Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2497 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28570
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17013)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11557)

Jawa upravy - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJawa upravy - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
29.01.2006 21:11

Jawa upravy

klinec
 Kávičkár 

Ikona

Ahojte vsetci,
chcel som sa spytat na toto. Mam Jawu 638, a idem viezt motor na generalku. Ake upravy na motore by ste mi odporucili? Strasne vela som o tom cital, ako je ten motor poddimenzovany kvoli hlukovym a emisnym limitom niekedy za totaca... Je to tak? Pytam sa tu, lebo sem chodi dost skusenych ludi, jednemu idem dat motor na GO ( pozdravujem Karola1) ;-) Je zima jak slak a uz zacina abstak, tak rozmyslam, co a ako... Ja viem, ze mnohi namietnete, ze je to len Jawa a Jawa ostane, ale moze byt paradna Jawa. Co vy na to? A este som sa chcel spytat, ked sa povie, za ma "prevrtane na cca 400 ccm", to je myslene ako posledny vybrus?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil klinec (29.01.2006 21:25)


29.01.2006 22:35

Re: Jawa upravy

zeleno
 Bahniak 

Ikona

ak chceš zvýšiť objem na 400 ccm, musíš zväčšiť vrtanie o viac ako 4 mm. Môže sa to volať
17-ty výbrus.
Keďže ten motor ide robiť Karol1, môže zverejniť aj ponuku možných úprav.


30.01.2006 7:45

Re: Jawa upravy

klinec
 Kávičkár 

Ikona

My sme sa este s Karolom nedohodli, co vsetko by sa robilo. Mam uz aku taku prestavu, a chcel som vediet, ake upravy sa oplatia.


30.01.2006 11:51

Re: Jawa upravy

tomas600
 Bahniak 

Ikona

no jednou z mozností je vyleštenie alebo zvacsenie kanalov - raz som niekde na nete nasiel o kolko sa to zvacsuje a o kolko stupne vykon - ale kde to bolo? :-~
Tom


30.01.2006 19:29

Re: Jawa upravy

johny99
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Nazdar vybrus na posledný rozmer má nevyhodu v tom že keď zadrieš tak musíš zohnať druhé valce skus dať taky vybrus aby ostalo aspoňna posledné dva inak veľa uprav motora Jawa najdeš na : www.kompletanew.tkmoto.cz/a_uvod.htm.
Je to sice v Prahe ale je to dobrý borec a pozná kopec uprav ,prečitaj si tu stranku pozorne,čau ;-)


30.01.2006 19:53

Re: Jawa upravy

ahoj,ja nečo take robim,ale mam druhy motor,šak jawa motorov je dost,je to motor s 639 ,ma šplapat na 180 km/h,plany mam od prof,pretekara ,šak nejaka ta uprava sa najde aj na motore ktore mam v moto,ale taka pohodka, :-)da sa všetko :-) vela štastia ked to načipuješ tak daj vedeit :-) hehe.


31.01.2006 6:24

Re: Jawa upravy

karol1
 Bahniak 

Ikona

pre všetkých okolo - 638,639,640 sa dá vrtat až na 64 mm = 426 ccm.
johny 99 - tkmoto - dobrá stránka , len podotýkam , že na Slovensku je ľudí , čo sú ochotní investovať do Jawy , prachmizerne málo . Pozri si v diskusiach - väčšinový názor je :" nechaj Jawu tak ako je , dolož groše , a kúp japonca" . V Čechách je to otázka národnej hrdosti , ale aj ich to časom prejde.


31.01.2006 8:15

Re: Jawa upravy

zeleno
 Bahniak 

Ikona

pri generálke idú aj nové piesty. Je jedno, či zaplatíš za fí 58, alebo fí 62. Zdvihnúť objem je
najlacnejší a najúčinnejší tuning. Ostane aj 2mm rezerva na ďalsie výbrusy.


31.01.2006 21:02

Re: Jawa upravy

klinec
 Kávičkár 

Ikona

Ok, diky vsetkym.

JawaStreet: Ved si mohol povedat, ake plany mas, co ides robit..
S tym vybrusom je to dobry napad, dik Zeleno ;-)
Odlahcit piesty je velky problem? A stoji to vlastne za namahu vysledny efekt? Zas by som nechcel az take lietadlo, ake sa stroji JawaStreet, aj ked mam este cely motor 632 a skoro cely 638. Ide mi sice aj o vykon, ale aj o eliminaciu vibracii.. Aj ked pocit, ze na teba pozeraju, ze mas len Jawu, a ty im to potom "nandas" je tiez super, nie? >:-)


31.01.2006 21:57

Re: Jawa upravy

zeleno
 Bahniak 

Ikona

klinec: ak zväčšíš objem, dáš elektonické zapaľovanie a ladené výfuky, motorka pôjde oveľa lepšie. Nezaškodilo by použiť gumové hrdlo a modernejší karburátor z inej motorky, aby sa odstránilo preplavovanie karburátora počas jazdy, spôsobené chvením. /chyba jawiek /
Väčšie piesty musia mať kvôli vyváženiu váhu pôvodných, teda budú už odľahčené.
Bude aj vyšší kompresný pomer, keďže hlavy ostanú pôvodné. Už len potom doladiť trysky a predzápal. Zásah do kanálov a ich úprava vyžaduje skúsenosti a má priamy vplyv na spotrebu,
lebo sa výkon presunie do iných otáčok.
Na začiatok urob len toto a postupne môžeš pridávať úpravy podľa potreby.


01.02.2006 9:06

Re: Jawa upravy

klinec
 Kávičkár 

Ikona

zeleno: gumove hrdlo myslis ku karbecu? To tam myslim mam, take gumene manzety, nie? A karbec aky tam pasuje? Kanaly by som chcel len zlicovat, lestit asi nie. Zapalko mam VAPE MZ04.


01.02.2006 11:21

Re: Jawa upravy

zeleno
 Bahniak 

Ikona

hrdlo medzi valec a karburátor, aby sa neprenášalo chvenie. Karburátor som myslel všeobecne,
napr. 125 kros, alebo iného moto s podobným priemerom difuzéra, ako na jawe.
Mávajú ihlový ventil z tvrdej gumy, je odolnejší na vybitie a otrasy.


01.02.2006 17:34

Re: Jawa upravy

karol1
 Bahniak 

Ikona

638 má karbík v gume , staršie modely 634 mali skrutkovaný na kartre.


01.02.2006 22:20

Re: Jawa upravy

klinec
 Kávičkár 

Ikona

Dakujem, dam na rady Zelena. Aj tak by som z toho asi viac rozumne nevytrieskal.. Vedel som, ze ked sem dam nejaku prosbu, bude "vyslysana"
Dik


25.01.2008 18:04

Re: Jawa upravy

Danco91
 Turista 

Ikona

nevi nedo neake upravi na jawu dandy 125


25.01.2008 18:45

Re: Jawa upravy

neverican
 Kávičkár 

Ikona

len jednu radu ti dam: pokial nemas ani pojem o vseobecnych upravach 2T motorov, tak sa nepustaj do ziadnej podomackej sportovej upravy nakolko zarucene viac pokazis....nenavratne
Zver to len cloveku ktory ma s upravami skusenosti

A vela toho najdes aj na nete len treba poriadne pohladat


25.01.2008 19:37

Re: Jawa upravy

jawarothwell
 Turista 

Ikona

moje skusenosti su take ze ked si das poriadne spravit kluku niekomu kto sa ti s nou pohra a zlicujes kanali a to vape co mas nechas a ihlu na najchudobnejsie tak spoznas riadny rozdiel. ja mam este na kluke loziska nj 305 a to mensie nj205to su valcekove a je to bomba lahko sa to rozobera a sklada a ide to super a vydrz ani nehovorim.
pozri www.jawa350street.ic.cz ta modra je moja dvojkou v 40 na zadne


25.01.2008 19:56

Re: Jawa upravy

zdenoZA
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

na zvýšenie kompresného pomeru možeš dať ešte zbrúsiť z hláv, ale neviem o koľko. ja som kedysi zbrusoval na mustangu tuším o 0,6 mm.


26.01.2008 7:38

Re: Jawa upravy

csuka85
 Turista 

Ikona

no ked si CEZETAK precita ze JAWA a 180 ten Vam tu vsetkym dá stacilo mi ked som, mu napisal co som dostal zo 632 ky 10 tis otacok ked stala a 165 Km/h pocas jazdy otacky nizsie.
ale to som upravoval vsetko znizene hlavy odlahcene piesty , iny karburator, a vyfrezovane a vylestene kanaliky. doporucujem si zaobstarat ZSSR loziska z VAZ-lady. mne len tie vydrzali! :-))) motorka doteraz jazdi.

spozdravom.- K upravam jawy len tolko ze je to klasika a da to len dobry pocit srdcu ak sa nato investuje,
momentalne som sa dostal ku starej znamej klasike SKODA 120 ktory som dal dokopy, vyzera ako z vyrobneho pasu a motor ide ako novy , je bez uprav. Taky iny pocit to je pretoze ak sedis na peknej starej jawke ktore nevidiet na kazdej ceste tak je to taka povedzme vynimocnost. japoncov mame uz vsade osobne mam 5 to taky pocit nedoda ako smrad z 2 taktu :-)


23.11.2008 20:08

Re: Jawa upravy

cezetak
 Jogurťák 

ja som išiel na j350 220km/h a kto mi verí ? csuka85 ako pozerám teoria všeobecne motorov ty nehovorí nič lebo z j350 pri jej zdvihu 64mm tích 10tis/min nedosiahneš nikdy a keby aj takú velkú piestovú rýchlosť nemajú ani závodné motory ktoré používajú už iné materiali ako sú sračky ktoré sú v jawe, vieš piestová rýchlosť 20m/s je pre závodné motory najvätšia prípustná rýchlost aká može biť a tejto rýchlosty bi v jawe odpovedali už 9tis otáčok, a kde má lada ložiská vhodné pre jawu ? vieš klukoví hraidel je uložení na klzních ložiskách, a vyváženie piestov má vplyv akurát na vybracie a chod motora ale výkon určite nie



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.