Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2966 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28566
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17010)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11556)

Jawa - preradzovanie - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJawa - preradzovanie - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
27.05.2006 15:06

Jawa - preradzovanie

radiko
 Kávičkár 

Ikona

Mam taky problem. Sem tam ked nedotlacim poriadne z 3-ky do 4-ky chytim neutral.(prve tri stupne idu v pohode len 4-ku musim silnejsie zatlacit) Je to normalne, alebo mam niekde nejaku chybu.
Otazka 2 -Naco je na pravej strane motora medzi noznou brzdou a zapalovanim taka dierka a v nej nejaka srubka. Ma to nieco spolocne s radenim ale presne neviem co. Poradite ?? :-P
Vdaka

Upravené 1 krát. Naposledy upravil radiko (27.05.2006 15:07)


27.05.2006 16:00

Re: Jawa - preradzovanie

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Štvorka by mala ísť zaradiť takou istou silou, ako dvojka a trojka. Možno niečo máličko drhne,
/vidlička na tyčke, radiace koliesko na hradeľke, alebo radiaca kulisa/ Radšej to dotláčaj.
Tá skrutka slúži na nastavenie vôle vypínacej tyčky spojky a vypínacieho poloautomatu.
Schéma je tu: img217.imageshack.us/img217/859/jawavs8tm.jpg
Radiaci automat našteluješ takto:
- dať dole pravé veko
- povoliť lanko spojky
- zakrúcať štelovaciu skrutku, kým sa kladka vypínacej páčky jemne nedotkne o vypínaciu vidlicu. /vôľa asi 0,1 až 0,2 mm/
- namastiť kladku aj vidličku
- nastaviť vôľu lanka spojky
Pozri obr: img154.imageshack.us/img154/6968/jawavs36yr.jpg


27.05.2006 22:58

Re: Jawa - preradzovanie

radiko
 Kávičkár 

Ikona

zeleno: Ked povolis to spojkove lanko, povolis ho len tolko co sa dotkne vypinacia packa vypinacej vidlici?alebo viac..Ja som to povolil asi az priliz(uvolnil som cele spojkove lanko skoro kolko dalo), potom som to nastavil na ten 1mm a siel dotiahnut lanko na spojku, ale asi tym ze som ho silno povolil sa mi vzdialenost opät zväcsila(nebol tam 1mm ale pomaly 1cm,musel som stale pritahovat lanko lebo mi spojka nesla, nechytala,tym padom sa ta vzdialenost velmi zväcsila). Neviem ,ale cele som si to proste rozsteloval :'( Tazko mi idu rychlosti a fajne to sekne a vrzne ked preradim. Musim sa s tym este pohrat. Ale keby si mohol mozes napisat podrobnejsi postup ako to zase dat doporiadku.
Vdaka
Otazka2: na tom hriadeli co ide z motora(ale nie ten co je ne nom ta srubka,ale ten druhy, co je napojeny na rychlostnu paku)je na konci taka dierka do ktorej prichytavas tu kladku. Ide tam asi zavlacka(dufam ze vies co to je ), alebo aspon podla mna, by tam mala ist, ale ja ju tam nemam. Tak sa chcem spytat ci tam ma byt.
Asi vsetko. Vdaka za radu

JAJAJ,ale som si narobil starosti-este ze ma prsat cely tyzden, tak mozem to aspon nastelovat :-))) :-(((((( :-P


28.05.2006 10:21

Re: Jawa - preradzovanie

zeleno
 Bahniak 

Ikona

bod 2: Cez tú dierku musí ísť čapík, ktorý drží unášač poloautomatu v zaistenej polohe.
Ak ho nemáš, nemôže poloautomatické vypínanie spojky funguvať. Treba tam niečo tvrdé
a presný priemer naraziť. napr. hladkú časť z vrtáka potrebného priemeru.
Potom šteluj tú skrutku a skúšaj radiť rýchlosti na stojane. Kukaj pritom ako funguje tá kladka
a či má správnu maličkú vôľu. Lanko našteluješ až nakoniec. V podstate sa musíš pohnúť aj bez spojky, tým, že pridržíš nohou radiacu páku po zaradení jednotky a potom ju opatrne
povoľuješ.


28.05.2006 10:38

Re: Jawa - preradzovanie

radiko
 Kávičkár 

Ikona

Ten capik som tam nemal vobec a to som uz nejaky ten kilometer na tom presiel :-( .Ale nevsimol som si ze by to slo nejak zle iba v tom ze mi sem tam chytilo ten spominany neutral. Cize ten 1mm tam musi byt stale. Tak dobre, vdaka za cenne rady,keby nieco tak sa este ozvem.

PS:to skade toto vsetko vies? :-O Asi ta naucil zivot,alebo si sa to niekde sam naucil? Ked mozes odporucat nejaku dobru literaturu,alebo webstranku tak mozes napisat.
Vdaka za vsetko ;-)


28.05.2006 10:53

Re: Jawa - preradzovanie

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Pozri si aspoň www.mujweb.cz/www/milerski/
Ak stláčaš pri preraďovaní spojku, tak ten poloautomat tam nemusí ani byť. To vymysleli len
na to, aby spohodlnili jazdu, zatlačíš páku, preradíš a rukou ani nepohneš.


28.05.2006 12:07

Re: Jawa - preradzovanie

ORTUT
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Ešte pozor na jednu vec - GULIČKA pod štelovacím šrobom - aby sa ti nespojil s tyčkou, ktorá vytláča spoku.
Inak neutrál medzi 4. a 3. prevodovým stupňom normálne existuje. Z toho čo píšeš je vidieť, že si svou motorku vážiš a pri radení do nej brutálne nekopeš. Strojarina je väčšinou o tom, že keď sú veci dobre zmontované tak nepotrebuješ násilie na to aby to fungovalo normálne.


28.05.2006 14:28

Re: Jawa - preradzovanie

radiko
 Kávičkár 

Ikona

Este daco mam na srdci:
Pri tej skrutke kde dotahujes poloautomat je taky pliesok co je ako spruzina-asi viete o com hovorim:
Ten pliesok ma byt: 1. na zavite pod matkou?
alebo 2. na matke zvonku, hore na hlavicke

Lebo take to je vselijake, ani hore ani dole 8-)


28.05.2006 14:32

Re: Jawa - preradzovanie

zeleno
 Bahniak 

Ikona

platí bod 2. - zaisťuje polohu štelovacej skrutky.


30.05.2006 11:49

Re: Jawa - preradzovanie

radiko
 Kávičkár 

Ikona

zeleno: A potom ako nastavim tu spojku,lebo ak mam volu 0,1mm na tej kladke dotiahnem lanko dam jednotku zatlacim spojku a koleso sa toci. je na to nejaky figel,alebo sa s tym musim iba hrat a nastavit tak aby bolo dobre.
dakujem


30.05.2006 12:14

Re: Jawa - preradzovanie

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Treba zistiť, prečo dráha vypínacej páčky spojky dolu na motore nestačí na dokonalé vypnutie
spojky. Možno ešte treba zmenšiť vôľu na lanku, možno je vadný bowden a pri stisnutí peruje,
možno sú krivé lamely spojky, možno má ložisko na strane spojky väčšiu axialnu vôľu a pri vypnutí najskôr odtlačí celú spojku a pohyb vypínacej tyčky je potom krátky, môže byť vydratý samotný vypínací mechanizmus. Ako píšeš, treba sa s tým pohrať a premyslieť možné dôvody.
Zisti aj, či poloautomat vypne spojku a hľadaj polohu štelovacej skrutky, aby spojka aj vypínala, aj nešmýkala. Pri prvom vypnutí sa môže jednať aj o zlepené lamely hustejším studeným olejom. Šteluj aj pri zahriatom motore.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.