Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4246 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26412
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15927)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10485)

Odpalené zapalovacie sviečky stalo sa Vám to? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuOdpalené zapalovacie sviečky stalo sa Vám to? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
19.03.2006 17:59

Odpalené zapalovacie sviečky stalo sa Vám to?

VFR750
 Jogurťák 

Ikona

Motorku som pred zimou zaparkoval, vymenil som sviecky, naštartoval, všetko šlapalo, potom som sa pustil do servisu na motore, mal som problem okolo spojky atď ale o tom som nechcel,všetko som dal do kopy a nastal prvý štart po dlhom čase motorka naskočila na 5-6 seriu pretočenia aj to na 1,2,3 valce kadejako dal som si odpoved no ved tak dlho atď ,ale ani sam som tomu neveril ale dobre motor sa potom nejako rozbehol a ked sa zahrial tak už išiel ako tak.
Na druhý deň som si zavolal čerta (sisa moto) aby mi nastavil klapky na karburátoroch, dobehol, motorka nachystaná ideme to natočiť a bac pár striel do výfuku a dosť no nič ideme vybrať sviečky asi sa to prechlastalo...a skusime sviečky a 3 zo 4 su v tahu ha tak to som važne nečakal (su to original presne číslo NGK... iridiové dal som tam staré šupy čo tam boli predtým a všetko šlape OK nemam nato rozumnú odpoved či som ja na chybe alebo som ten štastný čo trafil taký hnoj.
Jazde zdar


20.03.2006 8:28

Re: Odpalené zapalovacie sviečky stalo sa Vám to?

veverak
 Ľadvinka 

Už som sa s tým stretol aj ja, nemám na to rozumné vysvetlenie. Sviečka buď nehádže iskru vôbec, alebo preráža a dáva ju na nesprávnom mieste. Väčšinou to vzniká pri nesprávnom štarte, prechlastaní presne ani ja neviem.
Ešte by som chcel upresniť, že sa to nestalo na mojej XX, ale na rôznych značkách moto.To len preto, aby sem nezačal niekto vypisovať že aká je to nanič moto a je rád že takú nemá a že od kawasaki je najlepší aj hajzelpapier aj keby mal 16 rokov a pri utieraní riti by cez neho preliezla aj ruka, nie len prsty. ;-)


20.03.2006 10:37

Re: Odpalené zapalovacie sviečky stalo sa Vám to?

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Príčinou sú zrejme veľmi zlé pracovné podmienky pre sviečku, hlavne po zimnej prestávke.
Nazrážaná vlhkosť, usadený olej, vyprchaný benzín, to všetko pôsobí na kontakty ako izolátor a zvyšuje preskokové napätie. Sviečku potom prerazí vo vnútri, aj kvalitnú.
Idealne by bolo pred naštartovaním vybrať sviečky a viackrát pretočiť motor, aby tú prvú,
nekvalitnú zmes vyfúklo a natiahlo aj čerstvý olejový film, čím sa zabezpečí potrebná komresia
na zapálenie zmesi. Ten olej si natiahne aj počas dlhšieho štartovania, ale medzitým zahodí
sviečky a je problém.


20.03.2006 11:23

Re: Odpalené zapalovacie sviečky stalo sa Vám to?

VFR750
 Jogurťák 

Ikona

je to isto tak, voda vyprchaný benzín ale co ma štve že my to asi neuznajú na reklamáciu??


20.03.2006 12:55

Re: Odpalené zapalovacie sviečky stalo sa Vám to?

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Reklamuj každý mesiac jednu a povedz, že vypadla za jazdy. Nemajú ako zistiť, kedy sa pokazila. A tvár sa veľmi nahnevaný, že čo to predávajú za šmejdy. :-~ :-((( :-((((((


20.03.2006 21:14

Re: Odpalené zapalovacie sviečky stalo sa Vám to?

karol1
 Bahniak 

Ikona

jeden fígel z motoristického praveku - pomocné iskrište.
Kedysi dávno pradávno , keď motora brali olej ako zbesilé a sviečky z toho mali šok , mal každý správny jazdec vo vercajgu obyčajné gombíky väčšej veľkosti a v počte príslušnom k počtu valcov. No a keď milá sviečka začala odmietať fungovať , tak správny jazdec zobral svoj pravý švajčiarsky nožík , prerezal sviečkový kábel , na mieste prerezania obe polovice máličko odizoloval , jeden koniec prevliekol do jednej dierky gombíka, druhý koniec do druhej dierky a s iskrou preskakujúcou na takto prerušenom sviečkovom kábli veselo pufkal ďalej.

sorry chytla ma šajba , ale proste čím je väčšia skoková zmena napätia na sviečke , tým je sviečka odolnejšia proti zahádzaniu. Podstata predradeného iskriš5a ( kábel mierne povytiahnutý z fajky 1-2 mm) je v tom , že napätie na sviečke nesleduje sínusoidu napätia vybíjaného z indukčky , ale až keď napätie na indukčke dosiahne výšku potrebnú na prerazenie vzduchovej medzery na predradenom iskrišti , sa objaví napätie na sviečke. Tým sa obmedzia zvody a sviečka , hlavne v špatných podmienkach , funguje lepšie.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.