|
Kazdy ten stroj, je uz tak trocha dedusko/babicka/..
Ak EN 500, tak jednoznacne z remenom, nie retazou a motorom aspon 35kW.
EN 500 je chopper, minicruiser, ktoremu konstrukter dal motor z jogurta, alebo endura, je to mala svina, pri jazde vo dvoch sa uz trocha trapi, ale on to da.
Je velmi lacna na udrzbu v podstate ak zacne nieco hrkotat, tak za par stovak eur, vymenis, pokial to dokazes sam, tak usetris servis.
Treba kukat najma na volnobezku startera, lebo ked sa rozleti, obvykle dojebe magnetto, stator a aj rotor i karter. Lacna udrzba, pri zanedbani prvych priznakov, je potom draha oprava.
Rozborka a zborka motora je podobna u EN 500 jawe, akorat tam dakto pridal rozvodovu retaz, vodne chladenie, starter a vsetko je trocha inak..
NA tu rozvodovu retaz a primarnu retaz je dobre si dat bacha, ak sa niektory clanok uvolni, rozskrabe z vnutra blok a ani to nieje pocut, je po parade.
Vzdy pri vymene rozvodov, ked je sponovak na konci, treba menit aj tu primarnu retaz.
Motor ide pekne, pokial je dobre zostelovany a najma karbuartory ak su v poriadku.
Prejav motora, je bohuzial jogurtovo-endurovy terba to tocit a krutak prichadza zo strednymi a vyssimi otackami. Idelane pre niekoho, kto zacinal na jogurte a chce chopper.
Ak su v tom ostre vacky, da sa to tocit az do 9000 a ide to slusne, zvuk dobry, len nohy na predkopoch, nezodpovedaju stylu moto a prejavu motora.
Vyvazovacia hriadel, je super vec, moc to nevybruje, je to skor ultrazvuk na zubny kamen.
Virazka je chopper chudobneho, alebo zacinajuceho chopristu, pripadne Slovakistanskeho dochodcu. Pokial kupis jeden, budes jazdit, ked kupis ku tomu polomrtvolu, mas na kuchanie zasobu organov.
Prejav motora je choproidny, ale bohuzial po japonsky, pokial tam nedas jeden karburator z HD, tak je az prilis uhladeny, aj tak to nebude HD.
Kardan je vyhodou, ak si ho vies opravit, obvyklou zradou, su dva uhlove prevody a prvy odchadza nie ten na kolese, ale v motore, najma z dovodu polomrtveho, alebo poskodeneho loziska.
Rozborka je cisto kuchynska zalezitost, motor vojde oholeny aj do tasky Ikea.
Obe moto su uz trocha out, dobre sa vidia stale menej, dojebanych je kopa, ale cena obvykle strasna.
Velke stastie, je kupit po rakuskej dochodkyni, malo jazdenu.
Ak dnes daco stare, tak nech to ma styl. Kombinaciou dvoch, dostanes V styrvalec, napriklad Honda Magna 750 a pod.
Tam je sice galejnicka robota, nastavit aj karbonatky, ale za to to aj slape, este aj dnes celkom slusne.
Keby boli na vyber pre mna, len tieto dve moto, EN 500 a virazka, tak si radsej okuknem nejaku magnu, aby som nakoniec kupil v podobnej cene a lepsich vlastnosti, na miesto kriznika, turistu, napriklad K75, alebo K100 od BMW
Vsetko je z obdobia, 84-89 a dost koncepcne stare, nie vsak lacne.
Keby aj tak uz nic nebolo, tak tu EN 500.
Musela by ale byt cukrikova, do 2000 eur.
|