Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3193 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28598
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17026)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11572)

Penové výplne pneu - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPenové výplne pneu - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Pneu.

29.09.2011 19:32

Penové výplne pneu

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Čaute motorajďáci.
Prosím tých, ktorí majú nejaké praktické skúsenosti s penovými výplňami plášťov (Michelin BIB MOUSSE, aby sa s nami ostatními podelili, najmä:
- je rozdiel v jazdných vlastnostiach oproti dušákom?
- je to použiteľné aj pri naloženom endure (kufre) v teréne? Sú tam nejaké zmeny v správaní pod
väčšou záťažou ako je ľahký cross stroj?
- uvádza sa, že sa to v žiadnom prípade nesmie použiť na cestný motocikel? A čo asfaltový
presun niekoľko 100 km s takouto výplňou na endure?
Fajn budú aj akékoľvek iné postrehy a skúsenosti.
Vďaka všetkým!


29.09.2011 19:43

Re: Penové výplne pneu

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

motorcycle.michelin.in/Home/Buying-Guide...
MICHELIN BIB-MOUSSE is intended specifically for off-road competition use

It is marked NHS (Not for Highway Service).

A new MICHELIN BIB-MOUSSE simulates a pressure equivalent to 0.9bar

Skusenosti nemam, ale pokial viem, tak tieto rozne vyplne (pena, gulicky....) su len do terenu.


29.09.2011 20:04

Re: Penové výplne pneu

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

www.cybermotard.com/Dakar-2009-vues-de-l-interieur,718....

Ale skusenosti s tym nemam, len s googlom :-)


29.09.2011 23:09

Re: Penové výplne pneu

Najprv musíš splniť základný predpoklad rozmerový, aby si mohol miusy obuť. Vpredu potrebuješ ráf 1,65(1,85)/21 a dozadu max. 2,50/18. Na širšie ráfy sa mius nedá obuť.

Pri kúpe treba dbať na dátum výroby!!! Najlepšie je obuť ho do 3 mesiacov od výroby, starší ako 6 mesiacov bez meškania a s vynadaním vrátiť dodávatelovi. Pena má v sebe látky zaručujúce pružnosť a pevnosť, no tie dosť rýchlo vyprchajú a starší mius je ako vecheť. Za problémy Radeka Matošku na začiatku Dakaru 2011 možu práve vechťové miusy. Zo západu radi a pravidelne posielajú "blbým komošom" práve staré kusy.

Rozdiely oproti dušiam:
1.Treba sa naučiť ich obúvať, no hlavne vyzúvať. Doporučujem predtým plášť, prípadne obuté koleso dať na slnko, alebo do vykúreného priestoru. Technika je "stále a pomaly" s dlhými monterajzňami. Používam ventil v ráfe na dofúknutie a sadnutie pneu do ráfu. Halter nepoužívam, ale napr. Jakeš ho dáva.
2. Na miusoch si v teréne pomalší, ale zase gumy lepšie kopírujú nerovnosti.
3. Na vyslovene kamenistých podkladoch mius skôr mäkne, pri mäkkom miuse sa začnú atypicky drať gumy (hlavne predná).
4. Na ceste motorka strašne pláve v zmysle kmitania celej motorky vo vyšších rýchlostiach (podobne ako high-sider), prejavuje sa to hlavne v priamom smere a môže byť príčinou aj pádu. Na cestovanie nedoporučujem.
5. Životnosť je obmedzená, na 950-ke mi vydržali cca 2500km v paľbe v púšti, potom som už chytal ráf.
6. Mius sa deformuje miestne, preto sa dá prevaliť ráf na kameňoch.
7. Je drahý ako sviňa.

Kedy sa teda opatí:
- na preteky, kde sú korene a kamene a jazdec páli (teraz v RO som ho mal vpredu)
- na športové jazdenie v odľahlých končinách (v púšti), jazdenie bez stresu a opravovania v dunách za to stojí
- ak máte robustné gumy, nahrádzajúce v prípade zmäknutia potrebnú tvrdosť (ruku do ohňa dám iba za Dunlop D908RR)
- na ľahkej mašine do 120kg ho môžete používať kludne pol roka

Na Sahare som mal vždy miusy vpredu aj vzadu. Ak si zvykneš na nich jazdiť tak nie je problém ich kombinovať mius v jednom a duša v druhom kolese. Čiže doporučujem používať tam, kde treba. Inak jazdiť na vzduchu, cestovanie iba na vzduchu.



Upravené 1 krát. Naposledy upravil haro007 (29.09.2011 23:12)


30.09.2011 8:12

Re: Penové výplne pneu

karol1
 Bahniak 

Ikona

-na mjúsy som si doteraz nezvykol , tak ich dávam na preteky len tam , kde je enormná pravdepodobnosť seknutia duše.
-vyššia rýchlosť na ceste na mjúsoch - neodporúčam - viď čo napísal Haro.
- prezúvanie - no mne to príde zajedno , či mjúsa , alebo dušu , akurát pri mjúse používam okrem troch monterajzní (dve dlhšie , jedna kratučká) ešte jeden širší skrutkovač, ktorý si vopchám tak , aby pätka plášťa po ňom sklzla do stredu ráfku.


30.09.2011 9:16

Re: Penové výplne pneu

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Chlapci vďaka, ste skvelí.
Haro: ja som tušil že k tomu budeš mať čo povedať ;-) - dík [dobre]

Ale zaujali ma aj tie tireballs. Mius má teda obmedzenú životnosť, ale aj tie tireballs nemôžu byť naveky, musí tam medzi nimi dochádzať k treniu. Lenže určite aj duša pracuje v pneu a trochu sa trie o pneu a pritom asi neexistuje nikto, kto predral dušu o pneu :-D

Takže asi by mali tireballs vydržať dlhšie, a kedže ide vlastne o viacero duší s nastaviteľným tlakom, asi by mal byť vhodnejší na cestovanie...

Ale to sú len moje dohady. Ak by bol ešte niekto, kto má reálne skúsenosti s tireballs, bolo by super!

Ale jedno majú spoločné: tie ceny sú úchylné...


30.09.2011 15:58

Re: Penové výplne pneu

Keby loptičky boli také fasa, mali by ich všetci rally jazdci. Pravdou je, že ich používa málo kto. Ak ich nemáš napchaté nadoraz a niektorá (príp. niektoré) praskne, môže sa pneu za jazdy vyzuť, videl som také zábery.
Treba vyskúšať, rád sa poučím za peniaze druhého. :-D


30.09.2011 16:40

Re: Penové výplne pneu

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

haro: mozno sa obetujem, len musim najprv motorku na to kupit :-)
Myslim, ze ked praskne, jedna alebo 2 lopticky, tak este by sa nemalo nic stat. Ved v tom clanku pisu rozsah od-do kolko lopticiek treba dat. Ja tam natlacim co najviac a skusim aj cestu. motokros jazdit nebudem, tak extra makku pneu nepotrebujem a s loptickami urcite ani extra tvrda nebude. Len si neviem predstavit ako obujem "nafukanu" gumu.
Aj by som to dal niekomu spravit odborne, ale ako endurak isto pochopis, ze ked si to doma nenatrenujem, tak ked budem niekde v riti, tak sam si neporadim.

BTW: Prezradim Vam ako sa robi "hruba dusa" v indii:
Zoberu staru dusu, ventil odstrania. Po obvode z vnutra ju rozstrihnu a obalia starou dusou novu dusu, zalozia a ides... :-)))


30.09.2011 22:18

Re: Penové výplne pneu

Loptičky som nemal, iba posúvam informácie z druhej ruky.

Dušu vloženú do inej rozstrihnutej používajú motokrosári a enduráci celého sveta, dokonca aj cestovatel Kapro to tak robí a defektom sa vyhýba.


01.10.2011 11:51

Re: Penové výplne pneu

Landal
 Edvenčr 

Ikona

No pekne, tak predsa niečo nové a lacné - dvojitá duša, pre mňa novinka :-)))


03.10.2011 8:46

Re: Penové výplne pneu

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

haro: tak to som nevedel. Mne to ind takto spravil, ked som mal zoslahanu zadnu gumu a casto som mal defekty koli jamam.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (03.10.2011 8:50)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.