Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3711 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28537
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16996)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11541)

Samovoľne vyteká benzín z kohútika - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuSamovoľne vyteká benzín z kohútika - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
14.05.2016 2:08

Samovoľne vyteká benzín z kohútika

Medicinman
 Edvenčr 

Ahojte,

Prosím Vás o radu. Na mojom bandite, keď demontujem nádrž, a položím ju na ležato tak isto, ako je aj na motorke položená, tak po cca 5-10 min. mi z kohútika začne vytekať benzín. Páčka na kohútiku je v správnej polohe, na ON. Nedávam to nikdy na tú polohu, čo vyteká benzín sám keď sa zaplavujú karb. Ja som niekde počul, že ten kohútik by mal byť podtlakový = keď nie je tlak z motora, tak by sa tadiaľ nemal valiť benzín.

Nestalo sa vám niečo podobné? Keďže ju dávam tak 2 krát za rok dole, tak to moc neriešim, len keby ste vedeli nejakú rýchlo opravu, bolo by to fajn.


Ďakujem za každú radu, a prajem pekný víkend


14.05.2016 6:39

Re: Samovoľne vyteká benzín z kohútika

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Rýchlooprava je, objednať opravnú sadu a zrepasovať. Mohol by si aspoň napísať, o akú moto ide.


14.05.2016 6:58

Re: Samovoľne vyteká benzín z kohútika

axel99
 Kávičkár 

Ikona

Tak sa asi podtlak stratí za ten čas. Bublinky sú sviňa.
Prečo nie off? :-}


Dôvod úpravy: Off a je opravené. :-)))

Upravené 2 krát. Naposledy upravil axel99 (14.05.2016 7:04)


14.05.2016 8:44

Re: Samovoľne vyteká benzín z kohútika

Medicinman
 Edvenčr 

Ide o Suzuki Bandit 600 rv 2000

Ja tam mám len polohy:

On

Potom tam je poloha voľného pretečenia benzínu

Rezerva


14.05.2016 11:26

Re: Samovoľne vyteká benzín z kohútika

Medicinman
 Edvenčr 

Ďakujem Ti Plazivec, ani som nevedel, že by sa také niečo dalo kúpiť, som myslel, že musím kupovať všetko nové.


Ešte raz Ďakujem


14.05.2016 13:58

Re: Samovoľne vyteká benzín z kohútika

Toman
 Skútrista 

Ikona

ja som mal to iste, stacilo rozobrat a membranu a tesnenicka vycistit od jemneho bordelu co sa tam za tie roky usadil.... po zlozeni to zase krasne tesni....


14.05.2016 14:31

Re: Samovoľne vyteká benzín z kohútika

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Obvykle je problem len v spine v tom ventile.
Keby bola prasknuta membrana, pojde benzin aj cez hadicku podtlaku.
Inak to nieje uplne ventil, ale skor pumpa.
Niekedy sa stava, ze za membranou, je pruzinka, ktora sa rozpadne a membrana a ventil, nieje tlacena do sedla. Pri pulzujucom podtlaku pracuje vsetko ako ma, ale ventil bez podtlaku neuzatvori a plavakz v karburatoroch, neutesnia uplne pri plnej hladine a benzin po istom case, zacne kvapkat cez preplaveny karburator.
Vela ludi ma dojem, ze to je ventil, alebo len ventil, ale je to v skutocnosti membranova pulzacna pumpa.
Jeden ventil je pod membranou a druhy venti,l tvoria ventily na plavakoch v karburatoroch.
Niektore ventily maju "pumpovanie" otvaranie podtlakom na "ON" a na rezervu, palivo len preteka, mimo onen ventil.
Niektore "kohutiky" maju tri polohy. Rezerva aj horna hladina su pumpovane a na zaplavenie sluzi tretia poloha.

Obvykle, najcastejsi problem je, ze O-kruzok na valceku ventilu popraska, alebo sa uplne rozpadne.
Druhy problem byva, ze v polohe rezervy, sa usadeniny, kaly a bordel, dostanu do ventilu na polohe rezervy a rezerva prestane fungovat.
Niektore ventily, maju este pod vystupom do hadicky karburatorov, aj pomocny odkalovac.

Test toho ventilu sa robi tak, ze sa pripoji na podtlak jedna hadicka zo striekackou, aspon 20ml a hadicka palivova sa strci do flase.
Pri potiahnuti za striekacku na podtlaku, nesmie ist do striekacky palivo, ma vytekat cez hadicku do flase.
Rovnako aj rezerva, ak ide cez ventil.
v polohe zaplavovania musi ist benal aj bez podtlaku.

Inak po kazdej dlhsej odstavke moto, by sa mal ten ventil vycistit a skontrolovat.
Rovnako aspon vyplachnut usady v karburatore v plavakovej komore a pripadne skontrolovat hladinu paliva, ci nepretekaju plavakove ventily.
Usady v benzine sa tvoria aj tak, ale jazdou sa premiesavaju, usadzaju sa len v najnizssich miestach systemu, kde je najmensi prietok a pohyb paliva.
Teda dole v nadrzi vo vypsti rezervy, alebo plavakovych komorach karburatorov.
Na to nepomaha ziaden filter, usady vznikaju gumovatenim, smolnatenim a odparovanim prisad v benzinoch.
Ventil a vanicky plavakovych komor, sa najlepsie cistia v saponate a horucej vode, rovnako aj tesnenia.

Niekedy je lacnejsie vymenit cely ventil, nakolko vyjde lacnejsie, ako reparacna sada gumicek a membran.
www.banggood.com/search/fuel-valve.html

Nedavno som sa s kamosom trapil na EN 500 z ventilom a riesili sme nahradu...
www.banggood.com/87-06-Suzuki-LT80-Fuel-Gas-Petcock-Val...

problem bol typicky cinsky, napisy na dekli tocky, su naopak vyrazene.
Ale potom sme dosli ku zisteniu, ze ak sa namontuje ten dekel z popismi naopak, tak pri nakloneni sa hlavou dole, je logicky citatelny..

Vsetkemu sa da predist vcasnou kontrolou, pred sezonnou pripravou.




Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (14.05.2016 14:34)


15.05.2016 19:03

Re: Samovoľne vyteká benzín z kohútika

hlad
 Čoprák 

veľmi pekne si to napísal - gumovatením a smolnatením prísad.

Ja k tomu bangood len toľko. Moja osobná skúsenosť s benzínovými ventilmi. Čínsky postrekovač. Ventil aký sa používa v minibikoch. Originál vydržal 6 rokov. Náhrada sa rozpadla (teda gumičky co vnútri) za 2 roky.


15.05.2016 21:30

Re: Samovoľne vyteká benzín z kohútika

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Mozno, je problem v benzine...
U nas v EU, je v benale az 15% bioliehu, ktory dava na prdel gumovym dielom, ktore niesu castokrat urcene na podobne "zmesi".
Principialne, ale to skor je vtip, na zaklade toho, ze v benale mame onen etanol, by mali mat vsetky auta, vymenenu a upravenu aspon palivovu sustavu na moznost pritomnosti cisteho E85 biobenzinu.
Veci z BG a podobneho, su ake su.
Zrucny si vyrobi membranku z gumovej blany nejakej AC pumpy, alebo pouzije klasicku membranovu gumu do elektrickej AC pumpy, co sa pouzivala 1203ke.
Niekto pouzije cinu, niekto si kupi nahradnu sadu tesneni a membran od dovozcu a niekto si kupi novy ventil.
Niekto to da do servisu a neriesi vobec, co mu tam namontovali.
Ale ja osobne si myslim, ze je dobre vediet ako to funguje, preco to funguje a v neposlednom rade, preco to nefunguje, ak sa to pokazi.
Su tu dva protichodne faktory.
Jeden je ten, ktory sa vola "riadene zastaravanie" a potreba obnovy, druhy je chudoba a svojpomocne opravy.
U nas, sa tieto faktory vyrazne objavuju, najma v tradiciach, ktore mame z dovodu nedostatku, ktory bol v sortimente ND a tovaru akehokolvek z doby pred 26 rokmi a dnes sa napriek dostupnosti vsetkeho, prejavuje problem, ze nic nieje drahe, alebo nedostupne, len v kolonii malo zarabame.
Takze v urcitych aspektoch, navazujeme na tradicne "bastlenie" moderne nazvane DIY/Do it yourself/, alebo second hand, aftermarket, afterlife... Sudruhovia v cine, nam vedia byt napomocny.
Potom je moznost, dat tam kohutik z radiatora, funkciu si splni tiez.
>:-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.