Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3405 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28564
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17009)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11555)

Horuci kryt na alternator Honda CBF600s - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuHoruci kryt na alternator Honda CBF600s - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém.

30.04.2016 21:33

Horuci kryt na alternator Honda CBF600s

Garcia
 Turista 

Ikona

Servus pani mam problem po prejdeni 10 km mam velmi horuci kryt alternatora, ani spojkovy kryt nieje taky horuci je to normalne? Moto je Honda Cbf 600 s r.v. 2009


01.05.2016 23:31

Re: Horuci kryt na alternator Honda CBF600s

huncut
 Edvenčr 

Ikona

jasnee, to je v pohode ak nemas problemy s dobijanim.

na tvojej aj na 90% ostatnych moto je skratova regulacia : rotor alternatora (vacsinou) na kluke ma permamentne magnety a samotne jadro alternatora s vinutim je vzdy vybudene tymito magnetami na maximum-samozrejme iba do urcitych otacok do ktorych je alternator navrhnuty, pri vyssich uz jeho vykon klesa. jadro sa teda viac zahrieva, kedze budiace magnety maju stale rovnaky "plny" vykon ktorym indukuju magneticke pole v jadre, samotne vinutie s jadrom sa ale chladi zvonka prudom vzduchu a zvnutra motorovym olejom. cize alternatordekel musi byt zakonite vzdy teplejsi jako spojkodekel. a skratova regulacia preto, bo prebytocny vykon z alternatora sa v regleri pusti do skratu cez polovodice a prekuri sa ako teplo. konstrukcne jednoduchsi system, ibaze z kluky sa stale odobera maximum vykonu, ktore prave v tej chvili dokaze altik vygenerovat.

ne-skratovy system pouzivaju auta a z motoriek bmw gs 1150,1200, yamaha xj 600,900, 1300, suzuki bandit 600, 1200 atd...
rotor tu nema permamentne magnety, ale budiace vinutie, ktore je nabudene podla energickeho deficitu v systeme a az magnetickym polom budiaceho vinutia sa generuje prud vo vinuti statora. cize z kluky odobera iba taky vykon, ktory je aktualne potreba a nebrzdi motor. celu tuto potrebu riadi a vyhodnocuje elektronika.

..koniec technickeho okienka, dal som si na dobru noc uz tretie pivo a uz zacinam byt moc mudry... :-D


02.05.2016 4:58

Re: Horuci kryt na alternator Honda CBF600s

Martins
 Bahniak 

Ikona

Mňa ešte nikdy po jazde nenapadlo obchytkavať motorku kde je ako teplá. Keby si to nerobil ani ty, tak nemáš zbytočné starosti. ;-)


02.05.2016 8:14

Re: Horuci kryt na alternator Honda CBF600s

karol1
 Bahniak 

Ikona

Kryt alternátora nemá byť oveľa viac horúci , ako zvyšok motora. Prebytočné teplo odvádza olej. Neprekvapil by ma skrat vo vinutí. Premerať odpor nestačí , bežné meráky nie sú dosť citlivé .


02.05.2016 9:12

Re: Horuci kryt na alternator Honda CBF600s

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Karol určite si videl viac rozobratých motorov ako ja, ale myslím si že pri alte prakticky žiadny olej nie je. A určite nie také množstvo ktoré by dokázalo účinne odvádzať teplo.
Do priestoru altu sa dostáva olej iba priesakom od posledného ložiska kľuky.
Alebo sa mýlím a je tam aj nejaký prívodný kanalik?

Garcia je do "určitej miery" normálne, že dekel altu je najteplejší a zohreje sa ako prvý.
Ako písal Karol závitový skrat zistíš ohmetrom ťažko. Ale môžeš odmerať na5tie cievok odpojených od regleru, ak je rovnaké tak cievky sú v poriadku.
Ale neuškodí ak spravíš toto celéTestovací diagram kontroly dobíjania motocyklových batérií



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.