Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3074 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28550
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17004)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11546)

Brzdový kotúč - prehrievanie - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBrzdový kotúč - prehrievanie - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
29.09.2005 12:11

Brzdový kotúč - prehrievanie

squelch
 Turista 

Ikona

Cafte. Mam problem s mojou Afrikou. Nedavno (asi pred 2ma tyzdnami) som menil zadne brzdove dosticky. Odvtedy som najazdil uz 2000 Km. Minuly weekend som bol v Alpach a tam som si vsimol, ze sa mi zadny kotuc velmi prehrieva pocas jazdy bez brzdenia. Po navrate na SK som vybral platnicky, vsetko dobre premazal (osky a vsetky casti ktore mozu byt namazane), brzdny valcek je cisty a chodi lahko. Na kotuci uz vidno rozdiel, je o nieco zodratejsia ako bol pred menenim platniciek. Vsetko som zlozil tak ako ma byt, ale zavadu som neodstranil. Menil som aj brzdovu kvapalinu za DOT5. Nemoze byt problem v tom, ze v nadobke je brzdovka asi 1mm nad rysku MAX? To je uz jedine co ma napada...


29.09.2005 12:29

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

Brzdova kvapalina by nemala menit objem v zavislosti od teploty, o tom to je. Myslim ze odliatie trosku kvapaliny nieje velky problem, tak to skus, ta MAX hranica tam nieje na ozdobu. Mozno boli nove platnicky trosku hrubsie, ale po 2000km to uz musi byt na 1000% v poriadku. Hmmm, skus tu kvapalinu...


29.09.2005 12:42

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

Skús zdvihnúť zadné koleso, či sa točí bez odporu. Ak nie, tak skús doštičky mechanicky od seba roztlačiť. A keď už máš zdvihnuté kolo, tak zabrzdi, či ti neostávajú visieť...
Väčšie množstvo kvapaliny nespôsobuje to trenie.


29.09.2005 12:50

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

squelch
 Turista 

Ikona

Vadim: Jasne, zabudol som napisat, ze toto som samozrejme skusal. Roztocil som ho nastojane, kruti sa pekne, ked zabrzdim, tak sa platnicky roztiahnu - da sa znova pekne roztocit. Pocut vsak mierne trenie platniciek o kotuc.


29.09.2005 12:51

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

squelch
 Turista 

Ikona

teda zle som sa vyjadril - po zabrdeni a naslednom povoleni brzdy sa platnicky roztiehnu... ;)


29.09.2005 13:11

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

To ale vyzerá, že je všetko v poriadku ;-)


29.09.2005 13:14

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

SOLBERG
 Jogurťák 

Ikona

skus na jednu jazdu ist s pravou nohou zo stupacky mozno to prejde :-D :-D :-D


29.09.2005 13:17

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

squelch
 Turista 

Ikona

solberg: skusal som ( teda bez akehokolvek brzdenia zadnou), nepreslo ;)

Vadim: Asi sa s tym u teba niekedy zastavim.... BTW platnicky som kupoval u teba :-)


29.09.2005 14:37

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

rapid
 Turista 

Ikona

ako je robeny strmen, nieje to taky co ma iba na jednej strane piestiky? potom by mohol byt problem v tom mechanizme co pritlaca druhu platnicku na ktorej strane niesu piestiky.


29.09.2005 14:45

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

squelch
 Turista 

Ikona

rapid: Presne tak to je. Piestik ma len jeden na jednej strane. Ale nejaky "mechanizmus" na druhej strane som neobjavil... :-O


29.09.2005 15:20

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

Brambo
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

Zdar,

a ma cely strmen volu??? (Ako teda hovorite, mal by byt plavajuci).
Myslim, ze jemne trenie(suchanie) pri toceni naprazdno nie je az take kriticke(ideal by bol, keby to tak nebolo...).
A nie je to platnickami, su take iste, ako si mal predtym???

Ciao!
>:-)


29.09.2005 15:36

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

squelch
 Turista 

Ikona

Brambo: Predtym som mal original Nissin, teraz Lucas. Cely strmen je nasadeny na oskach, na ktorych moze lahko chodit zboka nabok a tieto osky som dobre premazal. Volu nema ( teda neda sa s nim hybat do bokov, kedze platnicky nepustia....


29.09.2005 15:41

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

rapid
 Turista 

Ikona

ak je plavajuci a ked nema volu tak tak potom sa asi dobre nevracia,keby tam nieco netrelo tak by sa bez brzdenia urcite neprehrieval.. :-~
zle som to napisal o tej druhej platnicke. pozri ci tam nemas niekde ine prachovky ale nie tie co su na priestikoch. ak su tak skontroluj ci to co zakryvaju chodi volne.
dufam ze som ta viac nepoplietol... :-O


29.09.2005 15:44

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

rapid
 Turista 

Ikona

pri nestlacenej brzde bi mal mat trochu volu,ale este to mozes mat zle odvzdusnene,ak to nebude mat volu.


29.09.2005 15:53

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Mozno pisem blbost, ale menil si kvapalinu. Moze to byt aj zle odvzusnene. Ked par krat pribrzdis vzduch co ti tam zostal sa zohreje a zvecsi svoj objem. Potom su platnicky stale mierne pritlacene ku kotucu a stale viac sa to zohrieva.


29.09.2005 15:59

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

rapid
 Turista 

Ikona

tak tak,som to nejako myslel.....


29.09.2005 16:10

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

squelch
 Turista 

Ikona

Mozno blba otazka, ale ako spoznam, ci je strmen plavajuci?? Teoriu neovladam.... :-(


29.09.2005 16:12

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

squelch
 Turista 

Ikona

co sa tyka odvzdusnenia, na tom som si dal zalezat. S tym by problem nemal byt.


29.09.2005 16:20

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

rapid
 Turista 

Ikona

asi je plavajuci,lebo si pisal za si na nom premazal oski.
ked niesi si isty ze ci chodi dostatocne,tak vyber platnicky,alebo koleso a skus ci ti to chodi volne na tych oskach. :-~


29.09.2005 16:20

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

agressor
 Geriatrik 

Ikona

squelch - ked das dole koleso, strmen sa da oproti drziaku priecne pohybovat (na takych piestikoch). Kusok. Pevne uchyteny je proste natvrdo prisrobovany.


29.09.2005 16:23

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

squelch
 Turista 

Ikona

jasne, tak je plavajuci ;)

Vdaka, konecne tomu rouzmiem.


29.09.2005 18:58

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

johny99
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

nazdar skus skontrolovať vôlu na brzdovej pake, medzi samotným valčekom-pumpou a oskou ktorá sa doň zasuva od páky musí byť vôla ak tam vôla nieje tak ti môže mierne pribrždať a po zohriatí kvapaliny sa zvýši tlak na platničky.
Ak by si mal brzdový valček -pumpu mierne stlačenú tak by ti pribrždalo kolo viac a viac.
Taktiež skontroluj či nemáš krivý kotúč krory ti môže platničky zachytavať , ako čitam ostatne si skusil, tak prajem veľa zdaru


29.09.2005 19:14

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

squelch
 Turista 

Ikona

Johny99: no to este overim ten piest, ale pokial viem, brzda mi zabera az po vacsom stlaceni. Ale uvidime. Hosi zatial diki za vase rady. Ak vas este niekoho nieco napadne napiste, budem rad. Kazdopadne sem potom hodim result ked najdem zadrhel.

THX for all :-)


29.09.2005 21:28

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

mawy
 Kávičkár 

Ikona

squelch neviem ale mozno ma johny99 pravdu s tym krivym kotucom. uz som sa stretol s takym priapadom u kamosa a vymenil kotuc a spoko.veda tam rozhoduju casto nepovsimnutelne desatiny milimetra :-~


30.09.2005 10:32

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

tlmic
 Kávičkár 

Mal som presne tento problem na mojej moto, tiez po vymene platniciek a brzdovej kvapaliny. Nespocetne vela raz som to rozobral a vsetko v poriadku. Nakoniec som vymenil platnicky za originalne , lebo som pouzil inu znacku, a bolo po probleme. Netvrdim ze u teba to musi byt platnickami, tolko moja skusenost.


30.09.2005 10:39

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

squelch
 Turista 

Ikona

mawy: Nema byt z coho krivy, mam trochu krivy predny a ten sa vobec neprehrieva. Len to citim pri brzdeni prednou. Krivost zadneho kotuca vylucujem.

tlmic: hmmm tak to by ma nasralo ale asi mi nic ine neostava, len zohnat Nissin. Diky.


30.09.2005 11:24

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

maco
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Nechcem byt rypak ale neprehrial sa kotuc jednoducho jeho prilis castym pouzivanim v Alpach?? Ja viem moze to zniet ako somarina, ze potom naco je ked nie na brzdenie a zeby mal aj vydrzat a pod...
Prehrieva sa aj dalej??


30.09.2005 13:12

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

jarro
 Veteránista 

Ikona

Pises ze po povoleni brzdy sa oblozenie oddiali. Skus sa na tom trocha previest bez pouzitia zadnej brzdy a skontroluj potom ci je oblozenie stale oddialene alebo ci sa same vratilo ku kotucu. Prudiaci vzduch okolo kotuca robi zazraky. Ked ta obieha kamion tiez ta k sebe pritiahne. Mozno sa ti to prehrieva aj kvoli tomu ze to nove oblozenie ma vacsiu tvrdost.


30.09.2005 13:38

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

manana
 Edvenčr 

Ikona

jarro, v dierach kotuca sa vzduch ohrieva a odtlaca platnicky od seba...squelch, skus zbrusit nabeznu hranu platniciek v 45° uhle, pomozes tomu. alebo pockaj, kym sa platnicky zbrusia :-)


30.09.2005 13:44

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

squelch
 Turista 

Ikona

manana" diky, skusim zbrusit tu hranu. To vyzera slubne. Keby som mal cakat, kym sa zbrusia same pouzivanim, tak by som uz ani kotuc nemal. Su strasne tvrde...


30.09.2005 14:10

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

manana
 Edvenčr 

Ikona

este -obe platnicky si mal zodrate rovnako? ma africa vzadu jedno alebo dvojpiestik? starsie nissiny mali jeden bug...


30.09.2005 14:14

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

squelch
 Turista 

Ikona

manana: pisal som to vyssie, jeden piest z jednej strany.


30.09.2005 14:16

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

squelch
 Turista 

Ikona

manana: a zodrate po 2000 Km vyzeraju rovnako zodrate, ale ozehnute su rovnako. Teda kov na tych platnickach zmenil farbu na cerveno (aj po ochladnuti) rovnako.


30.09.2005 14:39

Re: Brzdový kotúč - prehrievanie

manana
 Edvenčr 

Ikona

tyka sa to sice VL1500, ale mozno aj odtial vietor fuka (nissin). Pozri si microfische tvojho rocnika a porovnaj s nasledujucimi, ci tam nepribudol "insulator" medzi piestik a platnicku. ale ak ti to so starymi platnickami nerobilo, tak neviem (nevsimaj si inner/outer, ty mas plavajuci brzdic):

Hi everyone,

Just wanted to share a the results of a fix I installed for the rear brake wear problem that many of us have. The fix was described in Susuki RLC Club forum. Susuki (in their infinite wisdom) installed a insulator in the outer piston of the dual piston caliper. That's great for the outer piston but inner piston was assembled with direct piston to pad contact. This, in my case a least, allowed heat to build up in the piston so that it would expand and bind in the cylinder not fully realeasing pressure from the pad to the rotor. With the pad in constant contact the rotor gets hotter the longer I drove before allowing it cool off. Thus the reason that the inner pad wears down at 1200 miles while the outer pad had plenty left.
Anyway, I purchased a second insulator ($12.00) part #69126-10F00 from my dealer and installed it in the inner piston. The insulator is shaped so that the pad "floats" so the piston stays centered in the cylinder. I bled off some brake fluid (two pumps of the pedal) to compensate for the thickness of the insulator and presto! the rear brakes work absolutly perfect. My fuel milage went up too now that the pad is not dragging. Time? about 35 min.
Loosen main axle nut 1-2 turns, remove large bolt/nut at front of caliper bracket, swing up to gain access to two caliper mount screws on braket, remove two screws, remove caliper from rotor still attached to hose, remove pads, clean piston areas of dust, install second insulator, reasemble and bleed.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.