Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1118 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26078
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15768)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10310)

Dobíjanie Intruder VS800 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuDobíjanie Intruder VS800 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Elektrika.

09.06.2017 21:30

Dobíjanie Intruder VS800

woodoo15
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Zdravím, potreboval by som radu...
...batéria drží napätie v kľude cca 12,6V, po naštartovaní na voľnobehu dobíja cca 13,6-7V, ale po zvýšení otáčok, napätie ide dolu na 12,9-8V a tam aj drží akokoľvek sú vysoké otáčky...
...a keď nechám otáčky spadnúť opäť na voľnobeh, tak aj dobíjací prúd ide znovu hore na tých 13,6V...

...vie niekto poradiť, kde hľadať chybu?.......dík


09.06.2017 23:20

Re: Dobíjanie Intruder VS800

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Skus sa pozriet na taku zvlastnu poistku, ktora sa vola "circuit braker", je to asi 30A bimetalovy odpojovac, ktory nahradza ulohu "Main fuse" hlavnej poistky od regulatora, do celej elektrickej sustavy. Je to istenie privdou od regulatora, ak by doslo napr. ku skratu na vyvode baterie v okruhu ostatnej elektroniky, mimo starter.
Prichadza od baterie obvykle cerveny vodic a odchadza cerveno-biely.
Po urcitom case, sa stava, vplyvom vlhkosti alebo len tak, ze ten odpojovac vratny, straca kontakt.
Da sa to premerat tak, ze sa na vyvody odpojovaca pripoji ziarovka a ak po nastartovani, zacne zhnut, je problem v tom zazraku.
Pokial nemas v sufliku druhy, tak sa to da zatial* nahradit vodotesnym puzdrom z nozovou poistkou 30A.

V horsom priapde, je to prerazeny stator, alebo priodjebnuty regulator.
Odpoj z regulatora a skontroluj tri vodice od statora, ci nemaju zvod na kostru.
Skontroluj ukostrenie regulatora a aj konektor/y ktorymi je pripojeny regulator, ci niesu vysmazene, alebo vyhnite.

Skontroluj aj prepojku minusu od baterie- tensieho, ktory ide od svorky baterie do systemu kabelaze.
Ak je tam problem, tiez to nebude dobijat.
Ta prepojka je dolezita, na nej sa da merat ampermetrom dobijaci-vybijaci prud baterie, kabel je obvykle cierny, alebo cierny z bielou paskou.
U niektorych typov je to nie prepojka, ale Ypsilon spojka, tam prichadza zem regulatora a prichadza minus baterie, odchadza ukostrenie na ocko a kostru masiny.


Pozri obrázok
Pozri obrázok

* Jeden "zatial" je jednotka vecnosti.


10.06.2017 20:24

Re: Dobíjanie Intruder VS800

woodoo15
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Re: Merlin00: ...ďakujem za vyčerpávajúcu odpoveď...pri najbližšej príležitosti to rozoberiem a premeriam...
[dobre]


11.06.2017 20:29

Re: Dobíjanie Intruder VS800

woodoo15
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

...dík za radu...všetky konektory rozobraté, vyčistené a nastriekané contact sprejom, po zložení ide všetko chvalabohu ako má...

...


11.06.2017 21:33

Re: Dobíjanie Intruder VS800

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Dufam, ze sa to nebude opakovat, ten problem, totiz ma mnoho tvari.
Ale v zaklade ak nenacalo regulator, tak vypadok jednej z faz toho statora, sa podobne prejavuje a ak sa to dalo do normalu, je to potom ok.
Ten odpojovac, alebo circuit braker, alebo vratna bimetalova poistka takmer nikdy neodchadza, ale ked zacne odchadzat, tak to stoji za to.
Len tolko napisem o tom probleme, co si pamatam a je to uz davno..
Moto z nabitou baterkou normalne nastartovala, chodila, ale svetla cudne blikali, ked isiel motor vo volnobeznych otackach.. Niekedy to aj zdochlo, ale po nastartovani zas islo normalne, pokial neklesli otacky..
A to sa opakovalo, au kym sa baterka uplne nevymlatila.
Niekedy sa ale ten odpojovac zobudil a prepojil sa do vodiveho stavu, ale po case zase prestal mat kontakt..
Su to najhorsie zavady, lebo niesu jednoznacne.
Prajem vela stastnych kilometrov bez poruchy!
Zdar!


14.06.2017 21:14

Re: Dobíjanie Intruder VS800

woodoo15
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Re: Merlin00: ...hľadal som aj ten circuit breaker, ale nenašiel som ho...
... na partsdepot.cz je uvedené pri modeloch T/V, že tam tá poistka nieje...a pri modeloch N/P/R/S zase áno...
...možno ho nemám ani ja, každopádne ak bude viac času, tak ho pohľadám dôkladnejšie...


14.06.2017 23:22

Re: Dobíjanie Intruder VS800

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Bud je tam zvlast normalna tavna poistka main fuse, na rele startera, alebo kdesi mimo hlavnu poistkovu skrinku, alebo je ta vratna bimetalova poistka zasita po trase kabla, niekde vnutri kabelaze poistkovej skrinky.
Celkom isto bez toho, ta masina nemoze byt, lebo ak by doslo ku predretiu kabla, od + baterie na kostru, tak by to blaflo z vesela a nebolo pomoci.
Jediny neisteny obvod vo vozidlach, je starter, ten je napajany cez "rele" alebo solenoid a ten musi byt konstruvany tak, ze keby doslo ku skratu, musi odpojit aj pri zatazi Obvykle skrat na silovych kabloch, vyvola tak velky pokles napatia, ze cievka v solenoide neudrzi kontakty zopnute.

Jedna z mala moto, ktora nema istenu spinacku, teda privod od baterie do spinacky a ACC kabel do poistkovej skrinky, je BMW, najma oilhead z prvych rokov 95-2000.
Tam ked to blafne, tak to obvykle skonci smazenicou.
Neskor zacali osadzat aspon do RT kapotovanych, zvlast poistku privodu ACC.
Schemy ale myslim na BMW, nikdy neboli zverejnene, ja som raz analyzoval smazenicu a nasiel tento problem. Dnes nadsenci uz schemy nakreslili, ale poistky malo kto riesi..
Pozri obrázok
Pozri obrázok



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.