Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3404 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28540
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11542)

TDM 850 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTDM 850 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Motor, Karburátor.

02.07.2017 23:46

TDM 850

pionier24
 Turista 

Ikona

Zdravim motorkarov.Potreboval by som poradit ohladne mojej tdm 3vd verzia.Motorka bola na zimu odstavena s plnou nadrzou,filtrom na palivovej hadicke.Raz za mesiac bola dlhsie nastartovana.Teraz po zime pri jazde na piatom stupni a jemnom pridavani motor netaha plynule,pri hrubom pridani taha dobre.Pripisoval som to odstatemu benzinu alebo zanesenemu palivovemu filtru pripadne karburatorom.Vymenil som cerstvy benzin,filter paliva (nebol skoro vobec zaneseny),zapalovacie sviecky a problem pretrvava.Pri plynulom pridani na 5ke motor reaguje oneskorene.Na inych prevodoch som si to nevsimol.Urcite mi to pred sezonou nerobilo,motor tahal pekne aj na 5ke.Teraz som mal zhodene karburatory ktore som rozobral a vycistil.V miskách bol mierny kal s cervenym nadychom.Vsetko som rozobral,vycistil,prefukol kompresorom.Skontroloval membrany ktore su v poriadku.S nastavenim som nic nerobil.Vymenil som aj pre istotu gumove priruby medzi sanim a karburatormi,boli uz trochu popraskane.Vsetko som zlozil a je to o tom istom.Motorka na 5ke a uz aj 4ke trha ako keby namala dost paliva.Uz neviem kde by mohla byt chyba.Mohlo by pomoct vycistenie karburatorov ultrazvukom a nastavenie podtlakov? Dakujem


03.07.2017 0:45

Re: TDM 850

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Neviem co si cistil, ked si mal vonku karburatory...
Asi si to zopakujes, opakovanie je matka mudrosti.
To co popisujes, je problem obvykle v emulznej trubici, alebo zaneseny kanal podtlaku, ktory pomaha zvysit hladinu pod emulznou trubkou.
Ani ultrazvuk nepomaha vycistit niektore usady, ktore sa ususia a potom zatvrdnu.
Ked vyberes karburatory, vylejes benal, das dole supatka, vysroubujes hlavnu trysku pod ihlou, tak vytlacis von taku deravu trubicku, smerom ku ihle, co trci zo supatka.
Pod tou trubkou je v tele karburatora, niekolko kanalov, od vstupu vzduchu na zaciatku karburatora, az po miesta za klapkami, ovladanymi plynovym lankom.
Vsetky tie kanaly treba precistit a najma treba precistit to miesto, kde je ta emulzna trubica osadena v bloku toho karburatora.
Tam sa deje priprava zmesi v rezimoch plneho nasadenia. Ak niektory z kanalov je trocha upchaty, tak sa prerusi privod zmesi, alebo naopak, sa zmes zacne obohacovat. Ak je zmes bohata moc, tak to po prudkom ubrati plynu a decelaracii, obcas streli, alebo poprdkava do vyfuku.
Zmes chudobna, neurobi nic, ale bude to vidno na sviecke.
na precistenie tych kanalov, je dobre si spravit z medzizubneho kartacika a injekcnej ihly pripravok, na dokonale vycistenie.
Zas to dlhy cas vydrzi, po tom vycisteni.
Na zimu pred odstavkou, je dobre odpojit palivovu hadicku od nadrze z karburatorov, vypustit benal z plavakovych komor a preplachnut tie karburatory technickym benzinom.
Ale ked to musis kazdy mesiac startovat aj v zime, tak si radsej natankuj 100okt. benal, ten by nemal obsahovat lieh a biosragory, ktore vytvaraju tie gumove usady.


03.07.2017 7:55

Re: TDM 850

pionier24
 Turista 

Ikona

Dakujem za radu.A ta tryska co popisujes je presne pod ihlou supatka?Ani s tou deravou trubickou som sa nestretol.Mal som vybrate trysky ktore su v miske karburatora.Tieto co popisujes ty,nie a o tej trubicke som ani nevedel.Tak to skusim,snad to tam najdem podla toho co popisujes.Takze samotne zle nastavenie podtlakou by sa takto neprejavovalo?Dakujem


03.07.2017 9:19

Re: TDM 850

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Podtlaky treba naladit az ked je karburator 100% cisty.
Podtlaky ak sa rozladia, tak obvykle aj na volnobehu, po pridani plynu ten motor ide nepravidelne, alebo pri jemnom pridavani plynu ide motor trhane, pri prudkom pridani plynu, ide motor z dierou, alebo vynecha.
To, aby to slo uplne 100%, musi byt nastavena aj bohatost zmesi optimalne.
Pri motore v zatazi, teda ked je zaradeny vyssi prevodovy stupen, a motor ide z dierami vo vykone, sa jedna o pripravu zmesi, kedy podtlaky su relativne mensie a zmes sa pripravuje cez tu emulznu trubicu, teda podtlak taha vzduch cez vnturiho trubicu, kde zmes vytahuje a miesa popri tej vysunutej ihle, ked supatko, vdaka podtlaku je dvihnute a ihla otvara, ako ventil z dlhou drahou privod paliva ku miesaniu zo vzduchom.
Pozri obrázok
www.oemmotorparts.com/oem5.asp?M=Yamaha&T=TDM%20%20850...

Tie kanaly, vedenia benzinu, treba hladat okolo suciastky 35, pod deklikom 30 a treba vybrat trysku 33. Tie kanaly musia byt vycistene a usady sa tvoria najma tam, kde ak ostene benzin, vysusi sa a po nom ostavaju take pieskovite, alebo gumove usady. Postupne sa zalepia tie kanaly a karburator prestane spravne pracovat.
Ono po tom, ked sa tie usady ukladaju, karburatory sa daju nastavit synchronizaciou, ale to je len taka barlicka, lebo uz obvykle po kratkom case, ako sa usady ulozia zasa, to nepracuje spravne zasa a tak stale dokola.

Nastavenie karburatorov "na presno" ma zmysel vtedy, ak su aj nastavene spravne ventily a casovanie rozvodov, nerobi psie kusy, vdaka vyahanej retazi rozvodov a tak podobne.
Je to spalovaci motor, tam vsetko zo vsetkym suvisi a jednotlive veci do seba vcelku jednoducho zapadaju.


03.07.2017 19:49

Re: TDM 850

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Dumem a dumem, nenasiel som karburator na TDM, ale kolega doniesol karburatory do magny, co je v podstate 2x viac karbonatkov, ako na TDM, ale veru netusim, ako vybrat tu emulznu trubicu. Tie karburatory su upchate usadami tak, ze ide ta moto len na sytic, ale jediny zo styroch karburatorov je ochotny davat zmes.
Ale clovece, bud starnem a som sprosty, ale ja sa neviem dostat ku tym emulznym trubkam, ktore su upchate.
Vylisovat sa to bojim, skrutkovane to tam nieje.
Takze netusim, co mas za karburatory ty, ale nez to zacnes nejak vazne nacinat, najprv si pozri nejaky manual, lebo zhody okolnosti neexistuju.
Ja som TDM karburatory drzal v ruke celkom nedavno, asi pred 15 rokmi.
Magnu sm robil ani nie pred 12 rokmi a som si isty, ze mala tie emulzne trubice vyberacie v karburatproch.
Pozri obrázok
Pozri obrázok
A nedaju sa vyberat ani trysky zo strany sania, takze sa neda dostat ku prefukovym kanalom, ktore su smerom do emulznej trubice.
A su veru upchate a riadne.


03.07.2017 22:46

Re: TDM 850

pionier24
 Turista 

Ikona

Dakujem Merlin za rady ale podla toho obrazku co si mi poslal som mal vsetko vonku aj tu trysku c.33 urcite.Asi kaslem na to a dam to do servisu.Tajne som dufal,ze si to spravim sam ale nemam s takymito karburatormi skusenosti.Zatial som sa hral len s jednoduchymi karburatormi pionier,babeta a pod.Bol by som rad,keby som si vedel tu chybu odstranit sam ale myslim,ze som si dal zalezat na tom cisteni karburatora a nepomohlo to.Skor by som povedal,ze je to trochu horsie ako predtym a to som sklamany.Ale dakujem za snahu pomoct.


04.07.2017 0:12

Re: TDM 850

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Napada ma este jedna vec, musim sa kuken u znameho, je to len domnienka.
To je na prilis dlhe pisanie, ale az, alebo ak vyberes tie karburatory, odfot mi to zo vsetkych stran, a posli mi obrazky, hoc na imelo.
Tam moze byt jedna zrada, ale to len tusim, okolo rozdielneho systemu tych karburatorov. Ak sa vytvorili usady, tak je tam miesto, ktore sa da vycistit rozborkou.
V tom karbonatku, moze byt utilita, ktora umoznuje rozborku a vycistenie kanalov pod tryskami.
Nejak takto to vyzera..
www.cmsnl.com/yamaha-tdm850c-1992n-california_model9868...

Druha vec, ktoru si spominam, tie karburatory mavali aj podtlakovu vnutornu pumpu, aby ten karburator si cucal palivo.
Ak jedna z tych pump je unavena, tak pri vyssej zatazi, nedostava jeden karburator dost paliva.
je to v tom schovane, ale da sa to najst.
www.cmsnl.com/products/diaphragm-set5-non-oe_3ld1490h00...
Lenze ako isli roky, tak to potom riesili aj elektrickou pumpou, alebo sa tie karburatory odlisovali este inak. Mikuni, alebo keihin. Skoro na vlas rovnake, ale inak uplne odlisne.
Ak je spina v tej pumpe, tak ono to celkom funguje, ale pri vysokej zatazi, to nestiha dodavat benal.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.