Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1504 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26122
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15791)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10331)

Otazka ohladne elektriky a vyhrievania - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuOtazka ohladne elektriky a vyhrievania - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Elektrika.

28.10.2010 15:29

Otazka ohladne elektriky a vyhrievania

Sektor
 Čoprák 

Ikona

ahojte. Prosim o radu.. mam domu vyhrievanie na auto - ktore si chcem hodit do sedanky na mojej masine.. calunenie a osadenie dovnutra - vsetko zvladnute. Otazka je - mam vyhrievanie rukovati a chcel by som aj toto vyhrievanie napojit do toho isteho regulatora / teda ak zapnem vyhrievanie rukovati - budem mat vyhrievanu aj prdel. / .. otazka? nebude to robit problem? nebude to mat velku spotrebu energie, resp. nevychnape to baterku? nebude sa to nejako byt s tymi rukovatami?

som totalny amater - prosim blbuvzdorne rady 8-)

dakujem


28.10.2010 16:38

Re: Otazka ohladne elektriky a vyhrievania

Moto poradňa: Montaz Hot Grip DAYTONA -...

toto si pozrel?

neviem aky odber maju ohrievane rukovate, ani ta vyhrevna sranda pod zadok, ale podla mna by si to mal dat na separatne okruhy

nieje napisane kolko ma Watt ten podritnik horuci? a kolko maju Watt tie rucky?


28.10.2010 17:29

Re: Otazka ohladne elektriky a vyhrievania

taaat
 Ľadvinka 

No a keď si totálny amatér tak si to daj odborníkovi lebo to dojebeš ! :-O


28.10.2010 18:14

Re: Otazka ohladne elektriky a vyhrievania

rapid
 Turista 

Ikona

ja som robil uz vyhrievanie sedadla na dvoch Burgamanoch, ale napojil som to zvlast cez relatko a originalny vypinac na zapinanie vyhrievania sedadla-taky ako je v aute. mam to zapojene tak ze ten vypinac dostane signal az po zapnuti klucika, aby mi to najaky dobrovolnik nazapol pri odparkovanej motorke.
ale napoj to na samostatny okruh,lebo je vyhrievanie pod zadok zapnem max na 5 minut a potom to uz riadne kuri, a rokoväte tie mávam zapnute na dlhsie,alebo stale na najnizsom vykone.
neviem ake vykonne mas tie vyhrievacie podušky, ale ja mam so suzuki swift a tie super hreju [dobre]


28.10.2010 20:37

Re: Otazka ohladne elektriky a vyhrievania

Peter4T
 Bahniak 

Ikona

taaat: [dobre] [dobre] [dobre]


28.10.2010 21:08

Re: Otazka ohladne elektriky a vyhrievania

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Daj si to urobiť. V každom prípade treba odmerať odber aby ti ten oný teplý riť bebral viac ako dá alternátor predsa je to z auta a tam sú už bežné 70 a viac amperové alternátory a to nemá asi žiadna motorka. inak by hrozilo že odídeš zakúriš svojej fajnovej riťke a po 200km sa nevrátiš lebo bude podvýživená baterka. Podvýživená znamená alternátor dá 15 ampérov a na svoju riťku + svetlá, + zapalovanie dáš 20 ampérov. najhoršie bude že zastavíš vypneš motor a pri odjazde urobíš 4-5 neúšpešných pokusov o štart a baterku vytr...š tak, že už to ani neroztlačíš a keď máš striekačku a nevieš ako na to tak naozaj neodídeš.


28.10.2010 21:16

Re: Otazka ohladne elektriky a vyhrievania

Peter4T
 Bahniak 

Ikona

Sak da silnejsiu,z traktora. :-)))


28.10.2010 23:03

Re: Otazka ohladne elektriky a vyhrievania

Sektor
 Čoprák 

Ikona

vdaka za rady...vase argumenty ma presvedcili - dam to na separatny ovladac. nechcem ostat niekde visiet len kvoli vykurovaniu
ps: Kupim regulator na vyhrievanie prdele 8-)


28.10.2010 23:23

Re: Otazka ohladne elektriky a vyhrievania

JuriK
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Urcite si to daj separe. Na ruky Ti bude ovela vacsia zima pocas celej cesty na motorke a vyhrievanie rucok budes mat ovela viac zapate ako podritnik. Zbytocne by si si varil gulky vyhrievanim, to treba zapat len raz za cas pocas jazdy.
Vyhrievanie rucok ma pri plnej palbe povedzme 70W a vyhrievanie tej sedanky mozno okolo 40W.
100-110W naviac oproti seriovemu stavu je uz dost aj ked alternator by to mohol zvladnut. Sice V-Strom ma vpredu 2x65W svetla co bude asi na hrane pre ten alternator ked k tomu pripojis este 110W. Jedna moznost je pustat kazde vyhrievanie zvlast a nie spolu. Treba pozriet aky vykon alternatora ma V-Strom a prepocitat to.


21.11.2010 21:34

Re: Otazka ohladne elektriky a vyhrievania

ToM46
 Čoprák 

Ikona

zdravím všetkých.Mám otázočku okolo elektriny.Mal som dávnejšie nejaké nešpecifikované problémy proste mi za jazdy skákala elektrina.Vybral som a zase vložil kabeláž a problém ustal.Teras mi zase ničí často žiarovky.Pri premeraní je prúd dostatočný a napetie stále aj pri otáčkach.Či som tam dal 35W 40W alebo 55W aj tak ju zničilo.Niektoré nevidržali ani deň.Najzvláštnejšie na tom je že vlákno nezhorý ale odpadne.Neviem či je to chyba v moto alebo mám takú smolu že dostanem staré žiarovky.Typ BA20 D


21.11.2010 22:52

Re: Otazka ohladne elektriky a vyhrievania

amper
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ToM, žiarovky dostávajú určite vyžšie napatie ako majú, to je problém. Zmeraj napatie pri naštartovanej motorke na póloch baterky, a to isté na objímke žiarovky.

Sektor, čokoľvek začneš robiť na moto svojpomocne, poraď sa v odbornom servise, alebo aspoň nejakéhgo autoelektrikára.Alternátor má určite technické maximum, ktoré može dať, nieje ale pre jeho životnosť dobré, aby bolo z neho odoberané maximim, minimálne minúta na maximum, inak diódy idú do po čase prdele, pri bežnej prevádzke by mal byť zaťažený na polovicu, max na 80 percent, potom už znižuješ jeho životnosť.

K sedlu, napojenie vyhrievaných rúčok a sedanky, može byť cez spoločné relé, ktoré sa zopne po naštartovaní. Každý spotrebič (rúčky a sedák), má svoje ovládanie, poistku a prípadne termostat. Ja by som to napojil spoločne a jednotlivo by som ovládal sedák a rúčky, ak je tam tá možnosť. Na rúčkach určite ovládanie je a na sedák by si to mohol (ak to nieje)urobiť nejako tak ako sú rúčky, myslím ovládanie na riaditkách, tak by to bolo úplne komfortné a pohodlné, len to chce sa s tým pohrať. Inak nad tým sedákom rozmýšlam aj ja, len som ešte nenašiel tú správnu el. rohož, Ty si čo použil ?


21.11.2010 23:16

Re: Otazka ohladne elektriky a vyhrievania

biker15
 Čoprák 

Ikona

:-))) ze vyhrivane sedanky, rukovate.. to robis nejaku zimnu upravu sektore?
jaa idem dorobit iba tempomat :-)))


22.11.2010 20:17

Re: Otazka ohladne elektriky a vyhrievania

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

mne je len divne, ze tolko zbytocneho tepla vyrobi motor na motorke a sedanku chcete vyhrievat elektrikou, vsaq to je ako vodu do studne liat.


22.11.2010 20:32

Re: Otazka ohladne elektriky a vyhrievania

Petr1991
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

No jo, teplo vyrobene spalovanim sa posle prec a musi sa vyrobit z elektriky, ktoru musi znovu motor vyrobit spalovanim, cize ti stupne spotreba. Omnoho efektivnejsi je odoberat teplo z motora, ale je to mechanicky narocnejsi, omnoho jednoduchsi je pouzit elektriku.

Ked uz sa rozhodnes pre tu elektriku, musis vsetky prislusne veci dimenzovat na dany prikon toho ohrivaca, cize hlavne kable, aby sa ti neohrievali a neroztopili, vypinace, keby si sa chcel napichnut na uz existujucu elektroinstalaciu, musis zistit, ci je na to vhodne dimenzovana, aby si ju nepretazoval (napr. ked sa chces napojit za klucik). A najlepsie je ked si takuto upravu este poistis poistkou (napr. 10A by malo stacit, to je na max. cca 120W) Tu poistku ocenis ani nevies kedy, ked sa ti tam nahodou neco vyskratuje.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Petr1991 (22.11.2010 20:41)


22.11.2010 21:02

Re: Otazka ohladne elektriky a vyhrievania

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Janoval, peter1991:

Už to začína zaváňať zinmými zlepšovákmi, Však čo keby okolo zvodov namotal polotvrdú medennú rúru povedzme 10mm a v sedačke by si urobil teplovodného hada. Z dôvodu zvýšenia efektivity "kúrenia" treba uzavretý okruh doplniť o obehové čerpadlo, expanznú nádobu a jeden poistný ventil. Samozrejme okruh treba naplniť nemrznúcim médiom :-D


23.11.2010 6:15

Re: Otazka ohladne elektriky a vyhrievania

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Peter1991: len taka poznamka, z vypinaca na kluci sa neberie cela elektrika, len ovladacie napatie na relatka. Inak by sa ten vypinac roztopil uz pri svetlach. Treba to len spravne zapojit.

CB750: tak nejako si to aj ja predstavujem. Este keby niekto vymyslel rozoberatelne riesenie, regulaciu...


23.11.2010 6:55

Re: Otazka ohladne elektriky a vyhrievania

djkorka
Darca Krvi  Turista 

Ikona

stúpačky tam treba dať a ovzdušnovať až na 12tom aby susedia nezvonili. He he a potom si pridať ako chcete mať vajká či na hniličku alebo na tvrdo. Ale dosť bolo srandy. Tak ako hovorí Ampér súhlasím s ním. Vela zdaru pri montáži. ;-)


23.11.2010 7:00

Re: Otazka ohladne elektriky a vyhrievania

peelko
 Kávičkár 

A prečo robiť hada okolo výfuku? treba sa napojiť priamo na chladiaci okruh, stačia dve téčka, hadica a nejaký guľový ventil na reguláciu prípadne nejaký termostatický ventil z radiatora :-D .... a ešte by som nejaké hadičky všil do motooblečka a do čižiem a pomocou rýchlospojok by som sa napájal k systému :-)


23.11.2010 19:22

Re: Otazka ohladne elektriky a vyhrievania

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

peelko: to by neslo, chladiaca sustava je natlakovana. Slo by to cez olejvy chladic, ak je, len tam by uz asi trebalo zmenit mnozstvo oleja. Had je nezavisle riesenie.


23.11.2010 20:26

Re: Otazka ohladne elektriky a vyhrievania

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Rozoberatelné spoje? Rýchlospojky z hydrauliky [dobre] Regulácia? Marku treba zveriť odborníkom (Siemens, Landis....) tí to vedia aj peknee graficky zobraziť [dobre]



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.