Anketa:
Reklamácia - otázka - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuReklamácia - otázka - Diskusné fórum - Moto poradňa
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokZnačky:
.Reklamácia - otázka
Dobrý deň prajem. Mám taký problém, že som pár mesiacov dozadu kúpil moto od ruky, no odhalila sa v nej skrytá chyba, ktorú bohužial nevedia nikde opraviť. Nevedeli by ste mi niekto pomôcť ako postupovať pri vratení motorky, po prípade, či na to vôbec mám právo? Ďakujem |
Re: Reklamácia - otázka
podla zákona maš nárok. spísali ste nejaku zmluvu?aka stará je motorka? |
Re: Reklamácia - otázka
S kupujúcim na inzerát sa môžete dohodnúť na dĺžke záruky. Nesmie však byť zo zákona kratšia ako jeden rok. Pri predaji alebo kúpe čohokoľvek, je viac ako vhodné poznať podmienky. Preto si zmluvy vždy dobre prečítajte. Ak podmienkam nerozumiete, je lepšie mať so sebou človeka so skúsenosťami, právnika alebo takú zmluvu radšej nepodpisovať. Upravené 2 krát. Naposledy upravil plechovkar (18.02.2012 15:42) |
Re: Reklamácia - otázka
Zaruka? 2 roky? Pri kupe pouzitej motorky od sukromnej osoby? To ma akoze v akom zakone oporu? Upravené 1 krát. Naposledy upravil ciernygepard (18.02.2012 15:52) |
Re: Reklamácia - otázka
plechovkar mne sa niečo marí,že pol roka je zaruka medzi občanmi. |
Re: Reklamácia - otázka
plechovkar to čo je za somarina ked je to tak tak mi predaj moto ja ju budem 23 mesiac.humplovat a potom poviem že je zla a daš mi naspet prachy to je super každe 2 rok nova motorka a istota že dostanem naspet peniaze |
Re: Reklamácia - otázka
stiv Upravené 2 krát. Naposledy upravil plechovkar (18.02.2012 15:57) |
Re: Reklamácia - otázka
plechovkar s autobazarmi je nam to asi jasne,ale čo občianske predaje?trvám na tom pol roku. |
Re: Reklamácia - otázka
Ta doba je 12 az 24 mesiacov (vid paragraf 620), co je ale podstatne, ze predavajuci zodpoveda za vady, ktoré má predaná vec pri prevzatí kupujúcim. Ak v zmluve stoji, ze kupujuci bol oboznameny zo stavom a terajsia porucha nieje preukazatelne skrytou vadou, tak nic nevyreklamuje |
Re: Reklamácia - otázka
Fanatic čo to už môže byť za chyba, ktorú nevedia nikde opraviť?.....ak preukážeš že moto mala uvedenú chybu v čase opravy môžeš moto vrátiť ale či dostaneš peniaze je druhá vec.....a len tak, motorku môžeš vrátiť aj teraz..... |
Re: Reklamácia - otázka
Ak ta chyba vznika pouzitim alebo opotrebenim, tak z uplatnenia zaruky nic nbude. Jedine, ze by tuto chybu mala motorka uz v okamihu predaja, co najskor nemala, ak teda dnes nejazdi a vtedy jazdila. O co konkretne ide? Upravené 1 krát. Naposledy upravil MarekZ (18.02.2012 16:45) |
Re: Reklamácia - otázka
Fanatic, tiež ma zaujíma, čo myslíš pod tou neopravitelnou chybou |
Re: Reklamácia - otázka
Dva roky záruka na ojazdené auto, moto je chujovina "Egres" to tu už vysvetloval x -krát. |
Re: Reklamácia - otázka
U jazdeniek sa záruka vzťahuje len závady, ktoré existovali už v čase predaja a to 6 mesiacov odo dňa predaja. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (18.02.2012 18:04) |
Re: Reklamácia - otázka
kupil som auto ya 198000 sk a zaplatil poistku 5000sk že ked sa niečo pojebe na dalši den auto nešlo bolo pojebane a nedalo sa vratit že tu poistku čo som zaplatil sa na to nestahuje a vratia peniaze ked auto stoji aspon 200000sk tak som volal na obchodnu inšpekciu ani tam som nepochodil tak kde je zakon zaruka na jazdene auto podla mna nieje realna budete sa sudit aj 5 rok auto ti zablokuju predajca ma peniaze a tak dookola |
Re: Reklamácia - otázka
Nemci si to už v inzerátoch ošetrujú veľmi jednoducho : |
Re: Reklamácia - otázka
neopravitelna zavada je taka ktora neexistuje-takže bez zavad |
Re: Reklamácia - otázka
kúpa a predaj medzi občanmi sa riadi ustanovaniami občianskeho zákonníka 40/164 Zb., kde sa píše mimo iného napr. Upravené 1 krát. Naposledy upravil plechovkar (18.02.2012 21:37) |
Re: Reklamácia - otázka
plechovkar , veď aj čítaj : ak to neodporuje povahe veci |
Re: Reklamácia - otázka
brazel |
Re: Reklamácia - otázka
Už sa to tu riešilo. Jazdenky nie sú tovar ale vec. |
Re: Reklamácia - otázka
... už len dokázať,že sa jedná o skrytú vadu,o ktorej predávajúci v čase predaja vedel je neskutočne obťiažne |
Re: Reklamácia - otázka
5 mesiacov dozadu som kúpil skúter, v zmluve záruka spomenutá nie je, no taktiež som si našiel na internete, že by mala byť 2 roky. Hneď na druhé ráno skúter nechcel naštartovať, no napadlo nás, že je to slabou baterkou, keďže stará mala už 3roky a boli sme o tom oboznámení. Tak sme vymenili baterku, sviečku, pokiaľ bolo vonku teplo, nenaštartovala na prvý krát, no naštartovala, v servise povedali, že ide o nejakú drobnosť, tak sme sa dohodli s predajcom, že ju dáme opraviť a opravu preplatí, no aj po oprave v servise nevedia zaručiť, či to pôjde stopercentne, stále neštartuje na prvý krát a nevedia zistiť, čo je v tom. Pôvodný majiteľ však nechce peniaze vrátiť a prijať motorku. Potreboval by som radu právnika, ktorý sa v tom vyzná trochu viac, čo robiť. Prosím, ak sa niekto taký nájde, pomôžte. |
Re: Reklamácia - otázka
právnik Stropkov..... Upravené 1 krát. Naposledy upravil devill63 (19.02.2012 20:05) |
Re: Reklamácia - otázka
devill63 žiadny právnik tu nemá s podobným problémom skúsenosti, skôr by som poprosil, či niekto nepoznáte osobne skúsenejšieho, ktorý by vedel reálne pomôcť |
Re: Reklamácia - otázka
nech vrátia titul, nepoznajú občiansky alebo obchodný zákonník.....chceš presúdiť 1.000€ za motorku v hodnote 200€?..... |
Re: Reklamácia - otázka
Chcem, len nech mi vráti peniaze, za ktoré som ju kúpil, to je 800€ ...Nič viac, na súd samozrejme isť nechcem, viem, že by to trvalo neuveriteľne dlho a ako si povedal, stálo by to viac, než môžem získať... |
Re: Reklamácia - otázka
....možno ani nie, len stačí nájsť šikovného mechanika, a spoločne to vyriešiť z bývalým majiteľom i keď si myslím, že 5 mesiacov je dosť dlhá doba na to, aby si niečo požadoval.Pri kúpe treba vždy len dobre zvážiť, že kupujem jazdenku, buď ?.... alebo? |
Re: Reklamácia - otázka
ja ti poradím aj zadarmo....štartuj na druhý krát .....toto nie je žiadna vada, ktorá by bola dôvodom na zrušenie kúpnej zmluvy a vrátenie peňazí..... |
Re: Reklamácia - otázka
tak toto treba najskor zaradit medzi top kktiny. skuter nechyta na prve nastartovanie,tak ho chcem vratit(-: |
Re: Reklamácia - otázka
Vadim Upravené 1 krát. Naposledy upravil plechovkar (20.02.2012 14:57) |
Re: Reklamácia - otázka
plechovkar: Ty máš naozaj pocit, že tu budeš občanom klásť otázky a oni budú poslušne listovať v zbierkach zákonov? |
Re: Reklamácia - otázka
právnici tam určite sú, dal by som sa do toho keď už pre nič iné, tak preto lebo "predavačov" treba vychovávať, ako je tu z príspevkov vidieť predavač sa bude tváriť, že ti radí a pritom ťa bude zavádzať (možno i priamo klamať), takže určite neurobíš chybu, ak im nebudeš veriť lebo z ich pohľadu je najlepší kupujúci taký čo o tom nič nevie Upravené 1 krát. Naposledy upravil plechovkar (21.02.2012 11:32) |
Re: Reklamácia - otázka
v pripade drobnej vady ktora nebrani pouzivaniu (ako je ze to nestartuje na prvy krat) nemas narok na vratenie iba na obravu popripade zlavu z ceny. |
Re: Reklamácia - otázka
Ono by bolo v poriadku, keby nastartoval na druhy treti krat, no obcas sa stava ze nepomoze ani po desiaty krat, tak musim na sviecku doliat benzin a to vidim ako dost velke obmedzenie. Je to urcite skryta vada... |
Re: Reklamácia - otázka
Tiež si myslím že rozumnejšie by bolo tu vadu odstrániť, myslím že to nebude nič hrozné a nákladné ako sa s niekym naťahovať pár rokov o vrátenie moto a €. |
Re: Reklamácia - otázka
Občiansky zákonník § 620 (3) Pri veciach, ktoré sú určené na to, aby sa užívali po dlhšiu dobu, ustanovujú osobitné predpisy záručnú dobu dlhšiu ako 24 mesiacov. Záručná doba presahujúca 24 mesiacov sa môže týkať i len niektorej súčiastky veci. (4) Na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou (záručný list). Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe. (5) Vyhlásením v záručnom liste vydanom kupujúcemu alebo v reklame môže predávajúci poskytnúť záruku presahujúcu rozsah záruky ustanovenej v tomto zákone. V záručnom liste určí predávajúci podmienky a rozsah tejto záruky. [/center] ja som pocul len o 12mesiacoch pri predaji tovaru cez inzerciu pripadne cez kupno-predajnu zmluvu .. ale 24mesiacov sa mi zda nejake prehnane .. respektive 12mesiacov zaruka na vsetko(kedze minimum je 12mes.) a 24mesiacov na čapičku na ventil kolesa .. moze to byt aj tak ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil qNNi (22.02.2012 8:56) |
Re: Reklamácia - otázka
Očakávaš, že ti niekto vo fóre povie, že máš zaručene právo na vrátenie € a ty s tým hneď pobežíš sa predošlým majiteľom? Na to zabudni. Mal si si poriadne pripraviť kúpno-predajnú zmluvu. A poriadne vyskúšať moto pred kúpov. Napríklad aj tak, že požiadaš predávajúceho, aby ju ten deň neštartoval. Či je motor studený sa dá pomerne ľahko overiť. Aspoň ja som to tak robil pri kúpe auta aj motorky. |
Re: Reklamácia - otázka
samozrejme na x rocnom produkte sa zaruka nevztahuje na veci podliehajuce beznemu opotrebeniu (tj takmer na vsetko) tj napr aj zadrety motor moze byt bezne opotrebenie. Taky ohnuty alebo prasknuty ram alebo blok uz nie je bezne opotrebenie a na to sa ti vztahuje ta zaruka. |
Re: Reklamácia - otázka
ved odpoved na tu otazku uz mate, co chcete este viac? |
Re: Reklamácia - otázka
to sme vsetci chyteny za mozgy ? ak 20 rocna motorka je predana kazdy druhy rok tak je stale v zaruke ? tak potom treba si ziadat servis od predajcu kedze je stale v zaruke |
Re: Reklamácia - otázka
ulba: zaruka je ine ako zodpovednost za skrytu vadu. zaruku si v kupnej zmluve dohodnut nemusia, je nepovinna, zodpovednosti za skrytu vadu sa predavajuci nevyhne. ak si dohodnu zaruku, musia si ju dohodnut aspon na rok. ak ako predavajuci akukolvek vadu priznas a kupujuci vec kupi s vedomostou o nej (prip. za nizssiu cenu), tak s touto vadou uz za tebou ani na sud ist nemoze. preto je dobre mat uzavretu kupnu zmluvu aj pre predavajuceho, lebo ak je konkretne uvedena v zmluve, kupujuci sa nema na co stazovat. je ale necestne a neziaduce aby predavajuci zatajovali vady o ktorych vedia, alebo o ktorych tusia, ze sa coskoro prejavia, vzhladom na to, ze do potrebnej miery tech. stav predavanej veci poznaju. ja by som bocil od cloveka, ktory sa brani uzavretiu pisomnej kupnej zmluvy, je to podozrive. taki ludia robia divadlo, su z nich zrazu velki kamarati a ze kamarati si veria a podobne. |
Re: Reklamácia - otázka
risomas: k tomu zadretiu motora by som nieco povedal a sice, ze ked sa v zmluve napise, ze celkovy tech. stav predavanej veci je dobry a motorku zadres cestou domov, alebo zadres po 100km, pretoze ti motor vyzere vsetok olej, pretoze lakomy predavajuci nieje ochotny vymenit vydrate piestne kruzky (na jednovalci aj s robotou do 70€), tak tomu sa dobry technicky stav povedat neda a tym padom je co namietat a pripadne ja aj dovod sa sudit, ak ma predavajuci typicky postoj. Ak kupujuci zadre motorku preto, ze nevie na nej jazdit, to znamena bola povedzme po GO, po zabehu a nevyzadovala si nijaky specialny rezim jazdy a zadrela sa aj tak, je situacia ina. Vtedy musi kupujuci preukazat, ze sa moto nezadrela jeho vinou, ale opotrebovanim dielov napr. Podla mojho nazoru, ked su kruzky zodrate tak, ze motorka zozere 1,8L z celkovych 2L oleja behom 100km a preto sa zadre, neda sa hovorit o dobrom technickom stave. O nom sa da hovorit az potom, ked sa kruzky vymenia pred predajom. Pretoze kazdy, kto si nejaku vec kupuje, kupuje si ju preto, aby mu nejaky cas bez investicie sluzila a nie preto, aby pomohol z biedy predavajucemu. Preto by mal predavajuci v zmluve priznat, ze motorka zere olej, a pripadne aj to ze je tomu tak, lebo treba vymenit kruzky. neni problem natrafit na takeho manika, co vam preda motorku s 0,1L oleja, aby nedymila. Nech taki ludia skapu. |
Re: Reklamácia - otázka
edelweis Upravené 2 krát. Naposledy upravil plechovkar (22.02.2012 10:55) |
Re: Reklamácia - otázka
plechovkar: neber to v zlom, nechcem sa hadat, ale poradit: obcan obcana nemoze nutit do zaruky na pouzitu vec. ak si ju nedohodnu, tak nieje. nech na mieste umriem ak to tak nieje. nic som neopomenul, ziaden fakt, to co pises o pisomnej forme, ktora je podmienkou platnosti niektorych (zakonom taxativne vymedzenych) zmluv, nie je pre mna nic nove, je mi taktiez jasne preco odporucam pisomnu formu kup. zmluvy. este ta upresnim, ze kup. zmluva vznika zaplatenim za vec a odovzdanim veci. ty chod za pravnikom, ja to nepotrebujem, vlastnik mojho pocitaca je pravnik. |
Re: Reklamácia - otázka
Pozrite si § 619 OZ, ktory riesi zodpovednost za vady. Pri pouzitych veciach predavajuci neruci za vady, ktore vznikli pouzivanim alebo opotrebenim veci. Ak nieco startovalo a uz nestartuje, asi sa to pokazilo pouzivanim alebo opotrebenim, ci nie? Toto nie je o tom, ze budem reklamovat tupy noz, ktory som kupil ako ostry, reklamovat mozem ale napr. to, ze parametre materialu su ine ako mali byt. Este treba rozlisovat, ci ide o vec alebo o tovar a ci je debata na MR alebo niekde inde. |
Re: Reklamácia - otázka
občan občana nemôže nútiť na nič ale predávajúcemu to ukladá zákon....40/1964..... |
Re: Reklamácia - otázka
Ale len pri spotrebitelskych zmluvach, pokial viem, ci nie? |
Re: Reklamácia - otázka
devil63: mylis sa, studuj. pozorne si pri tom vsimaj, ktore ustanovenie sa vztahuje na novu vec, ktore na kupu veci v obchode a tak. pomoze ti obc. zakonnik s vykladom a judikaturou, draha vec, ale mal by to mat doma kazdy. Upravené 1 krát. Naposledy upravil edelweiss (22.02.2012 11:25) |
Re: Reklamácia - otázka
takáto "právna diskusia" je na dlhé lakte a ešte sa mi tu pohádate... nebolo by lepšie, keby Fanatic našiel schopného mechanika a tem mu moto opraví a hotovo. Teda presmerovať energiu, čas a lóve skôr týmto smerom a bude sa voziť možno o pár dní a nebude sa stresovať a zamestnávať "právnym balastom" v ktorom sa aj niektorí z vás tu na motoride začínajú utápať. peace všetkým predávajúcim,kupujúcim, jazdiacim aj nejazdiacim motorkárom ! |
Re: Reklamácia - otázka
edelweis |
Re: Reklamácia - otázka
zmluvy môžu podľa občianskeho zákonníka uzatvárať aj fyzické osoby....veď viacerí tu predávajúci to tak robia ale bez ohľadu na to sa kupujúci ale aj predávajúci môže domáhať svojich práv na súde....viď tuwww.nsud.sk/data/att/5488_subor.pdf bez ohľadu na rozhodnutie vo veci samej..... bez ohľadu na vek musí mať vec teda v tomto prípade motocykel určité vlastnosti, resp. kvalitu primerané svojmu veku.... |
Re: Reklamácia - otázka
plechovkar: vidim, ze si pochopil. |
Re: Reklamácia - otázka
devill63: ja tomu rozumiem, ty asi nie, vsak? pomozem ti s niecim? |
Re: Reklamácia - otázka
edelweiss: ide len o tych 6 mesiacov za skryte vady - Prosím ťa, podľa akého §? |
Re: Reklamácia - otázka
devill63 |
Re: Reklamácia - otázka
psatele, kamaradzi, motorkasi, dufam, ze som pomohol, taka pravna rada zadara hadam dobre padla, ale musim sa aj sebe venovat trosku. papa |
Re: Reklamácia - otázka
plechovkár, múdre rozhodnutie, veľmi múdre ! ... a edelweis jasné, že si to myslel gut a dobrá rada sa vždy zíde. takže za seba diki Upravené 1 krát. Naposledy upravil wawa (22.02.2012 12:25) |
Re: Reklamácia - otázka
Fanatic - vymeň podtlakový ventil a fakčíš jak za mlada... cena cca 25-30€ dost častá závada u týchto fichtlov,....verím že to bude len v tom, ak je spomenuté všetko čo popisuješ... |
Re: Reklamácia - otázka
edelweis § 599 (1) Vady musí kupujúci uplatniť u predávajúceho bez zbytočného odkladu. Práva zo zodpovednosti za vady sa môže kupujúci domáhať na súde, len ak vady vytkol najneskôr do 24 mesiacov od prevzatia veci. (2) Právo na náhradu nevyhnutných nákladov môže kupujúci uplatniť na súde, len ak náklady predávajúcemu oznámi v lehote uvedenej v odseku 1. |
Re: Reklamácia - otázka
plechovkar: fakt? tak ja mam asi stare znenie, zmenu som nepostehol, urcite si to pozrem, dik za upozornenie. davnejsie to bolo 6 mes., prave sa na to divam, mam to pred sebou cierne na bielom. |
Re: Reklamácia - otázka
velmi sa ospravedlnujem, pozeral som do mudrej knihy, ktora je uz velmi stara, aktualne znenie §599 je take, ako uvadza plechovkar. zda sa mi to dake moc velkoryse voci kupujucemu, vidim, ze musim nad tym podumat a pozret si celu hlavu a suvisiace ustanovenie v aktualnom zneni. este raz sorry. |
Re: Reklamácia - otázka
|
Re: Reklamácia - otázka
normalne je radost nakupovat na tom nasom slovensku ked mame take perfektne zakony ked vsetko je v zaruke nikto nic nikomu nezatajuje kazdy kazdemu hned vrati peniaze pripadne opravy pokazenu moto len neviem odkila sa tu bere tolko rubrik ze kto koho ako ojebal neviíem sa drzat smiechu super krajina |