Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4894 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26435
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15938)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10497)

4T motor a riadenie zapálenia zmesi (iskra) - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiu4T motor a riadenie zapálenia zmesi (iskra) - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Motor, Elektrika.

16.07.2010 23:56

4T motor a riadenie zapálenia zmesi (iskra)

palciatko
 Turista 

Ikona

Je mi jasné, ako funguje štvortaktný motor - na teoretickej úrovni :-}

Ako motor "vie", kedy má preskočiť iskra a zapáliť zmes?
Viem, že v blízkosti kľukovky sa nachádza snímač, ktorý sníma jej polohu. No a výrobca definuje jej presnú polohu (v závislosti od otáčok - predstih), kedy má iskra preskočiť.

Ale...
Počas jedného cyklu (nasávanie, kompresia, expanzia, výfuk) je kľukovka v tej definovanej polohe 2x - potom by aj iskra mala preskočiť 2x (prvýkrát pri zapálení zmesi, druhýkrát pred koncom výfuku). Aby motor vedel presne rozlíšiť tieto dva prípady, musel by mať údaj zo snímača polohy vačkového hriadeľa - a takýto snímač väčšina moto nemá.

Ako správa motora vie, ktorá je ta správna poloha? Alebo sa v dnešnej modernej dobe plytve motoiskrami a hádžu sa počas jedného cyklu dvakrát? :-O

Upravené 1 krát. Naposledy upravil palciatko (16.07.2010 23:57)


17.07.2010 0:12

Re: 4T motor a riadenie zapálenia zmesi (iskra)

Ano, niektoré animácie fungovania motorov to dokonca aj precízne znázorňujú. Skús zaloviť napr. BMW boxery ;-) Iskrí to v každej HÚ, teda aj na konci výfukového traktu...


17.07.2010 10:02

Re: 4T motor a riadenie zapálenia zmesi (iskra)

SSuminko
 Turista 

Toto dumalo v mojej hlave tiez.. podla mna hazde iskru dva krat.. ale potom pri nasavani by hodilo iskru a zapalilo zmes aj ked len stipku,ventil by ostal otvoreny cize by sa zmes chytila aj v karburatori,pripade v nasavani..

moze aj riadiacia jednotka zapalovania reagovat az na druhy krat snimaca.. je to zaujimave


17.07.2010 10:54

Re: 4T motor a riadenie zapálenia zmesi (iskra)

volodaj
Darca Krvi  Bahniak 

SSuminko> Pri nasávaní iskru nehádže. Hádže ju len v polohe pred hornou úvraťou danou predstihom. T.j. pri kompresnom zdvihu a potom pri výfukovom. Pri nasávaní ti ide piest dolu. A je to tak ako píše papiboy, hádže iskru 2x.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil volodaj (17.07.2010 10:55)


18.07.2010 23:01

Re: 4T motor a riadenie zapálenia zmesi (iskra)

palciatko
 Turista 

Ikona

papiboy:
Animáciám sa nedá veriť :-(

Toto vyzerá nádejne, ale tá podstatná časť (koniec výfuku) tam chýba :-((((((
[
Video: www.youtube.com/watch?v=aOksuRwfovw ]


18.07.2010 23:05

Re: 4T motor a riadenie zapálenia zmesi (iskra)

miso251SK
 Turista 

bucha to aj vo vyfukovom takte, klasicke 4valce s klukovymi capmi presadenymi o 180 stupnov preto maju iba dve inducky na valce 1-4 a 2-3 ;-)


19.07.2010 7:52

Re: 4T motor a riadenie zapálenia zmesi (iskra)

karol1
 Bahniak 

Ikona

veľká väčšina páli každú obrátku , čiže do kompresie a do konca výfuku .

Ale s podobným lámaním mozgu , ako má palčiatko, som sa stretol pri VN750 . Tam je dané , že najprv páli predný valec a o 305° páli zadný . Ak prehodím rozvody na niektorom z valcov o 180°, tak motor ide len na jeden valec . Pričom keby pálil v každej hornej úvrati , tak by mu to malo byť jedno ako sú vzájomne časované valce.


19.07.2010 10:40

Re: 4T motor a riadenie zapálenia zmesi (iskra)

Iron
 Edvenčr 

Ikona

V akejsi odbornej literatúre som čítal,že ak motor hádže iskru aj do výfuku nielen pri kompresii,tak je to výhodné v tom,že sviečka má vtedy samočistiacu funkciu.
karol1V tých V2 sú trošku iné zákonitosti,kedže tie valce sú časované ináč-v iných stupňoch oproti klasickému presadeniu válcov o 180°.Poznám to tiež ;-) robil som VN1500,avšak ten problém som nemal,asi preto,že som všetko poskladal tak ako má byť [dobre]


19.07.2010 20:50

Re: 4T motor a riadenie zapálenia zmesi (iskra)

karol1
 Bahniak 

Ikona

no ja som na VN chcel opáčiť dva buchy tesne za sebou a potom 1a3/4(zhruba) ticho , no nedalo sa .
proste nedovolila pošpekulovať.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.