Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3971 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28535
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16995)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)

led h4 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuled h4 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Elektrika.

19.03.2016 20:53

led h4

cobra82
 Čoprák 

Ikona

Caute nevie mi niekto poradit preco led h4 nechcu prepinat svietia iba dialkove a ked dam naspet klasicke tie funguju normalne dik za rady...


19.03.2016 21:19

Re: led h4

ventYl
 Kávičkár 

co?


19.03.2016 21:23

Re: led h4

cobra82
 Čoprák 

Ikona

vobec nechce prepnut len dialkove svietia ked dam do inej motorky tak to funguje


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil cobra82 (19.03.2016 21:24)


19.03.2016 21:25

Re: led h4

cobra82
 Čoprák 

Ikona

ale stare ziarovky klsicke h4 funguju


19.03.2016 21:33

Re: led h4

datadive
 Kávičkár 

asi to nema oddelene kontakty ... tj nieje schvalena
hod presny model tej LED


19.03.2016 22:00

Re: led h4

datadive
 Kávičkár 

sak si to vyskusaj napriamo s batterkou ... a uvidis .. ci mas chybu v zapojeni, alebo je ta cina vadna ..

Pozri obrázok

Dôvod úpravy: Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil datadive (19.03.2016 22:01)


19.03.2016 22:08

Re: led h4

cobra82
 Čoprák 

Ikona

este raz so starymi ziarovkami mi to normalne funguje ked tam dam led tak nie ale tie led ked dam do inej masiny tak tam funguju


19.03.2016 22:17

Re: led h4

datadive
 Kávičkár 

hm ... moc to nedava logiku ... skus este hodit masiny na ktorých to skusas ... mozno sa s tym niekto uz stretol


19.03.2016 22:26

Re: led h4

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Neveríš nikomu ? >:-) www.motorkari.cz/tema/?t=184762
Boa , však keď si to raz kúpil , tak presvedčíš aj sám seba , že to musí fungovať aj keby pes psa je.al . :-)))


19.03.2016 23:56

Re: led h4

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Vyhodil si zbytočne peniaze von oknom. Daj tal normálne H4 a z hentoho si sprav svetlo do garáže.


20.03.2016 0:37

Re: led h4

hlad
 Čoprák 

sorry, ale jak povedal český klasik "blbí lidi, taky lidi".
Ja by som všetkých takých kompótkov, tunerov kopal do gúl nech sa nemnožia.
Potom zrazíš chodca, len kvôli tomu, že ťa oslňuje debilko .....
A je ich viac než dosť


22.03.2016 15:56

Re: led h4

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Pri LED záleží na polarite... Takže správne + a -, skontroluj...


22.03.2016 16:21

Re: led h4

joscu
 Kávičkár 

Re: Awia: niektorym ledkam s canbusom je jedno kde je + a kde je -


22.03.2016 16:31

Re: led h4

misoXP
 Čoprák 

Ikona

H4 ma 3 piny. Ten cinsky konektor vyzera byt dost na pevno - nechaj, jak je. Ak sa da, skus rozobrat ten protikus (ktory bol povodne pripojeny k H4 ziarovke) a k cinskemu konektoru skusat pripajat priamo jednotlive kabliky. Niektore budu poprehadzovane. Mas 2 moznosti:
1. multimeter + google + potom aj tak prejdes na 2. moznost
2. prehadzovat tie 3 drotiky medzi sebou, kym to nebude robit to, co ma
A isteze si odfot, ako to bolo zapojene povodne; skor ci neskor to budes zapajat naspat :-) Ak aj bude svietit dobre, na STK mozu brblat.


22.03.2016 19:07

Re: led h4

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

datadive ti tu dal dva obrázky, pomeraj si či to máš v moto tak zapojené...


23.03.2016 9:13

Re: led h4

misoXP
 Čoprák 

Ikona

Okrem tych datadiveovych sa da vyguglit aj ine zapojenie. Vyzera, ze niektore moto to maju zapojene tak, ze +12V je pripojeny stale a Hi/Lo beam su spinane nulaky. Halogenu je jedno.


09.04.2016 18:38

Re: led h4

Vulgi
 Jogurťák 

Ikona

pokiaľ ny ste neriešili cenu, tak myslím, že tieto by mohli byt funkčné ale za cenu cca 140€/pár.

Pozri obrázok

www.auxbeam.com/85319536
- neviem kto to vyrába, pretože na stránkach philipsu som také žiarovky nenašiel ale údajne je v tom philips čip.

alebo možno tieto

www.ebay.com/itm/PHILIPS-Extreme-Arutinon-H4-Hi-Low-620...

ale to je už iná pálka cca 260€/pár
Divné je ale, že ani tieto som na oficiálnych stránkach philips nenašiel.

Pozri obrázok

ale nejaké PIAA ale tie nepoznám a ani s klasickými halogénmi nemám skúsenosť.

www.ebay.com/itm/PIAA-H4-LEH100-Headlight-LED-Car-Bulb-...

na stránke osramu má night breaker unlimited napísaný svetelný tok 1650/1000lm, tie ledky vyššie majú 2krát toľko. Kto má dosť peňazí, že by to vyskúšal? :-D
www.osram.cz/osram_cz/produkty/svetelne-zdroje...

Dôvod úpravy: tá osram h4 má označenie 64193NBU

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vulgi (09.04.2016 18:40)


28.04.2016 23:35

Re: led h4

josi
 Kávičkár 

Ikona

A prečo sa vlastne dávajú do motorky LED žiarovky? Regulátor napätia je dosť drahý. Nezdá sa mi rozumné skracovať jeho životnosť kvôli paráde....


29.04.2016 14:33

Re: led h4

ahojko
 Čoprák 

Ikona

Re: josi:
Vraj svietia silnejsie, ale to bolo velmi spochybnene v ceskej diskusii na stranke co tu pridal "brazel".
Mohol by si prosim vysvetlit cim tie LED skracuju zivot regulatora? Diky.

Dôvod úpravy: dodatok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ahojko (29.04.2016 14:34)


29.04.2016 14:42

Re: led h4

Thorien
 Turista 

Ikona

mam objednanu LED H4 ... doma mam xenon H4 .. samozrejme v motorke osram night breaker halogen ... takze ked to dojde a prinutim sa k tomu tak porovnam co svieti najlepsie .. a to uz v motorke asi aj ostane


29.04.2016 15:14

Re: led h4

joscu
 Kávičkár 

Re: Thorien: najlepsie bude samozrejme svietit xenon potom night breaker a potom ta led h4 ... ledky proste nesvietia :-D


29.04.2016 15:48

Re: led h4

Thorien
 Turista 

Ikona

ak to bude pravda ... v tom pripade som namiesto par drinkov zainvestoval do poucenia z vlastnej blbosti :-)

ale ako by povedal Steve Wonder ... uvidime

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Thorien (29.04.2016 15:49)


29.04.2016 16:02

Re: led h4

joscu
 Kávičkár 

Re: Thorien: v pripade led neuvidis :-P ... ale mozes napisat tvoj vysledok ako si scim spokojny


29.04.2016 16:07

Re: led h4

Thorien
 Turista 

Ikona

Re: joscu:

bohuzial ja som ten typ ktory sa musi presvedcit sam :-) a ano . .urcite napisem vysledok tohto experimentu :-)


22.05.2016 9:12

Re: led h4

josi
 Kávičkár 

Ikona

ahojko: neskoro, ale predsa.... Prevažná väčšina motocyklových alternátorov má permanentný magnet a nedá sa regulovať budením. Pri stratovej regulácii musí nespotrebovanú energiu "zožrať" regulátor, čiže čím viac znížim odber prúdu, tým viac zaťažujem regulátor. Potom stačí, keď má špatné chladenie, prehreje sa a je po ňom...


22.05.2016 19:45

Re: led h4

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ako som uz neraz pisal, ak je vemi podstatne, pre niekoho, aby mohol ledkami "usporit" energiu na motorke, ktore povatsine maju magnetto, ktore ma stratovu regulaciu, da sa to vyriesit tak, ze sa daju dva regulatory paralelne.
Ale to musi byt spravene tak, ze privody od magnetta, musia byt az po konektory uplne symetricke, kazdy miliohm, moze robit problem.
Aj regulatory musia byt rovnake.
Cele je to inak uplne na figu, lebo ziaden vykon sa neusetri, len sa to, co sa nespotrebuje, vyhreje v tych regulatoroch.
Vyznam to ma pre niekoho, kto chce napriklad jazdit v zime, potrebuje kazdy prebytocny Watt usporit na spotrebe svetiel a vysledkom moze byt aj 50W uspora, ktora sa potom vyhreje vo vlozkach do topanok, rukaviciach a podobne.
Pripadne pouziva vykonnu radiostanicu, ktora zere pri 12V aj 20A :-O
No a ked tato zataz nieje pritomna, niekde sa to musi stratit.
Inak este jedno tajomstvo vam poviem ohladom regulatorov.
Starsie motorky, ktore mali moznost vypnut za jazdy svetla uplne, teda aj obrysovky a mali stratovu regulaciu, mali obvykle regulatory prisposobene, na tak velky, plny stratovy vykon ktory regulator zvladal aj pri velkom teple okolia. Vatsinou tie regulatory boli velke a umiestnene tak, aby sa uchladili.
Nove moto, ktore maju po zapnuti ACC kluca, trvale rozsvietene svetla, mavaju obvykle mensie regulatory, pretoze sa da usetrit aj tu, nakolko vyrobca predpoklada, ze ta zataz hlavneho svetla, bude trvala a len vynimocne odpojena, ak sa ziarovka prepali. Nove systemy, vyuzivajuce LED daylight a podobne, maju zas obvykle masivnejsi a vatsi ten regulator, prisposobeny na vatsi stratovy vykon.
Ale videl som uz aj take zverstvo, ze motorka vybavena LED dennym svetlom, mala v zadu na reflektore, primontovany stratovy odpor, cca 50W, ktory nahradzal chybajucu zataz pre regulator, pri vypnutom hlavnom svetle a zapnutych dennych.
Prisiel som na to nahodou, ked som meral mrtve led svetlo, ktore nesvietilo, ale stale odoberalo 4A.
Nakolko sa spinalo cez rele, ktore blblo, bola vymlatena baterka a ine radosti, chvilu mi trvalo, nez som nasiel ten stratovy clanok v podobe hlinikoveho chladiaceho bloku rezistora 3R3/50W
Takze je aj toto jedno z rieseni, ak silou mocou trvame na uspornych LED, je mozne pouzit tuto "fintu" a nemenit regulator, len priradit do obvodu "pridavny stratisor", ktory vyhreje nadbytocnu energiu, na miesto tej skaredej, nemodernej, zastaralej a nenavidenej ziarovky.


23.05.2016 18:17

Re: led h4

josi
 Kávičkár 

Ikona

Merlin00: máš recht, to je podobná vtákovina ako ledkové smerovky s klasickým prerušovačom a so zaťažovacím odporom. Inak minule som na veteránskej akcii obdivoval nejakého angličana (Norton, alebo Matchless) s nádherným okrúhlym regulátorom pod svetlom, kde sme boli u Jawiek zvyknutí na klaksón. Ja viem, že určite mal ešte dynamo, ale súčasní výrobcovia by sa mohli poučiť....


23.05.2016 20:56

Re: led h4

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Aby si sa Josi necudoval, aj celkom stare motorky, ktore boli vyrabane v 60tych rokoch, mali uz elektronicky rieseny regulator a magneto z usmernovacom, ktory bol blokovany velikanskymi vykonovymi zenerovymi diodami. Nebolo to uplne idealne, ale fungovalo to spolahlivejsie, ako dynama a ucinnejsie, ako alternatory.
Magneto, ako zdroj striedaveho napatia, ma velku vyhodu v tom, aj z celou stratovou regulaciou, ze rotor moze byt priamo na hriadeli klukovky a sirokom rozsahu otacok, to cele pracuje bez velkych problemov a bez toho, ze by tam museli byt nejake trecie kontakty v podobe komutatora v dyname, alebo stieracich kruzkov, pre budenie rotora v alternatore.
Takze cele to moze plavat v oleji, kde sa to zaroven chladi a pokial je vsetko okolo v poriadku a cievky nespravia zvod na kostru, alebo nevyhori regulator, je na vecne veky.
Dynama maju malu ucinnost a pracuju len v malom rozsahu otacok optimalne z dostatocnym vykonom, mimo pracovneho rozsahu klesa ich vykon.
Typicky priklad boli nase slavne Jawy, CZ.. Ktore v nizkych otackach nedobijali a vo vyssich tiez nie.
V pripade horsom sa opotrebovali uhliky, serkali sa regulatory, opalovali kontakty v regulatoroch a ked sa regulator zle nastavil, tak dynamo vedelo zhoriet.
Alternator budeny, u novsich 350, 632, 638 a pod. zas potreboval ku tomu, aby dodaval potrebny vykon, vyssie otacky.
V zahranici, stare motorky, podobne ako u nas Jawky a CZty, mame VAPE, ktore riesi problem starych bolesti dynam a nefunkcnej elektriky, maju v zahranici svoje firmy, ktore robia zapalovania a nahrady dynam, pripadne alternatorov.

Kedysi nebol problem, poskodene dynamo zmerat, presustruzit komutator, vyskrabat drazky, pripadne previnut rotor, previnut stator, zmerat regler, nastavit regler. Baterky sa dali rozoberat, ked bolo zle, z dvoch bateriek, sa dali poskladat vymenou vysypanych dosiek za vsetky plusove, sformovat nabijanim, nove baterky.
Dnes ludia maju problem, si doliat olej, alebo aj vodu do ostrekovaca v aute, takze si nerobim iluzie o zrucnosti ajfounovej generacie, ze by najprv hladala princip a potom riesila upravy.
Cest vynimkam.


23.05.2016 21:36

Re: led h4

ahojko
 Čoprák 

Ikona

josi & Merlin00

vidim ze sme odbocili od povodnej otazky, ale ta hadam bola doriesena,.
Takze pokracujem v teme ktoru nadhodil "josi":

A prečo sa vlastne dávajú do motorky LED žiarovky? Regulátor napätia je dosť drahý. Nezdá sa mi rozumné skracovať jeho životnosť kvôli paráde....

Zaujimalo by ma ci ten malicky rozdiel (ak tam vobec je) medzi spotrebou klasickej ziarovky v svetlomete a jej vykonnou nahradou LED, moze naozaj citelne ovplyvnit zivot regulatora? Nepritahujeme to trosku za vlasy? Neviem.
Vidim totiz, ze LED maju v priemere 30 az 60 W spotrebu...


23.05.2016 23:08

Re: led h4

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Zivotnost regulatora sa neznizuje. On sa len viac zahrieva. Zalezi od toho, ako je to u ktorej moto, alebo skutra, ATV spravene, naladene, pripadne doprijebnute.
Naozaj poriadny LED reflektor, komplet z parabolou, obvykle delenou na stretavacku a dialkove, dokonca aj homologovany, pre pouzitie legalne, neviem ci v EU a neviem ci na moto, ma spotrebu dokonca o malo vyssiu, ako povodna ziarovka, napriklad H4 55/60W.
Tam problem nieje.
Problem je, ked sa na moto doplni denne svietenie, alebo do reflektora vlozi "led ziarovka"kedy hlavne svetlo, musi byt vypnute pri dennom svieteni a pripadne ziarovka ma zlomkovy odber, povodnej vlaknovej. Pokial sa jedna o starsiu moto, ktora mala moznost mat vypnute svetla za jazdy, nebal by som sa.
Horsie je to u motoriek, skutrov a pod. kde je osvetlenie zapnute trvale, regulatory su obvykle akesi slabe, rata sa stym, ze ku stavu, kedy nebude odber hlavnym svetlom, nedojde a ak, tak nie na dlhu dobu, alebo trvale.

Najjednoduchsi test spravnosti, je odpojit regulator, nechat vsetko bezat len na baterku a skontrolovat jeho ohrev.
Ak je len horuci, je to ok. Ak zhori, nieje to ok..


23.05.2016 23:14

Re: led h4

josi
 Kávičkár 

Ikona

Práve som na to myslel: je vôbec dostupná nejaká LED napr. H4, ktorá je homologizovaná na cestnú premávku v SR?


23.05.2016 23:38

Re: led h4

kebo
Darca Krvi  Turista 

Ikona

EU legislativa momentalne neumoznuje pouzitie LED ziaroviek ako nahrady za hal. ziarovky. Podla vyjadrenia Philips lighting taketo ziarovky ako nahrada za napr. H4 uz su k dispozicii pre NA a Aziu ale do EU sa nedovazaju z tohoto dovodu.
Auta a moto ktore maju LED svetla su v EU homologovane s vynimkou a design tychto svetiel (spec.parabola...) je konstruovany pre LED, nedaju sa tam pouzit ine ziarovky


24.05.2016 0:13

Re: led h4

ahojko
 Čoprák 

Ikona

Merlin00
Takze v pohode!
origo tu bola riesena hlavna ziarovka H4 vymenena za H4 LED. Ta ma zanedbatelny rozdiel v spotrebe v porovnani s halogenkou . Cize to na regulator nema v principe ziaden vplyv. Akurat ze lepsie a dalej vidno, a aj moto je viditelnejsie...
Homologizacia je uz druha tema...



24.05.2016 23:14

Re: led h4

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Pozri sa na to multimetrom. V Ajfounovo-internetovej dobe, ked ma kazdy mobil plackaty, tak multimeter je aplikacia, ktora sa sice neda stiahnut, ale da sa kupit, ako externa vec. Niako nesuvisi z mobilom..
Ked to zmerias, budes mozno prekvapeny.
Niektore LED ziarovky, maju deklarovany svetelny eqivalent vykonu a zeru len 10W.
A svietia nejak divne. Su ziarovky, alebo cele led reflektory, ktore su schvalene, na vymenu do konkretnych hrncov v autach a motocykloch, ale su strasne drahe.
Par stoji, okolo 250eur.
Viem, ze to existuje, napriklad v GB, do roveru, v USA napriklad Jeep, a potom nasledne to ide aj do HD. V USA maju tradiciu v ziarovkach, ktore tvoria cele svetlo.
Menia sa vlastne cele svetla.
V EU to nieje schvalene, musi sa to vymenit za parabolu, do ktorej sa strkaju klasicke ziarovky, sam som stym bojoval v davnej dobe.
..........
Tie LED, v podobe celeho svetla, maju naozaj spotrebu na urovni beznej symetrickej ziarvky, parabola je vytvorena vatsinou ako delena na dve polovice, kde je hlinikovy nosnik, ktory tvori sucast celeho kybla toho svetla. Chladenie je pasivne, ak odide LED, je po parade, vymenit sa to obvykle neda.
ma to homologaciu DOT.
sedi to podla svojej triedy aj do HD
www.morris4x4center.com/kc-hilites-7-led-headlight-set-...
....
Nahrady LED, na miesto BA20, alebo H4, v nasich koncinach schvalene niesu.
Niektore by hadam aj vyhoveli, co sa tyka sily svitu, ale prave tie, su drahe a niesu schvalene rovnako.

Takze nez nieco strcim do paraboly, je dobre to premerat, aby nebol potom udiv.
Aj tak si myslim, ze pokial je v poriadku parabola, predne sklo, tak na dobru ziarovku, este chvilku potrva, nez to LEDky dobehnu.

Riesilo sa to v ere HID vybojok, strkalo sa vsetko do vsetkeho, svietilo to vseliako, len nie dobre.
Pokial to nebolo vyladene a spravene ako kompletny zdroj svetla, na konkretny ucel. Domace bastlenice stali za prd. A to iste plati o nahradch ziaroviek z LEDkami.
Prinasa to prilis vela problemov, ktore sa objavuju v postupnom slede, kedy to znamena len stratu penazi.
Myslim teda, ze to v pohode nieje.
Aspon bez moznosti zmerat, co sa deje nasledne po osadeni LED.




Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.