Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1540 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26149
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15804)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10345)

TDM900 problem s motorom - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTDM900 problem s motorom - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor.

09.05.2013 11:26

TDM900 problem s motorom

pegasso650
 Turista 

Ikona

Ahojte, vlastním TDM900 r.2004 a po zime mám problém s motorom.Nedrží voľnobeh - kolíše ale aj zdochne,dymí do výfuku, sviečky sú čierne, pri 2000 - 4000 tis. otáčkach trhá. Prosím o rady a skúsenosti, údajne to môže spôsobovať TPS snímač.Díky


09.05.2013 18:56

Re: TDM900 problem s motorom

dando
 Bahniak 

moze, ale aj stary benzin


09.05.2013 21:15

Re: TDM900 problem s motorom

Majcocbr600f
 Jogurťák 

Ikona

daj nove sviecky . TDM je hakliva na to .


09.05.2013 21:48

Re: TDM900 problem s motorom

fokus
 Turista 

Ikona

sviecky


10.05.2013 22:39

Re: TDM900 problem s motorom

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Netrepte "mechanici" v 99,9% prípadov nie je na vine benzín ani sviečky ! :-D
Čierne sviečky, trhá, dymí = zlá /bohatá zmes !
TDM900vka má vstrekovanie - treba ju dať na kontrolu ! Možno lambda sonda možno nejaké iné čidlo . Čierne sú obe sviečky či len jedna... ?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marek750 (10.05.2013 22:40)


13.05.2013 14:14

Re: TDM900 problem s motorom

pegasso650
 Turista 

Ikona

Sviečky sú čierne obidve.Pri nejakej poruche motora by mala svietiť kontrolka, či nemusí?


13.05.2013 14:19

Re: TDM900 problem s motorom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pegasso to nie je o svieteni kontrolky, ak mas vadnu lambdu tak posiela zle informacie riadiacej jednotke a ta robi prilis bohatu zmes. A vadnu lambdu ti ta motorka nevypise (nema kde) ani nevyblika - nema ako.

Nove sviecky ani nekupuj kym neprides na to co ti robi bohatu zmes (cierne sviecky)

p.s. mozno otazka pre blba ale sviecky tam mas take ake tam urcite maju ist ano?


13.05.2013 14:26

Re: TDM900 problem s motorom

pegasso650
 Turista 

Ikona

sviečky sú tam NK DP8EA-9 ,motorka je servisovaná v Yamahe Prešov, pred sezónou som dal vymeniť španovak na rozvody, viem že to nemá súvis, ale od vtedy mi robí to čo som písal.Objednali mi TPS že to vyskúšame vymeniť.


13.05.2013 14:27

Re: TDM900 problem s motorom

pegasso650
 Turista 

Ikona

jasné ž sviečky NGK DPR8EA-9

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pegasso650 (13.05.2013 14:28)


13.05.2013 14:56

Re: TDM900 problem s motorom

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

TPS je throttle position sensor - snimac polohy skrtiacej klapky. Dufam ze si sa nedohodol tak ze to zaplatis aj ked ti to nepomoze lebo ak to nebude v nom tak to bude celkom drahy system pokus-omyl.


13.05.2013 19:32

Re: TDM900 problem s motorom

smirgel
 Turista 

Môžeš si spraviť diagnostiku aj sám ukáže toho dosť. [dobre]
TDM900: ECU DIAG režim

DIAG režim je k dispozici na palubní desku bez použití speciálních nástrojů nebo elektronické zařízení. Umožňuje kontrolu ECU snímačů a akčních členů.

Historie provozních chyb vypočtených dříve ECU Natočeno est disponible (a nesmazatelný).
Postup


1 - Hodiny
2 - Odometer
3 - VYBRAT
4 - tlačítko RESET
5 - kontrolka motoru

- Chystáte se do režimu DIAG
1 - při zachování SELECT a RESET tlačítka, zapněte hlavní vypínač.
2 - Uchovávejte tlačítek lisované za 8 sekund.
3 - Všechny segmenty jsou vypnuté kromě hodin a výlet LCD.
4 - DIAG se na zobrazení času.
B - Vyberte DIAG režim
1 - frázové Stiskněte tlačítko SELECT a RESET tlačítka na dvě sekundy nebo déle.
2 - D01 objeví na hodinách displeje: DIAG kódu.
3 - Vyberte požadovaný kód stisknutím DIAG na tlačítko Vybrat (zvýšení) nebo Tlačítko RESET (pokles).
Kódy 01 až 21: Vysílače kontrolní kódy
Snímače odesílat data na ECU pro výpočet zapalování a vstřikování časování, a nalijte la aussi bezpečnosti motoru a kol.
Kód Popis
01 Snímač polohy klapky. By měl zobrazit od 15 do 17 (zavřený) až o 97 až 100 (zcela otevřený).
02 Vzhledem k tomu, atmosférický tlak v mmHg (% Na některých ECU). By se mělo objevit asi 760 (nebo 100%).
03 Diferenční tlak mezi vzduchu krabice a vzduchu sací trubice kdy motor běží.
05 Vnější teplota vzduchu ve stupních Celsia.
06 Teploty chladicí kapaliny ve stupních Celsia.
07 Absolutní rychlost. By měl zobrazit 000 v garáži, otočte zadní kolo zkontrolovat.
08 Štíhlá snímače úhlu. By měla zobrazovat 0,4 - 1,4 (snímač vzhůru) nebo 3.8 - 2.4 (nad 65 °).
09 Napětí baterie. By měl zobrazit 12,0 min, aktivujte "Engine Stop spínač pro kontrolu.
20 Boční stojan spínač. By měl zobrazit ON nebo OFF, převodovka se zabývá Před kontrolou.
21 Převodovka neutrální spínač. By měl zobrazit ON nebo OFF.
Kódy 30 až 52: pohony kontrolní kódy
Pohony jsou zařízení pod kontrolou ECU, vstřikovače, zapalovací cívky, elektromagnetů, relé, atd..
Přepnutí motoru Stop do polohy RUN spustit kontrolu, pak do polohy OFF.
Motor kontrolka aussi by se měla rozsvítit v průběhu aktivace. Palivové čerpadlo musí být teoreticky odpojen předem. To může být ignorovány, protože to není příliš snadné a na rozdíl od hluku Nemá to v rozporu s libovolným řídícím Diag.
Kód Popis
30 Zapalovací cívka # 1 je aktivován 5 krát za sekundu.
31 Zapalovací cívka # 2 je aktivován 5 krát za sekundu.
36 Vstřikovací elektromagnetický # 1 je aktivován 5 krát za sekundu.
37 Vstřikovací elektromagnetický # 2 je aktivován 5 krát za sekundu.
48 Systém sání vzduchu (PAR) solenoid je aktivován 5 krát za sekundu.
49 Přívod vzduchu box klapka elektromagnetický je aktivován 5 krát za sekundu.
50 Vstřikovací systém se aktivuje relé 5 krát za sekundu.
51 Ventilátor se aktivuje každých 5 sekund (2 sekundy ON, OFF 3 sekundy).
52 Světlomety relé se aktivuje každých 5 sekund (2 sekundy K, 3 vteřiny) - 2003 + pouze modely.
Kódy 60 až 70: Interní paměť ECU řídící a kontrolní kód chyby
Kontroluje vnitřní paměti ECU, displeje (a ruší) všechny vypočtené dříve zaznamenaných chybových kódů.
Odkazovat na kódů chyb pro jejich popis stránky.
Kód Popis
60 EEPROM: CO hodnota paměti chyba.
• 00: žádná chyba nalezena.
• 01 a / nebo 02: chyba na válci č. 1 a / nebo válce # 2.
61 Chyba kódy v paměti.
• 00: no error code.
• Chybové kódy jsou zobrazeny v pořadí (loop).
62 Zobrazuje počet kódů chyb v paměti (zobrazí se jako použití režimu 61).
• 00: no error code.
• Obnovit paměť tím, že aktivuje v případě zastavení motoru přepínače.
70 Kód Ovládání: 0-255. Žádné další dokumentaci k dispozici.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil smirgel (13.05.2013 19:33)


14.05.2013 7:40

Re: TDM900 problem s motorom

karol1
 Bahniak 

Ikona

"pred sezónou som dal vymeniť španovak na rozvody, viem že to nemá súvis, ale od vtedy mi robí to čo som písal"

Myslíš???
Ak pri výmene šponováku skočili rozvody inam........


14.05.2013 7:57

Re: TDM900 problem s motorom

brazel
 Kávičkár 

Ikona

karol1 [dobre] , presne na to som pomyslel .

A aj na to , ako si mi ty po "chlapcoch z Yamaha Prešov" spojazdňoval u nich čerstvo "zoservisovanú" moto .


14.05.2013 9:02

Re: TDM900 problem s motorom

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ak ti to robí po výmene rozvoďáku, začal by som tam. Skontrolovať či je časovanie OK.
Prípadne mohol ,,šikovný" mechanik dojebať aj niečo iné pri tom menení napináku.

TPS sa dá bezproblémov odmerať či funguje správe a či je dobre nastavený.


17.10.2015 15:13

Re: TDM900 problem s motorom

kiero
 Geriatrik 

Ikona

obnovujem temu,mozno niekto poradi...
obcas mi nechce nastartovat a vypisuje kod 19
vie niekto poradit? Dakujem


18.10.2015 20:54

Re: TDM900 problem s motorom

fokus
 Turista 

Ikona

Hm.dumam prečo si menil šponovak.
Mne vydaval hrozne zvuky,teda v spolupraci s retiazkou,ale vymenil som rozvody a šponovak je kludny.mal si ho poškodeny?toto asi bude pôvod ťažkosti.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.