Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3216 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28538
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16997)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11541)

Ako správne naštarovať motor? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuAko správne naštarovať motor? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

09.10.2013 8:10

Ako správne naštarovať motor?

krampus
 Geriatrik 

Ikona

Vo vedľajšej téme som sa dozvedel/nedozvedel ako správne vypínať motor. Tejto životu dôležitej činnosti však predchádza naštartovanie motora(logické, nie?). Ako ho srávne naštarovať je podľa mňa rovnako dôležité ako ho správne vypnúť.
Po prečítaní celej "susednej" témy som na vážnych pochybách či to robím dobre, preto vás prosím aby ste vysvetlili ako sa motor správne štartuje aby sa mohol správne vypnúť. Akým spôsobom to robím ja, zámerne nepopisujem, aby som nenavádzal na na tú možnú nesprávnu verziu.

PS.
@pre "dekomresoristov":

Dekompresor malo veľa značiek motocyklov 2T a 4T v minulom storočí, prečo, to si buď naštudujte, alebo "vydedukujte" na základe vašich technikých vedomostí.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (09.10.2013 8:20)


09.10.2013 8:46

Re: Ako správne naštarovať motor?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

krampus: ty sa mi tu neposmievaj >:-)

K teme: Tak napriklad honda XL650V transalp sa najlepsie startuje tak, ze rano ked prides do prace nechas zapnute vyhrievane rucky.... Potom po praci prides k motorke, zapnes kluc, stlacis starter a pocujes cvaknutie, alebo cvakanie. Najdes si rovinku, pripadne dolekopec. Mierny sytic, stlacis spojku, zaradis 2ku, zapnes kluc. Nudzovy vypinac prepnes do polohy ON. Poriadny rozbeh, vyskok na motorku, pustis spojku, motor pretoci, hned vymacknes spojku, hodis neutral a motorka je pripravena na jazdu :-D


09.10.2013 9:38

Re: Ako správne naštarovať motor?

kiero
 Geriatrik 

Ikona

janoval-byvam v lokalite kde najblizsi kopec je niekolko kilometrov a neustale tlacenie ma uz unavuje,
nevies poradit nieco jednoduchsie? :-(


09.10.2013 9:45

Re: Ako správne naštarovať motor?

dando
 Bahniak 

boli aj nejake 2T s dekompresorom?


09.10.2013 9:47

Re: Ako správne naštarovať motor?

krampus
 Geriatrik 

Ikona

janoval-posmievať sa Ti?- v živote by som si to nedovolil. Dobre, Ty máš vyhrievané rúčky, takže štartuješ ako si popísal, ale čo keď nemám vyhrievané rúčky-potom ako?

dando-napr. všetky súťažné JAWY mali dekompresor

Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (09.10.2013 9:49)


09.10.2013 9:59

Re: Ako správne naštarovať motor?

dando
 Bahniak 

to co mali taku kompresiu? mal som kx500 a nemala dekompresor?


09.10.2013 10:06

Re: Ako správne naštarovať motor?

krampus
 Geriatrik 

Ikona

dando- dokonca mali na spodku kľukového priestoru vypúšťaciu šrúbku, 2 sviečky v hlave- nepochopiteľné čo?

Upravené 2 krát. Naposledy upravil krampus (09.10.2013 10:16)


09.10.2013 10:21

Re: Ako správne naštarovať motor?

dando
 Bahniak 

pri tych vykonoch co mali jawyje to ozaj nepochopitelne :-)))


09.10.2013 10:21

Re: Ako správne naštarovať motor?

karol1
 Bahniak 

Ikona

krampus - ale vieš , že si nedal úplne zbytočnú otázku?

Dosť veľa ľudí príde k motorke 4T s automatickým dekompresorom a proste kopú a kopú a kopú... Pričom stačí , aby si nastavili piest tesne za hornú úvrať po kompresnom zdvihu a potom kopli. Pri takomto nastavení to ide aj rukou -

Video: www.youtube.com/watch?feature=player_embedded...

dando - dosť pollitrových dvojtaktov malo "dekompresor" riešený malou dierkou o priemere cca 3mm nad výfukovým kanálom (KTM 500) , alebo vyfrézovaním asi 0,5mm hlbokého , 10mm vysokého a asi 5mm širokého kanálika dohora od hornej hrany výfukového kanála (CR500)
Pri štartovacích otáčkach si tade motor odfúkol , ale za chodu toho kýbla to bolo z hľadiska kompresie nepodstatné.

A mimochodom automatický dekompresor , ako súčasť vačky u DOHC výfukovej , má prakticky každý dnešný štvortakt


09.10.2013 10:50

Re: Ako správne naštarovať motor?

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Dando nielen Jawy mali dekompresor, ale napr. aj takéto poldecáky
sk.wikipedia.org/wiki/Moped_Stadion
Takého mopeda si potom mohol kludne použiť aj ako stacionárny bicykel a zmenou veľkosti otvorenia dekompresora sa dala nastaviť záťaž a podľa intezity jasu predného svetla sa dala približne sledovať frekvencia otáčok


09.10.2013 10:55

Re: Ako správne naštarovať motor?

Miso , ,
 Turista 

Ikona

krampus ja pouzivam prepinac hviezda trojuholnik :-D

ps. Ked uz ani takto to nepojde, treba kupit motorovy spustac. Existuju na rozne vykony motorov.


09.10.2013 11:00

Re: Ako správne naštarovať motor?

Varan
 Jogurťák 

Ikona

Pozri obrázok


09.10.2013 12:31

Re: Ako správne naštarovať motor?

krampus
 Geriatrik 

Ikona

karol1- ja nezakladám zbytočné témy. ;-)
varan- :-O , :-*

Upravené 1 krát. Naposledy upravil krampus (09.10.2013 12:33)


09.10.2013 12:36

Re: Ako správne naštarovať motor?

dudo25
 Turista 

No vsetci z toho mate riadnu prdel,ale pokial mi Karol neporadil ako nastartovat tu moju TE510,tak som aj ja okolo nej penil ako besny pes, a ani neprdla.Skoro som si nohy polamal,pri tlaceni.
Odvtedy najneskor na 3ti kop.
DIKY Karol [dobre] [dobre]


09.10.2013 15:19

Re: Ako správne naštarovať motor?

Majcocbr600f
 Jogurťák 

Ikona

Start motora zalezi aj od postavy cloveka. Pred casom som mal XT 600 a kazde kopnutie som predychaval a pokazde cakal kedy dkompresor cvakne .Ked som motku predaval tak prisiel kupec co mal ale 150 kg . Jak sadol na motku a kopol do nej tak som myslel ze vyleti kluka z motora a to nvedel ani ze to ma daky dkompresor .Tak ze staci dakedy aj 80 kg noha . :-D


09.10.2013 18:53

Re: Ako správne naštarovať motor?

dudo25
 Turista 

No moj pripad to teda nebude, ja mam 85 aj s cizmami. :-D


09.10.2013 22:19

Re: Ako správne naštarovať motor?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Majco: netreba na to 150 kg, treba to len dostat do ruky, resp do nohy... a ked uz to fakt na cikulu startuje, tak vymenit sviecky...

Ja kym som si zvykol na DR650, tak som sa natrapil... dnes ju nakopnem uplne lahko, aj ked par mesiacov nebezi. Nejazdi sa na nej uz, neni cas a zadny tlmic :D No rukou by som ju nenastartova asi.


09.10.2013 22:23

Re: Ako správne naštarovať motor?

dando
 Bahniak 

ja ma skusenost ze aj olej vela spravi. na svojom husabergovi fe501e 02 som pouzival olej 5W-40 a nakopol som ho aj posediacky. ked som ale pouzil 15W-50 tak som musel doslova skakat po kluke ako tazko isla prekopnut



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.