Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3158 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28570
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17013)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11557)

Vôla ventilov za studena vs. za tepla - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVôla ventilov za studena vs. za tepla - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

06.01.2011 9:51

Vôla ventilov za studena vs. za tepla

freebiker
 Kávičkár 

Ikona

Ake mate skusenosti po zahriati motora sa vola ventilov zmensuje alebo zvacsuje?
Ja som bol dlho v domneni ze zmensuje ale pravda je asi prave opak.
Chcel som to zmerat nazivo ale neviem sa ktomu dostat.


06.01.2011 10:03

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Zmenšuje.

O koľko, neviem a ani ma to nezaujíma, vôľa sa merá pri studenom motore.


06.01.2011 10:30

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

fitko
 Kávičkár 

Ikona

tepelna rozťažnosť, čiže sa meria za studena....


06.01.2011 10:51

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

keby sa zvacsovala tak tam potom nemusi byt :-P


06.01.2011 11:05

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

samko1
 Jogurťák 

Ikona

Nastavenie velntilovej vole za studena je vyrobcom navrhovana tak, aby po zohriati motora na optimalnu pracovnu teplotu bola ventilova vola prostrednictvom tepelnej roztaznosti materialov vymedzena, cize nulova. Prave vtedy (ak je nulova ventilova vola) dochadza k najmensiemu opotrebeniu. Dlhsia prevadzka motora so zvysenou prevadzkovou teplotou vedie k vyssiemu opotrebeniu komponentov rozvodoveho a klukoveho mechanizmu, co moze mat po urcitej dobe za nasledok defektny stav motora (pridretie/zadretie). Rovnako dochadza k zvysenemu opotrebeniu ak je motor podchladeny (prevadzkova teplota je nizsia ako optimalna prevadzkova teplota).


06.01.2011 11:35

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

svisto
 Kávičkár 

Su motory , kde sa ventilova vola po zahriati zvacsi.
Ta vola tam nieje len kvoli tepelnej roztiaznosti , ale aj kvoli tomu, aby bolo miesto kontaktu vahadla , vacky , ventilu a neviem coho este dostatocne mazane


06.01.2011 11:43

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

samko1
 Jogurťák 

Ikona

svisto, vies mi dat priklad motora, v ktorom sa ventilova vola po zahriati zvacsi? (nenapadam ta, len sa priatelsky pytam)


06.01.2011 12:22

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

freebiker
 Kávičkár 

Ikona

Najprv som sa docital ako niekto nastavuje na felicii vole za tepla pricom pouzil vasciu hodnotu ako za studena. Myslel som ze je to hovadina tak som tomu nevenoval pozornost.
Potom som mal na kawasaki ZX10 zaklepane sacie ventily....za studena nechcela startovat lebo nemala kompresiu. Ked sa zohriala motor v pohode startoval z coho usudzujem ze sa vola mohla zvacsit a teda ventil uz dosadol.
A nakoniec som nasiel v jednom servisnom manualy pre Suzuki Swift 16V SOHC tabulku pre nastavovanie ventilovych vôli.
Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil freebiker (06.01.2011 12:25)


06.01.2011 12:31

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

ked to budes merat tak to meraj na iducom motore a potom na zastavenom viem ze to v prvom pripade bude trocha problem ale nejako si hadam poradis :-)))


06.01.2011 12:44

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

freebiker
 Kávičkár 

Ikona

Zabijačmotocyklov:chcel by som nejake prispevky k veci a hlavne od niekoho kto v danej teme ma nejake skusenosti a nie tlacha chujoviny [zle]


06.01.2011 12:53

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

zadarmo motorkar - chcel som ti len jemne naznacit ze ventil je tepelne najviac namahana suciastka ktora ma za chodu motora o moc vacsiu teplotu ako ostatne diely motora :-@


06.01.2011 13:08

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

freebiker
 Kávičkár 

Ikona

MotoKiller: Ja som sa nepytal pri akej teplote pracuje ventil ja som sa pytal kto ma skusenosti( v mojej reci to znamena ze zmeras volu za studena, zohrejes motor zastavis ho to je len pre teba poznamka a opat zmeras)
;-) rozumieme si?


06.01.2011 13:21

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

motoexcite
 Jogurťák 

Ikona

freebiker to by bolo mozne zmerat len v pripade ze by bol motor zohriaty na presne urcenu teplotu.
Ako by ten motor postupne chladol,ta vola by sa zvacsovala.Take meranie je teda nepresné.

MotoKiller dobry napad,merat za chodu motora. :-D Ked aj nic nenastavíš,ale aspon ti vacka spraví manikúru a zadara. [dobre]


06.01.2011 13:26

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

motoexcite-a to je ten rozdiel medzi kardiologom a mechanikom ze ten prvy robi generalku za chodu motora :-D

freebiker-prezrad mi prosim ta ze naco to vlastne chces vediet?


06.01.2011 13:31

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

freebiker
 Kávičkár 

Ikona

motoexcite: praveze ak si si vsimol je tam rozdiel 8 stupnov teda ak to nerobis prvy krat da sa to v pohode stihnut. Docital som sa ze taketo nastaveenie je presnejsie ako za studena lebo prave vole ktore su v medzi suciastkami su uz tepelnou roztiaznostou eliminovane.
Ale toto len na okraj mna zaujima prave ako posobi ta roztiaznost ked za tepla davas vasciu volu
MotoKiller:Chcem to vediet lebo logicky to vychadza opacne takze ak je to pravda malo by to zaujimat viac ludi.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil freebiker (06.01.2011 13:34)


06.01.2011 13:41

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

nuz tak popracuj na logickom mysleni :-*


06.01.2011 13:58

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Ja sa vám do toho nechcem starať , ale keď mi to starecká pamäť dovoľuje , tak si spomenula , že motorky pre závody sa nastavovali za tepla , práve kvôli presnosti .
Takže freebiker "Docital som sa ze taketo nastaveenie je presnejsie ako za studena lebo prave vole ktore su v medzi suciastkami su uz tepelnou roztiaznostou eliminovane" sa dočítal dobre .

Ale či aj teraz , neviem .


06.01.2011 16:30

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

motoexcite
 Jogurťák 

Ikona

brazel čo bolo,bolo...
Len k údaju ohladne nastavenia vent.vole za tepla,ako a kde by si sa chcel k tomu dopátrat?
Kazdý súčasný vyrobca udava v manualoch udaj nastavenia za studena.
Tak ale nevrav mi ze toto nevieš.
Len sa nudíš,..priznaj sa betár! :-)))

Nevravím,ze sa to neda,ale v dnešnej dobe je to ako škrabkat sa lavačkou za pravým uchom. :-)))
Mozno vsak aj dnes existuje koncepcia motora,kde je to výhodnejšie za tepla..,no neviem o tom.
Na svete je ešte vela vecí čo neviem a nikdy sa nedozviem.Nuž čo,.. taký je už život.


06.01.2011 16:48

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

brazel
 Kávičkár 

Ikona

motoexcite , veď ja sa nehádam , len mi pri tejto diskusii prišla na rozum kamarátova veta (ale je fakt stará) : Aj tak sa na závodných moto nastavujú ventily za tepla .
Ja : Prečo ?
On : Lebo je to presnejšie a motor pracuje za tepla . (v skratke)
Tak si vyber , viem , že máš nespočetne skúseností , ale aj tento bol furt zabŕľaný v motoroch .
Ja o tom viem len od neho a od vtedy (20-25 rokov ?) neviem , či som sa s niekým o tom vôbec rozprával .

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (06.01.2011 16:49)


06.01.2011 16:58

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

zavodne speciali a ich mechanikov by som do toho neplietol lebo oni asi nemaju moc casu cakat kym im motor vychladne ;-) a asi sa ani moc neriadia manualom


06.01.2011 16:59

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

Michal750F
 Kávičkár 

Ikona

Prosim Vas.chcem sa spítat či tu dakto nevie ake ma časovanie ventýlov Honda VFR 750f rc24 A vole.Dakujem.


06.01.2011 17:03

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Sací 015, , výfukový 0,20 .


06.01.2011 20:49

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

josi
 Kávičkár 

Ikona

Michal: naco potrebujes vediet casovanie rozvodu?
Inak nastavovanie vole za tepla je logicke, ale kvoli popalenym labkam neprakticke. Pri nastaveni za studena je vhodne brat ohlad na zatazovanie motora. Ja som na svojom nesportovom vozidle Skoda daval vzdy o 5 stotin menej a nikdy nebol problem s podpalenym ventilom (inych bolo plno). V tych casoch vyrobca udaval hodnoty pre studeny aj teply motor.


06.01.2011 21:20

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

karol1
 Bahniak 

Ikona

freebiker - odpoveď na samoprvú otázku - záleží od konštrukcie motora a použitých materiálov .

1 príklad - motor 4d56t - pajero 2,5tdi ventily sa štelujú za tepla. Dôvod by som videl napr. v tom , že prevádzkujeme zohriaty motor , jazda so studeným je len prechodný jav.


06.01.2011 21:55

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

PALO1128
 Kávičkár 

Ikona

Spočítal niekdo koľko mechanykov treba na to aby to stihli rozobrať a ešte to aj v teplotnej tolerancíi naštelovať ?


06.01.2011 22:29

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

freebiker
 Kávičkár 

Ikona

karol1: su tie hodnoty vacsie ako za studena? konkretne pri tom pajere


07.01.2011 0:23

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

Thommass
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Jedna taká malá pod otázočka: Čo to znamená za studena?
Lebo ak berieme pojem "za studena" tak, že motor je vychladnutý na teplotu okolia, tak potom:
1. cez leto má vychladnutý motor, napr. 30°C,
2. cez zimu má vychladnutý motor, napr -10°C
Takže to je rozdiel 40°C, myslím že je to dosť veľa, a nejaká tá stotinka tam musí byť +-
Pri akej teplote udáva výrobca nastavovanie ventilov "za studena"???? :-O


07.01.2011 7:45

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

ked je udávané za studena, znamená to pri teplote 18-20 stupňov. rozhodne nie pri -10


07.01.2011 8:55

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

ale sak ked motor bezi tak ventile a zvlast vyfukove mozu mat tipujem tak 400 stupnov a nie 90 jak pri vypnutom


07.01.2011 10:12

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

dando
 Bahniak 

Ja keby chcem stelovat ventile na mojej felde tak by som musel cakat min 3hodiny v lete kym vychladne. Preto stelujem "za tepla". Teplota ventilov je vysoka ale pri vypnnutom motore sa velmi rychlo schladia na teplotu blizku teplote motora./hlinnik je dobry vodic tepla/.
A s tou presnostou za tepla je to pravda. Za tepla nemusis ratat s roznou roztaznostou materialov./napr. favority mali rozvodove tycky z roznych materialov./

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (07.01.2011 10:14)


07.01.2011 10:17

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

dazdo
 Turista 

Ikona

domievat sa, ze "teplom sa diely roztahuju"="kazda vola sa zmensuje" je teda dost naivne


07.01.2011 19:21

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

motoexcite
 Jogurťák 

Ikona

Thommass :-D :-D
Lebo ak berieme pojem "za studena" tak, že motor je vychladnutý na teplotu okolia, tak potom:
1. cez leto má vychladnutý motor, napr. 30°C,
2. cez zimu má vychladnutý motor, napr -10°C
Takže to je rozdiel 40°C, myslím že je to dosť veľa, a nejaká tá stotinka tam musí byť +-
Pri akej teplote udáva výrobca nastavovanie ventilov "za studena"????

Ten bod 2 je najlepší. :-D

Aby mal motor -10,musela by byt vonkajšia teplota okolia odhadujem tak-15C,mozno viac- C.
Skus si predtavit co za sialenca by v takej zime tak urgentne potreboval merat ventilove vole.
Eskimák? Aj tomu by primrzli mierky k prstom.Od zúfalstva by iglu rozkúsal. :-D
Na toto konštrukter určite myslel.


07.01.2011 19:27

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

motor vychladnuty na -10°C by sa mal skor volat vychladeny ;-) :-))) [dobre]


07.01.2011 20:24

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

karol1
 Bahniak 

Ikona

pri takej teplote už ani pivo nechutí


07.01.2011 20:30

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

Thommass
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

motoexcite: čakal som že kto sa ozve na ten bod 2.
Takže, keď niekto používa auto každodenne (rozvod OHV), a praskne mu tesnenie pod hlavou, takže musí dať dole hlavu, a tým pádom treba nastavovať aj ventilové vôle. Nie každý má vykurovanú garáž, takže v nevykurovanej garáži môže klesnúť teplota aj na -10°C. A keď ti to auto treba na druhý deň, tak asi ťažko budeš čakať do leta ;-) a budeš musieť nastavovať ventilové vôle aj pri teplote -10.
A toto si ma dostal: Aby mal motor -10,musela by byt vonkajšia teplota okolia odhadujem tak-15C,mozno viac- C
ty si nechodil na fyziku?
To ako keby si povedal: keď dám cukrík do pohára s vodou o teplote 25°C, tak cukrík bude mať po celý čas 30°C /cukrík=motor, pohar s vodou=okolite prostredie/


07.01.2011 22:01

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

motoexcite
 Jogurťák 

Ikona

b]Thommass[/b] tomu co opisuješ sa ale hovorí-Núdzový stav!
Pri takýchto podmienkach ide precíznost chtiac-nechtiac stranou.
Ak ti vercajch bude primrzat k rukám a z nosa sa ti cencúl az zeme dotýka,tvoja snaha je za kazdu cenu to spravit a na piatich stovkach pri motore OHV,kde su vole tak velke,0,35 a pod.v tej chvili zalezat nebude.
To mi mozeš verit. TO JE CISTE ZUFALSTVO!
Ak to chceš opravit,tak aby si sa za svoju robotu nemusel hanbit,najskor si tu garaz co si spominal vykúriš,alebo si ju pozicias od kamarata,alebo niečo... a v klude s úsmevom na tvári a max.pohodičke vsetko spravíš a dodržiš postup, tak ako predpisuje výrobca.

Rozdiel v teplotach zakapotovaneho motora a vonkajšej teploty určite je.
Ci si vonku v mraze v kabáte,alebo bez kabátu,je ti jedno?
To s motorom,..to máš to isté.
Ano,..ine by bolo,ze ten motor mas odkapotovaný,rozobraty,pohádzaný po zemi,zapadaný snehom. [zle]
Tak sa ale snád už v dnešnej dobe neopravuje nikde..,či?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil motoexcite (07.01.2011 22:07)


07.01.2011 23:43

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

milovin
 Kávičkár 

Ikona

Velmi zaujímavý názor, že pri teplote okolia -15 má motor -10. Zrejme ide o motorku - cigánku, kto pozná staré príslovie vie čo mám na mysli.


08.01.2011 12:17

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

motoexcite
 Jogurťák 

Ikona

Chcel som len povedat asi to,ze teplota vzduchu a teplota povrchu sa moze mierne odlišovat.
Uvediem príklad. Na každom autodrome,kde sa uvádza teplota vzduchu napr 30 Ca teplota drahy napr.40Caaaaa... ved sú to odlišné čísla.Tak prečo to tak je?
Nie som ale meteorolog,ani fyzik,nepoznám mieru ako toto ovplyvnuje faktor ako su slnečne lúče,vietor,teplota zemskej kôry a co ja viem co všetko možné.
Ak je vonku -10 a sadneš si napr.okolo obeda ked svieti slnko do svojeho novučičkého čierneho Ferrari,nebude tam teplejšie ako vonku? :-)

Nechcem sa tu ale hádat,možno nemám pravdu a všetko je inak.


08.01.2011 12:36

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

Iron
 Edvenčr 

Ikona

A nemal by sa ten motor,čo má -10°C označovať podchladený? ;-)


08.01.2011 14:46

Re: Vôla ventilov za studena vs. za tepla

Thommass
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

motoexcite: tá kapotáž okolo motora by musela byť hermeticky uzavretá, a poriadne zaizolovaná, aby mal motor odlišnú teplotu ako okolie. Možno žiješ v teplých krajinách, ale na severe slovenska bývajú cez zimu teploty okolo -10°C aj cez deň. Doma mám garáž, ktorá je tak na polovicu zaizolovaná, a keď sú celodenné mrazy -10 až -20, tak mám v garáži teplotu okolo -15°C, a čuduj sa svetu, aj vnútri v aute je taká istá teplota ako v garáži. ;-) ;-)
A nechápem prečo by mi mali klúče primrznúť k rukám? pokial nemáš mokré ruky tak ti neprimrznú.........aaaaa existujú aj rukavice [dobre]



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.