Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3544 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28572
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17013)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11559)

Neštartuke moto - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNeštartuke moto - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Elektrika.

10.10.2011 10:55

Neštartuje moto

Joro3
 Čoprák 

Ikona

Nazdar chalani.
Chem vás poprosiť o radu, ja už nemóžem. :'(
Asi pred dvoma týždňami sa mi stalo, že ráno po naštartovaní moto cca po 1 min. zdochla.
Potom ledva chytila po 5 min. štartovania, ale len na plný sytič. Asi 30sec. triaslo motorom ako keby mal zdochnúť a potom sa otáčky ustálili
a mohol som ubrať sytič. Začalo zťahovať kontrolku neutálu tak, že miestami nesvietila až nakoniec zhasla - vyšlahlo poistku.
Po príchode z roboty s novou poistkou vo vrecku som sa dal na ďalší pokus.
Merák som mal pripojený na baterku (už má 4 roky) ukazoval 12,3V. Pri štartovaní zbehlo napätie na 8,5 - 9 V Naštartovala na brnk, ale cca po 1 min zasa zdochla, len tak sama od seba.
Po opätovnom štartovaní ledva chytila na plný sytič, zase triaslo motorom ako keby mal zdochnúť a potom sa otáčky ustálili tak ako ráno.
Merák ukazoval 12,7 V po pridaní 13 - 13,5 V. Znovu začalo zťahovať kontrolku neutrálu až vyšlahlo poistku. Nahodil som novú, odpojil regler a moto išla. Znova pripojil regler, poistka v prdeli...
Toto som skúsil asi tri krát a zakaždým vyšlahlo poistku.Z odpojeným reglerom som prebehol tak 300 - 400 m od domu.
Všetko išlo ok pokiaľ nezhasla. Baterka mala len 9 V. Baterku som nabil a objednal nový regler s tým, že chyba bolo vňom. V piatok mi prišiel nový
s rožiarenými očami ;-) ho nahadzujem (už vidím jazdu cez víkend). Vytlačím z chodby von a potom to prišlo. Všetko sa zopakovalo ako doteraz, chytila na brnk, potom zhasla, plný sytič, naštartovala, vydrbalo poistku a ticho :-((((((
Pri poslednom vydrbaní poistky merák pripojený na baterku ukazoval - doslova preskakoval 13 V/10 V/12,5V/ 9V/ 13,5V/ 8V a tma. Vymení poistku no moto už nechytala ani po xxx štartoch.
Benzín tečie, iskru dáva.
Zhodil som ľavý dekel s alternátorom a nič som nenašiel, myslím prerazené, zhorené a tak.Ventily sú OK.
Cez leto sa mi stalo asi tak 3 krát zhruba raz za týždeň, že ráno zhasla asi po minúte no potom naskočila, ale len na plný sytič. Inak vždy chytila na brnk.
Má nabehaných 12 300KM z toho mojich cca 7500. Jazdím len od mája 2010 a až na jednu odpálenú sviečku nič.
Ďakujem.

PS.: Ja viem, že je to čínska moto, ale som s ňou spokojný a stačí mi.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Joro3 (10.10.2011 10:55)


10.10.2011 12:41

Re: Neštartuke moto

valach
 Turista 

Ikona

len tak strelím do luftu - podľa toho popisu:

"merák pripojený na baterku ukazoval - doslova preskakoval 13 V/10 V/12,5V/ 9V/ 13,5V/ 8V a tma"

usmerňovač?


10.10.2011 12:51

Re: Neštartuke moto

valach
 Turista 

Ikona

ešte to skúsim rozvinúť - ak Ti nefunguje dobre usmerňovač, potom Ti do inštalácie ide taký striedavo - jednosmerný prúd :-O :-))) (drevené-želiezko volám takéto nezmysly) nezmeriaš ani pri nastavení voltmetra na striedavý ani na jednosmerný prúd. Potom Ti to môže robiť rôzne veci, ktoré ani nový regler nevychytá...

K usmerňovaču, ak chceš ušetriť pri skúšaní - keď toto robilo žene na Jawe 350/639 tak som pôvodnú škatuľku vykuchal a kúpil som dve výkonové mostíkové diódy (1000V/100A) stáli asi 2,5€ dokopy a keďže sú dve mostíkové, tak vieš usmerňovať až štyri fázy. Čiže ak Ti niekde cestou jedna fáza náhodou prerazí, prehodíš konektory vedľa a ideš ďalej... 8-)


10.10.2011 18:49

Re: Neštartuje moto

Joro3
 Čoprák 

Ikona

valach - zabudol som napísať, že ten regler je aj menič napetia. Z alternátora vedú tri vodiče priamo do reglera, z neho ide jeden na plus pól baterky a druhý na kostru.
V robote sme sa z chalanmi bavili či to náhodou nebude baterka, či neskratuje napadané olovo zo separátorov. Baterku som nabíjal tak ako doteraz autonabíjačkou, ktorá dáva max 6A. Plne nabitá bola až za 6 hod.
Dnes prídem z roboty poskladám moto,vymením filter nalejem nový olej. Zoberem 44Ah autobaterku a napojím namiesto malej. Moto chytila na brnk. :-D :-D :-D V pohode dobíjalo. Zhasnem vymením regler a zase ide ok. Pri pridaní plynu občas zakašlala a strelila do výfuku občas do sania. :-(((((( Po asi desať minútovom zohriatí som odpojil autobaterku a pripojil origoš. Moto chytila na brnk. Tak som sa bol prebehnúť okolo domu. :-D
Pri vypnutom sytiči som sa ledva pohol, strielala kašlala, tak som jemne vytiahol sytič. Potom išla ako raketa, ALE :-(((((( sem tam strelí do výfuku a sem-tam do sania :-((((((
Pri vypnutom sytiči chytá okamžite, len nemožem pridať, strelí a zhasne.Nechal som ju vychladnúť a potom skúsil znova. Stále striela, ALE UŽ ASPOŇ ŠTARTUJE [dobre]
Myslím si dobre, že to je asi bohatosť zmesi?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Joro3 (10.10.2011 18:52)


10.10.2011 21:36

Re: Neštartuke moto

Pedro1moto
 Kávičkár 

Ikona

Hlavne, ze si s nou spokojny :-D Ozaj, co ma spolocne bohatost zmesi s poistkou? Tam bude viac chyb naraz. Skus si od niekoho pozicat dobru baterku, aj ked si myslim, ze to s tym skratovanim je malo pravdepodobne. Ked uz nebude vyrazat poistku, vyber karbec, vyfukaj ho, skontroluj hladinu a skontroluj aj to, ci ti staci pritekat benzin, ci nemas upchate sitko v nadrzi [ak to teda nejake ma] a potom daj vediet 8-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.