Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1706 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28534
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16994)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)

Spojkova lamela BMW problem - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuSpojkova lamela BMW problem - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém.

09.08.2013 12:09

Spojkova lamela BMW problem

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Zdar!
Mam konkretnu otazku na moto opravarsky underground.
Nestala sa niekomu v poslednej dobe patalia zo spojkovou lamelou na BMW?
Myslim tym tak cca 2 roky spatne a to konkretne zlomenie plechu lamely.
Neviem preco, po vymene lamely spojkovej lamely sachs, sa post produkcna spojkova lamela utrhla na prirube.
Lamela bola osadena spravne, nebola vyosena, ani krivo a nasilu nasadzovana, odbehla cca 500km a v zabere na vylete z ladvinkou, sa nahle odporucala.
Dokonca v prvopociatku ma ani nenapadlo, ze by mohol ist o problem spojky, pretoze to prislo bez akeho kolvek sprievodneho prejavu, skratka prestal ist prenos sily z motora do prevodovky.


Druha otazka je, ma tuna niekto nejake prakticke zkusenosti so spojkami, lamelami siebenrock?
Ak niekto objednaval, tak kde, pripadne ako vykomunikoval nahr. diel.
Problem je, ze mam v R850R iny typ spojky, ako je podla WIN montovany, na miesto 160mm, mam 180mm .
Pretoze zatial neviem ani z pomocou bracha vykomunikovat aku tam mam vlastne lamelu, tak nemozem spravit vymenu.
Dik za pripadne rady.
Pozri obrázok
Pozri obrázok
Pozri obrázok

Upravené 3 krát. Naposledy upravil Merlin00 (09.08.2013 12:16)


09.08.2013 14:36

Re: Spojkova lamela BMW problem

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Alebo 182 ? 8-)


09.08.2013 15:20

Re: Spojkova lamela BMW problem

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Hm, ked vies, tak povedz..
Ale ja si niesom isty, ci lamela 182mm nesla do este starsich typov, nesedel by mi 1000hran v prirube.. Ale neviem isto!
Ja som to sublerou nemeral, nemam to teraz rozobrate, musel som dat spat staru lamelu.
Ale ak sa nemylim, tak to malo 180mm .
Stare BMW R90S, R100GS (Mozno PD) malo podobnu lamelu, len priruba na lamele, mala iny rozmer tisichranu do prevodovky.
Nove oblozenie sedelo z trabanta(skodovky), tak sa nemusela zhanat komplikovane lamela, stacilo vymenit oblozenie...
Stare dobre casy zamenitelnych dielov skoncili...
Stacilo by uplne, keby na strankach siebenrock napisali ku lamelam vonkajsi rozmer, rozmer hriadele do priruby a hrubku noveho oblozenia a bolo by to hotove.
Ked do 4 dni od teraz nezozeniem siebenrock lamelu, vyberam tu staru a ide tam oblozenie z dacie!
to malo tusim 181mm??, pred opracovanim po lepeni
Dik za info!


09.08.2013 15:30

Re: Spojkova lamela BMW problem

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Spojku som menil dávno, veď originál BMW nestála veľa... Aké lepenie obloženia...

Na R850R, www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/DiagramsMain.aspx...
06 21 21 7 670 453 CLUTCH PLATE - KD-SCHEIBE (from 12/97) 0.71 1 $180.47

Pozrite aký obrázok tam majú:
Pozri obrázok

Je to Sachs a made in Slovakia, už len ju pozháňať :-)
www.sachs.sk/produkty.php?lang=sk&produkt=5

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Awia (09.08.2013 15:33)


09.08.2013 15:34

Re: Spojkova lamela BMW problem

eNeM
 Geriatrik 

Awia, len neviem, či to práve nie je tá, čo brachovi po 500 km prdla a v Fmote už mu druhú nechcú objednať práve preto, že sú problémové, preto sme riešili siebenrock.

Ten maník mi na posledný mail s fotkami zo siebenrocku neodpovedal, že čo za diel je teda správny :-( :-(

Plus podľa VIN je toto bmw pred 12/97 a tam by mala byť podľa partslistu 160 mm spojka, resp. na 180 by sa mal doobjednať nejaký kit za 250 evri, ktorý ale dľa foto na túto spojku konkrétnu treba nie je, je v tom tak trochu bordel, proste podľa VIN nesedia údaje s partslistom a preto nikto nevie ako ďalej ;-)


09.08.2013 15:39

Re: Spojkova lamela BMW problem

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Hmm tak to už je potom čosi iné... Ja som dával origo a žiaden problém... Starú mám niede doma ešte...

Awia


09.08.2013 15:55

Re: Spojkova lamela BMW problem

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Awia: po kolko km si menil a co zacala robit ze si menil? Mne na 1150 pri podradovani ked pustam spojku a v momente kedy zacne motorku pustanie spojky spomalovat, rozvibruje motorku od prevodovky az po zadne koleso. Citit len pri pomalom pustani spojky napr dole kopcom ked chcem brzdit motorom, v momente ako je uz na zadnom kolese vacsina brzdiacej sily motora, vibracie prestanu. Prii 90% pripadoch podradenia to nemam sancu stihnut postrehnut. Co by mohlo byt zle? Spojka inak nesmyka ani neprejavuje ine neobvykle spravanie


09.08.2013 16:13

Re: Spojkova lamela BMW problem

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Blbe proroctvo.. ak to vybruje, moze byt unavene, vyzihane aj mechano.
Nerovnomerne otvara bubon a pri pomalom vypustani spojky to zavibruje.
Tak isto ale moze byt len napeceny bordel na lamele.

Uplne najblbsie je, ze bez rozborky sa nepodari zistit pricinu a ked sa zisti pricina, tak to moze trvat a nejazdis...

Preto plati poucka, ze pokial to jazdi, tak sa to nema riesit, najma u BMW.

Ja som dal spat tu staru lamelu, mala necelych 80.000 a este tahala.. ale kedze som menil motor, tak som dal aj novu spojkovu lamelu a dopadol som zle.. vid obrazky
Treaz po vrateni starej lamely uz dozila aj ta..
Zacina smykat a najhorsie, ze uz ani poriadne nevypina a neda sa dobre radit.
To je uz uplna smrt tej lamely starej..
Takze riesim co sa da...
Najradsej by som dal ten siebenrock, podla referencii to by mohlo zas vydrzat do vymeny motora. :-((((((


09.08.2013 16:19

Re: Spojkova lamela BMW problem

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ten siebenrock z organickym oblozenim je o 10 (20 z postovnym?) eur drahsi, ako slovensky post produkcny diel..

To je mi az cudne...



09.08.2013 16:26

Re: Spojkova lamela BMW problem

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Inak niekedy aj ja mam problem kopnut jednotku z miesta, niekedy skoci len pri miernom pusteni spojky. Takze lamela KO? Doteraz som to pripisoval prevodovke, nakolko ta si zije svoj vlastny zivot


09.08.2013 16:59

Re: Spojkova lamela BMW problem

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No podla seba viem na isto, ze pokial bola lamela ok, a nebol ziaden zber cez spojku, prevodovka radi celkom normalne (BMW normalne! :-O ).
V momente, kedy vplyvom opotrebenia, zasrania prestava ist zaradit rychlost, najlepsie na mieste 1, alebo pred zastavenim nejde dobre vyradit, znamena, ze spojka stale taha, nedobre vypina.

Zisti sa to aj na stojane hlavnom, nahod motor, kopni jedna a stlac spojku, pokial citelne taha koleso, spojka nevypina dobre.
Niekedy pomoze dostelovat, ale ak uz je lamela opotrebena a ma uz oblozenie na hranici, tak po dostelovani zacne smykat.

Niekedy za to moze mechano (pruzny tanier) ktory uz nedokaze vytlacit bubon od seba.

Ako som uz povedal, bez rozborky nieje mozne zistit.

Cistenie spojky bez rozborky... (bez zaruky)
Velmi nepekna a brutalna je adveturisticko-V3Skova metoda, ze pri nastartovanej motorke na stojane sa zacne striekat halonovy plyn (z hasiaceho pristroja) alebo striekat perchlor etylen (CI-kU-LI) do spojky, ktory pri stlacani spojky postupne vyplavi necistoty a mastnotu, prach a opotrebeny prach z lamely.
Vyssie uvedene neodporucam, pokial si niesi isty, co robis.
Zasadne si nemylit perchloretylen z acetonom, benzinom a pod.
Pretoze Halonovy plyn a Perchloretylen je nehorlavy, ale oboje ma narkoticke ucinky, najma pri prudkom odpareni sa mozes nadychnut a upadnut do euforie..
dalsi efekt je, ze ak sa to nastrieka na lakovane diely a pod, tak moze zliezt lak.

Medzi motorom a prevodovkou je taky labirint, kade to moze vytiect, ale ak je tam vela prachu, spiny, tak nemusi.
tecie to vsak urcite vsade, kde clovek nechce.
Ako zachrana v terene to obvykle na chvilu pomoze.
Ak mas teda stary halonovy pristroj hasiaci..




09.08.2013 17:27

Re: Spojkova lamela BMW problem

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Ja som spojku spálil v teréne, v kamenitom výjazde :-) Varan a nemáš len zavzdušnenu tu spojku? Menil si tam kvapalinu?

Awia


09.08.2013 17:39

Re: Spojkova lamela BMW problem

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Ťažko niečo radiť , keď nevieme ani ročník toho eRka 850 ... 8-)
Pretože staré R 850 malo spojku 182mm , nové (asi od 2003) 160mm . :-*

A spojková lamela sa dá kúpiť za cca 60 Euro , tak by som ju hádam nepreliepal , aj keď ...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (09.08.2013 17:41)


09.08.2013 17:56

Re: Spojkova lamela BMW problem

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Ešte jedna vec , ak sa chcem niečo dozvedieť rýchlo , tak tam nevypisujem ako nejaký šumienkár , ale tam rovno zavolám !


09.08.2013 18:00

Re: Spojkova lamela BMW problem

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Nechcem byt zlym prorokom, ale ja tym novym lamelam neverim..
Neverim totiz materialu z ktoreho su vyrobene.
Nemyslim oblozenie, to je opotrebitelne, ale myslim plech, ktory nesie prirubu a oblozenie.
Stare lamely od zaciatku po koniec nemali tendenciu sa lamat, praskat a ani nic podobne.
Boli vyrobene podla mna tak, ze ich vysekavali z plechu popusteneho na striznu teplotu a nasledne este tepelne upravili na pevnost zihanim.
Akou kolvek upravou tepelnou sa odstranilo pnutie materialu po vyseknuti..
Tato tepelna uprava musela po vysekavani nasledovat, lebo inak by sa rychlo opotrebil striznik (sekaci pripravok) ak by sekali uz zakaleny material.

Nove lamely su robene z plechu, ktory je uz vyrobeny a predopaty na pevnost hotovu, avsak niesu strihane, ale rezane modernou metodou (voda laser plasma?) pretoze to vyrobne nepotrebuje mat ziadne strihacie formy, staci len vhodny CAD format vykresu a stroj.
Avsak po nanitovani priruby, tam je velke pnutie, ktore neodola torznemu tlaku a razom v tej spojke.

To nieje proroctvo, ani forenzna analyza, to je konstatovanie a predzvest problemov aj u inych.

Preto mi pride asi z hladiska odstranenia problemu kurvitka, osadit iny typ spojky, ineho vyrobcu, kde snad pouzili striznik na vyrobu lamely, navyse organicke oblozenie siebenrock snad vydrzi viac (aspon jeden motor u mna)
Pokial ale nie, radsej si pokutne nanitujem a nalepim oblozenie z dacie, trabanta, problem moze nastat ten iny, avsak z mensimi nakladmi.
*rozdiel ceny medzi spojkovou lamelou kupenou a doma opravenou = dojazd mojim autom do 1000km po pokazenu motorku.

:-((((((


09.08.2013 18:50

Re: Spojkova lamela BMW problem

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

preletel som to tu len narýchlo a v boxeroch sa vôbec nevyznám.
Ale zdá sa mi, že vnútorné drážkovanie v pokazenej lamele máš suché a hrdzavé. Podľa mňa by malo byť čisté alebo ešte lepšie primerane namazané grafitkou. Ked sa lamela nemôže na hriadeli hýbať /axiálne/
je možné, že sa takto odlomí.


09.08.2013 19:19

Re: Spojkova lamela BMW problem

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

tryskac ma pravdu. [dobre] ....a nemusi to robit iba hrdza a spina, ale aj opotrebovane drazkovanie na unasaci lamely alebo hriadele. Potom to aj zle vypina, aj je viac namahany plech lamely a nakoniec to nemusi vydrzat.


09.08.2013 20:04

Re: Spojkova lamela BMW problem

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

no je to neuveritelne, ale ta lamela sa u mna hybe po tisic hrane v pohode.
Namazane to je velmi jemne, nie grafitkou, ale bielou silikonovo-teflonovou pastou, takou, ktoru predpisuje BMW v manuale.
Grafitka sa po case moze zlepit z bordelom co sa vyprasi z lamely a potom sa to zacne drhnut.
Ta lamela nema tendeciu moc chodit po tej hriadeli, po uvolneni mekana sa odtlaca ten bubon, lamela nema moc sancu chodit po hriadeli, je to vidno aj cez servisny otvor.
Chodit ale moze, vcelku volne.

Ta zlomena lamela je "nova" lamela po cca 500km, daval som ju do moto v maji t.r.
Este sa nestihlo ani oblozenie ulozit.
Chodila v pohode, nerobila zaber pri vypnuti, ani nesekala, bola to normalna nova lamela.
Chodila uplne v pohode, az zrazu pri preradeni a pridani plynu, ubrati a znovu pridani motor siel, ale motorka zastavila.
Prvy dojem bol, ze odisiel tlmic torznej sily v hriadeli medzi kardanmi, ale nebolo to tak.


Koli tej poruche/odlomeniu, som nahodil staru lamelu z naj. necelych 80.t
Teraz ma o 2000 viac a uz konci.
Aj ma preco.
Keby bol problem v deformacii alebo v obmedzeni axialnej vole na hriadeli do prevodovky, najskor by sa zlomila asi tiez.

Niesom vcerajsi, ja som tu lamelu pred nahodenim zkusal posuvat po hriadeli do prevodovky, keby nechodila, riesim ..
Ale je to dobra poznamka a rada, pre tych co to robia prvy krat.


09.08.2013 21:32

Re: Spojkova lamela BMW problem

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Veď sa nezavzdušňuj ako keby si mal 18. Môj nesprávny názor som si vytvoril z Tvojej tretej fotky, kde červeno- hnedá farba drážkovania u mňa vyvolala dojem hrdze a nie maziva, hlavne ak to má nabehané iba 500 km.
Keby som chcel rýpať tak sa chytím príspevku kde spomínaš "strižnú teplotu" a atď.
Spojku, ktorú sem dal Avia sia robia v Trnave a v nejakej diskusii bol motorkár čo spomínal, že tam robí, no žiaľ neviem nájsť tú diskusiu a nick si nepametám.


09.08.2013 22:25

Re: Spojkova lamela BMW problem

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Nevadi.
len popisujem stav.
Toto vlakno nesluzi len pre mna, urcite sa hodi este mnohym, ked nahodou budu menit spojku.
Preto som zalozil to vlakno a snad kompilacie vedomosti viacerych pomozu zas dalsim...
Normalna socialna sluzba.
Len som vytoceny, uprostred sezony nejazdim, pretoze nemam spojku.
Pravda je, ze to pouzivam ako priblizovadlo ( Blavacky "vysavac psich hovien") nikam sa nechystam. (ani nemozem)


10.08.2013 0:39

Re: Spojkova lamela BMW problem

dando
 Bahniak 

kup taku istu ako si kupil a ked aj ta prdne tak potom mozes nadavat. takto si mohol iba natrafit na zle vyrobeny kus popripade s neviditelnou vadou a cela tato tema je potom zbytocna


10.08.2013 1:39

Re: Spojkova lamela BMW problem

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Tak teda tu máš ten Siebenrock , kde sa jasne píše , že 160 mm , pre R 850 s označením R28 , ale nie pre tvoju , tá má typové označenie 259 : www.ebay.de/itm/Kupplungsscheibe-Basic-Plus-BMW-R-850-R...

Staršie , teda aj tvoja , má priemer 182 (0-1)

Ale ak už Siebenrock , tak teda ölfest , teda lamelu , ktorej nevadí , ak sa na ňu dostane olej ...


11.08.2013 1:07

Re: Spojkova lamela BMW problem

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Chlapi dakujem..
Informovat budem o vysledku, akonahle sa dostavi.
Inak ta cena za obyc. lamelu na ebay, je prakticky exkluzivna.. otazka ci nekupit dve a jednu nosit zo sebou, ako talisman.
Ja chcem samozrejme zohnat olejovzdornu, hoci mi olej netecie, organicke oblozenie vydrzi asi dlhsie, ako klasika.
asi az do vymeny motora..

P.S. Dando..
ja som tu R850R mal rozobratu tento rok uz 2x.
Najprv som menil motor, lebo minuly rok sa odporucala ojnica, vykukla cez blok.. tak som vymenil aj spojku, preventivne, lebo stara uz koncila..
Potom sa odporucala ta nova spojka, tak som dal staru, aspon na dojazd.
mala uz asi 2 desatiny pred koncom zivota, ale nemal som inu na vyber.
Teda treti krat za tento rok budem robit rozborku BMW, co je moj osobny rekord, lebo ja niesom servisom zivy, tak nech tam ide spojka, ktora vydrzi.
Ak odide nieco ine, co je dost mozne, tak nech je to cokolvek, len nie spojka.
Ja povazujem BMW motorky do r. vyroby 1999 za celkom spolahlive, po urcitom pocte kilometrov servisovatelne a diagnostikovatelne doma, ale na rozborku a zborku znacne neprakticke.
Keby to nebol moj milovany a jediny "vysavac psich hovien" z obcasnym turistickym ucelom, tak snad risknem tu istu spojku, ale mne uz len samotne slovo spojkova lamela BMW robi koprivku...


11.08.2013 9:35

Re: Spojkova lamela BMW problem

brazel
 Kávičkár 

Ikona

No takto , tá cena na ebay-i je presne taká , ako aj v cenníku firmy Siebenrock , organické (od všetkých firiem) sú najlacnejšie , sinter stojí dvakrát toľko a ölfest trikrát , to len aby si bol v obraze .

A doporučujem najprv veľa , veľa čitať , brata máš prekladateľa z a do nemčiny , tak nech sa činí .

A ten toľko ohovorený Sachs dostane každý , kto si kúpi akože originál BMW .


11.08.2013 9:48

Re: Spojkova lamela BMW problem

Stowasser
 Turista 

Ikona

Mozno nie vsetci vedia, ze Sachs ma na Slovensku dve fabriky, v Leviciach je ich najvacsia fabrika na vyrobu spojkovych komponentov v Europe, v Trnavskej fabrike maju finalizaciu novych kompletnych spojok. Ak poslete spojku do Sachsu na repasovanie, urcite ide do Levic.


11.08.2013 9:53

Re: Spojkova lamela BMW problem

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Stowasser , veď ja neklamem . >:-)

A ty určite tiež nie , keďže poznám pozadie , na základe ktorého to tvrdíš . [dobre]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (11.08.2013 9:55)


11.08.2013 10:36

Re: Spojkova lamela BMW problem

Stowasser
 Turista 

Ikona

@Merlin00 mozno je to blbost, ale ak by si chcel, tak podla vyrobnej sarze by som mohol skusit zistit, ci boli hlasene nejake problemy, pripadne ak by bolo mozne dat dokopy vsetky rozpadnute casti a aj origo balenie, tak to tam mozem nezavazne niekomu ukazat na posudenie, v com bol asi problem.


12.08.2013 12:39

Re: Spojkova lamela BMW problem

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ja tu lamelu zlomenu nemam, dal som ju na posudenie do F moto
Pokial ju dostanem spat, tu radost ti rad urobim, aby si sa mohol pokochat.

Mimo ine ona sa sklada len z dvoch kusov priruby a zvysku.
Nic ine sa znej nezlomilo a neodpadlo, len sa ta stredova priruba utocila rotacne od plechu.
vid obrazky hore


19.10.2013 15:35

Re: Spojkova lamela BMW problem

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Nakoniec po velkom trapeni mojho brata, som sa dopracoval k siebenrockovej lamele.
Dik Robo!
Nakolko som presvihol vsetky terminy a okna volna v dielni, aby som si to dal dokopy este v sezone, tak teraz mam konecne tu spojkovu lamelu nahodenu, vyzera ze je ok, presiel som na nej akorat par km a zazimoval.
Dojmy so siebenrockovej lamely su dobre, ale este kratke.
Je to potvorsky citliva spojkova lamela, moc sa jej nechce klzat, ale je to otazka zvyku.
Na rozdiel od klasickeho oblozenia, si vobec nechcela, nepotrebovala?? sadnut, proste od prvej chvile ziadne klzanie, tvrde on/off.
az budem mat nejake dalsie dojmy, tak ich napisem.


Jedna vec ma este napadla, nema dachto nejaky manual, podobny ako byvaval ku R80GS, R100GS, kde sa pisalo o jednoduchej kontrole unavy mechana, pomocou pruzinovej vahy?
Najprv sa vymedzil uhol vytlacnej paky a odvesilo sa lanko z vidlicky, nasledne sa cez kus drotu zavesila vaha (mincier) na tu paku a podla tahu v kg preklopenia sa urcilo opotrebenie pritlacnej lamely.
Patrilo to ku nejakej cyklickej prehliadke po xy km.
Daco podobne na novsie R850.. a ine
Alebo si vezmu starsi tajomstvo do hrobu?
Dik!




Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.