smyka a mas uz najadene na nich 16litrov a este stale v pohode dezen,moze byt ze mas tvrdu zmes pneumatiky.


28.08.2008 9:01

Re: Preco nahac zerie gumy?

barlac
 Jogurťák 

>:-) a ktora motorka gumy nepapa. >:-) .mal som horneta a keby to bola pravda,ze pri 160ke mi nadlahcuje zadok,tak by som tu uz asi nebol a nepisal :-D :-D
kde na toto chodite..venujte sa viac jazdeniu.


30.08.2008 16:27

Re: Preco nahac zerie gumy?

Pichi
 Kávičkár 

Ikona

No neviem či niesom offtopic bo sa mi to nechcelo čítať celé, ale gumy žere krútiaci moment v spolupráci s medzikusom medzi rajdami a sedadlom. Keď si sadnem na 500 môžem krútiť plynom koľko chcem a tú gumu až tak nezošlahám. Ak sadnem na GSX 1400, CB 1300, CBR 1100XX....atď, viete si sami predstaviť čo to bude robiť zo zadnou gumou keď tomu budem pravidelne dávať plný od spodu. A tá téma že naháč žere viacej gumy kvôli odporu vzduchu no možno trochen minimálna pravda, ale ináč úplná pixxxina. Že sem niekto takú pičxxxnu môže zavesiť.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Pichi (30.08.2008 16:29)


21.09.2008 17:23

Re: Preco nahac zerie gumy?

fitko
 Kávičkár 

Ikona

:-O Teraz mam Horneta a papa gumky, zvazujem kupu noveho Maxa [dobre] , bude aj ten papat gumky? >:-)


21.09.2008 17:40

Re: Preco nahac zerie gumy?

Haluz.....záleží čisto na štýle jazdy a tých ktorých gumách.....už sa mi nechce písať, kolko mi drží guma na H6.


21.09.2008 20:56

Re: Preco nahac zerie gumy?

SADLATY
 Geriatrik 

POLOZIM OTAZKU INAK:
Ak mam 25 000km dialnicu a idem konstantnou rychlostou 180KM/h na napr. FZ6 a to iste na FZ6s (s kapotazou) pricom ale hmotnost motocykla s zjazdcom je u oboch rovnaka, na ktorej masine odidu gumy skor?

A teraz budte mudri ;-)

jazdecky styl rovnaky - zapnuty autopilot, pocasie - podmienky rovnake...

toto je normalne priklad z fyziky - nechcem byt svina, ale myslim , ze sa tu nenajde jediny clovek na tomto fore, ktory by dokazal nejak podlozit svoje tvrdenie z jednej, ci druhej strany...

PS: zaroven poprosim ADMINa, aby presunul tuto diskusiu k menej vaznym temam [dobre]


21.09.2008 21:36

Re: Preco nahac zerie gumy?

manana
 Edvenčr 

Ikona

na tej, ktora vyrazi skor


21.09.2008 23:05

Re: Preco nahac zerie gumy?

ryko
 Kávičkár 

Ikona

sadlaty,hm pekne položenáotázka, 8-) samozrejme je to úplne jedno ale predsa na naháčovi určite viac manipuluješ s plynom ako zo superšportom, mam rád naháčov pre ich hbitosť a suprešporty pre rýchosť, pneumatiky take alebo onake ti vydržia len toľko koľko sa o ne staráš ako ich máš natlakované akym šýlom jazdíš a po akom porchu cestuješ. to je celázáhada ;-)


21.09.2008 23:13

Re: Preco nahac zerie gumy?

ryko
 Kávičkár 

Ikona

Pre tombara mam len jedno, kroť si svoje výlevy a snaž sa na každom fóre písať profesionalne (ak so profesionál), čítal som celú túto tému a vyšlo mi že vieš o čom hovoríš ale navieš prečo. Je rozdiel poznať a vedieť. ťeba osobne nepoznám ale viem že ak jazdíš ako píšeš radšej s tebov jazdiť nebudem. Nemusím ani predné ani zadné koleso vo vduchu a nemusím ani koleskové kreslo po nehode... Ďavaj si na seba pozor, Škoda života kôly frajerine. A pre všetkých : Témy sú od toho acy sme si nvzájom pomohli anie sa infaltilne napádali. Keď si nepomôžeme my tak nám nepomôže nikto. ;-)


22.09.2008 9:06

Re: Preco nahac zerie gumy?

ShrekDaniels
 Čoprák 

Ikona

nemám praktické skúsenosti, ale štátnicu z fyziky mám - tak si dovolím pridať svoj názor. Všetko má svoj vplyv, no najväčší na dratie zadnej gumy má krútiaci moment .... ak máš max. krútiak napr. pri 4000 otáčkach a to zodpovedá napr. rýchlosti 100 km/h pri zaradenom 3. prevodovom stupni, tak najviac budeš drať gumu ak dáš tomu pri 100vke na 3ojke plný kotol.

A ak sa chceš baviť o rovnomernej rýchlej jazde po diaľnici, tak z dvoch rovnako ťažkých motoriek obutých na rovnakých gumách bude viac žrať gumy tá, čo pôjde v nižších otáčkach alebo má menej valcov, alebo má ( a to už trochu mimo témy ) kardan - ktorý "ostrejšie prenáša krút.moment na koleso ako remeň alebo reťaz


22.09.2008 9:16

Re: Preco nahac zerie gumy?

SADLATY
 Geriatrik 

ShrekDaniels ...konecne trosku odpoved k veci.
Skorej som myslel, ze jezda na oboch je upne identicka - dokonale homogenna, uplne rovnake motorky, uplne rovnaka vaha -len jedna s kapotazou a druha bez. Skor som myslel na vplyv aerodynamiky, k pritlaku zadneho kolesa, lebo si myslim (to je jednoducho fakt), ze nahac bude mat podstatne vacsi odpor vzduchu, ci nedochadza k istemu akoby nadnasanu toho zadneho kolesa atd.


22.09.2008 9:26

Re: Preco nahac zerie gumy?

sadlaty - takze rovnake motorky, rovnake vykony, rovnaka konstantna rychlost, rovnake gumy, ziadne zrychlovanie, ziadne brzdenienie - nie nechodzadza
moto bez kapotaze prdne guma 100metrov pred tou kapotazovanou [dobre]

a co ked "pritlak" kapotaze sposobuje, ze je moto viac pritlacana k vozovke a teda gumy sa viac "opieraju" do asfaltu a rychlejsie opotrebuju??? >:-)

PS: je to recnicka otazka, ale aby to nahodou nebolo tak :-D


22.09.2008 9:29

Re: Preco nahac zerie gumy?

karburátor- to s tou černou čárou hovadina není. Stačí si najít PS-ko z roku 1999, kde testovali na okruhu v Nardo skutečnou max rychlost Buzy. Je tam i fotka té čáry a fotka zadní pneumatiky s vytrhanými kusy dezénu. Nardo je totiž trať s naklopeným povrchem, tak docházelo k lokálnímu přehřívání zadních pneumatik. A ta čára byla proto, že odpor vzduchu byl jiź tak veliký, že zadní pneumatika /dle jejich měření / prokluzovala až 5% v přímém směru, Takže se točila cca +15km rychleji, než-li byla rychlost Buzy. Ale to platí samozřejmě jen při limitních rychlostech blížících se maximu toho stroje.
opr:preklepy

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Wing (22.09.2008 9:30)


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.