Anketa:
Nové moto videá:
ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti - Diskusné fórum - Moto poradňa
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
Odjazdil som v terene /nie na drahach/ cca 40 tis.km na sportovej ATV a cca 12 tis.km na uzitkovej ATV. Rad sa podelim so svojimi skusenostami. |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
Aku si mal sportovu? Ja som mal Raptora 660 a bol som velmi spokojny, chcem ho zase. Odkial si a ake trasy si robil? Pretoze sa moc nemam s kym vozit, ak to nahodou kupim |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
pucho: športová bola Yamaha Blaster - idealny stroj pre toho kto zacina, vymenil som ho za uzitkovu lebo som si pochramal na nej koleno a potreboval som vyrazne maksie perovanie. Prve dva mesiace som bol smutny muz- chybalo mi manualne radenie /Blaster ma 6 rychlosti/, podradenie pri nebezpecnych situaciach a najma som nevedel ako sa ten automat bude spravat v kritickych situaciach. Ale zvykol som si, dnes uz by som Grizzlyho za sportovu nevymenil.Som zo Šoporne. Jazdim z miesta bydliska na vsetky smery okrem Trnavy. /Hlohovec, Nitra, Šaľa/. Raptor je vyborny stroj /motor ma ten isty ako Grizzly/ - myslim si vsak, ze jeho vykon je pri jeho hmotnosti v tazsom terene nevyuzitelny. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (24.11.2006 8:12) |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
Až raz budem mať chalúpku na samote pod lesom a budem starý na jazdenie na dvoch kolesách, štvorkolku na pravidelné kontroly u geriatra v meste určite zaradím . |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
Ale Blaster je len 200vka, ja som mal tiež Raptor a myslím si,že na pole neni nič lepšie, je síce pravda, že v ťažkom teréne si na Grizzly král. Ono to ale závisí na tom čo očakávaš a chceš. Napr. keď sa ti Grizzly prevráti tak ho v pohode prekotíš? Lebo si to neviem predstaviť. |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
zbyno: Blaster je sice "iba dvojtaktná dvojstovka" ale urcite som nepocitoval nedostatok vykonu /na preteky som s nim nechodil/. Upravené 5 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (25.11.2006 14:32) |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
a ako sa jazdi na takej stvorkolke?raz by som to chcel skusit.dal by sa mi niekto previest na takom stroji?to musi ist aj dvesto na tristo.a aka farba stvorkolky je najlepsia?aby som tatovi vedel povedat akej farby mi ju ma kupit......dakujem |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
Bude mat zaciatocnik na 4kolke problem s manualnym radením? Sú nejaké nevýhody v manuále? Kamarat mi hovoril, že manuál je nebezpečný - zle zaradíš a prekotí ťa to... Poradí niekto? |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
cici: Celkom urcite s manualom existuje ovela vacsie riziko prevratenia dozadu najma pri jazde do kopca a pri prekonavani malych terennych nerovnosti /napr. ak prechadzas priecne hlboku kolaj/. Na druhej strane s manualom je ta jazda nepomerne zaujimavejsia. Ked som sa prevykrat prevratil na kopci dozadu, mal som velke stastie, nic sa mi nestalo. A tak som hladal sposob ako sa tomu v buducnosti vyhnut. Naucil som sa zvladat vsetky problematicke useky jazdou sikmo svahom, s bocnym najazdom na prekazku. Jazdu sikmo svahom v priruckach jazdenia zakazuju ako nebezpecnu, ale nasiel som sposob ako ju bezpecnou urobit. Odvtedy som sa uz dozadu neprevratil. |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
a ak by som chcel stvorkolku na zimu aj na leto ale aby sa to vedelo pohnut aj v zime tak si asi bez 4x4 nepomozem alebo ano? |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
dano203: dá sa jazdiť na snehu aj bez 4x4. Záleží od toho, na akom snehu. Ak je prachový, tak do 15-20 cm sa dá aj na športovej, lebo sa prehrabe na zem. Na mokrom snehu už pri cca 15 cm zostaneš na bruchu. So 4x4 sa dá ísť do cca o 10 cm hlbšieho snehu. V každom prípade si jazda na snehu vyžaduje, veľmi citlivú prácu s plynom. |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
ja som jazdil na Polaris Ranger 700 a pre tento stroj nebol problém odviesť 4 chlapov s plnou výbavou do naozaj strmých terénov...ako úžitkové vozidlo - super...na vyšantenie príliš ťažké... |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
ze je to len taky mali rozdiel?a co v taskom terene blato kopce atd skusenosti zo zadnym nahonom mam lebo jednu taku mensiu cinu som uz mal a ta zapadla skoro vsade tak preto by som teraz chcel 4x4 hlavne koli svetlej vyske moja stara stvorkolka mala svetlu vysku asi 15cm co je malo to sa zavesilo v kazdej mlake a v zime to islo na mokrom snehu tak max do tych 10cm v 15 uz bol problem a ja teraz chcem daco aby to dokazalo zdolavat kolaje po lesnych strojoch co bol na starej velky problem a teraz sa neviem rozhodnut hlavne koli cene ci budem hladat 4X4 alebo sa uspokojim s niejakou sportovou a myslim ze cenovy rozdiel je pomerne velky |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
dano203: Priechodnosť terénom limituje v prvom rade svetlá výška. Keď už sadneš na brucho, je jedno koľko kolies máš hnaných. Grizzly 700 má svetlú výšku cca 28 cm. Športové štvorkolky majú chránič rozety niekde okolo 10 cm na zemou. To je najväčší rozdiel. Na mokrom snehu však nečakaj zázraky ani od úžitkovej ATV s predným náhonom. Funguje to ako tak po rovine. Zdolanie aj najmenšej terénnej nerovnosti je problém, lebo na mokrom snehu kolesá prešmykujú a ATV sa nemôže prehrabať na zem. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (26.12.2007 16:07) |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
S Raptorom som sa nahanal s kamosom co mal snezny skuter. Mal som snezne gumy a tlak v pneu asi 0,2-0,3. Isla jak besna po snehu. Ale vozili sme sa ja a kamos(na grizly 660) a bol velky rozdiel ked zapadol on a ked som zapadol ja vyhrabat tu ATV zo snehu a pohnut s nou. Ja som zapadol neskor ako on a ked uz, tak som ju nadvihol vpredu a aj vzadu. Kdezto jeho ATV, sme tahali ratrakom... |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
pucho: máš pravdu. Ja som si na jar požičal v Tatrách na Štrbskom Plese úžitkovú Kavasaki, aby som si zajazdil na snehu. Šiesti sme ju vyťahovali, keď som zapadol. So športovou by som si ako vravíš poradil sám. |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
Heh, v živote som na 4-kolke nesedel... |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
tak ja som to vcera skusal prvy krat a parada |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
V sede či v stoji vždy tlačiť nohou do vonkajšej strany. Ja najradšej v stoji, ale toľko nevydržím /kondička/ , takže to striedam. Ale na nerovnostiach pri rýchlej jazde vždy v stoji - vtedy tá potvora oveľa lepšie poslúcha. |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
Len Tak: Šťastie vraj nechodí po horách... |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
dano203: nekúpil som si úžitkovú štvorkolku s predným náhonom preto, že by som čakal nejaké výrazne lepšie vlastnosti ako u športovej. Bolo to čiste so zdravotných dôvodov. Pochrámal som si na športovej ATV koleno a nemohol som jazdiť v stoji. Tak som jazdil rovnako rýchlo v sede a po dvoch mesiacoch začali vážne problémy s chrbticou /od otrasov/. Jazdiť pomalšie som nechcel a tak jediné riešenie bola dobre odpružená /mäkšia/ úžitková štvorkolka. Nebyť zdravotných dôvodov tak dodnes jazdím na športovej štvorkolke. Vyšantiť sa však dá na úžitkovej rovnako ako na športovej. Čo mi však najviac chýba je manuálna prevodovka. Práca so spojkou a radiacou pákou má svoje čaro, o ktoré nás automaty pripravili. |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
Grizzly> takto som jazdil ja |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
matus kde to je?to miesto mi je nejake povedome |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
Ja osobne som 4x4 este poriadne ani nevyuzil a o uzavierke ani nehovorim. 4x4 som zapol zatial len par krat, ked som siel kolmo po svahu aby som mal lepsi zaber alebo do velmi prudkych kopcov na blate a pod. ale to len ako pomoc. Bohuzial som nenasiel miesto kde by som nepresiel len so zadnym nahonom. Kamarat ktory jazdi somnou, ma Blaster-a 200-ku presiel uplne vsade kde ja, aj ked v miestach kde on mal stupacky pod vodou, tak ja som ich mal stale este suche. Skutocne zalezi na terene aky chces prechadzat, ale isto by som neodporucal CINU! Radsej ojazdenu znackovu |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
Typickým príkladom porovnania prejazdnosti športovej a úžitkovej štvorkolky ma snehu sú dve "snehové" foto v mojom článku "Jedna jazda za dažďa". Yamaha Blaster nemohla pokračovať po tej ceste lebo pred ňou bola vyše 1 m hrubá vrstva nafúkaného prachového snehu / tu by nemal šancu ani Grizzly/. Pri pokuse prejst na pole zostala na bruchu. Za cca 5 min som ju na to pole dostal nadvihnutím zadnej nápravy. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (28.12.2007 9:17) |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
YAMAHA RAPTOR 350 - chcel by som sa spytat ci tato stvorkolka postacuje na bezne jazdenie aj pre 120 kg osobu , nie na pretekanie. A ako je to z jazdou bez diferncialu (myslim ze tento typ ho nema) a ani pohon 4x4 ale toho by som sa nebal, skor o ten diferencial mi ide. Chcel by som kupit nieco starsie, co stoji 3-4 rocny exemplar ? |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
citron: Kamoš chodil so mnou na výjazdy aj s manželkou za chrbtom na Yamaha Blaster /2T 200 cm3/, takže Raptor 350 Tvojich 120 Kg určite zvládne. Pokiaľ sa hovorí o diferákoch v súvislosti so štvorkolkami tak iba u tých čo majú predný náhon /t.j. predný diferák/. V zadu je stály pohon na obe kolá aj u úžitkových. Práve ten stály pohon oboch zadných kolies dáva štvorkolke zaujímavé jazdné vlastnosti, čím sa líši od moto aj plechovky. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (28.12.2007 9:33) |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
ide mi hlavne o tieto 3 velke rozdiely: sportova niska svetla vyska oproti uzitkovej |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
dano203: Priechodnosť úžitkovej štvorkolky s predným náhonom je vo veľkej väčšine prípadov lepšia ako u športovej. Ale keď zapadneš a si sám ......... |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
........použiješ naviják........ |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
pandatn: pozri su tu foto zapadnuteho Grizzlyho v clanku. Navijakom som sa mohol akurat tak pritiahnut nazad do toho snehu z ktoreho som sa chcel za kazdu cenu dostat prec. |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
...ale hlavne že je zábava.... |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
dano203: Chlape, je pekne, ze myslis na vsetko, ale ja som este nenasiel miesto vhodne, kde by kamarat nepresiel so zadnym nahonom na Blaster-ovi a kde by som nutne potreboval 4x4 o uzavierke ani nehovorim. Neviem ci si uz mal 4kolku, ale na naucenie Ti uplne postaci napr. taky Blaster. Len si nekupuj ziadnu CINU! Kup si nejaku starsiu sportovu, znackovu s manualnou prevodovkou. A naozaj Ti netreba nic silne, jedine, ze by si chcel zdolavat svet. Ale vsetko postupne, ak ma byt toto tvoja prva |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
no jednu som uz mal ako som uz aj pisal ale bola to cina preto je tam ze mal ..... a co ja viem mne na nej nebol problem zapadnut... a kedze zijem na dedine a lesov je tu dookola velmi vela tak co ja viem ci by 4x4 nebola lepsia luky tu az tak velmi niesu skor polia ale ja chcem jazdit po kopcoch nie po rovinach a myslim ze ked bude poriadne mokro a blato tak sportova sa asi do lepsieho kopca nevyskrabe a ja tu mam kopcov velmi vela a rovina sa tu moc nevyskituje a este jedna dvolezita vec na vacsinu miest kam som sa s tou starou chcel dostat viedli lesne cesty s hlbokymi kolajami a co bolo najhorsie hlboke mlaky plne blata a tam som nikdy nemal sancu preto sa pozeram po 4x4 len neviem ci by mi to pomohlo |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
myslim ze yamaha kodiak moj + kamosov+ dve kawasaki klf ky .................skusenosti mam dost... MEDVEDE su super stroje i ked sa mi momentalne zacina jebat ventilator chladica..asi cidlo... nevies poradit? |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
teraz ma tak napadlo co takto kombinacia sportova ATV + navijak ako nelaka ma ani tak velmi to 4x4 bez toho by som mozno dokazal prezit ale ide mi dost o tu svetlu vysku ..... |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
dano203: |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
Grizzly660 ja viem ze mi svetlu vysku nezvisi ale ja jazdim prevazne v lese a myslim si ze ked vletim do poriadneho blata na sportaku tak by ma asi navijak vytiahol alebo sa milim? |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
dano203: ručným navijákom sa určite vytiahneš, lebo môžeš ťahať do všetkých strán. Elektrickým môžeš ťahať iba jedným smerom. A ak sa tým smerom ťahať z nejakého dôvodu nedá, potom Ti ten naviják je iba na ozdobu. |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
dano203: Poznam Kolonicu a okolie a tam je naozaj "TEREN". Takze chapem co potrebujes. Yamaha Wolverine by Ti sla, je to sportova so 4x4, ale pouzivanu asi nenajdes skoro vobec v SR. Ty by si sa mal asi rozhodovat podla financii! Inak je jasne ze je lepsie mat 4x4, ale ked si to nemozes dovolit, musis sa vynajst bez 4x4. Drzim palce |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
no presne tak MatoKE je tu teren a bohuzial sa umna bude vela odvijat od financii a este k tomu si musim velku cast zarobit sam a preto idem makat na cele leto dakde do zahranicia a to som si chcel uzit moju Derbi... bohuzial budem makat a moje financie sa koncia kdesi pri hranici 100 000 maximalne 120-130 000Sk tak som zvedavy co sa mi za to podari splasit ale chcel by som niejako skor zo zahranicia nevie niekto poradit? |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
Grizzly660 a myslim ze prevazne sa budem potrebovat tahat dopredu ci nie?a to mi pravdepodobne aj elektricky navijak pomoze alebo sa milim? |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
dano203: elektrický naviják fixne umiestnený napr. vpredu Ti pomôže skôr vo výnimočných prípadoch. Ručný naviják s výbavou takmer za každej situácie. Predstava o zapadnutej mašine oproti ktorej sa v plánovanom smere jazdy nachádza "dobrý strom" je skôr ilúzia ako realita. |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
Grizzly660 vies co je nevyhoda?ze ty si bohuzial nevies predstavit moje podmienky.....MatoKE by ti ich vedel opisat ja tu mam same lesy a videl som uz tu foto a ja prevazne jazdil v hustom lese po cestickach pomedzi stromy lebo luk a roviniek je tu velmi malo je to tu samy kopec samy les a same blato a ktovie mozno mas aj pravdu neviem nemam s navijakom skusenosti ale pravdepodobne aj tak sa budem snazit dostat k niejakej uzitkovej stvorkolke a sportova bude len vychodisko z nudze a pravdepodobne kupim grizzlyho ak sa podari |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
grizzly..jak si to myslel ze si nepomozes sam s navijakom??? a ked zapadnes do totalnych sraciek??? lano o strom a ides |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
zdravim vas...mam na vas otazku, viete nieco o tejto stvorkolke? JourneyMan 510RX Gladiator??? Vela som toho na nete nenasiel ohladom skusenosti, tak mozno tu niekto s nou mal docinenia...dik |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
dano203, felesiga: Tahať sa navijakom dopredu v smere osi štvorkolky /aj v lese/ môžes iba ak pred Tebou nie je prekážka /peň, kameň, ešte hlbšia barina.../. Ak si zapadnutý a vhodný strom je mierne nabok /ťažko môžeš predpokladať že bude stáť uprostred lesnej cesty/ potom s veľmi vysokou pravdepodobnosťou riskuješ prevrátenie stroja. Rovnako zaplavenie el. navijáku vodou či bahnom ho urobí vo väčšine prípadov nepoužiteľným. Preto tvrdím, že ručný naviják je oveľa užitočnejší. Hlavne sa ním môžeš ťahať aj dozadu. Keď už si sa dostal na miesto, kde si zapadol, je veľká pravdepodobnosť že keď sa potiahneš dozadu hoci aj len o meter, budeš zase na pevnej zemi. |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
Grizzly660no to je pravda v tom s tebou suhlasim |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
grizzly...mam mo tesne pod svetlami(prerabal som komplet predny ram) ale dalej motor navijaka je cely utesneny a skusani v sude s vodou a s tym tahanim do predu si mas pravdu a kedze mam zadnu napravu celu a nie poloosi tak som zrobil uchyt na navijak aj do zadu... co nato povies??? |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
felesiga: čím vyššie je naviják umiestnený, tým je viac odolný voči vode a blatu. Hlavne si pozri ako máš chránené elektrické kontakty /prívodné vodiče/ na navijáku. Na druhej strane, čím je vyššie naviják umiestnený, tým skôr sa štvorkolka prevráti pri šikmom /bočnom/ ťahaní z blata. |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
ja som dosiel k takemu zaveru ze ak sa bude dat grizzly tak kupim jeho ak financie nedovolia tak sa uvidi |
Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti
grizzly..mas pravdu s tym tahanim do boku... a privodne vodice mam chranene tak ze som kupil dva pary konektorov ktore stali 500 korun a su vode odolne(zatial) |