Anketa:
Yamaha 125 cross 2T, r.v.2003, vymena piestu - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuYamaha 125 cross 2T, r.v.2003, vymena piestu - Diskusné fórum - Moto poradňa
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokYamaha 125 cross 2T, r.v.2003, vymena piestu
Chlapy, poradte, kedy je potrebne u tejto moto vymeniť piest , alebo kružky...mam na moto digit. merač motohodin. ak viete, po koľkych motohod. treba vymenit piest. dik |
Re: Yamaha 125 cross 2T, r.v.2003, vymena piestu
no ano zalezi aj od toho kaym sposobom sa jazdilo a ci uz bol piest meneny atd.ale je to cisto motocross??zistis to pomocou kopresie...ale predpokladam ze ked vydrzali starsie moto bez menenia tak rocnik 2003 by este mal daco odkrutit.... |
Re: Yamaha 125 cross 2T, r.v.2003, vymena piestu
smerodajná je vôľa piestu vo valci.čiže zdemontovať valec - premerať , zmerať piest ( vzhľadom na to že je kužeľový a oválny , tak sa meria cca 10-15 mm od spodnej hrany) a porovnať vôľu s údajom v manuále.väčšinou sa hýbe montážna vôľa od 0,038do 0,061 mm a hranica pre optrebenie býva vôľa okolo 10-12 stotín. záleží od toho ako jazdíš . poznám ľudí čo vymenia aj dva tri piesty do roka , ale aj takých , čo po dvoch rokoch vymenili krúžok a fachčia ďalej. |
Re: Yamaha 125 cross 2T, r.v.2003, vymena piestu
Manuál na YZ 125 píše 7 až 10 motohodín. |
Re: Yamaha 125 cross 2T, r.v.2003, vymena piestu
tych 10 motohodin plati ore tych najvacsich palicov...n a mojej straej CR jazdil kamos sezonu ja druhu a ked som rozobral motor piest bol este fajn a nicasil ako nowy vymenil osm teda len kruzok...cize zalezo od jazdy...da sa jazdit hocijako... |
Re: Yamaha 125 cross 2T, r.v.2003, vymena piestu
Nikasil je v podstate povrch valca, nejaká hmota (ťažko opísať aká) ktorou je potiahnuté vnútro valca. Zabezpečuje väčšinu výhodných podmienok, napr. hladší povrch. |
Re: Yamaha 125 cross 2T, r.v.2003, vymena piestu
nie je ťažko opísať aká - je to povrchová úprava hliníka na báze Niklu s asi 7 percentným prídavkom fosforu za účelom lepšieho viazania oleja. samotný nikel má s tým problém.následne po nanesení sa ešte vypaľuje , čím získava tvrdosť okolo 1500 HV (stupnica tvrdosti podľa Vickersa) . pre orientáciu - kalené oceľové súčiastky majú bežne okolo 720-800 HV. odolnosť povrchovej vrstvy je do cca 1100 °C . A hladkosť povrchu nie je zrovna žiadúca práve kvôli viazaniu oleja na povrch. Napr Wiseco predpisuje pred montážou nového piestu prehonovanie valca kamenmi so zrnom 280 . Ináč Nikasil už je čo do tvrdosti prekonaný - jestvuje povrchová úprava NICOM , ktorá dosahuje tvrdosť až 3500 HV - proste neexistuje ju zodrať . |
Re: Yamaha 125 cross 2T, r.v.2003, vymena piestu
www.usnicom.com/Tech_Data/tech_data.html |