Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1856 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26342
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15897)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10445)

Palivový kohút Hornet 1999 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPalivový kohút Hornet 1999 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém.

15.07.2017 10:48

Palivový kohút Hornet 1999

hycomat
 Geriatrik 

Kúpil som opravnú sadu na kohút, t.j. dve membrány, pružinku a okružok. Membrány a pružina vymenené ale problém je, že kryt, pod ktorý patrí okružok, je prinitovaný, nie priskrutkovaný. Sú to nity v slepej diere, nie priebežné. Ako to rozobrať mi je jasné. Ale ako to potom poskladať? Narezať závit? Dať tam tenké trhacie nity a dúfať, že sa mi niekde dvesto km od domu neuvoľnia? Nemáte s tým niekto skúsenosť?


15.07.2017 11:11

Re: Palivový kohút Hornet 1999

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Normalne opatrne odvrtat, narezat opatrne zavity a priskrutkovat.
Pod skrutky a do skrutiek dat zavitovy tmel.
Alebo pre istotu, kupit jeden cely cinsky, alebo aj dva cinske cele ventily.
Za cenu origo repasacnej sady membran a gumiciek, mas asi 10 cinskych vetilov.
To je pre pripad, ze by ten repas nevysiel, zavity sa nepodarili, alebo repasacna sada tam nesadla.
www.aliexpress.com/item/Gas-Fuel-Valve-Petcock-For-Hond...
alebo
www.banggood.com/Motorcycle-Valve-Petcock-Tank-Switch-G...


15.07.2017 21:37

Re: Palivový kohút Hornet 1999

hycomat
 Geriatrik 

Ďakujem za odpoveď. Kúpil som druhovýrobu repasačnej sady za 20€ z CBR 1000F 90-05, membrány sedia. Do tej číny sa mi moc nechce, treba jazdiť, navyše ten kohút na prvom odkaze má evidentne menšiu maticu do nádrže. Ten druhý vyzerá OK, ale čo mi pošlú za mesiac, nevie nik. Skúsim to teda odvŕtať a narezať závit.
Ináč, originál kohút z partsdepot stojí 250€. :-)))


15.07.2017 23:39

Re: Palivový kohút Hornet 1999

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No to si kupil lacno, tu repasacnu sadu.
Ja viem, ze cina je o houne, ale niekedy sa to neda inak.
To odvrtanie, ak to spravis poriadne, tak to bude navzdy.
Inak problem tych tesneni a gum, nieje v tom, ze by starli, ale najma v primesiach v benzine /biosrackach/ ktore nabobtnavaju a po odpareni zas vysusuju tu gumu.
Tomu sa neda vyhnut, len opravovat, co nam Brusel doondial.


25.07.2017 19:50

Re: Palivový kohút Hornet 1999

hycomat
 Geriatrik 

Tak som jasal predčasne, po odvŕtaní nitov som objavil tesnenie podivného tvaru, úplne iné, ako bolo v sade na CBR 1000 (00-05, nie 90-05 ako som písal vyššie). Takže, ak niekto oplývate nadbytočným, ale funkčným kohútom z Horneta prvých ročníkov, súrne ho kúpim!


25.07.2017 21:29

Re: Palivový kohút Hornet 1999

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Tesnenie, alebo dosadacia guma toho otocneho supatka?
Vsetko sa da nahradit a opravit.

Lebo to sa da opravit /doprijebnut/, aby si si uzil sezonu roznymi sposobmi.
Prvy je, ze skusis opravit, alebo podlozit tu povodnu gumu.
Druha moznost je, ze das na ovladaciu hriadel, pod taku tvarovu perovku, nejaku vhodnu podlozku. ak nemas vhodnu, tak sa to da vystrihnut manikurovymi noznickami z tenkeho plechu duralovej plechovky od napoja. Asi ich bude musiet byt viacero, ale to nevadi, plechovka je velka.
tym sa zabezpeci dotlacenie toho supatka otocneho na tu uschnutu gumu.
Je to docasne, ale pomoze, ventil mas uz rozoberaci, nieje co pokazit.
Ak nejde inak, da sa z hrubesej /vhodnej/ gumy najlepsie vitonu, ale posluzi aj NBR gumovy pas, vyrobit nova vlozka.
Opat obvykle pomoze korkovrtova sada /lepsie ako razniky/ alebo dierovacie klieste a dobre noznice.
Nieje to idealne, ale tiez to uplne nenasere.
Tretia moznost je druzstevnicka, ale funguje dlhodobo, nahradit ten ventil za trebars babettovy.
Ak mas maticu na tom ventile, da sa dat dole, priletujes tam medzikus ventilu z babetty a hura je hotovo. Aj rezerva nejaka bude..
Sice tam nieje palivova pumpa pulzacna a ani ventil automaicky, ale jazdit sa bude dat.
Najpohodlnejsie je, kupit nahradu z ciny.
Ale to trva.

Dalsia "cestovatelska" verzia je, ze das dole maticu a narves do nej z infuzie ten filter a pritiahnes to tou maticou na nadrz, a na hadicke nechas ventil z infuzky. Je to krajne riesenie.
Pouzil som ho kedysi na cestach a fungovalo to. Ale Honda nieje jawa, bude chybat asi prietok a posilenie prietoku tym pulzacnym cerpadlom. Nic menej fungovat to bude. Aspon docasne.



Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (25.07.2017 21:35)


26.07.2017 22:24

Re: Palivový kohút Hornet 1999

hycomat
 Geriatrik 

Re: Merlin00: Vďaka, zajtra dodám fotky, zdá sa, že je to komplikovanejšie. Použiť babettový ventil ma napadlo, ale bojím sa prietoku.


27.07.2017 10:02

Re: Palivový kohút Hornet 1999

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Inak tam sa da prisposobit v podstate hociaky ventil a pumpa sa da dat externa, mimo ventilu.
Vsetko moze byt riesenie docasne, alebo aj navzdy.
Je uplne jedno, ci je ten ventil na prirube na srouby, alebo na holendri z maticou.
U matice je vyhoda, ze je mozne jednoduchsie mimo nadrz napasovat ventil.

Ta zliatina z coho je ventil a karburatory, sa da letovat klampiarskym cinom /50% Pb, Sn, Zn Sb/ ale da sa to aj beznym klampiarskym.
Takze ked sa ten ventil vykucha, aby sa tam neurobili oskvarky z tesneni, pocas letovania, je mozne to letovat a prisposobovat.

Na prd je, ze tieto drobne, ale podstatne zavady sa stavaju uprostred sezony. NA rozdiel od vymeny rozvodov, alebo ineho, je to prkotina, ale treba ju vyriesit.


Dôvod úpravy: odstranenie chyb.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (27.07.2017 10:04)


27.07.2017 17:59

Re: Palivový kohút Hornet 1999

hycomat
 Geriatrik 

Chcel som vložiť fotku rozobraného kohúta, ale zdá sa, že vkladanie vlastných fotografií na tomto fóre si vyžaduje VŠ vzdelanie s doktorátom z oblasti IT. :-P
Takže idem na nete hľadať starší funkčný kohút za normálnu cenu.
Ďakujem za pomoc a ochotu. [dobre]



27.07.2017 21:58

Re: Palivový kohút Hornet 1999

cinske palivove ventily obsahuju gumicky, ktore su vyrobene z kamena a pri prvom otoceni packou sa zacnu drobit a upchavat ventil a karburatory az pokial sa nerozdrobia uplne a ventil prestane byt funkcny a nebude sa dat zatvorit.


27.07.2017 23:04

Re: Palivový kohút Hornet 1999

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Tym by som si nebol isty.
Niektore repasacne sady tesneni to robia tiez, predane ako original.
Staci dat gumicku do flasky z trochou benzinu, obyc. N95 a hned sa ukaze, ako odolava ta guma benalu. Pre istotu ak sa prileje trocha liehu, tak sa prejavi jej neodolnost v case na biozlozku.
Starsie NBR tesnenia maju problem z dnesnym benalom a to nieje zavada, ale vlastnost.
Ja som menil hadice na benal, lebo boli stare stvrdnute, dal som nove semperit, palivove a kvalitne no behom roka, zacala hadica kvapkat z medzivrstvy opletu.
Nabobtnala v benzine.
A to nielen tlakova, ktora ide do regulatora tlaku, ale aj vratna, ktora od regulatora vracia benal do nadrze.
Po konzultaciach v gumexe, som sa nastval a dal tam teflonove hadice, opletane nerezom.
Proste paliva a ich primes biozlozky, urobi kratky proces, aj z novou hadicou.
Napriek tomu, ze je urcena na benzin a ma splnene podmienky maximalneho tlaku a td..


15.09.2017 20:08

Re: Palivový kohút Hornet 1999

hycomat
 Geriatrik 

Tak som problém núdzovo vyriešil, po odvŕtaní nitov a narezaní závitu som atypické tvarované tesnenie nahradil o-krúžkom, ktorý som do drážky v telese nalepil chemoprénom (aby držal tvar pred namontovaním krytu). Zatiaľ to funguje.
Zdá sa, že by tam mohol podľa fotiek "pasovať" kohút z JAWY (638, 640?). Písal som mail do troch firiem, ktoré ich ponúkajú, ale žiadna sa neobťažovala odpovedať, či je závit 22x1 mm. :-@


16.09.2017 6:37

Re: Palivový kohút Hornet 1999

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Nejaky rok dozadu som dostal darom dve nefunkcne 207 a zháňal som pakne rozbehovej spojky trysky do karb.+ nejake drobnosti.
Ono sa to vsetko sice da kupit ale su to vsetko ohromne šity čo vo všeobecnosti označujeme ako čína.
Nekaz si iluzie ze kohut z Jawy bude na tom lepsie...


17.09.2017 21:18

Re: Palivový kohút Hornet 1999

hycomat
 Geriatrik 

Re: RS955i: Veď sú. Ale ten kohút na Jawu stojí +-250 CZK. Origo Honda (teda asi Keihin)tiež 250, ale €. Na skoro 50ročnom trabante mám 50ročný kohút a za desať rokov som raz vymenil korkové tesnenie za 20 CZK.
Ti poviem, že som trošku v šoku, že na motorku, ktorú stretneš na slovenských cestách asi najčastejšie, je problém zohnať takú obyčajnú súčiastku. :-D


18.09.2017 14:26

Re: Palivový kohút Hornet 1999

RS955i
 Skútrista 

Ikona

Re: hycomat: Tak vlastne sudruhovia s NDR co su v sucasnosti v načalstve eurosajuza presadzuju stale vyssie a vyssie podiely etanolu v palive preto,ze su si vedomi nadcasovostou korkovych tesneni/ vsak špiritus a korkova zatka patria k sebe odjakziva/.A odsudili vsetky vehykle ryzojedov na istu smrt. NEPROJDOU!!!!

A ked je uz jesen objednaj u cinana,alebo zober ventil a flasku šnapsu a hadam niekedy v sobotu v Sklabini nieco vymyslime...


19.09.2017 1:01

Re: Palivový kohút Hornet 1999

hycomat
 Geriatrik 

Re: RS955i: Aj by som objednal, ale v PRC nevyrábajú kohúty so spodným vývodom! Bočný, šikmý, zadný, ľavý, pravý, ale NIE SPODNÝ. A keď už nájdeš spodný vývod, tak nie so závitom M22 na matici.
Nejako som to spojazdnil, píšem vyššie, ale istotu mi to nepridáva. Ten pocit, keď máš plnú nádrž a benzín ti tečie na štartér... :-)))


19.09.2017 8:12

Re: Palivový kohút Hornet 1999

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Treba nurat aj na Alibabrakovi, je to ale dlhe hladanie.
Alebo objednat z BG, alebo DX podobny kohut a vykuchat mu creva na ND, na opravu toho povodneho upraveneho na rozobratie.
Pre vyssiu istotu zobrat z PRC aspon dva podobne ventily, posluzia v pripade nezhody najma gumovej vlozky v supatku pod kohutom na zmensenie pravdepodobnosti nesadnutia.
Ale vatsinou podobne ventily sedia.
Druha vec je, ze tie vyvody, najma pre podtlak a podobne, sa daju otacat po 90°, ked sa odmontuje zadna cast tej pumpy a ventilu.
Ak ventil je urobeny na maticu /holander/, nie na prirubu so skrutkami, tak je mozne vzdy tu maticu prehodit z ventilu povodneho.niekedy za cenu malej upravy, ale ide to.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.