Anketa:
Nové oficiálne videá:
Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým? - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuŠkrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým? - Diskusné fórum - Moto poradňa
![OO](images/watchlistNO.gif)
Značky:
.Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
Chlapi dnes som sa dozvedel že mam pravdepodobne škrtenu verziu mojej motorky suzu dr800big.Včera ked som sa na nej vozil a zaradil som pätku tak som sa zmohol kusok nad stovku a konec.Na českej big stranke mi dali info označenie tychto škrtenych bigov ale pisali že by to bola rarita.Nahliadnem do tech.preukazu a bum.Jedno z tych označeni mam aj ja.Zaujmave bolo hlavne to že akceleruje podla mna dobre ale ak sa približite k tej sto kilometrovej rychlosti tak je konečna.Poradte čo by sa dalo s tym robiť a ak mate nejake skusenosti z takymito motorkami.Pripadne sa mam toho zbaviť. |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
Poradit neviem, ale pravdepodobne ti to predchadazajuci majitel zatajil... Skus mu zavolat. Upravené 1 krát. Naposledy upravil citron (14.12.2008 13:26) |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
tak viacej sposobou je ako skrtit motor. elektrikou,nejakou prepazkou vo vyfuku,zmenou trisky alebo ihlicky v karbeci, yamahay dt cka nemohli zaradit 6 ty kvalt pretoze tam vkladali taky chujsky pliesok,2-tykty mozu mat inac nastavenu priveru. je pomerne vela sposobou. |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
vylučovacia metóda? Druhý karbec? |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
psycho-sviečky mam nove,filter vzduchu novy,akceleruje perfektne to znamena vyfuky ako tlmiče dobre inač mal som ich dole a boli dobre,spojka je v pohode neprešmikuje.Tak čo tam môže byť?Mam s toho mindrak. |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
Ozaj a moto chyta šup a aj na mieste ked jej pridate okamžite sa bere do otačiek.Inač par krat sa stalo že ked bola pri vysokych otačkach tak trocha samozrejme pri jazde tak trocha s nou poškubalo ale asi tak tri sekundy a valila normalne ale iba do tej stovky,potom už nejde. |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
To si zistil az teraz ze to ide len 100? |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
Ano až teraz kedže ked som ju kupoval zhruba na konci septembra a nemal som pred tym silnejšiu motorku tak som chodil asi tak do tej osemdesiatky.Kedže to akcelerovalo dobre tak samozrejme som sa ani nepokušal čo to da.Bal som.Teraz ked som to ako tak chytil do ruky a samozrejme už na päťke som skušal isť rychlejšie a vydel som problem.Proste do stovky ide super ale potom je konečna.Takže neviem.Uvidim čo mi poradia aj na big stranke.Počul som sa že niektore karburatory boli škrtene nejakou mriežkou alebo niečim takym. |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
a nemas tam hodenu vzadu nahodov vetsiu rozetu ako bola seriova?alebo mensie vyvodove koliecko ako je seriove? |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
Myslim ze okolo 100vky som tam radil 5-ku ked som dal mensi sekundar tak pri 90ke. 1 zub na sekundare mi urobil asi 15 km z maximalky to by musel mat az o 4 zuby mensi sekundar co je asi blbost. |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
No neviem ti povedať či mam originalnu rozetu alebo vyvodove koliesko ale asi nie to bude original velkosť.Inač zistili mi na big stranke podla kodov že mam škrtenu verziu.Tak asi tak.Neviem ale aj keby som mal inu rozetu v zadu tak by to išlo aspon o niečo viec.Zaujmave je že ked idem tou stovkou plyn je na konci to znamena podla mna že je to realne na tu škrtenu verziu.Uf mam z toho tiky, |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
Aj na stvorke ked to podrzis ide len 100? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mola (14.12.2008 15:23) |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
ake tocis otacky,ked ju mas na tej 100-vke(plny plyn),zda sa mi,ze sktena verzia by mala mat vacsiu rezervu ku cervenemu polu. |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
nejakych 4000 ale neni som si isty či to neni aj o niečo menej.No som si isty že od červeneho pola je to dalej |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
Skrtenie biga bolo robene len zmenou trysky,ihly v karburatore,a dorazom nad membranami. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Svajciar (14.12.2008 15:50) |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
No takže mam zohnať druhu ihlu a membranu? |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
No ak vravis,ze okolo 4000 tak asi bude skrtena,ak beriem,ze naj. vykon nas niekde pri 6500 a cervene pole niekde asi pri 7000.Ak je pravda co pise Svajciar,tak lepsie ako vsetko menit v karburatore,je skusit zhamat rovno druhy karburator z nejakeho ineho Big-a povedzme ked sa rozpredava na suciastky,alebo nechat si priniest z vrakoviska,ak nie tak niektore skrtene moto maju restrikcie vo vyfukovom potruby(pliesok),alebo plastova zabrana pod plynom.Tazko mi je radit,na Big-ovi som nikdy nesedel. |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
Black333 asi tak |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
Myslim ze tych tesne pod 4000 ot. zodpoveda 100-vke |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
Ver mi že nechce dalej isť.To ma na tom štve že akceleruje dobre ale ak som obiehal auto bol problem trochu s nou pri vyššich otačkach poškubalo ale iba par sekund avelmi malo a potom nič šla pekne ale len do tej stovky.Ked mam byť presny tak asi dva milimetre hadam nad stovkou a plynovou rukoveťou to už nešlo viac potočiť. |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
Mola-to je fajn ale čo z toho ked je na päťke a plynom už nepotočim |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
Ked sa pojdes najblizsie previezt skus pokial ta pusti na stvorke. |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
black-pozri ci nemas v karburatore dorazy nad membranami nad supatkom,myslim ze staci dat dole nadrz,snad sa to bude dat pozriet aj bez demontaze karburatorov,trysky a ihly doriesis v pohode potom. Ak by sa motor nedal vytocit do vyssich otacok,moze blbnut palivove cerpadlo,popr.CDI. BIGAC musi v pohode tocit 6.000! myslim ze aj skrteny musi ist min.120km/h! skontroluj si podla udajov vyrobcu velkost hl.trysky a nastavenie polohy ihly,mozno to mas divne ponastavovane-mam aj taku skusenost,zaklad je funkcny-cisty vzduch filter,pisal si ze si menil olej tak pozri ci ho nemas vela a ci ti ho nesere do filtra vzduchu.... |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
miros139-dik pozrem to tento tyžden a skusim to ešte raz prebehnuť a vytočim to.Inač na mieste sa da vytočiť v pohode do 6000ot.Ako som pisal aj ta akceleracia je dobra.No uvidim.Strašne som zvedavy čo tam bude.Aspon pozrem karburator.Inač nadrž som tankoval akurat včera do full |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
Ja som pozrel v starom katalógu škrteného Biga :20kW pri5800 otáčkach a max rýchlosť 125km/h (kurnik však toľko mi ide moja na dvojke ) Takže mala by ti dať viac ako 100 , niektoré škrtené mašiny majú aj iné vačkové hriadele -dosť drahé na výmenu |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
No chlapi dneska som to riadne previezol a potvrdilo sa maximalka bola 120km/h pri necelych 6000ot.Takže ten kod ktory mi udavali aj na českom big stranke sa potvrdili.No samozrejme volal som jednemu chlapikovi z čiech ktory je najznamejši človek ktory vie o bigoch všetko a vravel da sa to spraviť a bude to len v ihlach v karburatore,potom nejakych dorazoch na pumpe takže som sa dal do kopy s kamaratom ktory mi roby servis a dohodli sme sa že po sviatkoch na to ideme.No inač ten chalan z čiech hovoril že ak je dovezena z Nemecka čo teda je tak tam to byvalo bežne tieto škrtene verzie Upravené 1 krát. Naposledy upravil black333 (15.12.2008 17:03) |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
ber to z tej lepsej stranky, ked bola/je skrtena, tak aspon motor nebudes mat vydrety. Ma taky akurat dobry zabeh za sebou. No nechcem rypat, ale vonku uz je celkom chladno, tak jazdi opatrne. |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
Snažim sa jazdiť opatrne ale ver mi že dnes bolo teplo a okrem toho ved tretej som bol v praci a potom som to len tak riadne zabehol a prevetral.No ale vydiš?Maš pravdu nad tym že to nebolo nejak namahane tak nad tym som neuvažoval.Motor mi ide ale pekne. |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
black333-ozaj a len tak zo zaujimavosti, kolko ti to teraz zerie na 100km??a kolko to ma najazdene? |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
black333: ako pisal miros139, po vyluceni klasickych veci ako su filtre, nastavenie a pod., ako prve by som asi pozrel karburator-y, ku ktorym je sice blby pristup ale podla opisu ako ti ide by som to tipol na dorazy podtlakovych supatok resp. diery v nich aby sa nevysuvali na maximalny zdvih ale len cca. do 2/3. Vtedy motorka zrychluje podstatne neochotnejsie a maximalku ma tak. ca. 120, kde akoby nepochopitelne straca tah (lebo pri 2/3 vysunuti supatok ich "podfukne" cez otvor v stene supatka). Prave kvoli tomu spravaniu ako si to opisal by som to tipol skor na to ako na ine trysky. Taketo skrtene supatka sa zvyknu menit cele, ja osobne som to kedysi zalepil epoxidom (na radu clena divoch2). Teraz v rychlosti som na Big-a nic nenasiel iba na Suzuki XF650 na stranke xf650.net v casti "Technik" a "Entdrosseln von Dolmat". Da sa to vcelku v pohode spravit aj doma len odporucam si dobre oznacit vsetky skrutky a hadice lebo sa to rado pletie. Mozno je to skrtene aj inak tak som zvedavy aky vysledok nam tu po rozborke napises. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Dottore (16.12.2008 9:58) |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
black333: Takze som pokukal internet a tu je o tom forum www.dr-big.de/cms/index.php?option=com_joomlaboard..., kde pisu, ze su aj verzie, kde je to urobene iba dorazom supatka (ktory treba vyhodit) alebo potom dorazmi spolu s trochu komplexnejsim nastavenim karburatora ako na tejto stranke home.germany.net/101-190277/DR800Schrauberei.html. V kazdom pripade by som mrkol ci to je naozaj urobene tymi dorazmi a skontroloval ci tam je spravna dyza, ci je zarazka na ihle na stvrtej ryske (nie na tretej-dost casto to clovek prehliadne). Na nastavenie bohatosti zmesi by som sa asi vykaslal (aspon na zaciatku). |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
miros139- Upravené 1 krát. Naposledy upravil black333 (16.12.2008 17:51) |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
Motocykle bývajú dosť často škrtené vložkou so zmenšeným priemerom v sacom potrubí a teda sa motoru potom nedostáva vzduch (nejde do vyšších otáčok a to pri akomkoľvek zaradenom stupni) . |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
Brazel modlim sa aby to bolo ono lebo nedavama my zmysel čo by tam to čudo robilo.Určite dam vedieť a som nedočkavy ako pred prvou... |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
black333: podla toho opisu to naozaj bude skrtenie vlozkami v sacom potrubi, ale vidim ze si to uz rozbehol tak dufam, ze tu napises co a ako. Snad este iba poznamka: ked uz budes mat karbec rozobraty kukni aj tie ostatne veci (cislo dyzy, nastavenie zmesi, zarazku na ihle), skontroluj aj supatka (ci nemaju dorazy resp. otvory) a podtlakove membranky (len ich opatrne vyber a jemne natiahni ci nemaju nejake trhlinky). Jednak sa clovek pouci nieco o konstrukcii karbika ale zaroven sa ubezpecis ze je vsetko ako ma. Myslim, ze po filtroch a inych klasikach su prave "tuning" zasahy v karburatore pricinou vysokej spotreby resp. zleho tahu (to nemyslim u tvojho Biga, lebo ten je na 95% skrteny). |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
dottore-skusim sa na to dať čo najskôr len teraz marodim tak sa po vonku nechcem moc motať.Mam to robiť z tym mechanikom.Keby to bolo len v tych somarinach čo sme spominali tak to by bolo super.Uvydime čo to bude všetko obsahovať.Najlepešie že ked si predstavym že musim dať dole aj nadrž tak to bude suprove.Tie karburatory su tam tak schovane že my je divne že ich tam vôbec dali |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
Zmenil som nazov temy pre jednoduchsie vyhladavanie do buducnosti.Verim,ze to autorovi nebude vadit. |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
No dneska som sa dozvedel od jedneho člena z big.cz že to čo som myslel že tam nema byť teda medzi karburatormi a vzd.filtrom ako som to nazval polmesiace,tak mi bolo povedane že su to nejake šupatka ovladane membranou.Ty vole to čo je. |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
Na vrchu šupátka je membrána a tá sa vzniknutým podtlakom pri bežiacom motore stláča a šupátko s ihlou nadvihuje či spúšťa , podľa toho koľko otvoríš vzduchovú klapku -plynovou rukoväťou. |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
to ze je 800-ka skrtena je podla mna blud/aj skrtena na 25kw sa musi rozgulat na120-140/ |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
maxipayne-dik ale je to iste že je to škrtena moto.Aj podla kodu.Su dva kody ktore su takto označovane a ostatne su klasiky.Samozrejme že ja mam jeden z tych dvoch kodov.Mam take šťastie že ked prejde 299ludi po jednom moste tak nič,ak prejdem ja 300-sty tak jebne |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
kweni-jaj čo to vidim?Ty voe.Spominam na nu velmi ale velmi v dobrom. |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
|
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
kweni-no Afriku už nemam od Decembra.Po žních šla k Turkovi Upravené 1 krát. Naposledy upravil black333 (26.03.2011 20:58) |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
no teraz mam z toho Guláš |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
kweni-no inu motorku zatial nemam z určitych dôvodov.no bude,aspon dufam.No tento rok určite nie.No a to ma serie najviac.Ani si nevieš predstaviť,aky je to pocit,ked vonku počujem mašiny a ja sedim doma. |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
Hmm, tak asi aj ja mám škrtenú, lebo nad 120km/h nechce ísť... |
Re: Škrtená verzia SUZUKI DR 800 BIG.Čo s tým?
Kua mne siel 180.Vo dvojke v pohode 160 |