Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3682 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28540
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11542)

BMW F650ST motor Rotax - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiu BMW F650ST motor Rotax - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

14.06.2009 21:35

BMW F650ST motor Rotax

preXlP
 Edvenčr 

Ikona

ake mate skusenosti z motormi Rotax pouzivanymi v BMW F650ST rocniky 1997, 1998
udrzba, kazivost, oleje, max. km oplati sa kupit stroj stych rokov ?


14.06.2009 21:50

Re: BMW F650ST motor Rotax

JuriK
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Ak mas moznost, tak si radsej trochu priplat a kup motorku s motorom Rotax od roku 2000 a vyssie. Tie boli legendarne spolahlive, bezudrzbove, usporne a vyrabali sa s malou obmenou 7 rokov.
Predsa je to jednovalec a starsie motory budu mat toho vela za sebou a uz to nebude ono. Rotaxy z toho obdobia sa tusim montovali aj do Jawy 650. Je to uz dost stary motor, karburator, stara technologia.
Napriek vsetkemu aj tieto starsie rocniky boli spolahlive, Pegaso a F650 tie motory dobre preverili. :-)))

Upravené 1 krát. Naposledy upravil JuriK (14.06.2009 21:52)


14.06.2009 22:09

Re: BMW F650ST motor Rotax

Wildman
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

V prvom rade: BMW F650- FUNDURO

Údržba maximálne jednoduchá, motor je jednoduchý a výrazne poddimenzovaný čo sa neho týka bezproblémov, spotreba oleja nulová resp. nemerateľná, dôležitý je stav nie km,

Pre začiatočníka či nenáročného "Edvenčristu" dobrá voľba...samozrejme ak sú financie na novšiu nieje čo riešiť.


15.06.2009 12:25

Re: BMW F650ST motor Rotax

preXlP
 Edvenčr 

Ikona

dakujem za cenne rady


15.06.2009 23:33

Re: BMW F650ST motor Rotax

Jano
 Bahniak 

Ikona

Wildman: co si konkretne myslel pod slovom "poddimenzovaný"?


16.06.2009 0:37

Re: BMW F650ST motor Rotax

Wildman
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Nuž niesu to žiadne overené informácie ale čítal som, že keď stavali dakarský špeciál len s minimálnymi úpravami zvýšili výkon na 63HP z pôvodných 48HP a keď ho prevŕtali na 686ccm zo 652 ccm dostali 75HP. Nakoniec boli maníci s tým motorom takí spokojní, že ho na nejaké vytrvalostné preteky celý napchali do rámu z KTM-ky.
Pozri obrázok
Čo bolo upravované to už neviem takže možno to je blbosť. Nakoniec pre nás používateľov to ani nieje podstatné dôležitá je výdrž no z viacerých zdrojov je jasné, že má pomerne masívnu konštrukciu. Ja som sa dostal najďalej k ventilom a tam je to po 30 tisícoch bez akéhokoľvek čo i len minimálneho náznaku opotrebenia. Kolega z čiech rozobral motor pri 48 tisícoch do šrúbky s tým istým výsledkom.
Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Wildman (16.06.2009 0:39)


16.06.2009 7:16

Re: BMW F650ST motor Rotax

JuriK
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Takze samotny motor je predimenzovany vzhladom na seriove nastavenie, ktore poddimenzovali aby dosiahol velku zivotnost.
Citam si tu vetu po sebe a rozmyslam, kedy mi da vyznam. :-D

Je jasne, ze z toho motora je mozne dostat vacsi vykon, ale na ukor zivotnosti a to sudruzi z NDR nechceli. ;-)


16.06.2009 9:06

Re: BMW F650ST motor Rotax

Wildman
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Tak je...nevadí hlavne, že ja viem čo chcem povedať. ;-)


20.06.2009 0:24

Re: BMW F650ST motor Rotax

preXlP
 Edvenčr 

Ikona

;))


08.07.2009 18:57

Re: BMW F650ST motor Rotax

TomasVFR
 Kávičkár 

Ikona

neviete poradit kde sa daju kupit diely do rotaxov?



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.