Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1957 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26304
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15875)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10429)

K&N vs podtlaky - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuK&N vs podtlaky - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

27.10.2009 21:17

K&N vs podtlaky

Mikey
 Kávičkár 

Ikona

chcem sa opyta,je nutne nastavit podtlaky ak zamenim seriovy filter za K&N??

dik za info...

ak nie...co hrozi?spotreba,zdochynanie????


27.10.2009 21:22

Re: K&N vs podtlaky

Haderak
 Jogurťák 

Novým filtrom podtlaky nemeníš.
Napíš aký máš stroj.


27.10.2009 21:26

Re: K&N vs podtlaky

Mikey
 Kávičkár 

Ikona

STROJ V PROFILE..CBR 600RR 07 VYBRAL SOM POVODNY STARY SERIOVY,DAL SOM TAM K&N.

ZATIAL VSE OK IDE,ALE ABY SOM NEMAL NESKOR NASLEDKY...A PAPKA BENZIN PAPKA..ALE TO JE U TEJ MASINKY NIC NEOBVIKLE...A TOM MAM JAZDIT PRETO TURISTICNE?? :-D


27.10.2009 21:37

Re: K&N vs podtlaky

BikerPP
 Kávičkár 

Ikona

Mikey zas chces byt rychlejsi?? :-D
Podtlaky zostanu zosynchronizovane. Pri karburatoroch treba vymenit trysky a do vstrekovania sa uz moc nevyznam. Auta maju prietokomer vzduchu tak tam si riadiaca jednotka vypocita zmes ci maj oroginal filter alebo otvoreny...


27.10.2009 21:40

Re: K&N vs podtlaky

Haderak
 Jogurťák 

K&N filtrom meníš prietok plynov v systéme , keď by si namontoval ešte aj priepustnejšie koncovky výfukov tak by bolo vhodné nainštalovať napr. power commander, alebo niečo podobné
s čím sa dajú preprogramovať palivové mapy. Pretože väčší prietok vzduchu chudobnejšia zmes.


27.10.2009 21:42

Re: K&N vs podtlaky

alonso88
 Kávičkár 

Ikona

Mikey to mas vstrek, vsak? Tak tam ti to vyriesi lambda, s tym si starosti nerob.. iba ak by si chcel zvysit vykon tak cez sanie ju otvorenu uz mas, chcelo by to ten owercommander a nejaky vyfuk.. ale pokial si chcel KN len preto ze je bezudrzbovy nic viac riesit nemusis..


27.10.2009 21:44

Re: K&N vs podtlaky

Mikey
 Kávičkár 

Ikona

no vyfuk som nemenil...zatial...iba filter a sviecky iridiove..tak je treba nieco urobit???

:-D


27.10.2009 22:16

Re: K&N vs podtlaky

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

nic neries, podtlaky koli KN filtru nenastavuj
KN prepusta viac vzduchu ale od toho je tam lambda

ak tam das ladak potom by som popremyslal o "vyhladeni krivky vykonu" a ak ti bude malo vykonu potom treba power commander


27.10.2009 23:24

Re: K&N vs podtlaky

Mikey
 Kávičkár 

Ikona

diky moc chalaniska,,,uz mozem kludne ist spa...ja som to robil z lasky k motoru..
nech sa jej lepsie dycha.... ;-)


28.10.2009 15:50

Re: K&N vs podtlaky

jogcar
 Edvenčr 

Majky, ja by som kludne nemohol spat, nikde neuvadzaju rozdiel filtracie, tj. ake velke ciastocky prepusti kn narozdiel od papiera :-)


28.10.2009 16:14

Re: K&N vs podtlaky

152ps
 Jogurťák 

Ikona

joj mám rád týchto samo-výbrusárov >:-) :-D :-D
že sa vám do takýchto veci chce investovať tie 2koníky čo ti to pridá nenájdeš.
Origo filter alebo kvalitná náhrada = dobrá filtrácia saného vzduchu,čo má za následok minimálne % prachu v spaľovacom priestore.S tým % však počítajú pri výrobe a aj používaní = to sa prejavý na km.
[dobre]
Náhrady typu K&N+biedne náhrady = zhoršená filtrácia saného vzduchu,(filter prepúšťa viac vzduchu tým pádom je redší) = väčšie % prachu v spaľovacom priestore čo má za následok dranie piestných krúžkov a následné povestné " žranie " oleja. [zle]

Ak chceš ísť do výkonu radšej zmeň sekundárny prevod,najlacnejšie riešenie zvýšenia výkonu.Alebo, pošetri peniažky a daj komplet výfuk+zvody, v prípade že peniažkov je dosť, šupni tam už spomínaný powercomander.
Ak ti aj tento výkon bude malý predaj 600 kúp liter. :-D :-D
Upozornenie: najmúdrejší nekomentujte :-D :-D berte to tak že to tu ani neni. :-P


28.10.2009 16:17

Re: K&N vs podtlaky

jogcar
 Edvenčr 

a uz si dospal Mikey, neber to tragicky, nechcel som to az tak drsne povedat ako 152konovy.
152konovy, ty prezrad odkial mas tie 2 koniky? :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil jogcar (28.10.2009 16:18)


28.10.2009 16:25

Re: K&N vs podtlaky

152ps
 Jogurťák 

Ikona

ale JOGCAR to ti máš tak na každej škatuli je ti to inak napísané.Niekto píše 2 až 5, iný zas 2 až 7.Ale ak sú to tie 2 tak je to veľmi dobré [dobre]

MIKEY nič v zlom, ale nezakladaj o 2roky tému prečo žere olej. :-(


28.10.2009 16:31

Re: K&N vs podtlaky

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

- moja zere olej od novoty :'(

- tym extrakonom tiez neverim

- lepsi spodok je fakt, recyklovatelonost tiez

- kolko prachu sa nachadza na takom okruhu skutocne netusim ale asi daleko menej nez v takom terene

- myslim ze na zivotnost motora ma ovela vacsi vplyv interval vymeny oleja, pasmo otaciek a zatazenie pri akom sa pouziva ako nejaka "extra smietka"

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (28.10.2009 16:32)


28.10.2009 17:05

Re: K&N vs podtlaky

152ps
 Jogurťák 

Ikona

Rapto s tým že papá asi veľa nenarobíme :-(

Ani ja ale 85% ľudí hej a preto sa to predáva.

Aj klasické hiflo či origo alebo už aké sa dajú recyklovať dnes ide hlavne o to.

By si sa čudoval ale tá kur.. prachová je všade.

Určite s tebou súhlasím že interval výmeny a kvalita oleja, a ostatné faktory majú na túto vec vpliv, ale šarapatu nerobí jedna smieťka ale 100, a je iste že čím viac tým je to horšie.

Zober si 3000-ku šmirgel drsnosťou ako Harmasann ale aj ten brúsi a dobre.


28.10.2009 19:01

Re: K&N vs podtlaky

Patrik
 Turista 

Ikona

Ak mas striekacku tak NIE.

Ak karbik tak ANO.


>:-)


28.10.2009 19:25

Re: K&N vs podtlaky

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

patrik nepomylil si si to s bohatostou zmesi? :-} chalan sa pyta na podtlaky

152ps mal som na mysli recyklaciu v zmysle KN chytim vyperiem, necham volne vyschnut a nasledne naimpregnujem... u klasickeho papieraku funguje recyklacia dost lacnym systemom ze sa vyfuka stlacenym vzduchom co je uplna blbost a setrenie na nespravnom mieste

- s tym ze papa ja ani nic robit nechcem, u mojej motorky je to normalne :-)))
- netvrdim ze na okruhu prach nie je, len si myslim ze ho tam je urcite menej ako na nejakej rallye
- zastavam nazor ze vacsia priepustnost vzduchu nejde ruka v ruke s deklarovanou vyssou filtracnou schopnostou a heslo KN "let the dirt work for you" na mna posobi kontraproduktivne ale to tu rozoberat nechcem (egres2 robi s filtracnou technikou ten nam tu o tom myslim rad napise..)
- KN mam, heslo nerespektujem a cistim a impregnujem podla potreby a miery zaspinenia


28.10.2009 20:42

Re: K&N vs podtlaky

jogcar
 Edvenčr 

Raptor, musim oponovat, nasavany vzduch ma podla mna obrovsky vyznam na opotrebenie atd. Predstav si kolko vzduchu cez spalovacie priestory preleti, kolko sadzi vsade ostane, kolko bordelu zo vzduchu sa pripali.
Vyfukanie papieroveho filtra nie je setrenie, je to sposob, ako vycistit pory a zabezpecit aby splnal hranice prietoku a filtracie pocas celej jeho zivotnosti


28.10.2009 20:54

Re: K&N vs podtlaky

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Ja som dal KN, spotreba stupla min. o pol litra...a naopak, mne sa zda, ze to ide lepsie od 5tis. ot. hore...


28.10.2009 20:57

Re: K&N vs podtlaky

jogcar
 Edvenčr 

duroslav, nechcem pochybovat o Tvojich subjektivnych dojmoch, ale hluk robi svoje..


28.10.2009 21:03

Re: K&N vs podtlaky

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

jogcar ty si naozaj myslis ze vyfukanim papieroveho filtru uvolnis upchate pory v papieri?
ja si myslim ze tento sposob je dobry leda tak na odstraneni hrubych necistot ako je hmyz a pod...ale mozem sa mylit... ako som napisal v tomto obore nam asi najlepsie info poda egres2


28.10.2009 21:11

Re: K&N vs podtlaky

jogcar
 Edvenčr 

RAPTOR, SAMOZREJME CI UZ U VYSAVACOV ALEBO... PRIETOKOMEROM, JE TO MERATELNE.
NEMOZE TO BYT AZ TAK TAZKE SI TO PREDSTAVIT, PRECO PERIES TVOJ FILTER????

AK MAS FILTRACNU PLOCHU ZABITU NECISTOTAMI, PRIPADNE SUVISLOU VRSTVOU, DOCHADZA K ZNIZENIU PRIETOKU. VYFUKANIM FILTRA Z VNUTORNEJ STRANY TUTO VRSTVU ODSTRANIS A FILTER MOZE POKRACOVAT AZ DO KONCA JEHO PREDPISANEJ ZIVOTNOSTI. POKIAL NIE JE MECH. POSKODENY.
HOVOROVO POVEDANE...


28.10.2009 22:34

Re: K&N vs podtlaky

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

jogcar: Ja si vobec nemyslim, ze by bola moja moto hlucnejsia (vobec som si nevsimol, stava sa to?)...ono to proste zacne prudsie zrychlovat, taha to za ruky...


28.10.2009 22:58

Re: K&N vs podtlaky

Mikey
 Kávičkár 

Ikona

hluk nestupol ani mne....potiahne troska viac z nadrze..vykon nepocitim...narast..neocakaval som nejaky narast..ja som chcel len aby volne dychala ;-) ani vykon nebudem nijako zvysovat..
ak my zacnu chybat koniky pod kapotou,urcite presadnem na inu RRu.

ale ako vidim tie filtre su potom len vyhodene peniaze??


29.10.2009 9:25

Re: K&N vs podtlaky

jogcar
 Edvenčr 

Mikey, tak to je. Ma jedinu vyhodu, a to tu, ze ho nevyhodis po kazdom raze.


29.10.2009 10:04

Re: K&N vs podtlaky

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

jogcar nemyslim si ze jedina vyhoda sportoveho filtra je v tom ze ho nevyhodis po kazdom raze...

tento rok v rumunsku kamarat vondra riesil jedno varadero ktore s nim jazdilo v partii a ktore prestalo ist koli tomu ze jazdili silny offroad a zadrbal sa mu tak vzduchac ze skratka motorka nesla....

chvalabohu tam mal KN tak mu ho normalne vypral a motorka okamzite sla, keby tam chalanko mal klasicky papierovy filter tak je v riti jak Baťa s drevákami lebo ten papier nevyperieš a náhradný zo sebou nemal


29.10.2009 10:09

Re: K&N vs podtlaky

jogcar
 Edvenčr 

tak isto ako kn vyperies, papierovy vyfukas, ak je mechanicky poskodeny, oba, tak su v ri..
jedniny rozdiel je vo filtracii, samo ze v cene a ze je sportovy, a kazdy chce byt sportovec >:-)


29.10.2009 10:31

Re: K&N vs podtlaky

chmelo
 Kávičkár 

Ikona

a este ak pripocitac nejake pripravky na cistenie a naolejovanie sportoveho filtra.... tak to az tak lacne ani nieje, ci Vy ich cistite len vyfukanim?


29.10.2009 10:40

Re: K&N vs podtlaky

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

jogcar a ako ho mas vyfukat niekde v pici riti v rumunsku na lazoch? he? :-))) das ho opacne pri vyfuk a pridas plny? >:-)

naozaj si myslis ze fukanim sa ti uvolnia upchate pory v papieri? ved to sa potom ten papierovy nemusi nikdy menit, staci ho vzdy len vyfukat a dozivotne jazdis s jednym filtrom neeeee? :-))) [dobre]

chmelo sportovy filter sa fukanim necisti a ten pripravok ti vydrzi nehorazne dlho


29.10.2009 10:53

Re: K&N vs podtlaky

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

jogcar:skutocne veris tomu co pises?


29.10.2009 11:01

Re: K&N vs podtlaky

jogcar
 Edvenčr 

chmelo [dobre]


29.10.2009 11:04

Re: K&Nvs PODTLAK

jogcar
 Edvenčr 

superflanker, bez podjebu, nejde o to na co ja verim, ale o diskusiu. a hlavne neviem naco si reagoval, a hlavne ked som si precital Tvoju vetu, NECHAPEM NACO SI REAGOVAL.
raptor, ako to je bez debatky, ako povrch, resp. material bavlnenych filtrov je odolnejsi voci poskodeniam urcite ako papier, samozrejme pri vlhkosti a silnom znecisteni dojde k zabitiu oboch.
Na tieto ucely mat bud jeden v zalohe alebo pratelny.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil jogcar (29.10.2009 11:07)


29.10.2009 11:12

Re: K&N vs podtlaky

jogcar
 Edvenčr 

K&N kazopadne tvrdi, ze filtracia nieje ovplyvnena prietokom, toto ma zabezpecit nastriekana bavlna tym onyyym a tvar filtra, kde sa pri toku vzduch zachytia ciastocky na stenach atd..
verim, ze som to neinterpretoval uplne zle.. :-~


29.10.2009 11:16

Re: K&N vs podtlaky

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

jogcar: filtracnu schopnost vyprateho a naimpregnovaneho KN filtra nemozes porovnavat s "vyfukanym" papierakom ani z rychlika.

chmelo: porovnaj si cenu papieraka s cenou KNka +cistiacej sady. Vynasob cenu papieraka mnozstvom "predpisanych" vymien v ramci servis intervalov pocas zivotnosti masiny + vymeny kedy je proste zasraty (jazda v prachu) a musi sa s nim nieco urobit (vymenit,alebo vyfukat ak to nie je take strasne). Mne sa KNko + cistiaca sada vrati uz za dve sezony. Samozrejme,ak jazdite po vyzametanej vzletovej a pristavacej drahe tak "papate" prechu menej.


29.10.2009 11:19

Re: K&N vs podtlaky

jogcar
 Edvenčr 

superflanker, daj aspon odhad, co si myslis ty, resp. porovnanie naimp. kn a vzuchac.


29.10.2009 11:32

Re: K&N vs podtlaky

egres2
 Bahniak 

Ikona

Papierový filter nie je recyklovateľný , pretože tlakom vzduchu z "čistej" strany sa oddelia nečistoty spolu s čiastočkami filtra, takže filter získa menší odpor a väčší prietok ale za cenu zníženia stupňa filtrácie prípadne ju úplne stratí.Tu má raptor pravdu.
Princíp filtrácie je založený na vhodnom pomere prietoku vzduchu a stupňom požadovaného stupňa filtrácie.Zjednodušene: čim viacej vzduchu tým viacej nečistôt a opačne.
KN filtre majú princíp založený na vysokom prietoku s postupným zachytávaním nečistôt na olejovom filme na vláknach filtra.Nečistoty sa nezachytávajú priamo v oku tkaniny ale na olejovom filme na vlákne filtra.Tým je zabezpečený vysoký prietok zároveň z dostatočným stupňom filtrácie.
Zároveň daná aj opakovaná recyklovatelnosť, pretože nečistoty v menšej miere poškodzujú vlákna filtra upchávaním medzier medzi vláknami s ich následným odstraňovaním .


29.10.2009 11:36

Re: K&N vs podtlaky

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egres po dlhom case nemozem inak ako [dobre] [dobre]

presne a dokonale si to vystihol s tym KN

spina zachytava o olej ktorym je filter impregnovany a preto sa naslednym umyvanim zvysky stareho oleja zmiesane zo spinou vyperu pricom nosic (bavlna) ostava viac menej bez poskodenia

nebol by som prekvapeny keby pevna zlozka uchytena v pore papieroveho filtru pri tlaku vzduchu z opacnej strany vzala zo sebou aj kusky papiera za predpokladu ze ju ten tlak vzduchu vobec s toho poru vytlaci

jogcar na znacke az tak nezalezi, najrozsirenejsie je KN a takisto lahko dostat aj cistiacu sadu priamo od KN a myslim si ze ti ludkovia vzhladom na to ze filtre robia uz desiatky rokov najlepsie vedia cim ich filter odmastit vycistit a nasledne naimpregnovat

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (29.10.2009 11:44)


29.10.2009 11:40

Re: K&N vs podtlaky

jogcar
 Edvenčr 

teda, princip je jasny.
dalsia otazka, je znacka filtrov, ktoru preferujete?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil jogcar (29.10.2009 11:41)


29.10.2009 11:41

Re: K&N vs podtlaky

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

najskor takto : egreš [dobre]

jogcar egres ty dost fundovane popisal rozdiel medzi vypratym KNkom a vyfukanym papierakom.

---doplnene--
Nemyslim ze by mal niekto prakticke skusenosti s roznymi druhmi "dozivotnych" filtrov. Rozsirene su KN, Greenfilter, Pipercross, JR, BMC...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil superflanker (29.10.2009 11:46)


29.10.2009 11:43

Re: K&N vs podtlaky

jogcar
 Edvenčr 

superflanker, rozdiel medzi bavlnenym a papierovym poznam, ako si sa mohol docitat o par prispevkov nahor, otazny je stupen filtracie pocas celej jeho zivotnosti, pripadne od prania do prania.
kedze som tieto filtre predaval ;)


29.10.2009 11:49

Re: K&N vs podtlaky

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

jogcar mam pocit ze uz sa naozaj chytame za slovicka

egres napisal o "dostatocnej" filtracii

je uplne jasne ze cez papierak sa dostane menej necistot ale na druhej strane treba si povedat ze take zrnko prachu co prejde cez ten KN do motora v nom pravdepodobne zhori ale to uz ani neviem meno vednej discipliny kam sme sa dostali (kvantova termofyzika?) :-))) :-D


29.10.2009 11:50

Re: K&N vs podtlaky

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

jogcar: ved pisem ze ti to pekne popisal egres. Ked uvazujes ze papierak a KN maju na zaciatku rovnaku filtracnu schopnost a casom sa zanasaju rovnako, KNko pri rovnakom znecisteni prepusti viac vdzuchu. Po vyprati KNka sa jeho filtracna schopnost bude dost blizit schopnosti povodnej, kym vyfukany papierak bude oproti povodnemu stavu v prdeli.


29.10.2009 11:54

Re: K&N vs podtlaky

jogcar
 Edvenčr 

ako samozrejme, ze ked si prestudujes stranky kn, tak vidis, len vyhody, otazka je, preco to nieje v seriovej vyrobe ak je to take super???
je to naozaj len dovod aby bezali narh. diely, filtre atd. alebo ma bavlneny filter aj negativa?
Proc???


29.10.2009 11:57

Re: K&N vs podtlaky

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

kazde plus ma svoje minus a kazde minus ma svoje plus

pre mna KN ma viac plusov ako minusov, ale rozhodnut sa musi kazdy sam

.. a tymto koncim v tejto debate


29.10.2009 11:58

Re: K&N vs podtlaky

jogcar
 Edvenčr 

No zatial som ani jedno minus tuto nevidel, cize zrejme je to tzv nadfilter 8-)


29.10.2009 12:27

Re: K&N vs podtlaky

chmelo
 Kávičkár 

Ikona

jogcarjogca: sak minus je ze ho musis cistit a mazat(o com nie kazdy vie) a ze na karburatorovych motorkach treba nastavit bohatost zmesi.


29.10.2009 12:32

Re: K&N vs podtlaky

152ps
 Jogurťák 

Ikona

Tý čo používate tzv. sport filters skúste si dať dole airbox a kuknúť na škrtiace klapky.Každá moto s týmto filtrom čo som mal na servise ich mala zasraté vrstvou kalu (niektoré viac iné menej) a ten sa dostava aj dole,nielen na klapky.Ďalšia vec, tým pádom že sú vo filtry väčšie póry a ty tam nastriekaš olej ktorý zachytí prach si ešte nič nevyhraj, pretože olej je medium ktoré sa cez práve tie vačšie póry dostane spolu s nečistotou tam kde nemá.Pri tej sacej sile čo má motor to ani inak nejde.
Myslím, že 75% majiteľov športových filtrov ich nečistí a neimpregnuje už len preto lebo všade sa píše že je doživotný,atď.
Netvrdím, že vyfúkaný papierák je lepší ako nový ale papier neosereš.
Ja osobne používam ten olejček ku k&n a striekam ním každému airbox od vnútra (nech sa tie nečistoty lepia na steny na ktoré najprv narážajú) a by ste sa čudovali ako to pomôže tomu papieraku.Samozrejme že pri servise to všetko vyčistím a nastriekam znovu.
Celé to je len obchodný ťah človek počuje ako motor viac sičí a tým pádom to podvedomie bere ako čosi úžasné :-D :-D a že to má ťah :-)))


29.10.2009 12:33

Re: K&N vs podtlaky

jogcar
 Edvenčr 

chmelo, teraz uplne vazne, cize ma jedine dva minusy:
- musis ho cistit
- motor ti nebezi tak ako ma, ci uz striekacka alebo karbec

:-D tak toto smrdi samou vyhodou


29.10.2009 18:41

Re: K&N vs podtlaky

dazdo
 Turista 

Ikona

1.to ze filter treba vycistit oproti behaniu po obchodoch povazujem za velku vyhodu..
2.mna zatial este ziadnu fundovana debata na tomto fore (bolo ich dost za ten cas co to tu citam) nepresvedcila o potrebe "prestelovat" motor -

ad 2. - ak prax na velkom pocte motoriek ukaze statisticky vysledok - akceptujem ho
- vsetkym teoriam ktore tu odzneli, chyba fyzikalny zaklad, neurazte sa ale vety: ide viac toho = ide menej druheho a ovela viac tretieho su vhodne na zakladnu skolu


29.10.2009 18:51

Re: K&N vs podtlaky

riki1
 Kávičkár 

nieco o K&N :

hayabusa.slovakforum.net/forum-f1/topic-t64.htm#265


29.10.2009 19:48

Re: K&N vs podtlaky

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

uz som sem nechcel pisat ale ked vidim aku arogantnu koninu napisal dazdo tak ma zodvihlo zo stolicky

DAZDO my sme tu vsetci zo zakladnej skoly len ty samozrejme strasny vysokoskolak a ides pisat o tom ze "teoriam chyba fyzikalny zaklad"... ty asi nevies citat, alebo nechapes vyznam slov ktore mas pred sebou... odhliadnuc od vsetkych ostatnych prispevkov co tu odzneli, ..ak by si vstrebal to, co sem napisal egres, tak nemozes nikdy napisat ze "teoriam chyba fyzikalny zaklad" a su hodne zakladnej skoly

- ak das sportovy filter do motora ktory ma karburator tak je velky predpoklad ze budes mat chudobnu zmes (motor je nastaveny na papierovy filter ktory prepusta menej vzduchu ako sportovy) co by si ako zasluzily majster konstrukcie mal vediet, ...co je nasledkom chudobnej zmesi urcite vies tiez (my zo zakladnej skoly nie)

- na striekacke zmes nastavovat netreba lebo od toho je tam lambda aj ked je pravda ze lambda vie ovplyvnit zlozenie zmesi len v urcitych hraniciach ale to sme uz niekde inde

skus svoju vseobecnu veticku "ide viac toho = ide menej druheho a ovela viac tretieho su vhodne na zakladnu skolu" nejak skonkretizovat - pretoze ak tu niekto napisal prispevok hodny zakladnej skoly tak si to bol iba ty!

p.s. richieho odkaz je takisto plnohodnotny prispevok k veci, ...kto ma hlavu otvorenu nech si vyberie svoje, kto je zabedneny nech si nevyberie nic

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (29.10.2009 19:50)


29.10.2009 21:02

Re: K&N vs podtlaky

152ps
 Jogurťák 

Ikona

DAZDO nemám síce výšku ale písal som to tak aby to pochopili aj tí čo na tú základnú ešte chodia.Moje príspevky mali len vniesť trochu svetla do tejto problematiky,keďže s ňou akú takú skúsenosť mám.By si napríklad neveril ale priamo v Kawasaki zakazovali používanie vzduchových filtrov KN a hneď o rok na to už KN vyrábalo modifikované filtre ktoré už kawa schválila.Najväčší problém filtrov KN je ich údržba a ako som už písal strašne málo ľudí ju vykonáva, a to je asi ten najväčší problém a chcel som ľudí oboznámiť aké to má potom následky.

NIKOHO TU NEODRÁDZAM OD KÚPY TOHTO VYNÁLEZU!!!!!

Cieľom mojich príspevkov bolo len oboznámiť ľudí čo sa deje ak sa táto údržba nevykonáva.Každý človek neni taký pedant ako Raptor, či ty.
Ale osobne by som tomu že prvý servis je pri 80000km neveril. [zle] [zle]


29.10.2009 21:26

Re: K&N vs podtlaky

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

152ps tych 80tkm len pri pouziti na cestach (ale tiez si myslim ze je to hodne nadneseny udaj) a v letaku je napisane ze pri silnom zaneseni spinou cistit podla potreby (ja som tento rok cistil a impregnoval 2x)

to s tym striekanim samotneho airboxu tym KN olejom je zaujimavy napad ktory rozhodne ublizit nemoze [dobre]

edit: a uz fakt koncim

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (29.10.2009 21:28)


29.10.2009 21:31

Re: K&N vs podtlaky

riki1
 Kávičkár 

www.knfilters.com/audio/audio_book_mp3.htm


Chapter 8 – Cleaning Your K&N Air Filter

All K&N Air Filters are washable and reusable. Your normal driving environment will determine when you should clean your air filter. If you drive in a non-dusty wet environment with lots of trees and vegetation, we recommend you inspect your filter every 50,000 miles. If you live in dry or desert conditions, we recommend you inspect your filter every 30,000 miles. Extremely dusty conditions such as driving regularly on dirt roads would require even more frequent inspection. A filter inspection does not necessarily mean it needs to be cleaned. An inspection should be visual to identify the amount of dirt build up on the filter. There will always be dirt and this can even help filtration. Only when the dirt build up becomes excessive should you make the decision to clean the filter. A K&N filter can accumulate dust up to 1/8th of an inch before cleaning is required. The easy way to make this determination is to see if you can visually identify all of the visible aluminum wire mesh on the top of the pleats. If it is still visible, the filter does not yet require cleaning and can be replaced in the vehicle. The next subsequent inspection should occur in 5,000 to 10,000 miles, once again, depending on driving conditions. Once the aluminum wire is covered with dirt and no longer visible in some places on the exterior of the filter, it’s time for cleaning.


30.10.2009 7:52

Re: K&N vs podtlaky

JayKey
 Jogurťák 

Ikona

Sportovy filter treba cistit castejsie ako papierovy pretoze znecistenim sa rapidne znizuje jeho priepustnost (vsetky necistoty saju olej). Ci ma sportovy filter nizsiu filtracnu schopnost ako papierovy neviem posudit, ale vnutro airboxu aj klapky mam ciste. Na filter sa okrem ciastociek prachu zachytava aj iny bordel ako piesok, hlina a kto ma naporove sanie tak po takej jazde v dazdi je na tom filtri iny humus. Tento bordel samozrejme nasaje vlhkost a z papieroveho filtra sa uz vyfukanim nedostane. A este detail, nie kazda moto so vstrekovanim ma lambda sondu, ale kazda ma snimac tlaku nasavaneho vzduchu, ktory prave vyrovna ten rozdiel v priepustnosti filtrov.


30.10.2009 8:39

Re: K&N vs podtlaky

bruno76
 Kávičkár 

Ikona

152 a naco mi bude otvoreny vyfuk,ked sanie budem mat zatvorene?podla mna ma zmysel davat KN-otvoreny len v tom pripade,ked bude otvoreny aj vyfuk.
na tvojej RR sa podtlaky nenastavuju,kedze to nema podlakove karburatory ale iicko.


30.10.2009 9:16

Re: K&N vs podtlaky

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pici, ja uz vazne chcem skoncit v tejto teme, ale neda sa :-((((((

JayKay
- tak to teda veru neviem o tom zeby kazda motorka s zo vstrekovanim mala snimac tlaku nasavaneho vzduchu moze to byt leda tak snimac teploty nasavaneho vzduchu s ktorym si si to pomylil

- naopak drviva vacscina motoriek ktore maju vstrekovanie paliva ma aj lambda sondu

bruno76
- podtlaky sa nastavuju bez ohladu na to ci mas karbes alebo vstrek a nehadaj sa so mnou jak vcera o betadin... je to tak :-))) :-P


30.10.2009 9:20

Re: K&N vs podtlaky

bruno76
 Kávičkár 

Ikona

raptor: tak za 1 vcera si sa hadal ty a ne ja :-P :-* :-D
2 poprosim o vysvetlenie o ake podtlaky nastavovacie sa jedna,kedze to ma cidla a RJ?rad sa necham poucit :-)))


30.10.2009 9:27

Re: K&N vs podtlaky

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

bruno76

- su len jedny podtlaky ktore sa nastavovat daju
- riadiacu jednotku ma aj motorka s karburatormi
- ake cidla mas na mysli konkretne?
- vcera si sa zacal hadat ty a nie ja :-))) :-P :-D >:-)


30.10.2009 9:30

Re: K&N vs podtlaky

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

podtlaky na vstrekovacoch? to si videl na akej moto?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (30.10.2009 9:43)


30.10.2009 10:49

Re: K&N vs podtlaky

egres2
 Bahniak 

Ikona

Neviem či majú motorky priame vstrekovanie ale ak majú nepriame, tak sa do atmosfericky nasávaného vzduchu do sacieho potrubia vstrekuje palivo.Podľa mňa/teoreticky/by malo byť množstvo vzduchu a podtlak nastaviteľné - synchrónne pre všetky sacie potrubia.Množtvo paliva vstrekovaného a jeho cyklus by mal vychádzať z tlaku vzduchu.Opravte ma ak sa mýlim.


30.10.2009 10:55

Re: K&N vs podtlaky

152ps
 Jogurťák 

Ikona

Ako už je tu toho fakt veľa.
Bruno76 otvorený výfuk ak je komplet aj zo zvodmi si kľudne vystačí aj s tým vzduchom čo mu ponúka papierák, a v dnešnej dobe máš 70% moto s náporovým saním takže vzduchu je tam až až.Ak máš filter a koncovku je to len tak na zvuk a dizajn, výkon sa ladí práve na zvodoch.
Pre všetkých ako Bruno76, a pitaz a tých čo včera či dnes čítali že i na vstrekoch sa nadstavujú podtlaky a majú v tom zmätok ÁNO JE TO PRAVDA,AJ NA VSTREKOCH SA NADSTAVUJÚ PODTLAKY !!!!!!

Žiaľ u nás sa tomu nadáva podtlaky ale všade inde je to synchronizácia škrtiacich klapiek.
Takže či vstrek, či karbec podtlaky treba robiť aspoň raz za sezónu.

Určite máte k vaším moto posťahované servisné manuály skúste tam zalistovať a nájsť : Trottle body synchronization a uvidíš o čom to je. :-~


30.10.2009 10:55

Re: K&N vs podtlaky

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

egres motorky priame vstrekovanie pokial viem nemaju (tusim som cital az o jednom exotovi na ktoreho meno si teraz nespomeniem ktory ho ma)

je tu este niekto kto tvrdi ze na motorkach zo vstrekovanim paliva sa nedaju nastavovat podtlaky

mozno by sme mohli dat nejaku stavku >:-)

pitaz? bruno76? hmmmm

152ps posral si mi stavku :'( >:-) :-D :-D [dobre] teraz sa uz so mnou nikto nestavi

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (30.10.2009 10:57)


30.10.2009 11:00

Re: K&N vs podtlaky

152ps
 Jogurťák 

Ikona

raptor mrzí ma berem späť, môj príspevok si prečítajte až po raptorovom :-D


30.10.2009 11:09

Re: K&N vs podtlaky

JayKey
 Jogurťák 

Ikona

Raptor: myslel som ten snimac, ktory snima tlak (podtlak) az za skrtiacimi klapkami, nieje umiestneny v airboxe (Inlet air pressure sensor).

Upravené 1 krát. Naposledy upravil JayKey (30.10.2009 11:20)


30.10.2009 11:32

Re: K&N vs podtlaky

georgie
 Edvenčr 

Ikona

Kazdy motor co na viac ako jeden karbec alebo 1 "throtle body " cize strikacie hrdlo sa nastavuje na podtlak V8 alebo radovy 4valec .- osobna skusenost. Lambda sonda nikdy nedokaze upravit zmes na spravnu uroven ak sa zmeni vzduchovy filter a vyfuk popripade este aj upravi hlava motora na optimum flow, fuel maps to nezvladnu, su nastavene na urcitu teplotu, atmosfericky tlak a vlhkost vzduchu. Preto je tu Power commander aby to islo lepsie a ine aftermarket systemy na upravu spalovanej zmesi. Inak motor bude bezat na chudobnu zmes a minimalne pridries ventily. Chudobna zmes od 16,0 a hore hori podstatne vyssou teplotou ako pri stochiometrickom spalovani alebo s prebytkom kysliku


30.10.2009 11:54

Re: K&N vs podtlaky

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

raptor, stavka nebude :-D berem spat.. pozrel som ten manual a nastavuje sa "starter valve synchronization"


30.10.2009 12:05

Re: K&N vs podtlaky

152ps
 Jogurťák 

Ikona

pito pohľadaj ešte trošku lebo teraz si len pri nadstavovaní ventilov :-D


30.10.2009 12:05

Re: K&N vs podtlaky

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

:-)))


30.10.2009 12:10

Re: K&N vs podtlaky

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

152 ps nie, nie som...zase netrep hovadiny aj ty :-D

Pozri obrázok

edit: a ked tak, ventily sa nastavuju a nie nadstavuju ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (30.10.2009 12:12)


30.10.2009 13:14

Re: K&N vs podtlaky

jogcar
 Edvenčr 

no som vedel, ze z toho bude pekna debata,
raptor musim oponovat, drviva vacsina moto ma lambdu odkedy je euro 3, predtym tazko.

hovoril som otom, aj ked ma raptor vynechal z debaty, ze filtre bavlnene, sportove a neviem ake maju same vyhody, a nik sa nezaobera nevyhodami. nie preto, zeby som sa do toho nevyznal, ale preto, ze ci sa niekto vobec zaobera, ked to tam dava, alebo to tam proste da lebo je to nadfilter.


30.10.2009 13:15

Re: K&N vs podtlaky

152ps
 Jogurťák 

Ikona

curvy americké ako to všetko dopletú :-D tak už aj "valve" neni to čo kedysi.no to asi tou krízou.
Lebo to čo si tam prvé napísal znelo v preklade ako synchronizacia štartovacieho ventilu-(znie to síce podivne a zavádzajúco),ale ked to tu čierne na bielom vidím, nuž ospravedlňujem sa pito kto mal vedieť že je to teda dvoj významové :-D


30.10.2009 13:19

Re: K&N vs podtlaky

jogcar
 Edvenčr 

kazdopadne stale sa zastavim pri bode (hovorim o kombinacii airbox a vlozka), ci uz striekacka alebo karbec, ulahcenie prechodu vzduchu cez filtracnu jednotku znamena pre cele sanie znizenie podtlaku v sani, coz z mojho hladiska vzhladom na jednoduche riesenie motoriek bez meraca hmotnosti vzduchu nie je mozne doladit. Ostava pouzit pwr commander.
Vplyv na plnenie valca a preplach si myslim je tiez dolezita zalezitost.


30.10.2009 13:24

Re: K&N vs podtlaky

egres2
 Bahniak 

Ikona

valve=klapka


30.10.2009 13:27

Re: K&N vs podtlaky

egres2
 Bahniak 

Ikona

jogcar: Zníženie odporu vzduchu na filtračnom médiu neznižuje hodnoty podtlaku.Ten je konštatný.Zvyšuje sa len rýchlosť prúdenia až do doby vyrovnania tlakov na úroveň atmosferického.


30.10.2009 13:27

Re: K&N vs podtlaky

152ps
 Jogurťák 

Ikona

valve=ventil aspoň v tých manuáloch čo používam, opravte ma ak sa mýlim. :-)


30.10.2009 13:29

Re: K&N vs podtlaky

egres2
 Bahniak 

Ikona

buterfly valve = motýlová klapka .Je to ako klapka v komíne.


30.10.2009 13:30

Re: K&N vs podtlaky

Pedro77
 Bahniak 

Ikona

Neviem ako na ostatných moto, mne na mojej R6 (striekačke) s KN a VIPERom nastavuje podtlaky raz ročne...


30.10.2009 13:32

Re: K&N vs podtlaky

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

ja menim na svojej moto filter za K&N, vyfuk tam uz je otvoreny, tak som dokupil aj powercommander a idem s tym na brzdu, nech je zmes/mapa naladena poriadne, ako ma byt


30.10.2009 14:11

Re: K&N vs podtlaky

jogcar
 Edvenčr 

egres, znizenim rychlosti prudenia castic ale dosiahnes menej homogenne premiesanie zmesy v sacom potr.


30.10.2009 14:11

Re: K&N vs podtlaky

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

valve je vselico:
→ záklopka
→ ventil
→ chlopňa
→ klapka
→ šupátko
→ stavidlo
→ viečko
→ priehradka
→ nízkotlaková výbojka
→ krídlo


30.10.2009 14:16

Re: K&N vs podtlaky

bruno76
 Kávičkár 

Ikona

152 postaci aj papierak?no to by si sa teda divil,keby si videl co maju namiesto vzduchoveho filtra kvoli maximalnemu nasavaniu pani pretekari v masinach.


30.10.2009 14:23

Re: K&N vs podtlaky

egres2
 Bahniak 

Ikona

jogcar:Písal som " zrýchlenie prúdenia" pri menšom odpore na filtroch.


30.10.2009 14:27

Re: K&N vs podtlaky

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

bruno76 [dobre] pri drag race vzduchove filtre nie su vobec (zivotnost motora nie je podstatna)


30.10.2009 14:33

Re: K&N vs podtlaky

bruno76
 Kávičkár 

Ikona

ne len pri dragoch,ale aj na pretekoch SSP a inych


30.10.2009 14:41

Re: K&N vs podtlaky

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

nehovorim ze to je len pri dragoch :-)))

zas sa hadas? :-))) :-P


30.10.2009 14:56

Re: K&N vs podtlaky

ogard
 Kávičkár 

Ikona

jakych "dragoch" zas? :-P

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ogard (30.10.2009 14:56)


30.10.2009 15:01

Re: K&N vs podtlaky

bruno76
 Kávičkár 

Ikona

raptor:ty si velice one jak sa povi, konfliny clovjek :-))) :-P


30.10.2009 15:03

Re: K&N vs podtlaky

egres2
 Bahniak 

Ikona

A ja nemám ani papierový ani bavlnený.Mám pod nádržou kus molitanu. :-O


30.10.2009 15:13

Re: K&N vs podtlaky

olas
 Turista 

:-))) ja sa na Vas vzdy neskutocne pobavim ........ 8-)


30.10.2009 15:39

Re: K&N vs podtlaky

152ps
 Jogurťák 

Ikona

bruno76 šak si tam daj, oné, jak sa poví že silónku, :-D nech to má riaden airflow.
Raz za 80000km ju pretri šmalcem a máš BR76-high performance super air tuning filter :-D (keď už chceš rýpať)

Stale sa tu bavíme o bežných moto na normálne účely tak tu prosím neťahaj race, tým je to jedno či motor zakape dnes alebo zajtra lebo vedia že zakape.Mi menej solventný čo sme si kúpili moto na dlhší čas máme len na papier.Apropo sa vraví že nie sa taký bohatý aby sme si kupovali lacné veci.

Pito chytáme sa za slovíčka, aj ja mám doma anglický slovník a by si sa čudoval aký hrubý. :-D :-P


30.10.2009 16:26

Re: K&N vs podtlaky

bruno76
 Kávičkár 

Ikona

152 nepovi sa riaden,ale poradny a promnazamna si tam natlac aj hajzlak,sak jak sa povi aj to je papir :-D


30.10.2009 18:55

Re: K&N vs podtlaky

jogcar
 Edvenčr 

egres,no ved pisem,ze znizenim toku,vyrenie a premiesanie nizsie,takze minus pre papierak.


31.10.2009 18:11

Re: K&N vs podtlaky

BAJO1977
 Turista 

Ikona

chcem sa spýtať o kolko Vám stupla spotreba s filtrom K&N?


31.10.2009 18:22

Re: K&N vs podtlaky

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

mne nestupla ani neklesla (citelne sa vsak zlepsil spodok a ochota ist do otaciek)


31.10.2009 18:25

Re: K&N vs podtlaky

BAJO1977
 Turista 

Ikona

diki [dobre] toto som potreboval pocut :-)))


31.10.2009 18:26

Re: K&N vs podtlaky

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

BAJO ale to neznamena ze to tak bude pri kazdej motorke


31.10.2009 18:39

Re: K&N vs podtlaky

BAJO1977
 Turista 

Ikona

a co myslis ako to bude pri stromiku.....


04.11.2009 0:12

Re: K&N vs podtlaky

Nemec79
 Turista 

Ikona

Jen taková drobnost - není KN jako KN - je filtr do airboxu místo originální vložky a filtr přímý/sportovní.
V prvním případě by měl mít filtr stejnou průchodnost, jako originální papírová vložka, v druhém případě otevřeného filtru by měla být průchodnost vzduchu větší.

Hodně velká nevýhoda bavlněných filtrů je, že jsou náchylný na přeolejování a při přeolejování se přebytečnej olej rozhodně z filtru nevyfouká - vlastní zkušenost :-)


04.11.2009 22:40

Re: K&N vs podtlaky

dazdo
 Turista 

Ikona

RAPTOR: mrzi ma ak som niekoho urazil, ale ako sa vravi trafena hus..
nechcem sem tahat diferencialne rovnice popisujuce prudenie tekutin (kvapalin a plynov), tak iba teda laickym slovnikom:

drviva vacsina karburatorovych moto ma karbec(e) typu CV = constant vacuum.. co to je? konstantny tlak (podtlak).. ako to funguje? skrtiaca klapka je uzavreta, takze motor "zije" z volnobezneho systemu. Ako sa zacne klapka otvarat (supatko ovladane podtlakom je zavrete) medzi klapkou a supatkom rastie podtlak, ktory ale zacne tahat-otvarat supatko a podtlak klesne. Tento system ma teda spatnu vazbu nastavenu tak, aby v okoli supatka a teda trysky bol konstantny podtlak - CV, ale cim je supatko vyssie, tym vyssie je aj ihla zasuvana do hlavnej trysky a tym viac paliva je tahaneho do prudiaceho vzduchu..

tak to by sme mali zakladny princip a teraz to najlepsie:
konstantny podtlak znamena konstantnu rychlost vzduchu prudiaceho okolo trysky a teda jeho mnozstvo je priamo umerne otvorenia supatka a zaroven aj mnoztvo paliva je umerne otvoreniu ihly = supatka, a teda ich pomer = zmes je konstantna

kde teda tu vystupuje odpor vzduchoveho filtra? nikde, pretoze system so zapornou spatnou vazbou: klapka-podtlak-supatko zabezpeci podmienky tak, aby mnozstvo vzduchu tecuceho cez karburator dostalo zodpovedajuce mnozstvo paliva

ak by zrazu klesol odpor filtra, znizi sa podtlak v sacom potrubi pred aj za supatkom a tym supatko klesne a zabezpeci tym znuvu kontantny podtlak, tak aby bola zmes OK

pozn. prechodove stavy som sem umyselne netahal



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.