Anketa:
K&N vs podtlaky - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuK&N vs podtlaky - Diskusné fórum - Moto poradňa
![OO](images/watchlist.gif)
Značky:
.K&N vs podtlaky
chcem sa opyta,je nutne nastavit podtlaky ak zamenim seriovy filter za K&N?? |
Re: K&N vs podtlaky
STROJ V PROFILE..CBR 600RR 07 VYBRAL SOM POVODNY STARY SERIOVY,DAL SOM TAM K&N. |
Re: K&N vs podtlaky
Mikey zas chces byt rychlejsi?? |
Re: K&N vs podtlaky
K&N filtrom meníš prietok plynov v systéme , keď by si namontoval ešte aj priepustnejšie koncovky výfukov tak by bolo vhodné nainštalovať napr. power commander, alebo niečo podobné |
Re: K&N vs podtlaky
Mikey to mas vstrek, vsak? Tak tam ti to vyriesi lambda, s tym si starosti nerob.. iba ak by si chcel zvysit vykon tak cez sanie ju otvorenu uz mas, chcelo by to ten owercommander a nejaky vyfuk.. ale pokial si chcel KN len preto ze je bezudrzbovy nic viac riesit nemusis.. |
Re: K&N vs podtlaky
no vyfuk som nemenil...zatial...iba filter a sviecky iridiove..tak je treba nieco urobit??? |
Re: K&N vs podtlaky
nic neries, podtlaky koli KN filtru nenastavuj |
Re: K&N vs podtlaky
diky moc chalaniska,,,uz mozem kludne ist spa...ja som to robil z lasky k motoru.. |
Re: K&N vs podtlaky
Majky, ja by som kludne nemohol spat, nikde neuvadzaju rozdiel filtracie, tj. ake velke ciastocky prepusti kn narozdiel od papiera |
Re: K&N vs podtlaky
joj mám rád týchto samo-výbrusárov |
Re: K&N vs podtlaky
a uz si dospal Mikey, neber to tragicky, nechcel som to az tak drsne povedat ako 152konovy. Upravené 1 krát. Naposledy upravil jogcar (28.10.2009 16:18) |
Re: K&N vs podtlaky
ale JOGCAR to ti máš tak na každej škatuli je ti to inak napísané.Niekto píše 2 až 5, iný zas 2 až 7.Ale ak sú to tie 2 tak je to veľmi dobré |
Re: K&N vs podtlaky
- moja zere olej od novoty Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (28.10.2009 16:32) |
Re: K&N vs podtlaky
Rapto s tým že papá asi veľa nenarobíme |
Re: K&N vs podtlaky
patrik nepomylil si si to s bohatostou zmesi? |
Re: K&N vs podtlaky
Raptor, musim oponovat, nasavany vzduch ma podla mna obrovsky vyznam na opotrebenie atd. Predstav si kolko vzduchu cez spalovacie priestory preleti, kolko sadzi vsade ostane, kolko bordelu zo vzduchu sa pripali. |
Re: K&N vs podtlaky
Ja som dal KN, spotreba stupla min. o pol litra...a naopak, mne sa zda, ze to ide lepsie od 5tis. ot. hore... |
Re: K&N vs podtlaky
duroslav, nechcem pochybovat o Tvojich subjektivnych dojmoch, ale hluk robi svoje.. |
Re: K&N vs podtlaky
jogcar ty si naozaj myslis ze vyfukanim papieroveho filtru uvolnis upchate pory v papieri? |
Re: K&N vs podtlaky
RAPTOR, SAMOZREJME CI UZ U VYSAVACOV ALEBO... PRIETOKOMEROM, JE TO MERATELNE. |
Re: K&N vs podtlaky
jogcar: Ja si vobec nemyslim, ze by bola moja moto hlucnejsia (vobec som si nevsimol, stava sa to?)...ono to proste zacne prudsie zrychlovat, taha to za ruky... |
Re: K&N vs podtlaky
hluk nestupol ani mne....potiahne troska viac z nadrze..vykon nepocitim...narast..neocakaval som nejaky narast..ja som chcel len aby volne dychala |
Re: K&N vs podtlaky
Mikey, tak to je. Ma jedinu vyhodu, a to tu, ze ho nevyhodis po kazdom raze. |
Re: K&N vs podtlaky
jogcar nemyslim si ze jedina vyhoda sportoveho filtra je v tom ze ho nevyhodis po kazdom raze... |
Re: K&N vs podtlaky
tak isto ako kn vyperies, papierovy vyfukas, ak je mechanicky poskodeny, oba, tak su v ri.. |
Re: K&N vs podtlaky
a este ak pripocitac nejake pripravky na cistenie a naolejovanie sportoveho filtra.... tak to az tak lacne ani nieje, ci Vy ich cistite len vyfukanim? |
Re: K&N vs podtlaky
jogcar a ako ho mas vyfukat niekde v pici riti v rumunsku na lazoch? he? |
Re: K&Nvs PODTLAK
superflanker, bez podjebu, nejde o to na co ja verim, ale o diskusiu. a hlavne neviem naco si reagoval, a hlavne ked som si precital Tvoju vetu, NECHAPEM NACO SI REAGOVAL. Upravené 1 krát. Naposledy upravil jogcar (29.10.2009 11:07) |
Re: K&N vs podtlaky
K&N kazopadne tvrdi, ze filtracia nieje ovplyvnena prietokom, toto ma zabezpecit nastriekana bavlna tym onyyym a tvar filtra, kde sa pri toku vzduch zachytia ciastocky na stenach atd.. |
Re: K&N vs podtlaky
jogcar: filtracnu schopnost vyprateho a naimpregnovaneho KN filtra nemozes porovnavat s "vyfukanym" papierakom ani z rychlika. |
Re: K&N vs podtlaky
superflanker, daj aspon odhad, co si myslis ty, resp. porovnanie naimp. kn a vzuchac. |
Re: K&N vs podtlaky
Papierový filter nie je recyklovateľný , pretože tlakom vzduchu z "čistej" strany sa oddelia nečistoty spolu s čiastočkami filtra, takže filter získa menší odpor a väčší prietok ale za cenu zníženia stupňa filtrácie prípadne ju úplne stratí.Tu má raptor pravdu. |
Re: K&N vs podtlaky
egres po dlhom case nemozem inak ako Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (29.10.2009 11:44) |
Re: K&N vs podtlaky
teda, princip je jasny. Upravené 1 krát. Naposledy upravil jogcar (29.10.2009 11:41) |
Re: K&N vs podtlaky
najskor takto : egreš Upravené 1 krát. Naposledy upravil superflanker (29.10.2009 11:46) |
Re: K&N vs podtlaky
superflanker, rozdiel medzi bavlnenym a papierovym poznam, ako si sa mohol docitat o par prispevkov nahor, otazny je stupen filtracie pocas celej jeho zivotnosti, pripadne od prania do prania. |
Re: K&N vs podtlaky
jogcar mam pocit ze uz sa naozaj chytame za slovicka |
Re: K&N vs podtlaky
jogcar: ved pisem ze ti to pekne popisal egres. Ked uvazujes ze papierak a KN maju na zaciatku rovnaku filtracnu schopnost a casom sa zanasaju rovnako, KNko pri rovnakom znecisteni prepusti viac vdzuchu. Po vyprati KNka sa jeho filtracna schopnost bude dost blizit schopnosti povodnej, kym vyfukany papierak bude oproti povodnemu stavu v prdeli. |
Re: K&N vs podtlaky
ako samozrejme, ze ked si prestudujes stranky kn, tak vidis, len vyhody, otazka je, preco to nieje v seriovej vyrobe ak je to take super??? |
Re: K&N vs podtlaky
kazde plus ma svoje minus a kazde minus ma svoje plus |
Re: K&N vs podtlaky
No zatial som ani jedno minus tuto nevidel, cize zrejme je to tzv nadfilter |
Re: K&N vs podtlaky
jogcarjogca: sak minus je ze ho musis cistit a mazat(o com nie kazdy vie) a ze na karburatorovych motorkach treba nastavit bohatost zmesi. |
Re: K&N vs podtlaky
Tý čo používate tzv. sport filters skúste si dať dole airbox a kuknúť na škrtiace klapky.Každá moto s týmto filtrom čo som mal na servise ich mala zasraté vrstvou kalu (niektoré viac iné menej) a ten sa dostava aj dole,nielen na klapky.Ďalšia vec, tým pádom že sú vo filtry väčšie póry a ty tam nastriekaš olej ktorý zachytí prach si ešte nič nevyhraj, pretože olej je medium ktoré sa cez práve tie vačšie póry dostane spolu s nečistotou tam kde nemá.Pri tej sacej sile čo má motor to ani inak nejde. |
Re: K&N vs podtlaky
chmelo, teraz uplne vazne, cize ma jedine dva minusy: |
Re: K&N vs podtlaky
1.to ze filter treba vycistit oproti behaniu po obchodoch povazujem za velku vyhodu.. |
Re: K&N vs podtlaky
nieco o K&N : |
Re: K&N vs podtlaky
uz som sem nechcel pisat ale ked vidim aku arogantnu koninu napisal dazdo tak ma zodvihlo zo stolicky Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (29.10.2009 19:50) |
Re: K&N vs podtlaky
DAZDO nemám síce výšku ale písal som to tak aby to pochopili aj tí čo na tú základnú ešte chodia.Moje príspevky mali len vniesť trochu svetla do tejto problematiky,keďže s ňou akú takú skúsenosť mám.By si napríklad neveril ale priamo v Kawasaki zakazovali používanie vzduchových filtrov KN a hneď o rok na to už KN vyrábalo modifikované filtre ktoré už kawa schválila.Najväčší problém filtrov KN je ich údržba a ako som už písal strašne málo ľudí ju vykonáva, a to je asi ten najväčší problém a chcel som ľudí oboznámiť aké to má potom následky. |
Re: K&N vs podtlaky
152ps tych 80tkm len pri pouziti na cestach (ale tiez si myslim ze je to hodne nadneseny udaj) a v letaku je napisane ze pri silnom zaneseni spinou cistit podla potreby (ja som tento rok cistil a impregnoval 2x) Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (29.10.2009 21:28) |
Re: K&N vs podtlaky
www.knfilters.com/audio/audio_book_mp3.htm |
Re: K&N vs podtlaky
Sportovy filter treba cistit castejsie ako papierovy pretoze znecistenim sa rapidne znizuje jeho priepustnost (vsetky necistoty saju olej). Ci ma sportovy filter nizsiu filtracnu schopnost ako papierovy neviem posudit, ale vnutro airboxu aj klapky mam ciste. Na filter sa okrem ciastociek prachu zachytava aj iny bordel ako piesok, hlina a kto ma naporove sanie tak po takej jazde v dazdi je na tom filtri iny humus. Tento bordel samozrejme nasaje vlhkost a z papieroveho filtra sa uz vyfukanim nedostane. A este detail, nie kazda moto so vstrekovanim ma lambda sondu, ale kazda ma snimac tlaku nasavaneho vzduchu, ktory prave vyrovna ten rozdiel v priepustnosti filtrov. |
Re: K&N vs podtlaky
152 a naco mi bude otvoreny vyfuk,ked sanie budem mat zatvorene?podla mna ma zmysel davat KN-otvoreny len v tom pripade,ked bude otvoreny aj vyfuk. |
Re: K&N vs podtlaky
pici, ja uz vazne chcem skoncit v tejto teme, ale neda sa |
Re: K&N vs podtlaky
raptor: tak za 1 vcera si sa hadal ty a ne ja |
Re: K&N vs podtlaky
bruno76 |
Re: K&N vs podtlaky
podtlaky na vstrekovacoch? to si videl na akej moto? Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (30.10.2009 9:43) |
Re: K&N vs podtlaky
Neviem či majú motorky priame vstrekovanie ale ak majú nepriame, tak sa do atmosfericky nasávaného vzduchu do sacieho potrubia vstrekuje palivo.Podľa mňa/teoreticky/by malo byť množstvo vzduchu a podtlak nastaviteľné - synchrónne pre všetky sacie potrubia.Množtvo paliva vstrekovaného a jeho cyklus by mal vychádzať z tlaku vzduchu.Opravte ma ak sa mýlim. |
Re: K&N vs podtlaky
Ako už je tu toho fakt veľa. |
Re: K&N vs podtlaky
egres motorky priame vstrekovanie pokial viem nemaju (tusim som cital az o jednom exotovi na ktoreho meno si teraz nespomeniem ktory ho ma) Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (30.10.2009 10:57) |
Re: K&N vs podtlaky
raptor mrzí ma berem späť, môj príspevok si prečítajte až po raptorovom |
Re: K&N vs podtlaky
Raptor: myslel som ten snimac, ktory snima tlak (podtlak) az za skrtiacimi klapkami, nieje umiestneny v airboxe (Inlet air pressure sensor). Upravené 1 krát. Naposledy upravil JayKey (30.10.2009 11:20) |
Re: K&N vs podtlaky
Kazdy motor co na viac ako jeden karbec alebo 1 "throtle body " cize strikacie hrdlo sa nastavuje na podtlak V8 alebo radovy 4valec .- osobna skusenost. Lambda sonda nikdy nedokaze upravit zmes na spravnu uroven ak sa zmeni vzduchovy filter a vyfuk popripade este aj upravi hlava motora na optimum flow, fuel maps to nezvladnu, su nastavene na urcitu teplotu, atmosfericky tlak a vlhkost vzduchu. Preto je tu Power commander aby to islo lepsie a ine aftermarket systemy na upravu spalovanej zmesi. Inak motor bude bezat na chudobnu zmes a minimalne pridries ventily. Chudobna zmes od 16,0 a hore hori podstatne vyssou teplotou ako pri stochiometrickom spalovani alebo s prebytkom kysliku |
Re: K&N vs podtlaky
raptor, stavka nebude |
Re: K&N vs podtlaky
pito pohľadaj ešte trošku lebo teraz si len pri nadstavovaní ventilov |
Re: K&N vs podtlaky
152 ps nie, nie som...zase netrep hovadiny aj ty Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (30.10.2009 12:12) |
Re: K&N vs podtlaky
no som vedel, ze z toho bude pekna debata, |
Re: K&N vs podtlaky
curvy americké ako to všetko dopletú |
Re: K&N vs podtlaky
kazdopadne stale sa zastavim pri bode (hovorim o kombinacii airbox a vlozka), ci uz striekacka alebo karbec, ulahcenie prechodu vzduchu cez filtracnu jednotku znamena pre cele sanie znizenie podtlaku v sani, coz z mojho hladiska vzhladom na jednoduche riesenie motoriek bez meraca hmotnosti vzduchu nie je mozne doladit. Ostava pouzit pwr commander. |
Re: K&N vs podtlaky
jogcar: Zníženie odporu vzduchu na filtračnom médiu neznižuje hodnoty podtlaku.Ten je konštatný.Zvyšuje sa len rýchlosť prúdenia až do doby vyrovnania tlakov na úroveň atmosferického. |
Re: K&N vs podtlaky
valve=ventil aspoň v tých manuáloch čo používam, opravte ma ak sa mýlim. |
Re: K&N vs podtlaky
Neviem ako na ostatných moto, mne na mojej R6 (striekačke) s KN a VIPERom nastavuje podtlaky raz ročne... |
Re: K&N vs podtlaky
ja menim na svojej moto filter za K&N, vyfuk tam uz je otvoreny, tak som dokupil aj powercommander a idem s tym na brzdu, nech je zmes/mapa naladena poriadne, ako ma byt |
Re: K&N vs podtlaky
egres, znizenim rychlosti prudenia castic ale dosiahnes menej homogenne premiesanie zmesy v sacom potr. |
Re: K&N vs podtlaky
valve je vselico: |
Re: K&N vs podtlaky
152 postaci aj papierak?no to by si sa teda divil,keby si videl co maju namiesto vzduchoveho filtra kvoli maximalnemu nasavaniu pani pretekari v masinach. |
Re: K&N vs podtlaky
jogcar:Písal som " zrýchlenie prúdenia" pri menšom odpore na filtroch. |
Re: K&N vs podtlaky
bruno76 |
Re: K&N vs podtlaky
jakych "dragoch" zas? Upravené 1 krát. Naposledy upravil ogard (30.10.2009 14:56) |
Re: K&N vs podtlaky
A ja nemám ani papierový ani bavlnený.Mám pod nádržou kus molitanu. |
Re: K&N vs podtlaky
bruno76 šak si tam daj, oné, jak sa poví že silónku, |
Re: K&N vs podtlaky
152 nepovi sa riaden,ale poradny a promnazamna si tam natlac aj hajzlak,sak jak sa povi aj to je papir |
Re: K&N vs podtlaky
egres,no ved pisem,ze znizenim toku,vyrenie a premiesanie nizsie,takze minus pre papierak. |
Re: K&N vs podtlaky
mne nestupla ani neklesla (citelne sa vsak zlepsil spodok a ochota ist do otaciek) |
Re: K&N vs podtlaky
Jen taková drobnost - není KN jako KN - je filtr do airboxu místo originální vložky a filtr přímý/sportovní. |
Re: K&N vs podtlaky
RAPTOR: mrzi ma ak som niekoho urazil, ale ako sa vravi trafena hus.. |