Anketa:
Najnovšie videá:
Suzuki DR 650 Motor - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuSuzuki DR 650 Motor - Diskusné fórum - Moto poradňa
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokZnačky:
.Suzuki DR 650 Motor
Nazdar motorkári. Zvažujem kúpu motorky, rozhodujem sa medzi staršími endurami Kawasaki KLR 650 a Suzuki DR 650 R. Od suzuki ma odrádzali kamaráti, že vraj vačka a hlava veľa nevydržia. Chcel by som vedieť čo je na tom pravdy. Pripadne prosím o porovnanie týchto motorov a ich spoľahlivosť, spotrebu, údržbu atď... |
Re: Suzuki DR 650 Motor
na drkach vacka vydrzi extra dlho, ale nie bez oleja. Ak sa jazdi na drke len chvilu bez oleja, tak sa vyderie ulozenie vacky a ta potom beha a nedaju sa nastavit ventile. inac je to drziak jak svina. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (04.08.2011 10:41) |
Re: Suzuki DR 650 Motor
s clenom janoval sme pred par rokmi kupili DR-ko s K.O. motorom co sme pri kupe tiez nevedeli, pri skusobnej jazde nedymil, neklepal (ventily nemali volu) , ak mas cas precitaj nase starsie temy... Upravené 1 krát. Naposledy upravil citron (04.08.2011 11:10) |
Re: Suzuki DR 650 Motor
-ak kupis DRku tak nedavaj predpisanych 2.1-2.2litra ale nalej tak aby bolo cele kontrolne okienko oleja zaliata ked ju das na stojan, naklonis k sebe a pozries na okienko aby bolo skoro plne,jemne s nou pokyv a vtedy samozrejme klesne, a olej pred kazdou jazdou kontrolovat,aj pocas,pri tankovacke,rozdiel medzi teplym a studenym motorom su mozno 3mm. A kontorolovat ventily. Este je citlive spodne ojnicne lozisko,nevoz sa na prilis nizkych otackach pri seriovych vyfukoch a nastaveni karburatora,motor bude klepat a trhat a to mu neprospieva, slabinou DRky je aj spojka, pomozu dlhsie pruziny, ja som kupil najprv nahrady Lucas, ale az ked som kupil jazdeny druhy spojkovy kos boli tam pruziny tak dlhe ze pri zmontovani sadli zavity o seba a odvtedy mam pokoj so smykanim lamiel. Vacka a hlava to co pisali chalani mam tak isto potvrdene,olej olej olej, na leto kludne 15W-50,20W-50, na kvalite prilis nezalezi, mineral vyhovuje, pri tych dlhych pruzinach mi spojka nesmyka ani na automobilovom oleji. |
Re: Suzuki DR 650 Motor
súhlas s dando - skôr by som volil XT. |
Re: Suzuki DR 650 Motor
karol: ked repasujes ulozenie vacky, tak to vybrusis a davas tam tie mosadzne puzdra, co su na fotke? |
Re: Suzuki DR 650 Motor
inak s tymi vyvazovakmi ma karol1 pravdu, je to otrava... Nedavno sme menili retaz a uz zas ju pocut - treba nastavit. A po tolkych napinananiach a nastavovaniach retaze, co si ta motorka uz zazila, tak sa to bojime aj zbytocne rozoberat, aby to tie zavity v hliniku prezili. |
Re: Suzuki DR 650 Motor
Vidim ze si asi naozaj musim hodit mincu |
Re: Suzuki DR 650 Motor
janoval - nevybrusujem , ale vyvrtávam , máličko sa obrúsi aj vačka (ak treba) , aby bola zase pekná hladká a s obľubou vravím , že je to lepšie ako originál(nemusí každý súhlasiť) , lebo bronz je trochu tvrdší , oteruvzdornejší , znáša vyššie teploty ako hliník a pri zadretí netvorí tvrdé zlúčeniny ako hliník . |
Re: Suzuki DR 650 Motor
karol1: dakujem za odpoved. Tiez si myslism, ze to moze byt lepsie ako original, lebo to ulozenie na DRku je dost nestastne... |
Re: Suzuki DR 650 Motor
kajo-cisto hypotetycky,zodratych DRkovych vaciek sa vala na slovensku strasne vela,mas technologiu, ktora by vedela z tych zodratych mrcin vyskladat nie original profil ale "ostru vacku" , viem ze sa da desi do rakuska poslat zodrata vacka a oni ti predaju uz hotovu repasovanu ale upravenu ako ostru-natiahnute casovanie, ja mam takto dve vacky,jedna je zodrata a druha zodrata a navarena,asi pol kila zeleza,len to obrusit na vhodny profil, varil mi to ujo nejakym tvrdokovom, ci cim hehe. Tie zodrate maju obruseny matros na vackach co ja viem 3mm? , spominal si ze niektore veci repasujes tym tvrdo chromom?dalo by sa to pouzit aj tu? neviem do akej vrstvy robis tie navarky...zasa otazka kto by taku vacku a robotu zaplatil na taky serbel ako je DRKA heheheheehe. Drzat navarenu vacku na bruske 3 h a hladat vhodny profil ma po nejakom pive tiez napadlo hehe. |
Re: Suzuki DR 650 Motor
miros: mne sa dostalo do usi, ze motor DRky sa s ostrejsou vackou tazko znasaju. Vraj vo vyssich otackach "odskakuju" - nestihnu sa zatvarat ventily a stretnu sa s piestom. Tiez som nad tym rozmyslal - tiez mam jednu taku vacku doma, len s tym rozdielom, ze opravovana bola nejakou "praskovou metalurgiou". Netusim co to je, ale neprezilo to ani zabeh... |
Re: Suzuki DR 650 Motor
Ja osobne som mal 2xKLR 650 a podľa mňa je to oproti DR riadne kladivo.DR-ka sa musí viac vytáčať,lebo v nižších točkách motor cuká.Vačky KLR-ky nemajú po mnohých rokoch žiadne nadmerné opotrebenie a to dokonca jedna išla istú dobu bez mazania,lebo mi rozbilo olejové čerpadlo a došiel som na to až keď som menil olej a len tak náhodou som si kontroloval či mi tlačí olej na vačku.Tá reťaz vyvažovákov je dosť blbé riešenie,ale kdesi som videl fotku rozobratej KLR-ky,ktorá už mala vyvažováky poháňané ozubenými kolesami(neviem či to bolo od nejakého roku výroby,alebo origo náhrada,ale vyzeralo to super). |
Re: Suzuki DR 650 Motor
miros139 profil vačky neriešim. |
Re: Suzuki DR 650 Motor
janoval, no to by asi vyzadoval aj nejake ine pruziny na ventily,ale asi DR nie je vhodny zaklad na taketo upravy, ten motor ma strasne dlhy zdvih, este o 0.4 mm vacsi ako DR800, max momentu ma pri 5.000 ot/min, asi by malo zmysel ju ladit skor na stred ako na vrch otackoveho pola. Seriova cuka pod 3.000 ot, da sa to jemne posunut dole inym vyfukom a nastavenim karburatora, samozrejme nie davat plny plyn od nizkych ale zlepsi sa napriklad jazda v dazdi, ked sa tahas serpentinami a z nejakeho dovodu nechces podradit, tak preladeny motor dokaze drzat otacky stabilnejsie ako seria. Niekde som sa docital zevraj ma DR650SE ventily zhodne s DR200,cize relativne maly priemer tanierov sacich aj vyfukovych, a ladici kdesi v USA spekuluju o prerobeni hlavy na vacsie ventily a vtedy ma ta ostra vacka zmysel, strcit ostru vacku do serioveho motora je polovicne riesenie. V USA este stale myslim dostat kupit novu DR650 ale SE, a ta ma iny pomer vrtanie/zdvih, a tam sa tomu este venuju. Na slovensku je viac tych starsich dlhozdvihovych, a tam je najlepsim tuningom novy piest a vybrus hehehee. To brusenie profilu som mal na mysli ked navarok je 5mm nad povodny profil, ale na taku rucnu robotu sa asi vysrat. Mne sa konecne podarilo si motorku naladit tak ze pri seriovom sekundarnom prevode 16-42, iny vyfuk, vacsia hlavna tryska,ale ihla uplne zvesena dole, zerie motor po ceste 4.6 okresky,5l dialnica,ale musim este pozret farbu sviecok, startuje studena na prvy sup, zmes doladena na tu zvesenu ihlu, vykonovy ubytok jemny,akceptovatelny. |
Re: Suzuki DR 650 Motor
Tak som sa nakoniec rozhodol pre tu KLR 650. Kamarat, ktory mi ju chcel predat mi ju ochotne pozical na vykend, cim na mna urobil "skaredy obchodny tah" pretoze po tomto vykedne som si motorku zamiloval tak ze som ju uz musel kupit. A myslim ze som sa rozhodol dobre |
Re: Suzuki DR 650 Motor
a urcite si uveril ze je v dobrom stave a ani nahodou ta nenapadlo vymenit olej a filter |
Re: Suzuki DR 650 Motor
Nemusel som uverit, ze je v dobrom stave. lebo ja to viem Hovorim, ze je to od kamarata. Cize viem ako s nou bolo zaobchadzane, kde bola servisovana, ako na nej on jazdil a kedy menil naposledy olej, filter a sviecku, poznam aj dovod predaja a aj vady ktore motorka ma. Chlapik byva 5km odomna... |
Re: Suzuki DR 650 Motor
rockwell, ved ked si spokojny to je hlavne,nikde nie je napisane ze sa ten a ten model automaticky zesere, akurat niektore motorky znesu viacej blbcov na sedadle ako ine, sinozukovia isto neratali ze sa na tom vystrieda tolko generacii a to ze tie motorky tychto rocnikov este funguju je len zbozna vola nahody. Prajem vela stastnych kilometrov, kazdy si hajime svoj stroj ale ked si dam ruku na srdce tak druhy raz by som asi taky srot ako mam doma nekupil, keby som vedel co ma caka hehe, no ale nekup to. |