Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3192 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28540
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11542)

Nastavenie podtlakov - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNastavenie podtlakov - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
08.03.2006 12:25

Nastavenie podtlakov

stratovar
 Kávičkár 

Ikona

neviete mi niekto poradiť, kde mi v žiline, alebo blízkom okolí nastavia, prečistia karburátor a nastavia podtlaky. aj by ma zaújmalo, koľko si za takýto úkon zvyknú servisáci vypýtať. ( možno je to nastavené ok, len chcem mať istotu ) diky za rady. strato.


08.03.2006 15:38

Re: Nastavenie podtlakov

Atman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Za rohom v Považskej bystrici je Ramsport, tel 042/4261946 skús im zavolať a povedia, a daj vedieť. Ale mali by to vedieť urobiť na každej motorke, nielen na tých čo sú autorizovaní. Synchronizácia práce karbecov, to len nasadia akvaristickú hadičku na čudlík, druhý koniec na druhý čudlík a voda v účku ukazuje rozdiel. Ja som si karbece synchronizoval sám a to boli štyri ( som ale frajer 8-) ) ale to som mal kúpený originál Honda blbuvzdorný servisný manuál za ukrutných 3000SK a robil som to pekne podla neho krok za krokom. Skús prípadne pozrieť manuály na nete, možno zistíš že platíš tisíce za úplnú chobotinu.


08.03.2006 16:02

Re: Nastavenie podtlakov

wrabec
 Turista 

Ikona

Cau Atman.
Rozmyslal som nad takym U manometrom ako pises. Bal som sa ale, ze je tam vacsi podtlak, a ze to tu vodu potom vcucne. Preto som sa do toho nepustal...Ty si to robil takym U manometrom?, alebo normalne budiky?


08.03.2006 16:26

Re: Nastavenie podtlakov

Atman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Ano robil som to trubicovym U-manometrom plnenym vodou. ( = akvaristicka hadicka prilepena izolepou na polmetrovej doske do tvaru U. 8-) ) Ten podtlak sa meria medzi dvoma karbecmi vzajomne a ak by si aj vcucol tu trochu vody, akurat jeden valec trocha zakasle. Podtlak je vo volnobehu vysoky, ale ty merias rozdiel medzi karbecmi a to ukaze len pár cm vodného stĺpca alebo nic ak sú synchronizované. ( Ale úplné detaily si uz nepametam, predsa len su to asi styri roky, co som to robil, a robil som to len raz, to nie je zrovna kazdorocne nutne ak ich stale nerozoberas.) Ale musi sa to pripajat najlepsie zaskrtene, lebo nie ze pripojis najprv jeden, to by vycuclo jak smadna tava. To treba zlomit hadicku, popripajat, nastartovat a pri volnobehu otvorit a ukaze to rozdiel a dostelovanim dorazov klapky karbecu sa vyska hladiny vynuluje ( ona tak kmita okolo jednej hodnoty ). Ak je karbecov viac, jeden sa urci ako klavny a nuluju sa ostatne voci nemu.


08.03.2006 16:32

Re: Nastavenie podtlakov

wrabec
 Turista 

Ikona

Hm, dost komplikovane. Chapem to tak, ze ked mam stvor valec, tak si urobim 4 take "zariadenia". Najprv nasadim vsetky hadicky, potom nastartujem, a zosuladim ich, aby bol vodny stlpec na rovnakej urovni u vsetkych styroch.


08.03.2006 16:57

Re: Nastavenie podtlakov

Atman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

nééééééééé :-D :-)))
Urobíš U trubicu. Krajný lavý karbec povieš - ty si hlavný. Zmeriaš a nastavíš voči nemu druhý od neho. Zmeriaš a nastavíš tretí od prvého, zmeriaš a nastavíš štvrtý od neho. Všetky sa vždy merajú voči jedinému - tomu hlavnému. Práve se len nepamätám, či ten vzťažný karbec bol bočný alebo ten ku ktorému ide plynové lanko a ostatné sa posúvali takou lištou. Ale v princípe je jedno, ktorý si určíš ako vzťažný, výsledok bude ten istý


08.03.2006 16:59

Re: Nastavenie podtlakov

fedajkin
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

No ja tomu tiez nechapem.. Co je u trubica? :-) Nakresli nejaky obrazok


08.03.2006 17:03

Re: Nastavenie podtlakov

wrabec
 Turista 

Ikona

Aha. Uz asi rozumiem. Porovnaval som to s klasickym merakom (tie 4 merace + hadicky = v Lousi za cca 1600Sk) Tam bol jeden budik na jeden karbec.


08.03.2006 17:09

Re: Nastavenie podtlakov

wrabec
 Turista 

Ikona

Fedajkin - U manometer je normalna hadicka, z ktorej urobis U (jednoducho ju das na polovicu) Konce su hore, naplnis vodou. Ked jeden koniec nasunies do karb. a nastartujes, tak vznikne podtlak, ktory "stiahne" hladinu v druhej casti hadicky... Tazko vysvetlit, ale neviem tu vlozit obr.


08.03.2006 17:21

Re: Nastavenie podtlakov

Atman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

No učitelom by som nechcel byť :-((((((
Ak niečo nechápete, skúste presne definovať čo nechápete.
U trubica je priesvitná hadička ( býva to zo skla, ale stačí hadička) ohnutá do tvaru U.
( zatiaľ dúfam fsjo jásno ;-) )
Musí byť tá časť tvaru U v zvislej polohe. Do toho U sa naleje toľko vody aby bola do výšku povedzme 10 cm. Jej jeden koniec sa pripojí na vývod na meranie podtlaku na vžťažnom karbeci - býva to zakryté gumeným štuplíkom, Druhý koniec sa pripojí na druhý karbec. Hadice sa na ľuboľnom mieste zalomí a motorka sa naštartuje. ak beží, tak sa hadica pomaly otvorí a rozdiel pretlakov medzi karbecmi spôsobí, že v jednom ramene voda klesne a presne o toľko v druhom vystúpi. A doštelovaním dorazu klapky druhého karbecu sa podtlaky vyrovnajú aby hladiny sa vyrovnali. potom zaškrtiť hadicu, vypnúť mašinu. Prvý karbec nachať pripojený, hadičku z druhého pripojiť na tretí, nakopnúť, odškrtiť, zmerať, nastaviť, zaškrtiť, vypnúť, odpojiť tretí a pripojiť na štvrtý, jednotka stála zapojená........
Podstata je že sa merajú a nastavujú rozdiely ostatných voči prvému.
Paňjátno?
Ak nie pýtajte sa.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Atman (08.03.2006 17:22)


08.03.2006 17:27

Re: Nastavenie podtlakov

wrabec
 Turista 

Ikona

Aha :-) Jasne. Aj ked myslim, ze ten sposob o akom som uvazoval ja by tiez fungoval, ale bolo by to komplikovanejsie. Dikes za vyklad.


08.03.2006 18:16

Re: Nastavenie podtlakov

johny99
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

No ja by som tvoju metodu neskušal aj keď môže byť dobrá ale na to mám synchronizačne manometre , (4budiky s Hadičkami ) a ak viem tak 4 karbec ladíš tak že si zladíš prave dva karbece a lave dva a potom ich ladiš spolu ,su na to 3 sktrutky mezdi každími karbecmi ,mýlim sa ? Ak ano tak ma opravte ;-)


08.03.2006 18:45

Re: Nastavenie podtlakov

Atman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Uff, no, tu už neviem. Každý poznáme svoje mašinky.
Postup ktorý som popísal bol na Hondu CBR 1000F. Vždy sa ale treba pohrať s karbecmi tak aby mali medzi sebou vyvážené podtlaky. Ako k tomu dospeješ závisí asi od typu k typu mašiny.
Ale logika by mala platiť vždy ak vyvážiš 1+2,1+3,1+4 tak bude výsledok rovnaký ako 1+2,2+3,1+4.
Ale teraz pozerám, ako sa ladí na " Johnyho " a nerozumiem ako sa vyvážia dvojice medzi sebou. To tam máš nejaký združený vývod podtlaku? Veď to by cez neho sania komunikovali a to nemôžu.
Ale nechajme to tak, asi sa to proste líši, takže treba pokukať :-O , troška sa pohrať, zapojiť rozum, poštelovať a keď už náhodou motorku nenakopneš :-(((((( , volať odborníkov :-D .


08.03.2006 19:18

Re: Nastavenie podtlakov

veverak
 Ľadvinka 

Vybodni sa na to, ak to neovládaš a nemáš na to vercajg tak sa do toho radšej nerýp lebo si to môžeš totálne rozštelovať a potom budeš zúfalý. Zober to radšej niekomu kdo s tým robí, dáš mu 400-500sk a máš pokoj. Ináč najprv sa zoštelujú dva stredné a podla nich sa prispôsobia krajné karbesy. Vývody na hadičky má každá moto iné a treba dať bacha aj na to, že niektoré majú podtlaky využité k rôznym funkciám správneho chodu motora, ktoré pri nastavovaní podtlakov treba patrične popripájať, poprepájať, zaslepiť a skombinovať.


08.03.2006 19:29

Re: Nastavenie podtlakov

Atman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

:-D :-D :-D to nemá chybu, typická ukážka nevýhod internetu. Už tu máme tri zaručené a odlišné postupy nastavovania. Ozve sa ešte niekto s návrhom napr. ladiť podľa poradia zapaľovania alebo podľa koncových čísel z VIN čísla??? :-D :-D :-D No stratovar, máš slobodnú voľbu akým spôsobom tie karburátory nastavíš. :-P


08.03.2006 19:35

Re: Nastavenie podtlakov

wrabec
 Turista 

Ikona

Podla mna je jedno od ktoreho karb. zacnem. Dolezite je,aby boli vsetky nastavene na rovnaku hodnotu.


08.03.2006 21:46

Re: Nastavenie podtlakov

sochymoto
 Jogurťák 

Ikona

Pozdravujem Ťa "stratovar".Prečítal som si tvoj dotaz,ako aj prispevky ďaľších kolegov a priaznivcov jednej stopy.Ak sa jedná o podtlak u tvojej mašinky,tak si nerob ťažkú hlavu,skontroluj tesnosť príruby sania medzi karburátorom a valcom,jednoduchým spôsobom,t.j.uvolni karburátor,rukou zakry prírubu sania a pretoč motorom,ak bude mať snahu vtiahnuť dlaň ruky a po pretočení motora ešte stála má snahu držať dlaň,tak je dobre.Ak nie tak pretesniť.Ak sa jedná o viac valcový motor,tak to je trochu zložitejšie a aj na dlhšie.Ja sa s tým viem dosť vybaviť,ale potom je to šepot kvetín,používam servisné budíky Spin- Italy,zatiaľ k najvyššej spokojnosti mojej aj ostatných čo ma poznajú.Veď zo Žiliny do Ružomberka nie je tak ďaľeko.Ak budeš mať problém,daj vedieť.Email-ovú adresu nájdeš v zozname členov.Maj sa. ;-)


09.03.2006 7:55

Re: Nastavenie podtlakov

georgie
 Edvenčr 

Ikona

U starych modelov (Cb 900, 750, cbx) do roku asi 1985 sa nastavuju karbeci podla karburatore ktory sa nenastavuje, ten je stabilny, u Hondy je to druhy zlava alebo druhy valec. U novsich modelov sa nastavuje najprv rozdiel medzi 1-2, potom 3-4 a potom nakoniec sa synchronizuju dvojice 1-2 a 3-4. Neviem ako si to robil s tou vodou ale s vodou sa to NEDA. Pri uplnom vakuu voda vystupi do vysky 10m (v hadicke), pri ortuti je to len 0,75m preto sa pouzivaju ortutove s hrubymi hadiskami, akvarijne su slabe a zbortia sa cim zamedzia korektne meranie. Aj ja som vodu skusal (pokial ju nezafarbis tak na to nevidis) a hadicky som mal az na streche garaze t.z. viac ako 2,5m a aj tak si motor vcucnul vodu. Podla mna tie karbecy nemozu byt dobre nastavene a este su aj v hroznom stave - vybehane a nedrzia podtlak. Ja na nastavovanie mam dva pristroje - manometre a ortutovu masinku.


09.03.2006 8:34

Re: Nastavenie podtlakov

stratovar
 Kávičkár 

Ikona

krásne informácie, chalani. tá moja kobyla je dvojvalcová, takže je to tá jednoduchšia alternatíva. úprimne povedané, tie časy, keď som trávil celé dni v garáži a trápil sa s motorkou ( simsonom ), pri nie bohvieakých výsledkoch, sú už dávno preč. vtedy som na servis nemal peniaze a funkčnosť motorky som musel zaplatiť vlastnými nervami. teraz sa mi viac pozdáva urobiť si výlet do ružomberka a navštíviť sochymota. ale možno sa naštvem a nahodím montérky. 8-) ešte raz diky.


09.03.2006 10:18

Re: Nastavenie podtlakov

Kenny
Darca Krvi  Edvenčr 

Stratovar skus zavolať na toto číslo 0905 645 894 volá sa Honzo aspon tak mu hovoríme, má dielňu kdesi pri zimnom štadióne, robí mtoroky aj ich predáva určite ti bude vedieť pomôcť, brali sme od neho motorku a zatiaľ sme spokojní :-D
robí asi skoro všetko na motorky ;-)


10.03.2006 16:09

Re: Nastavenie podtlakov

siso
 Edvenčr 

Ikona

.........trufa si niekto blizko TT nastavit karburator na Kawasaki GPZ 500S-91r? mozno ani netreba lebo ma cca 17000Km najazdene.......... :-}

Upravené 1 krát. Naposledy upravil siso (10.03.2006 16:10)


17.03.2006 19:29

Re: Nastavenie podtlakov

wrabec
 Turista 

Ikona

www.powerchutes.com/manometer.asp


18.03.2006 7:40

Re: Nastavenie podtlakov

karol1
 Bahniak 

Ikona

wrabec - ale keď Ti šlohnem bublinku z tej vodováhy , tak si v kýbli >:-)
Nesporne má U trubica výhodu a dosť podstatnú - nepotrebuje pravidelnú kalibráciu , čo extra manometre áno.A aj rozdiel v podtlakoch je na nej čitateľnejší , Nevýhoda , že musíš ladiť karbíky po dvojiciach .


15.08.2006 8:30

Re: Nastavenie podtlakov

stratovar
 Kávičkár 

Ikona

kenny, bol som u honzu.
nastavenie ventilov 1500,- ( som spokojný )
karburátory 2000,- ( som nasratý :-(((((( , moto stratila 1/4 výkonu a nejde do vysokých otáčok - z pohľadu jazdy je to rozhasené viac ako predtým )
vraj tam nastavil podtlaky na 0,2 .....
ale tá motorka sa v nízkych otáčkach dusí a vo vysokých ako keby nemala dosť benzínu. neviete niekto akú hodnotu majú mať tie podtlaky, mám v tom v podstate motor z kawasaki gpz 250 ( kenny, myslím, že máš rovnaký )
diky



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.