Anketa:
V com su ine Yuasa - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuV com su ine Yuasa - Diskusné fórum - Moto poradňa
![OO](images/watchlist.gif)
Značky:
.V com su ine Yuasa
Vie mi niekto vysvetlit aky je rozdiel medzi tymito akumulatormi ? |
Re: V com su ine Yuasa
Pismeno "H" v oznaceni YTX14H-BS znamena, ze ide o vysokovykonnu verziu YTX14-BS. |
Re: V com su ine Yuasa
Este raz dakujem za vysvetlenie. |
Re: V com su ine Yuasa
Neviem aky mas zdroj, ale na britskej stranke Yuasa batteries pisu o YTX14H-BS, ze sa predava sucha s acid packom. Cize kyselina by mala byt zvlast a naplnis si ju sam. Podla mna to budes mat nejaky preklep. Alebo jedna firma ti ju posle suchu a aktivujes si ju sam a ina firma ti ju aktivuje a potom posle. Teda ak pozeras internetove obchody. Urcite by som uprednostnil vlastne plnenie, alebo ak kupujes na predajni, tak nech ti ju naplni (aktivuje) pred tebou. |
Re: V com su ine Yuasa
Zaujimalo by ma, ci je vyhodnejsia baterka s 200A, alebo prakticky totozna s 240A. |
Re: V com su ine Yuasa
josi, vseobecne je vyhodnejsi akumulator s vyssim startovacim prudom a to najma z dvoch dovodov. Znizovanim teploty akumulatora ti meratelny startovaci prud klesa. To sa ti moze prejavit v zimnom obdobi. Druhou skutocnostou je, ze postupnym klesanim zivotnosti prevadzkovaneho akumulatora ti tak isto klesa aj startovaci prud. V praxi to bude znamenat, ze pokial budes tieto dva akumulatory uplne rovnako pouzivat a osetrovat, moze sa stat, ze po dvoch rokoch pouzivania bude mat akumulator s povodnym startovacim prudom 240A meratelny startovaci prud 200A, tak ten s povodnym startovacim prudom 200A bude mat 165A. To vsak neznamena, ze uz nenastartujes. |
Re: V com su ine Yuasa
Ja to vidim tak, ze kult vysokych vybijacich prudov je samoucelny. A zvlast u motoriek, kde - 20 stupnove teploty vacsinou nehrozia. Vysoky vybijaci prud baterie sa ziskava mensim vnutornym odporom, ktory sa dosahuje mimo ine velmi malou hrubkou elektrod. Konecnym vysledkom je nizka zivotnost baterie a vysoka narocnost na starostlivost o nu, ako dan za vysoky vybijaci prud, ktory ani nepotrebujem. Odber startera je dany jeho vykonom a nepochybujem, ze ani v krajnych pripadoch neprekroci 100 A. |