Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2672 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26297
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15872)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10425)

Jawa 250 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJawa 250 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Brzdy.

25.05.2011 17:40

Jawa 250

ArsenaL
 Bahniak 

Dobry den, teraz som nahodil nove brzdove oblozenia na jawu lebo s timi starimi taktiez nebrzdila zalozil som ich tam a ked stlacim packu na brzdu tak skoro vobec nebrzdy srob na nastavovanie brzdy som mal dotiahnuty a stale nebrzdila....a ked dotahujem ten srob na nastavovanie tak ked pohnem moto tak ide tazko motorka tak zabrzdilo ju trochu a ked stlacim brzdu motorka ide stale takisto .dakujem za vsetky rady.


25.05.2011 20:26

Re: Jawa 250

Tak veru pri motorke starej 55 rokov už to môže byť hocičím... Mastnotu neriešme, namazané to dúfam nemáš >:-)

Zatiaľ ťažko identifikovať tvoj problém, ale tak všeobecne k starým bubnom:

1 - Mal by si premerať bubny (vnútorný priemer). Neide len o prirodzené opotrebenie, videl som už aj v sústruhu "oživené" staré hrdzavé náboje (v hliníku je zaliatý oceľový prstenec), z priemeru tak chýbalo už skoro 2 mm. Takto môžeš mať už kľúč vo východiskovej polohe príliš natočený, musíš príliš doťahovať štelovanie. Ale aj tak to neroztláča čeluste v potrebnej miere a nebrzdí to riadne. Čeluste (hliníkové) môžu byť tiež už vydraté od kľúča (ak si menil len "ferodo"), zdvih kľúča (a tlak na bubon) sa takto stráca ešte viac...
Ak by si tam mal ozaj tento problém, tak pozor na to! Kľúč sa ti môže zaseknúť natočený o 80-90° - pružinky takto čeluste nevrátia po uvolnení brzd. páky do východiskovej polohy, koleso ostane bloknuté a máš RedBull zdarma... (= letíš ;-) )
Tu nepomôže, len atypické hrubšie obloženie alebo nový náboj kolesa - alebo teda aspoň komplet nové pakne (= čeluste). No neviem, čo všetko si vlastne menil...

2 - Nové "zázračné" bezazbestové obloženia z druhovýroby sa nemusia vyrovnať účinkom originálnym. Či si nezohnal len nejaké papundeklové?

3 - Ak skúšaš 50 ročnú Jawku napr. po zosadnutí z Yamahy R1, "nebude brzdiť" ani jedna Jawka... ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (25.05.2011 20:28)


25.05.2011 23:08

Re: Jawa 250

kutri
 Turista 

Ikona

Mal som podobný problém s prednou brzdou na mojom peráčiku. Brzdová páka po výmene obloženia mala minimálny chod, ale aj minimálne brzdné účinky. Previezol som sa nejakých 10km a neustále som mal pri tom jemne stlačenú prednú brzdu. Doma som vyhodil von čeluste a všimol som si, že sú odraté nerovnomerne( na niektorých miestach boli vyleštené viac) Tieto miesta som prebehol pilníkom. Potom som to zložil a celý postup som ešte raz opakoval. Obloženia si pekne sadli a teraz už nemám problém ubrzdiť len samotnou prednou. Neviem, či to v tvojom prípade zaberie, ale za pokus to stojí. Držím palce ;-)


25.05.2011 23:09

Re: Jawa 250

manik900
 Kávičkár 

Ikona

papiboy - bude to asi tým 3 bodom :D

máš dobre lanká na brzdách? , a maš dobre nahodené brzdy aby si nemal vystrelené strunky z čelustí ak hej tak potom bude asi vydraté to obloženie



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.