Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 5254 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26369
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15909)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10460)

Transalp a KN filter - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTransalp a KN filter - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor.

18.05.2009 23:57

Transalp a KN filter

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Caute, poprosim Vas o radu...

Dal som si nastavit podtlaky a nahodit Kn filter, spotreba stupla, volnobeh klesol...myslel som, ze zle nastavene podtlaky, ale docital som sa vo fore, ze KN pusta viac vzduchu a ochudobnuje zmes...taktiez som sa docital nejak utrzkovito, co s tym, ale teraz to trosku zhrnut...

Vraj treba nastavit karbec, aby pustal viac benzinu...Staci len posunut ihlu, ci ten Dynojet je nutnost? Alebo nebodaj ine nastavenia, upravy?

Mam TA karbec.

Dakujem. :-)


19.05.2009 7:02

Re: Transalp a KN filter

otvoreny vyfuk+"sportovy" filter (KN)+trysky dynojet
ak neurobis vsetko nema to zmysel.


19.05.2009 7:12

Re: Transalp a KN filter

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

duroslav:ako si ti uz pisal, v "seriovom" nastaveni TA, po nahodeni KN u 99% pripadov co som sa stretol isla spotreba o 1/2 litra dole.

nerd: zmysel to ma. Na "ladenie" su ine masiny, nie TA. Minimalne dva postrehy so zalozenym KN, pri ktorych to podla mna zmysel ma:
1. masina "ozila" reaguje promptnejsie a taha lepsie "od spodu"
2. ceny papirovych vzduchacov sa v priebehu dvoch rokov, nejakym zazrakom vysplhali skoro na uroven KN, Pipercross, Green a pod. - takze zmysel vidim v moznosti opakovaneho pouzitia.


19.05.2009 7:29

Re: Transalp a KN filter

vaso Nemcik - mana
 Bahniak 

Ikona

KN mam tiez a skusenost presne ako pise superflanker


19.05.2009 9:37

Re: Transalp a KN filter

egres2
 Bahniak 

Ikona

Žiaden filter sa nedá vrátiť čistením na pôvodné hodnoty.


19.05.2009 9:43

Re: Transalp a KN filter

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

egres2:to nikto netvrdi, ale co ak aj tie "degradovane" hodnoty su postacujuce?


19.05.2009 9:47

Re: Transalp a KN filter

egres2
 Bahniak 

Ikona

superflanker: A čo ak tie postačujúce hodnoty sa už po prvom" praní" dostanú na hodnoty obyčajného filtra?


19.05.2009 10:50

Re: Transalp a KN filter

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egres v tom pripade su tu aj tak usporene peniaze kedze ten papierovy uz nikdy kupovat

okrem toho KN ma (pre mna trochu divne) heslo.. let the dirt work for you - nechajte spinu pracovat pre vas... v skratke ze neni nutne cistit vzduchac a ze ma vacsi filtracny ucinok ked je zaspineny (comu celkom dobre nerozumiem)


19.05.2009 11:20

Re: Transalp a KN filter

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor: Každé filtračné médium sa pri filtrovaní zanáša.Regenerácia, napr.tlakovým vzduchom odstráni len časť nečistôt a filter stráca postupne svoju účinnosť.Treba si ale pod tým predstaviť že sa myslí schopnosť tlakového zaťaženia pri zabezpečenenom stupni filtrácie vyjadrenej v gramoch pevných častíc na 1 meter kubický na strane za filtrom.Ten slogan pre KN má logické vysvetlenie v tom, že pri novom je tlakové zaťaženie-prietok vzduchu vysoký s nižšou schopnosťou zachytávať pevné častice a s postupným zanášaním sa znižuje prietok vzduchu a zvyšuje sa schopnosť zachytávať pevné častice.
Čo sa týka efektivity finančnej, neviem posúdiť akurát mi trocha vŕta hlavou koľko pevných častíc prepustí do motora v prvopočiatku keď má malú filtračnú schopnosť.


19.05.2009 12:32

Re: Transalp a KN filter

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egres presne k tomu zaveru som dospel ja... ze s toho sloganu vlastne vyplyva ze novy KN filter nezachytava tolko necistot ako "zadrbany" KN filter

treba vsak brat do uvahy ze novy KN je naimpregnovany tym olejcekom ktory zvysuje efektivitu filtracie a ktory postupne casom degraduje a znizuje svoje vlastnoti ktore mozu byt nahradene zachytenou spinou

ja som premyslal este trocha dalej.. ci tie prepustene castice za filtrom ktore idu do motora mozu svojou "velkostou" nejakym sposobom zavazne ovplyvnit zivotnost motora... myslim ze velka vacsina ich tam jednoducho zhori

p.s. KN ma v navode vyslovene zakazane cistit filter tlakovym mediom.. treba z neho odstanit hrube necistoty ako hmyz a pod a potom oprat vo vode

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (19.05.2009 12:33)


19.05.2009 12:46

Re: Transalp a KN filter

egres2
 Bahniak 

Ikona

raptor: Teoreticky môžu.Ale asi za normálnych prevádzkových podmienok normálneho jazdenia sa za cca.1000-1500 motohodín nedokážu deštrukčne prejaviť.


19.05.2009 12:54

Re: Transalp a KN filter

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

egres:

Keby bol KN "iba" čistitelny, tak by som urcite pochyboval o filtracnej schopnosti opraneho filtra. Kedze sa vypraty filter nasledne aj impregnuje (mastny film tiez sluzi na zachytavanie castic), tak si dovolim tvrdit, ze vypranim (ak aj material strati cast z pociatocnej filtracnej schopnosti) a naslednym naolejovanim, bude filtrovat dostatocne.

A na tvoju otazku : "A čo ak tie postačujúce hodnoty sa už po prvom" praní" dostanú na hodnoty obyčajného filtra?" je jednoducha odpoved - v tom pripade som usetril peniaze za jeden papierovy filter. ;-) (pretoze ako som vyssie napisal, ceny papierakov sa za posledne dva roky zvysili tak, ze sa blizia k "pratelnym " opakovane pouzitelnym filtrom)


19.05.2009 13:39

Re: Transalp a KN filter

egres2
 Bahniak 

Ikona

superflanker: A práve ten postup " s naolejovaním" ma najviac zaráža.Konštrukcia filtrov je obvykle buď " samočistiaca" alebo " nútená".Pri samočistiacom efekte sú častice prúdiace do vrstvy filtra usmerňované tak, aby sa sústreďovali buď v strede, alebo po krajoch filtra a aby bola čo najdlhšie zabezpečená prietočnosť filtra až po jeho úplné zanesenie.Pri druhom riešení je filtračná vrstva čo " najhrubšia" v smere prúdenia a častice prechádzajú cez túto vrstvu až stratia rýchlosť a usadia sa vo vnútornej ploche filtra.Postupne sa táto vrstva častíc nazbiera do tej miery, že filter prestane byť prietočný.Ak tam dám mastný film, tak tento ,ak je na vstupnej strane v smere vstupu, okamžite nalepí častice a nedovolí im prenikať do vnútornej štruktúry filtra a k zaneseniu dochádza v podstate okamžite.Ak vytvorím mastný film na výstupnej strane, tak ten efekt je v podstate rovnaký , ako u neimpregovaného filtra.Ak vytvorím mastný film v celej štruktúre filtra, tak musí byť extrémne riedky, aby bol schopný prietoku vzduchu ale určite sa bude jeho filtračná schopnosť radikálne zvyšovať ale na druhej strane radikálne znižovať prietok vzduchu.Teraz je otázka, čo je najlepšie pre motor.Zvýšená filtračná schopnosť, zvýšený prietok vzduchu alebo optimálna kombinácia.Mne to zatiaľ vychádza na klasický papierový alebo molitanový.Ale netvrdím že to je pravda.


19.05.2009 14:16

Re: Transalp a KN filter

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

egres: najlepsie pre motor by bolo po kazdej jazde davat novy papierak.

Z mojej skusenosti (mozno ta to posunie v uvahach) - Iste mi das za pravdu, ze na masine poctis rozdiel, ked funguje s cistym filtrom a ked "dycha" tazsie cez spinavy. Papierak mi vydrazal daleko dlhsie v stave, ze som nepozoroval zmenu spravania masiny, kym u KN sa efekt "zleho dychania" dostavil skor. KN sa vyperie a impregnuje na vstupnej casti. Kedze je ta hmota "nasiakava", urcite sa impregnator dostane do vacsej casti objemu filtracnej hmoty.

Takze je celkom mozne co si napisal: "Ak vytvorím mastný film v celej štruktúre filtra, tak musí byť extrémne riedky, aby bol schopný prietoku vzduchu ale určite sa bude jeho filtračná schopnosť radikálne zvyšovať ale na druhej strane radikálne znižovať prietok vzduchu"

To by vysvetlilo tvrdenie KN :"let the dirt work for you" a taktiez u mna po case zisteneho "horsieho dychania" sposobeneho nizsim prietokom vzduchu.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil superflanker (19.05.2009 14:17)


19.05.2009 17:11

Re: Transalp a KN filter

mimi
 Kávičkár 

caute borci , citam vase prispevky a nakolko planujem kupit TA a rozmyslam aj nad filtrom KN tak sa chcem opytat ci to ma vyznam alebo nie? kedze by som kupil len filter. ziadny vyfuk a dynojet urcite nie.

dik


19.05.2009 17:19

Re: Transalp a KN filter

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

mimi:ked som ho riesil ja, tak som vobec neuvazoval smerom "zvysit" vykon a podobne srandy, ktore vzhladom na to o aku ide masinku su absolutne zcestne.

Ked kupis len filter, ziskas tym len to, ze nebudes kupovat papieraky za 60 €,ale si podla potreby filter vyperies. Troska malinko budes citit, ze je zivsi "odspodu",ale to by si ho uz pred tym v seriovom stave musel mat troska "v ruke". Aby si to pocitil markantnejsie, musis odrezat tu velku bradavicu (rozumej katalyzator) a hodit "ladak". Na to si vsak coskoro zvyknes a zmenu nebudes pocitovat. Este je dalsia uprava - nahodit aj zvody a potom dat dynojet - zmysel coho vsak pri tomto type masiny nechapem. Ale to sa uz opakujem.


19.05.2009 17:29

Re: Transalp a KN filter

mimi
 Kávičkár 

diky superflanker, tak aj tak sa to oplati. tu v uk ho maju do 50 libier. ja by som ten filter nebral ako doplnok na zvysenie vykonu ale ako univerzalnu vec ktora vydrzi viac ako papierak.
a vies ako sa to ,,pere,, alebo cisti, a treba to dako potom naimpregnovat? ak hej cim?

diky moc


19.05.2009 17:51

Re: Transalp a KN filter

mimi
 Kávičkár 

diky moc , takze treba k tomu zakupit aj celu cistiacu sadu, no to som nevedel.


19.05.2009 19:12

Re: Transalp a KN filter

Lako
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

mimi-kolko to stoji,£50???na moju moto to ide za £25-£28 kde si zhanal?


19.05.2009 20:30

Re: Transalp a KN filter

Brembo
 Turista 

K tomu K&N dodavam,ze hlavne cistiace medium je impregnacny olej,bavlna je len nosicom. Po cisteni sa musi nechat vysusit a schne velmy pomali. Takze necistit pred jazdou(osobna skusenost)


19.05.2009 20:59

Re: Transalp a KN filter

mimi
 Kávičkár 

lako - ja som to pozeral na ebay-ke


19.05.2009 21:07

Re: Transalp a KN filter

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Dakujem za odpovede, aj ked...ja som sa nepytal, ze naco mi bude :-D , priznam, ze dovod je cenovy - uz nekupovat papierak, ale co teda s tym, co nastavovat...
superflanker: ked ty mas standardne nastavenie a pokles spotreby, teoreticky to znamena, ze mi to mohli rozhasit tym nastavenim podtlakov...uz mam dohodnute, ze mi to napravia, ale potrebujem vediet, ci to je naozaj v tom...


19.05.2009 21:44

Re: Transalp a KN filter

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

duroslav: Urobia ti synchro a nastavia zmes..bude to OK.


20.05.2009 16:18

Re: Transalp a KN filter

Lako
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

mimi-ved aj ja eBay.preto sa cudujem ze taky rozdiel v cene


20.05.2009 19:26

Re: Transalp a KN filter

mimi
 Kávičkár 

lako - no je to rozdiel a dobry


23.05.2009 23:20

Re: Transalp a KN filter

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

superflanker: este podotazocka: Dalsi chlap mi rozpraval: ked otvorim privod vzduchu do motora (KN je priepustnejsi), tak musim automaticky otvorit aj vyvod z motora (cize vyfuk), inac je priechod vzduchu motorom nevyvazeny, ci tak nejak...tebe, alebo inym sa zlepsili vlastnosti motora aj so seriovym vyfukom (resp. s katalyzatorom)?


24.05.2009 10:51

Re: Transalp a KN filter

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

duroslav: nie som "ladič", ale podla mna, kym neprestavis na karburatore zmes (pomer vzduch/palivo), tak si to viac vzduchu necucucne. Z praxe - citis rozdiel ked jazdis so zadrbanym filtrom a ked das filter novy? Citis. Tak je to aj s KNkom, je priepustnejsi a tak masina "dycha" lahsie. Pocitis to aj bez zmeny vyfuk. sustavy. Potom ked amputujes KAT, pocitis dalsiu zmenu a dalsiu ak nahodis "ladak". Nie je to nic zavratne. co sa tyka vykonu. Ak niekto nema TA "v ruke", tak to ani nepostrehne. Masina je vsak zivsia - promptnejsie reaguje na plyn. Dalsia vyhoda je viac ako 5kg vahy dole z praveho boku a dalsia - moznost opakovane pouzit filter. Od tejto vymeny som mal do TA sahane len pri synchro karburatorov, zmes sa nenastavovala. Ta sice striela do vyfuku pri bzdeni motorom, to vsak robil aj pred tym,len to nebolo so seriovym vyfukom tak pocut.


24.05.2009 11:11

Re: Transalp a KN filter

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

superflanker: mozno si trosku protirecis (nic v zlom samozrejme): Na jednej strane ked je nastavena zmes, tak karbec viac vzduchu necucne, na druhej strane prievzdusnejsi filter ovplyvni moto...preco vlastne potom, ked do karbecu ide rovnake mnozstvo? Ja si myslim, ze ked ide do karbecu vzduch pod malicko vacsim tlakom, tak asi ho vojde do karbecu trochu viac...


24.05.2009 12:29

Re: Transalp a KN filter

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

duroslav:nemam pocit, ze si protirecim,ale mylit sa samozrejme mozem. Na margo tohto ti poviem len:
Dychat lahsie, neznamena automaticky vacsi nadych.

Skus porozmyslat o tej paralele so spinavym a cistym filtrom. Ak to niekto chape inak, nech napise a vyvedie ma z omylu. ;-)


03.06.2009 16:37

Re: Transalp a KN filter

Strip808
 Turista 

Ikona

čaute, prečítal som tému až dnes a moje skúnosti potvrdzujú flankyho písmená. Spotreba išla po výmene papieráku za KN a sviečok cca o 1/2 litra dole a nič som nikde neastavoval. Tktiež je motor mierne svižnejší. Takže z mojej strany odporúčam.


03.06.2009 21:15

Re: Transalp a KN filter

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Dakujem...ked mi budu v HC opat nastavovat moto, otrepem im tuto diskusiu o hlavu :-)))


03.06.2009 21:24

Re: Transalp a KN filter

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

necital som to cele ale chalani ak chcete usetrit koruny/eura za papierak tak nemusite zrovna kupovat KN sadu, ved tam dopasujte hocijaky molitanovy-z nejakeho sportoveho naradia, treba to castejsie cistit ale vyjde to lacnejsie ako menit papierove. Co sa tyka zvysovania vykonu a prietocnosti, to je druha vec. Ale zasraty filter moc vykon nezvysi ci je KN alebo hoc aky iny.


03.06.2009 21:46

Re: Transalp a KN filter

borto
 Kávičkár 

Ikona

duroslav, ja som ti vravel, ze s tym K&N filtrom z tvoho rapkatka hayabusu neurobis :-D
Nevoz so sebou staru, skos si ten tvoj maxistit, menej zer a bude spotreba ako z rozpravky :-P


03.06.2009 22:29

Re: Transalp a KN filter

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Tvoje rady som potreboval... :-D :-P


03.06.2009 23:22

Re: Transalp a KN filter

dazdo
 Turista 

Ikona

myslim ze uvaha ako to prezentoval superflanker je spravna: karburator "primiesava" palivo do okolo prudiaceho vzduchu podla a moznosti sa o to snazi dodrzat pomer, cize ak KN pusti viac vzduchu, karburator primiesa viac paliva, ale to je ten isty efekt ako keby bola viac otvorena skrtiaca klapka pri menej prievzdusnom filtri, takze ako vysledok by som videl iba to, ze na rovnaky vykon = prietok vzduchu + palivo je pri pouziti KN filtra zapotreby menej otvorit plyn.. osobne mam KN filter kvoli moznosti opakovaneho pouzitia.. filtracna schopnost je diskutabilna, ale nemyslim si, ze jemna naolejovana bavlna je na tom horsie ako origo naolejovany molitan


03.06.2009 23:38

Re: Transalp a KN filter

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

dazdo: Mam to zjednodusene chapat tak, ze aj ked filter pusti do karbecu viac vzduchu, karbec pomer palivo - vzduch aj tak zachova? Neprudi ten vzduch do karbecu pod vacsim tlakom, ak ano, karbec aj tak pomer zachova?


04.06.2009 15:56

Re: Transalp a KN filter

dazdo
 Turista 

Ikona

ano, ved odkial ma chudak difuzor (miesto kde sa miesa benzin do vzduchu) vediet co sposobilo rychlejsie prudenie vzduchu, ci to bola vacsia medzera (pootvorenie skrtiacej klapky/supatka) alebo vacsia priepustnost filtra..


04.06.2009 21:57

Re: Transalp a KN filter

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Priznam sa, ze nerozumiem...filter pusti do karbecu viac vzduchu, pride viac vzduchu aj do toho difuzora, alebo teda nie? Lebo mnozstvo paliva je zrejme dane nastavenim...a kedze to nema vstrek, tak to same nevie upravit mnozstvo paliva...
Este otazka (mam vazne medzery): pootvorenim skrtiacej klapky pride viac vzduchu? Nie paliva? :-}


04.06.2009 23:39

Re: Transalp a KN filter

dazdo
 Turista 

Ikona

vzdy riadis prietok vzduchu a mozno si uz pocul o hydrodynamickom paradoxe

hockicko.uniza.sk/semestralky/prace/p35/docs...

zuzenym miestom (difuzorom) prudi vzduch rychlesie ako na zaciatku potrubia (kde je cca atmosfericky tlak) a potom podla tohto principu sa tlak znizi, cim sa v tomto mieste zacne cucat palivo z plavakovej komory, kde na hladinu paliva posobi atmosfericky tlak, cize cim rychlejsie prudi vzduch cez difuzor, tym je tam mensi tlak, tym viac sa cuca paliva, cize pomer ostava konstantny..

bohatost zmesy pri normalnej prevadzke (nie volnobeh) sa v praxi meni priemerom trysky (zmenou jej odporu pri prudeni paliva) alebo vyskou hladiny v plavakovej komore

dobre je cela teoria motorov vysvetlena tu a plati nielen pre skodovky ;-) :

skoda.panda.cz/clanek.php3?id=394

filter s mensim odporom sa sprava asi takto: pri normalnom zatazeni vzduch stiha plnit valec spolu s pohybom piesta rovnako ako aj pri beznom filtri a vplyv je minimalny, ale so vzrastajucimi otackami je stale vyssi narok na rychlejsie plnenie valca (piest sa hybe rychlejsie) a vtedy zacina byt dolezity odpor kladeny do cesty vzduchu a klasicky filter spomaluje vzduch a tym plnenie valca, potom nastane situacia, ze saci ventil sa uzavrie a viac sa uz nenasaje


11.07.2009 12:05

Re: Transalp a KN filter

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

dazdo: dakujem za vysvetlenie, snad to pochopim, ked budem velky... :-)))

Podtlaky nastavene, boli trosku rozhasene, hned prva spotreba 5,6 l, co je pre moju jazdu katastrofa :-~ ...potom este 5,3 a 5,4, stale o par deci viac, ako som bol zvyknuty, mam moznost ist vo fastbikes na brzdu a tam sa to ma vraj uz dokonale nastavit, ale este neviem, ci mi to za tie prachy stoji, ci to nenehat uz tak...


11.07.2009 12:22

Re: Transalp a KN filter

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

duroslav:kapanek zbytocne spekulujes...

ked mam ja 5,5l, tak to je sviatok a to chodim predpisovo...teren si vypyta svoje :-D


11.07.2009 21:17

Re: Transalp a KN filter

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

superflanker: vies, ked predtym som mal 80% pod 5 L, tak nasere...ale dnes ze 5,1 l, yeeeees :-D ...ako keby sa to este nejak krystalizovalo...a nadobudol som zvlastny dojem: ked jazdim kludne, tak mi to zere viac, ako ked jazdim divo...tych 5,1 som mal, ked som bol dnes na otacku na Myjave, aj s ladvinkou a plnym kufrom, do kopca 110 kmh, zakruty, rozbehy... :-)


28.07.2010 12:05

Re: Transalp a KN filter

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

No siel som z Ba do Tn p dialnici, tma, blizila sa burka, tak som siel rychlejsie ako zvyknem, po Trnavu, asi 130 kmh, potom uz tych 110 kmh, neskor na benzinke som skoro odpadol...ze 6,7 L...


28.07.2010 12:33

Re: Transalp a KN filter

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

duroslav: cca 160 km, z toho 30 cesta /50-90km/h/ a 130 teren - 1. prevodovy stupen, len minimalne dvojka - spotreba 6 litrov. :-D

Po upravach ako su: KN filter, amputacia KATalyzatora, MIVV vyfuk, amputacia PAIR systemu, nastavenie bohatosti a synchro karbecov sa spotreba ustalila na cca 5 litroch.

Nech sa ozve TAckar co jazdi karbec dlhodobo s priemerom 4,5l-5l....ma u mna pivo.


28.07.2010 12:48

Re: Transalp a KN filter

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Jaaaaa...pred KN :'( ...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.