Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3711 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28537
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16996)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11541)

Ake ND na dlhy vylet - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuAke ND na dlhy vylet - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
06.05.2016 11:12

Ake ND na dlhy vylet

axarydax
 Edvenčr 

Ikona

Nazdar,

planujem ist coskoro na dlhsi vylet (2500-3000 km) na cestovnom endure (Honda Dominator), ake nahradne diely ma podla vas zmysel si brat pre pripad nudze? Nebudem nekonecne daleko od domu, chcem ist okolo Slovenska, takze ak urvem zrkadlo alebo nieco podobne, tak sa domov asi doplazim :-)

Momentalne mam pripravenu spojkovu a brzdovu packu (keby som spadol a zlomil), sviecku, ziarovky, olej, ak najdem, tak aj radiacu paku. Defekt budem dufat, ze nedostanem, ale zvazujem prezut na zosilnene duse, pomahaju proti nahodnemu prepichnutiu, ked uz mam drapaky? (zatial som defekt za 5 rokov nastastie nemal)


06.05.2016 11:29

Re: Ake ND na dlhy vylet

joscu
 Kávičkár 

a vies mi povedat naco ti bude olej ??? hlavne si zober sadu na opravu defektu pripadne sadu na opravu lanka


06.05.2016 11:58

Re: Ake ND na dlhy vylet

axarydax
 Edvenčr 

Ikona

Pretoze moja motorka niekedy zerie olej a dolievam deci-dve na 1000 km. Ale sadu na opravu defektu - asi bude rozumnejsie aj nahradne duse, montazne paky a vsetko, aby som tie pneumatiky vyzul...


06.05.2016 12:20

Re: Ake ND na dlhy vylet

kinedryl
 Bahniak 

"Pretoze moja motorka niekedy zerie olej a dolievam deci-dve na 1000 km."


hmmm, zaujimave...


06.05.2016 12:21

Re: Ake ND na dlhy vylet

Toman
 Skútrista 

Ikona

opravna sada na bowdeny a aby si vedel opravit defekt.... + mat kluce na povolenie vsetkeho mozneho


06.05.2016 20:09

Re: Ake ND na dlhy vylet

Maky1
 Turista 

Ikona

Lepiacu pasku-izolačku ;-)


06.05.2016 20:27

Re: Ake ND na dlhy vylet

v PZP mas predsa asistencne sluzby zeby som neosral cokolvek so sebou vlacit ked mi to spravia v najblizsom servise a este mi zaplatia aj hotel
pripadne zavolas sem ci doma alebo v zahranici
www.18118.sk/druhy-asistencnych-sluzieb

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil pirates (06.05.2016 20:32)


06.05.2016 23:24

Re: Ake ND na dlhy vylet

trucktor
 Turista 

Ikona

stahovacie pasky, drobne aj silne, hodia sa na "vsetko", co povoli, ci odpadne, pačky neber, nejdes do Kazachtanu


07.05.2016 1:56

Re: Ake ND na dlhy vylet

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Kedysi, by bolo dobre, vsetko co sa moze hodit na drobnu opravu.
Dnes staci mobilny telefon, poistenie a kreditka. /nie debetna karta/

Ak si defekt na dusi niekedy lepil, tak je to v dobre.
Ak nie, tak si niekde zo srotaku dones koleso, ktore ma osadenu dusu a obutu pneu a skus si to, vyzut a zalepit.
Pripadne si skus zalepit defekt na bezdusovom kolese z auta.
Na opravu duse, musis byt schopny zhodit koleso. Bez hlavneho stojanu, sa to robi hodne blbo.
A tiez to musis mat aj cim nafukat.


07.05.2016 6:13

Re: Ake ND na dlhy vylet

co sa defektu tyka, ak mas dusove kolesa, tak si zober rovno dve nove duse (asi mas do kazdeho kolesa inu), usetri to cas, nezaberu vela miesta, len prehodis a ides dalej...aj ked na vylete po beznych asfaltovych cestach dostanes defekt len velkou nahodou...ale stat sa samozrejme moze...

inak toto je zapeklita otazka, lebo ked beries do uvahy uplne vsetko, co by sa ti mohlo stat, tak za tebou musi ist auto s nahradnou motorkou...

ja by som sral na to a spolahol sa skor na stastie a vhodne asistencne sluzby a nebral zbytocne haraburdy, zvlast, ked ides po slovensku...je pravda, ze prave tu zrejme tie sluzby nebudu uplne na TOP urovni, ale zas od vsadial sa v pripade potreby dostanes relativne v pohode domov...


07.05.2016 14:46

Re: Ake ND na dlhy vylet

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Zhrnute a podciarknute, pokial cestujes ramci krajin EU, teda na vzdialenost v okruhu Schengenu a kusok dalej, je vsetko blizko.
SK, PL, UA, HU, RO, BG, LV, CZ, AT, IT, FR, DE, CH...
Ti vlastne staci, ak mas doma, alebo v rezerve vozik, alebo dodavku, kreditku, kde mas moznost aspon velkeho precerpania, splacanie potom bude niekolko mesacna spomienka na pekny vylet, kde na vypisoch uvidis, ako sa ti postupne vyrovnava zaporny pocit radosti smerom k nule.
Ak si teda precerpal..

Inak este je mozne prehodit a upravit na bezdusove obutie.
Potom ti staci sada na lepenie defektov, par 16g CO2 bombiciek a fukaci sersam na tie bombicky
To sa da kupit aj byciklovom obchode.
Nezabere to tolko miesta, ako naradie na zhodenie kolesa, paky na vyzutie pneu, lepiaca sada atd..
A ako pisem, treba si to nacvicit na sucho, to zhodenie kolesa, aby ta neprekvapilo, ze ti na ceste chyba kdesi imbusovy kluc, na zhodenie brzdoveho strmena a pod.

Ked sa ti stane nejaka porucha, tak Margecany, niesu Magadan. Pokial tu moto nenechas v hnedoslovakistanskej osade, obvykle sa po nu da vratit..


07.05.2016 18:54

Re: Ake ND na dlhy vylet

salli
 Turista 

merlin v Margecanoch da sa povedat ze nemas ziadnu osadu ehehhe ale pobavilo. vyhoda v tich Margecanoch je ze tam stoja vsetky rychliky takze domov sa dotrepes hned .ja pouzivam taky sprej o velkosti spreju pri defekte.len nafukam a idem dalej .najjednoduchsie riesenie aspon pre mna.ked ma dobru moto ta maximalne co prekvapy su lanka spojkove ktore moze povolit aj na ceste,.


07.05.2016 20:08

Re: Ake ND na dlhy vylet

pirates - asistencne sluzby na moto ? No daj zoznam poistovni a podmienky krytia..

Re: axarydax: ASA Autoklub - tusim 28€/rok alebo Europ Assistance to neviem kolko stoji a mas pokoj a nemusis plnit kufre volovinami.. Radsej si tam zobre flasku paleneho..

Ja som siel na 3000 km s penazenkou vo vrecku a sprejom na retaz ( po byvalom majitelovi tam este mam sprej na defekty priznam sa ) . A to nemam ako tuna niektori mozno podotknu zlatu visa kartu s neobmedzenym rozpoctom.. Ale mam motorku v takom stave, ze sa nemusim bat odist z domu. Takze sanca ze sa nieco stane je minimalna. A ked uz - tak ten jeden krat ma to holt bude stat za liter oleja 20 euri na pumpe a nie 10..


09.05.2016 6:16

Re: Ake ND na dlhy vylet

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ja by som to videl asi tak, ze priklad si treba brat z novodobych cestovatelov, alias neoeuropanov, ktory prekonavaju obrovske vzdialenosti aj bez motorky, v ramci EU.
Ubytovanie a stravu dokonca dostanu zdarma.
A idu bez poistenia, bez kreditky, dokonca bez ockovacieho preukazu a europskej karty poistenca.
Takze vlastne si myslim, ze jedine co dnesny cestovatel potrebuje, je vykupat sa v odvare z orechovych supiek, aby sa svojim odtienom pokozky, zaradil do cestovatelskeho diania a integroval sa v ramci moznosti, ktore EU ponuka aj obcanom z inych zemi.
Takze v podstate jedina potrebna vybava motocykla, je psia deka, alebo stary koberec zo spajze, na ktory si klakneme vedla motorky v pripade nejakej poruchy a budeme velebit hlasno Allaha, pokial si nas niekto vsimne, je o nas postarane.


09.05.2016 7:34

Re: Ake ND na dlhy vylet

axarydax
 Edvenčr 

Ikona

Dik za rady, hlavne merlin00 za trochu realizmu. Ja sa neobavam toho, ze moto sa po ceste domrda, za cely cas, co ju mam, sa pokazilo len spojkove lanko a akumulator (potom som tu svinu tlacil cez pol petrzalky za kamosom, ktory ma nastartoval z kablov :-D )

Spojkove packy uz padli na vyletoch dve, z jednej ostal kypet a dalo sa dojst domov; druha sa odlomila tak, ze ju nebolo mozne pouzit. Nebyt stareho pana motorkara zo Stitnika, ktory kolegovi pilnikom upravil packu z Pioniera na Virago, tak tu asistencnu sluzbu naozaj potrebujeme...

V krabici mam rozobratu celu druhu motorku na ND, takze diely su :-) Defekt teda naozaj budem naivne verit, ze nedostanem, ale asi aj tak asi zoberiem monterpaky, supravu na opravu dusi, co2 bombicky alebo bicyklovu pumpicku, prihodim stahovacie pasky a spojkove lanko, pockam na tyzden pekneho pocasia a ide sa..

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil axarydax (09.05.2016 7:34)


09.05.2016 8:26

Re: Ake ND na dlhy vylet

tolan
 Edvenčr 

Ikona

no vidim, ze tu mas same "mudre rady"...tak skusim aj ja :-), Olej na dominatora je nevyhnutnost, zatial na kazdom tripe sa najviac dolievalo prave do dominatora.
Packy netreba ak mas blastre a padaky. Na defekty mam sadu knotov + kompresor (bezdusaky).
Co sa tyka oprav mam odskusane tieto veci:
-stahovacie pasky, kvalitne, prestarnutymi nic nespravis.
-medenny drot cca 3-4m
-PVC hadicka 2m
-Duck Tape, izolacka,
-spojkove lanko-univerzalne
-naradie (kombinacky, kluce, atd)
-startovacie kable
-par nahradnych srobov beznych rozmerov 4,6,8mm x rozne dlzky + matice k nim

Ak je takto vybaveny aspon jeden z tripu tak sa da spravit takmer vsetko.
Uz som tym vyriesil situacie ako odlomena stupacka, odlomena radicka, odtrhnuty vyfuk, spojkove lano....

Drzim palce aby si to viezol zbytocne ;-)


Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil tolan (09.05.2016 8:31)


09.05.2016 8:49

Re: Ake ND na dlhy vylet

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Kedysi davno, som sa vybral do Dubrovnika, na jawe 350, vojenskej panelke, celkom dobry stroj, jazda bola poplatna dobe vyroby motocykla, dosiel som tam aj spat.
Aj defekt som lepil, aj zapalovanie niekolkokrat nastavoval, aj som sa vybulil, lebo zjazd smerom na Tarvisio, mi nejako prestali fungovat brzdy.
Vsetko, co som potreboval, som nasiel v smetiaku pri pumpach, jedine, co sa mi nepodarilo najst a musel som to vyzobrat, bola infuzna sada, nakolko mi vypovedal sluzbu palivovy ventil. Rozpadla sa v nom gumicka.
Stym mam spojenu veselu historku, ked som kdesi dosiel do nejakej nemocnice v Monfalcone, alebo tak nejak a pytal som si infuziu. Lenze oni nechapali, co to vlastne chcem, tak mi nosili rozne sacky, injekcne preparaty, atd.. vyzivu, alebo ine a nevedeli pochopit, ze chcem len tu hadicku a skrtiaci ventil. NAkoniec ma nehospitalizovali a nepichli mi nic, pred nemocnicou, za vseobecneho veselia, som opravil, co som opravit vedel a frcal dalej.
Inak mam skusenost, ze spray, na lepenie defektov, niekedy funguje, niekedy nie.
Raz som ho nastriekal do dusoveho kolesa a uplne v poho to zalepilo defekt. Inokedy na KTM, mi to vytieklo alebo po chvilke vyfucalo.
Takze som sa bez zhodenia kolesa, vyzutia pneu, lepenia, skratka nezaobisiel.
Nakolko ta lepiva pena sa mi naondiala na ruky, benzinom to neslo dole, tak sa mi prilepili potom rukavice na ruky, aj zo spinou.
Jediny krat, som nedosiel a musel ist po moto, ked sa mi rozletela spojkova lamela, fungl nova, kdesi pri Mariazelli.
Kazda skusenost a kazda porucha, pripadne situacia, posunie cloveka dalej.
Vzhladom na to, ze kedysi neboli ziadne asistencne sluzby, len svojpomoc, si myslim, ze dnes uz prakticky problemy odstranil mobilny telefon.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.