Anketa:
že by baterka? - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuže by baterka? - Diskusné fórum - Moto poradňa
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokže by baterka?
Zdravím jedno-stopári, mám problém a potrebujem radu, nabil som baterku, zapojil, natočil našupu, a šel to prevetrať 15-20km bez prestávky, vrátil som sa vypol, idem natočiť a už len velmi tažko pretočil štartér a začalo cvakať relátko.(podotknem že mám cdi sparker - berie prúd na iskru priamo z palubnej siete, takže moto už pri jazde začalo občas a častejšie vynechávať vo vyšších a vo volnobežných otáčkach,) znovu som dal nabiť, zapojil a zmeral dobíjanie na svorkách namerané bolo 14,5-15V na volnobehu, znova som to šiel prevetrať a znova to isté, cvakanie relátko.. čo myslíte batéria?? |
Re: že by baterka?
15V na volnobeh-nejako dost nie? Popridavaj jej a meraj,ci neda viac. |
Re: že by baterka?
tak ono sa to pohybuje okolo tých 14,7 14.8 občas to skoči na 15, mám tam yuasu bezúdržbovku |
Re: že by baterka?
No tych 14,8 hadam ako MAX. |
Re: že by baterka?
Takže dnes som si požičal od kamoša - automechanika profi voltmeter a zmeral tak ako si napísal, výsledky sú 12,7V batéria po nabití, pri volnobehu 13.8V max, ale držal okolo 13.5V po vypnutí a pauze baterka mala 12.8V , skusil som znovu a popri tom som zistil že akonáhle zapnem svetla prúd klesá a klesá a klesá,a nestíhá dobíjať, takže buď mi niekde prebíjajú svetla alebo cievka na alternátore ktorá zabezpečuje tento prúd je špatná... |
Re: že by baterka?
V prvom rade si meral napatie nie prud. Na volnobehu to dobijalo celkom OK a so zapnutymi svetlami to moze o nieco klesnut. Avsak nestaci merat na volnobehu, lebo z toho sa o funkcnosti regulatora vela nedozvies. Je potrebne skusit postupne zvysovat otacky motora a tak pozerat hodnoty. Najprv s vypnutymi svetlami a potom so zapnutymi aj s dialkovymi. Pri vyssich otackach by uz malo byt napatie konstantne bez ohladu na zapnute svetla. Minimalne tych 13,5 a hlavne by sa uz nemalo vobec s otackami menit. Ak s otackami rastie nad cca 14,4V tak ti baterku prebija a znici ju to. Ak s otackami zacne napatie klesat na uroven pod 13,5V az k nejakym 12,5 zhruba a so svetlami este menej, tak ti baterku nedobija. Sprav taketo meranie. |
Re: že by baterka?
tam bude problem s reglerom . mal som podobny problem len mne poskodilo aj baterku .Nabil som bateriu ,presiel par km a mal som problem nastartovat a len cievka cvakala a pri tom merak ukazoval ze dobija -a po zapati svetiel merak ukazoval dost nizke hodnoty a dost rozhadzane . Po nastartovani behom minuty bol regler horuci . Po vymene noveho regler bol vlazny aj po dlhsom case . |
Re: že by baterka?
tAKžE tonoaaa zmeral som to tak ako bolo v tom diagrame čo si poslal, a vyšlo mi hned ten prvý údaj že mám dobíjanie v poriadku, takže chyba bude asi niekde vo svetlách, dnes som prešiel asi 50km s prestávkami a štartovalo na šupu,po každom naštartavoaní, len teda tie svetla, hned ako ich zapnem ide napatie do hája, musím kuknúť pod masku a prekontrolovať či to niekde nekostrí..... |
Re: že by baterka?
Ja som tiez musel jazdit len na parkovackach ,alebo s vypnutym svetlom kym som zohnal regler . Ak som zapal svetla tak uz som po par km mal problem nastartovat . Riesis veci okolo svetiel zbytocne . Kup regler , baterku a mas po probleme . |