Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3852 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28544
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17001)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11543)

ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
23.11.2006 23:01

ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

Odjazdil som v terene /nie na drahach/ cca 40 tis.km na sportovej ATV a cca 12 tis.km na uzitkovej ATV. Rad sa podelim so svojimi skusenostami.







24.11.2006 4:36

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

pucho
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

Aku si mal sportovu? Ja som mal Raptora 660 a bol som velmi spokojny, chcem ho zase. Odkial si a ake trasy si robil? Pretoze sa moc nemam s kym vozit, ak to nahodou kupim


24.11.2006 8:03

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

pucho: športová bola Yamaha Blaster - idealny stroj pre toho kto zacina, vymenil som ho za uzitkovu lebo som si pochramal na nej koleno a potreboval som vyrazne maksie perovanie. Prve dva mesiace som bol smutny muz- chybalo mi manualne radenie /Blaster ma 6 rychlosti/, podradenie pri nebezpecnych situaciach a najma som nevedel ako sa ten automat bude spravat v kritickych situaciach. Ale zvykol som si, dnes uz by som Grizzlyho za sportovu nevymenil.Som zo Šoporne. Jazdim z miesta bydliska na vsetky smery okrem Trnavy. /Hlohovec, Nitra, Šaľa/. Raptor je vyborny stroj /motor ma ten isty ako Grizzly/ - myslim si vsak, ze jeho vykon je pri jeho hmotnosti v tazsom terene nevyuzitelny.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (24.11.2006 8:12)


25.11.2006 11:37

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

Atman
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Až raz budem mať chalúpku na samote pod lesom a budem starý na jazdenie na dvoch kolesách, štvorkolku na pravidelné kontroly u geriatra v meste určite zaradím >:-) .


25.11.2006 12:00

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

Zbyno
 Kávičkár 

Ikona

Ale Blaster je len 200vka, ja som mal tiež Raptor a myslím si,že na pole neni nič lepšie, je síce pravda, že v ťažkom teréne si na Grizzly král. Ono to ale závisí na tom čo očakávaš a chceš. Napr. keď sa ti Grizzly prevráti tak ho v pohode prekotíš? Lebo si to neviem predstaviť.


25.11.2006 14:04

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

zbyno: Blaster je sice "iba dvojtaktná dvojstovka" ale urcite som nepocitoval nedostatok vykonu /na preteky som s nim nechodil/.

David a Golias 1 /Yamaha Blaster versus Honda 600/ :

Vlani v polovici februara sa topil sneh a polia boli riadne podmocene. Prvykrat som jazdil so znamym, ktory mal stvorkolku - uzitkovu Hondu 600 /model neviem/, nieco porovnatelne s Grizzlym 660. Pred nami bolo rozmacane pole a naviac do kopca. Vytocil som Blastra na maximum aby som nezostal v hanbe a nezaostal za tou vykonou masinou o vela. Ked som na vrchole kopca po cca 2 km zastal hladal som Hondu. Bola za mnou cca v polovici kopca, napriek tomu ze mala zapnuty predny nahon.

O tom ze to v tazkom terene nie je o vykone motora ta mozno presvedci aj nasledujuci link :

David a Golias 2 /Mercedes G versus Yamaha Grizzly 660/ :

www.offroadfighters.wz.cz/novinka/mercedes...

Upravené 5 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (25.11.2006 14:32)


25.11.2006 16:47

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

lakyluk
 Jogurťák 

Ikona

a ako sa jazdi na takej stvorkolke?raz by som to chcel skusit.dal by sa mi niekto previest na takom stroji?to musi ist aj dvesto na tristo.a aka farba stvorkolky je najlepsia?aby som tatovi vedel povedat akej farby mi ju ma kupit......dakujem :-P :-P :-P


13.05.2007 1:53

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

Bude mat zaciatocnik na 4kolke problem s manualnym radením? Sú nejaké nevýhody v manuále? Kamarat mi hovoril, že manuál je nebezpečný - zle zaradíš a prekotí ťa to... Poradí niekto?


13.05.2007 8:40

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

cici: Celkom urcite s manualom existuje ovela vacsie riziko prevratenia dozadu najma pri jazde do kopca a pri prekonavani malych terennych nerovnosti /napr. ak prechadzas priecne hlboku kolaj/. Na druhej strane s manualom je ta jazda nepomerne zaujimavejsia. Ked som sa prevykrat prevratil na kopci dozadu, mal som velke stastie, nic sa mi nestalo. A tak som hladal sposob ako sa tomu v buducnosti vyhnut. Naucil som sa zvladat vsetky problematicke useky jazdou sikmo svahom, s bocnym najazdom na prekazku. Jazdu sikmo svahom v priruckach jazdenia zakazuju ako nebezpecnu, ale nasiel som sposob ako ju bezpecnou urobit. Odvtedy som sa uz dozadu neprevratil.


25.12.2007 23:08

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

dano203
 Štvorkolkár 

Ikona

a ak by som chcel stvorkolku na zimu aj na leto ale aby sa to vedelo pohnut aj v zime tak si asi bez 4x4 nepomozem alebo ano?


25.12.2007 23:50

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

dano203: dá sa jazdiť na snehu aj bez 4x4. Záleží od toho, na akom snehu. Ak je prachový, tak do 15-20 cm sa dá aj na športovej, lebo sa prehrabe na zem. Na mokrom snehu už pri cca 15 cm zostaneš na bruchu. So 4x4 sa dá ísť do cca o 10 cm hlbšieho snehu. V každom prípade si jazda na snehu vyžaduje, veľmi citlivú prácu s plynom.


26.12.2007 8:09

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

Jopo
 Kávičkár 

Ikona

ja som jazdil na Polaris Ranger 700 a pre tento stroj nebol problém odviesť 4 chlapov s plnou výbavou do naozaj strmých terénov...ako úžitkové vozidlo - super...na vyšantenie príliš ťažké...

Pozri obrázok


26.12.2007 15:16

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

dano203
 Štvorkolkár 

Ikona

ze je to len taky mali rozdiel?a co v taskom terene blato kopce atd skusenosti zo zadnym nahonom mam lebo jednu taku mensiu cinu som uz mal a ta zapadla skoro vsade tak preto by som teraz chcel 4x4 hlavne koli svetlej vyske moja stara stvorkolka mala svetlu vysku asi 15cm co je malo to sa zavesilo v kazdej mlake :-~ a v zime to islo na mokrom snehu tak max do tych 10cm v 15 uz bol problem :-~ a ja teraz chcem daco aby to dokazalo zdolavat kolaje po lesnych strojoch co bol na starej velky problem a teraz sa neviem rozhodnut hlavne koli cene ci budem hladat 4X4 alebo sa uspokojim s niejakou sportovou a myslim ze cenovy rozdiel je pomerne velky


26.12.2007 16:00

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

dano203: Priechodnosť terénom limituje v prvom rade svetlá výška. Keď už sadneš na brucho, je jedno koľko kolies máš hnaných. Grizzly 700 má svetlú výšku cca 28 cm. Športové štvorkolky majú chránič rozety niekde okolo 10 cm na zemou. To je najväčší rozdiel. Na mokrom snehu však nečakaj zázraky ani od úžitkovej ATV s predným náhonom. Funguje to ako tak po rovine. Zdolanie aj najmenšej terénnej nerovnosti je problém, lebo na mokrom snehu kolesá prešmykujú a ATV sa nemôže prehrabať na zem.
Čo sa týka zdolávania hlbokých koľají od strojov, tak sa dajú zvládnuť aj na športovej ATV. Vojdeš jednou stranou do koľaje, postavíš sa a zatlačíš riadne do stupačky na tej strane kde je koľaj /stojis takmer na jednej nohe/. ATV sa nakloní do kolaje, sadne na brucho a kolesá na druhej strane budú vo vzduchu. To jedno zadne koleso v zabere však v drvivej váčšine stači aby si mohol pokračovať. Ak sa brucho ATV šúcha po blate či snehu, tak nemusíš mať obavy z poškodenia podvozku. Toto však neplatí ak je zamrznuté a nie je sneh.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (26.12.2007 16:07)


26.12.2007 16:50

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

pucho
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

S Raptorom som sa nahanal s kamosom co mal snezny skuter. Mal som snezne gumy a tlak v pneu asi 0,2-0,3. Isla jak besna po snehu. Ale vozili sme sa ja a kamos(na grizly 660) a bol velky rozdiel ked zapadol on a ked som zapadol ja vyhrabat tu ATV zo snehu a pohnut s nou. Ja som zapadol neskor ako on a ked uz, tak som ju nadvihol vpredu a aj vzadu. Kdezto jeho ATV, sme tahali ratrakom... :-P


26.12.2007 17:03

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

pucho: máš pravdu. Ja som si na jar požičal v Tatrách na Štrbskom Plese úžitkovú Kavasaki, aby som si zajazdil na snehu. Šiesti sme ju vyťahovali, keď som zapadol. So športovou by som si ako vravíš poradil sám.


26.12.2007 17:37

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

Robo46
 Kávičkár 

Ikona

Heh, v živote som na 4-kolke nesedel... :-}


26.12.2007 18:23

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

tak ja som to vcera skusal prvy krat a parada :-)))
Mal som pozicane dve, jednu 150ccm s CVT a druhu 175ccm s manualom. Ta 150ccm je kymco a je to take malicke. Zle sa mi na to zvykalo, lebo nechcelo to moc zatacat a po pridani plynu tam bolo kvoli CVT iste oneskorenie. Ta 175ccm bol Puch (ci punch?) a to bola parada. Sirsi rozchod, predne kola pekne chytali a stacilo pridavat a krasne to slo.

Inak ako jazdite? Po sediacky alebo po stojacky? A ked idem po stojacky, do ktorej strany mam tlacit nohou ked zatacam? Prirodzene mi to prislo ako na terennej motorke, t.j. tlacit do vonkajsej strany, ale hlavne pri tom malom som moc nemal uspech...


26.12.2007 18:31

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

V sede či v stoji vždy tlačiť nohou do vonkajšej strany. Ja najradšej v stoji, ale toľko nevydržím /kondička/ , takže to striedam. Ale na nerovnostiach pri rýchlej jazde vždy v stoji - vtedy tá potvora oveľa lepšie poslúcha.


26.12.2007 21:08

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

pandatn
 Geriatrik 

Ikona

Len Tak: Šťastie vraj nechodí po horách...

Keď chceš riešiť lesné expedície, kúpiš ATV, keď chceš machrovať a nakladať po rovine, kúpiš quad... :-P


27.12.2007 7:33

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

dano203: nekúpil som si úžitkovú štvorkolku s predným náhonom preto, že by som čakal nejaké výrazne lepšie vlastnosti ako u športovej. Bolo to čiste so zdravotných dôvodov. Pochrámal som si na športovej ATV koleno a nemohol som jazdiť v stoji. Tak som jazdil rovnako rýchlo v sede a po dvoch mesiacoch začali vážne problémy s chrbticou /od otrasov/. Jazdiť pomalšie som nechcel a tak jediné riešenie bola dobre odpružená /mäkšia/ úžitková štvorkolka. Nebyť zdravotných dôvodov tak dodnes jazdím na športovej štvorkolke. Vyšantiť sa však dá na úžitkovej rovnako ako na športovej. Čo mi však najviac chýba je manuálna prevodovka. Práca so spojkou a radiacou pákou má svoje čaro, o ktoré nás automaty pripravili.


27.12.2007 12:31

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Grizzly> takto som jazdil ja :-)))

Video: www.youtube.com/watch?v=0tfnOb6wJKA


27.12.2007 12:37

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

bruno76
 Kávičkár 

Ikona

matus kde to je?to miesto mi je nejake povedome


27.12.2007 23:45

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

MatoKE
 Štvorkolkár 

Ja osobne som 4x4 este poriadne ani nevyuzil a o uzavierke ani nehovorim. 4x4 som zapol zatial len par krat, ked som siel kolmo po svahu aby som mal lepsi zaber alebo do velmi prudkych kopcov na blate a pod. ale to len ako pomoc. Bohuzial som nenasiel miesto kde by som nepresiel len so zadnym nahonom. Kamarat ktory jazdi somnou, ma Blaster-a 200-ku presiel uplne vsade kde ja, aj ked v miestach kde on mal stupacky pod vodou, tak ja som ich mal stale este suche. Skutocne zalezi na terene aky chces prechadzat, ale isto by som neodporucal CINU! Radsej ojazdenu znackovu ;-)


28.12.2007 9:16

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

Typickým príkladom porovnania prejazdnosti športovej a úžitkovej štvorkolky ma snehu sú dve "snehové" foto v mojom článku "Jedna jazda za dažďa". Yamaha Blaster nemohla pokračovať po tej ceste lebo pred ňou bola vyše 1 m hrubá vrstva nafúkaného prachového snehu / tu by nemal šancu ani Grizzly/. Pri pokuse prejst na pole zostala na bruchu. Za cca 5 min som ju na to pole dostal nadvihnutím zadnej nápravy.
Ťažký Grizzly 660 sa na tom istom mieste začal na polozamrznutom snehu prepadávať /Blaster by to prešiel v úplnej pohode/. Pri pokuse prejsť na pole zostal tiež na bruchu. Po pol hodine trápenia som prvýkrát v celej mojej štvorkolkovej histórii zavolal o pomoc z titulu zapadnutia. Skôr než pomoc dorazila sa mi podarilo v priebehu ďaľšej polhodiny ho odtiaľ so šťastím dostať.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (28.12.2007 9:17)


28.12.2007 9:18

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

citron
 Edvenčr 

Ikona

YAMAHA RAPTOR 350 - chcel by som sa spytat ci tato stvorkolka postacuje na bezne jazdenie aj pre 120 kg osobu :-), nie na pretekanie. A ako je to z jazdou bez diferncialu (myslim ze tento typ ho nema) a ani pohon 4x4 ale toho by som sa nebal, skor o ten diferencial mi ide. Chcel by som kupit nieco starsie, co stoji 3-4 rocny exemplar ?

Dakujem za rady!


28.12.2007 9:31

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

citron: Kamoš chodil so mnou na výjazdy aj s manželkou za chrbtom na Yamaha Blaster /2T 200 cm3/, takže Raptor 350 Tvojich 120 Kg určite zvládne. Pokiaľ sa hovorí o diferákoch v súvislosti so štvorkolkami tak iba u tých čo majú predný náhon /t.j. predný diferák/. V zadu je stály pohon na obe kolá aj u úžitkových. Práve ten stály pohon oboch zadných kolies dáva štvorkolke zaujímavé jazdné vlastnosti, čím sa líši od moto aj plechovky.
Čo sa týka jazdených ATV kupuj iba značkové. Ak je v dobrom stave, tak ju asi pod 100 tis. nekúpiš.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (28.12.2007 9:33)


28.12.2007 16:58

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

dano203
 Štvorkolkár 

Ikona

ide mi hlavne o tieto 3 velke rozdiely: sportova niska svetla vyska oproti uzitkovej
sportova zadny nahon a uzitkova 4x4
a este jeden dost velky sportova pouzivana podstatne lacnejsia nez 4x4pouzivana
na novu ani nemyslim 300 000 nemam ani v snoch :-D :-(((((( ale sak mam len 16 no >:-) chcelo by to skusit tu 4x4 a hovorim "sportovu" ak sa to tak dalo nazvat som uz mal tak zhruba viem aku mala priechodnost a bolo mi to malo :-~ lenze to bola 125-ka cina tak neviem ako by sa spraval niejaky blaster .....neviem sa skratra rozhodnut koli tym 3 veciam co som uviedol vyssie riesenim by mozno bola skuska v tazsom terene porovnat kam by sa dostala sportova a 4x4 ale chcem ani nie tak rychlost ako dobru priechodnost blatom kolajami po traktoroch a v neposlednej rade aj na snehu


28.12.2007 17:46

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

dano203: Priechodnosť úžitkovej štvorkolky s predným náhonom je vo veľkej väčšine prípadov lepšia ako u športovej. Ale keď zapadneš a si sám .........


28.12.2007 19:51

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

pandatn
 Geriatrik 

Ikona

........použiješ naviják........ ;-)


28.12.2007 20:09

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

pandatn: pozri su tu foto zapadnuteho Grizzlyho v clanku. Navijakom som sa mohol akurat tak pritiahnut nazad do toho snehu z ktoreho som sa chcel za kazdu cenu dostat prec.


28.12.2007 20:40

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

pandatn
 Geriatrik 

Ikona

...ale hlavne že je zábava.... >:-)


28.12.2007 22:03

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

MatoKE
 Štvorkolkár 

dano203: Chlape, je pekne, ze myslis na vsetko, ale ja som este nenasiel miesto vhodne, kde by kamarat nepresiel so zadnym nahonom na Blaster-ovi a kde by som nutne potreboval 4x4 o uzavierke ani nehovorim. Neviem ci si uz mal 4kolku, ale na naucenie Ti uplne postaci napr. taky Blaster. Len si nekupuj ziadnu CINU! Kup si nejaku starsiu sportovu, znackovu s manualnou prevodovkou. A naozaj Ti netreba nic silne, jedine, ze by si chcel zdolavat svet. Ale vsetko postupne, ak ma byt toto tvoja prva ;-)


28.12.2007 22:46

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

MatoKE: úúúúplný súhlas


29.12.2007 20:03

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

dano203
 Štvorkolkár 

Ikona

no jednu som uz mal ako som uz aj pisal ale bola to cina :-~ preto je tam ze mal ..... a co ja viem mne na nej nebol problem zapadnut... :-(((((( a kedze zijem na dedine a lesov je tu dookola velmi vela tak co ja viem ci by 4x4 nebola lepsia luky tu az tak velmi niesu skor polia ale ja chcem jazdit po kopcoch nie po rovinach a myslim ze ked bude poriadne mokro a blato tak sportova sa asi do lepsieho kopca nevyskrabe a ja tu mam kopcov velmi vela a rovina sa tu moc nevyskituje a este jedna dvolezita vec na vacsinu miest kam som sa s tou starou chcel dostat viedli lesne cesty s hlbokymi kolajami a co bolo najhorsie hlboke mlaky plne blata a tam som nikdy nemal sancu preto sa pozeram po 4x4 len neviem ci by mi to pomohlo


29.12.2007 20:37

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

felesiga
 Bahniak 

Ikona

myslim ze yamaha kodiak moj + kamosov+ dve kawasaki klf ky .................skusenosti mam dost... MEDVEDE su super stroje i ked sa mi momentalne zacina jebat ventilator chladica..asi cidlo... nevies poradit?


29.12.2007 20:50

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

dano203
 Štvorkolkár 

Ikona

teraz ma tak napadlo co takto kombinacia sportova ATV + navijak >:-) ako nelaka ma ani tak velmi to 4x4 bez toho by som mozno dokazal prezit ale ide mi dost o tu svetlu vysku .....


29.12.2007 21:18

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

dano203:
a/ naviják Ti svetlú výšku nezvýši
b/ elektrickým navijákom skôr pomôžeš iným, než sebe
c/ ručný naviják s príslušenstvom by Ti pomohol najviac, ale neviem kam ho na športovú ATV dáš


29.12.2007 21:32

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

dano203
 Štvorkolkár 

Ikona

Grizzly660 ja viem ze mi svetlu vysku nezvisi ale ja jazdim prevazne v lese a myslim si ze ked vletim do poriadneho blata na sportaku tak by ma asi navijak vytiahol alebo sa milim? :-~


29.12.2007 21:54

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

dano203: ručným navijákom sa určite vytiahneš, lebo môžeš ťahať do všetkých strán. Elektrickým môžeš ťahať iba jedným smerom. A ak sa tým smerom ťahať z nejakého dôvodu nedá, potom Ti ten naviják je iba na ozdobu.


29.12.2007 21:58

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

MatoKE
 Štvorkolkár 

dano203: Poznam Kolonicu a okolie a tam je naozaj "TEREN". Takze chapem co potrebujes. Yamaha Wolverine by Ti sla, je to sportova so 4x4, ale pouzivanu asi nenajdes skoro vobec v SR. Ty by si sa mal asi rozhodovat podla financii! Inak je jasne ze je lepsie mat 4x4, ale ked si to nemozes dovolit, musis sa vynajst bez 4x4. Drzim palce ;-)


29.12.2007 22:19

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

dano203
 Štvorkolkár 

Ikona

no presne tak MatoKE je tu teren a bohuzial sa umna bude vela odvijat od financii :-( a este k tomu si musim velku cast zarobit sam a preto idem makat na cele leto dakde do zahranicia :-( a to som si chcel uzit moju Derbi... bohuzial budem makat a moje financie sa koncia kdesi pri hranici 100 000 maximalne 120-130 000Sk tak som zvedavy co sa mi za to podari splasit ale chcel by som niejako skor zo zahranicia nevie niekto poradit?


29.12.2007 22:21

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

dano203
 Štvorkolkár 

Ikona

Grizzly660 a myslim ze prevazne sa budem potrebovat tahat dopredu ci nie?a to mi pravdepodobne aj elektricky navijak pomoze alebo sa milim? :-}


30.12.2007 11:15

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

dano203: elektrický naviják fixne umiestnený napr. vpredu Ti pomôže skôr vo výnimočných prípadoch. Ručný naviják s výbavou takmer za každej situácie. Predstava o zapadnutej mašine oproti ktorej sa v plánovanom smere jazdy nachádza "dobrý strom" je skôr ilúzia ako realita.
Už som to tu písal :
Pozri si tu foto zapadnuteho Grizzlyho v mojom clanku. Elektrickým navijakom som sa mohol akurat tak pritiahnut nazad do toho snehu z ktoreho som sa chcel za kazdu cenu dostat prec. Stromy boli totiž iba na tej strane.


31.12.2007 17:52

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

dano203
 Štvorkolkár 

Ikona

Grizzly660 vies co je nevyhoda?ze ty si bohuzial nevies predstavit moje podmienky.....MatoKE by ti ich vedel opisat ja tu mam same lesy a videl som uz tu foto a ja prevazne jazdil v hustom lese po cestickach pomedzi stromy lebo luk a roviniek je tu velmi malo je to tu samy kopec samy les a same blato a ktovie mozno mas aj pravdu neviem nemam s navijakom skusenosti ale pravdepodobne aj tak sa budem snazit dostat k niejakej uzitkovej stvorkolke a sportova bude len vychodisko z nudze a pravdepodobne kupim grizzlyho ak sa podari >:-) :-) :-)))


01.01.2008 14:43

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

felesiga
 Bahniak 

Ikona

grizzly..jak si to myslel ze si nepomozes sam s navijakom??? a ked zapadnes do totalnych sraciek??? lano o strom a ides


02.01.2008 15:53

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

zdravim vas...mam na vas otazku, viete nieco o tejto stvorkolke? JourneyMan 510RX Gladiator??? Vela som toho na nete nenasiel ohladom skusenosti, tak mozno tu niekto s nou mal docinenia...dik 8-)


02.01.2008 16:09

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

dano203, felesiga: Tahať sa navijakom dopredu v smere osi štvorkolky /aj v lese/ môžes iba ak pred Tebou nie je prekážka /peň, kameň, ešte hlbšia barina.../. Ak si zapadnutý a vhodný strom je mierne nabok /ťažko môžeš predpokladať že bude stáť uprostred lesnej cesty/ potom s veľmi vysokou pravdepodobnosťou riskuješ prevrátenie stroja. Rovnako zaplavenie el. navijáku vodou či bahnom ho urobí vo väčšine prípadov nepoužiteľným. Preto tvrdím, že ručný naviják je oveľa užitočnejší. Hlavne sa ním môžeš ťahať aj dozadu. Keď už si sa dostal na miesto, kde si zapadol, je veľká pravdepodobnosť že keď sa potiahneš dozadu hoci aj len o meter, budeš zase na pevnej zemi.


02.01.2008 17:02

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

dano203
 Štvorkolkár 

Ikona

Grizzly660no to je pravda v tom s tebou suhlasim


02.01.2008 22:16

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

felesiga
 Bahniak 

Ikona

grizzly...mam mo tesne pod svetlami(prerabal som komplet predny ram) ale dalej motor navijaka je cely utesneny a skusani v sude s vodou a s tym tahanim do predu si mas pravdu a kedze mam zadnu napravu celu a nie poloosi tak som zrobil uchyt na navijak aj do zadu... co nato povies???


02.01.2008 22:40

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

felesiga: čím vyššie je naviják umiestnený, tým je viac odolný voči vode a blatu. Hlavne si pozri ako máš chránené elektrické kontakty /prívodné vodiče/ na navijáku. Na druhej strane, čím je vyššie naviják umiestnený, tým skôr sa štvorkolka prevráti pri šikmom /bočnom/ ťahaní z blata.
Ak vieš naviják po zapadnutí ľahko premiestniť dozadu, potom to máš v celku dobre vyriešené.


02.01.2008 23:06

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

dano203
 Štvorkolkár 

Ikona

ja som dosiel k takemu zaveru ze ak sa bude dat grizzly tak kupim jeho ak financie nedovolia tak sa uvidi


03.01.2008 9:08

Re: ŠTVORKOLKY (ATV), športové, úžitkové - skúsenosti

felesiga
 Bahniak 

Ikona

grizzly..mas pravdu s tym tahanim do boku... a privodne vodice mam chranene tak ze som kupil dva pary konektorov ktore stali 500 korun a su vode odolne(zatial)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.