Anketa:
Nové moto videá:
Zrušenie oddeleného mazania - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuZrušenie oddeleného mazania - Diskusné fórum - Moto poradňa
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokZnačky:
.Zrušenie oddeleného mazania
Mam jeden dotaz. Na vodnom skutry kawasaki 3 valec je oddelene mazanie, a rad by som to pre istotu zrusil al a olej rovno daval do benzinu. Lenze problem ktory neviem vyriesit je, ze klukovka ma dve vyvazovacie koliecka, ktore su umiestnene nad klukovkov v loziskach, ku ktorym viedli samostatne hadicky z olejoveho cerpadla. Ak by som ich zrusil, tak by sa mi zadreli, lebo tie loziska nie su mazane moc z motora. Ako to vyriesit? Nema niekto uz podobnu skusenost z trojvalca? |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
Prečo to rušiť? Oddelené mazanie je super vec ak funguje správne. Dávkuje olej podľa momentálneho zaťaženia, takže motor ja mazaný primerane otáčkam. Byť tebou, tak to radšej pravidelne kontrolujem miesto demontáže. |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
volodaj: lebo problem je v nespolahlivosti mazacieho čerpadla u 2taktov, mne tiež na skutri priepieklo kružky lebo čepradlo dalo vypoveď, bolo to Piaggio. |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
pokiaľ nemáš informácie a skúsenosti, že sa to na motore, ktorý máš ty kazí a zadierajú sa kvôli tomu motory, tak je somarina to odpájať a špekulovať najmä ak vravíš, že ti čerpadlo priamo maže tie ložiská vyvažovakov. |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
Presne kvoli tomu to chcem zrusit, to su vysokootackove motory a ked to cerpadlo neda kolko ma, tak potom je to hned zapecene. A do cerpadla nevidim, takze radsej by som ho chcel odstavit, a vo vacsine vsetkych pretekarskych motorkach aj skutroch sa rusia tieto oddelene mazania, prave pre nespolahlivost. |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
Spoľahlivosť ako spoľahlivosť, treba tam liať olej na to určený a raz za čas to čistiť. Mal som to na predchádzajúcej motorke 3 roky a ani raz som kvôli tomu nezadrel. Inak ak sú tie ložiská umiestnené tak, že ich bude mazať zmes, tak by som sa o ne nebál. Ak sa ku ním nedostane, tak to zadrieš určite. |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
Seci nadavaju na mixer u 2T ze sa to kazi ale ani jeden ktoreho poznam a ma 2T mi nepovedal ze sa mu nieco na nom pokazilo,ak sa ti do oleja nedostane spina a davas olej jaky tam ma ist neni problem,v tom mixeri su dva sneky a nanich sa neda nic pokazit jedine ze by sa tam dostala spina. |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
BiTurbo> Presne to isté tvrdím aj ja. Každý len niekde počul, ako niekto zadrel. Príbehy "Môjho otca koňov brat". Ale tak každý nech si robí čo chce... |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
Problém je väčšinou v užívateľoch, nie v čerpadlách. napr na piaggio sa udáva interval výmeny remienka, ktorý ťahá čerpadielko, 10000 km. Myslíte že to niekedy niekto menil??? a potom sa nadáva a pripekajú krúžky.... |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
Mam tento system oddeleneho mazania na starej CZ-te, a funguje bez problemov dodnes, a to uz je tam 2 vybrus, tak uz nieco CZ-tka pamata..kolko ma kilometrov na svojom konte nevie nikto, a stale funguje bez problemov. |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
chapem tvoje dovody, ale odpajat to je aj tak hlupost. Ako bolo povedane, davkovanie podla zatazenia atd atd.. pokial budes dodrzovat udrzbu tak sa tomu nic nestane. Praveze naopak, motor bude len viac opotrebovany ked ho odpojis. |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
Ono oddelene mazanie je spravene pre jednoduchost obsluhovania, ale vo vsetykch upravovanych a pretekarskych strojoch sa to odpaja prave kvoli tomu, ze su upravene na vyysie otacky a spolahlivost oddeleneho mazania je otazna. Ono na CZ ked toci oko 2500 tak sa nic nestane ked zacne vynechaavat to zistis ale na tomto ked toci okolo 7500, ked vynecha mas po motore. A chcel by som to vyhodit preto, lebo na druhom skutry mi prestalo mazat a motor mi normalne roztrhlo pri tych otackach, a nie je to lacna zalezitost to opravovat, a rad by som sa tomu vyhol. Preto hladam riesenie a ked raz nalejem do benzinu olej tak viem ze ho tam mam a hotovo. Ale cerpadlo ked vypovie, tak to pri vozeni nezistim tak lahko. |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
nechapem ale naco to demontovat? nenalejem tam olej ale dam ho do benzinu. |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
dando: - mas pravdu ale tam ide o tie loziska ako ich mazat |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
To Mario 1p:A nemohol by si to nejako pofotit? Ja a myslim ze aj viaceri co tu prispeli nevedia ako to ma ta tvoja vodna Kawa poprepajane. A moj nazor: Zda sa mi to dost netypicke riesenie ze by sa vyvazovak mazal olejom,ktory preleze cez loziska vyvazovaku a potom ho cerpadlo fukne do valcov. |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
Olej z mixera ide do karburatora kde sa zmiesa z benzinom a cez priruby ide do valca,alebo ku klukovej hriadeli cize je jedno ci tam mas mixer ci davas do nadrze zmes bude mazat loziska stale .... |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
čerpadlo by som rozhodne nerušil , aj práve kvôli tým ložiskám . U lodných motorov bežná vec dávať olej cez ložiská . |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
toto su parametre olejovej pumpy ako by mala davat. Upravené 1 krát. Naposledy upravil mario1p (30.08.2009 14:23) |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
Ak by si sa silou mocou chcel zaobísť bez čerpadla (mimochodom nádrž na olej 4,7 l uff) |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
to karol1: A vybrat vyvyzovaky? ved potom nebude vyvazena klukovka? Nie? |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
Tiež ma napadlo, že keď je toa ký športový stroj, prečo potom to vyrábajú tak že tam už dávajú ten mixér? Veď keď robia ten stroj taký vyšpikovaný a športový prečo potom tam dávajú hento?:D to by tam ani nedali a napísali by do manuálu že miešať olej s benálom nie?:D |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
mario1p - nie že nebude vyvážená kľuka , ale určite sa oproti súčastnému stavu vibrácie zvýšia. |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
No precital som aj asi vacsinu zahranicnych for, na tomto type, kvoli tym vyvyzovakom sa neda oddelit mazanie aspon som sa poucil, ze nabuduce budem pozerat aj na ine veci. |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
mario: prosímťa odpovedz mi, mňa to strašne zaujíma:D |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
A nedalo by sa nejako hermeticky oddelit priestor vyvazovakov od klukovej skrine, a vyvazovacie hriadele by mali vlastnu napln nejakeho velmi riedkeho oleja.samozrejme by bolo treba este vymysliet plniaci, a vypustaci otvor. |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
No ako tak čítam neviem si to úplne predstaviť ako to vyzerá,niečo ma napadlo,len ma ešte zaujíma-ten olej z čerpadla ide nejakou hadičkou ku karburátorom? |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
to rixo: objem to ma 1176 ccm, v ykon 106 kW,kompresny 5,8:1, ake krutiak neviem, neni zapisane v technicaku. |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
Ked hovoris ze dve idu na vyvazovak,ratam privod a spiatocka. Tak potom len odpojit tie tri hadicky co idu do karburatora, ak neboli niekde po trase predtym rozdvojene tka zlucit do jednej a vratit naspet do nadobky. Samozrejme otvory v karburatore musis zaslepit. Na skusku najlepsie nejakymi kuskami hadicky a do hadicky srobik s hlavou. Mas vyriesene oddelenie pre vyvazovaky,a nesmiez zabudnut do benzinu lievat olej. |
Re: Zrušenie oddeleného mazania
dudo : nie je dna ide na predny vyvyzovak a druha ide na zadny vyvazovak, ten olej co tam sa vleje na tie loziska vyvazovakov, jednosmernym ventilom prejde do skryne a zmiesa sa a spali sa. Ziadna vratna hadiska tam nie je. Keby to bolo tak ako si popisal privod a spiatocka, to by bola "malina" |