Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3622 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28539
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16998)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11541)

Babetta 210 nestartuje - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBabetta 210 nestartuje - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém.

Predchádzajúce | 1 2 |

03.12.2018 21:58

Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Zdravím
Dostal som B210 ktorá bola cca 2roky v garáži a nejazdil sa na nej. Nejde nakopnúť. V nádraží je ešte pôvodný benzín tak som to len skúsil. Jedine co som zatiaľ vymenil je sviecka. Potrebujem poradiť čo a ako mám na nej skontrolovať... A spojazdniť ju.
Ďakujem


03.12.2018 22:17

Re: Babetta 210 nestartuje

Toman
 Skútrista 

Ikona

vseobecne: skontroluj ci je iskra, vycistit karburator a palivovy kohut.


04.12.2018 1:14

Re: Babetta 210 nestartuje

Skalaaa
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Po roku som mal v plavákovej komore namiesto benzínu niečo ako indulonu, vyčisti to, keď stála 2r. začnú asi tiecť semeringy na spojk.obloženie, sťahováky môžem požičať


04.12.2018 15:39

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Ešte by ma zaujímalo ako vyberiem zámok riadenia. Je síce odomknúť aké nemám od neho kľúče a chcem ho vymeniť za nový a ta fabka nejde von


04.12.2018 19:56

Re: Babetta 210 nestartuje

minomonster
 Kávičkár 

Ikona

Re: Marvell: odvrtaj, chod do klučovej služby, alebo kukni , ako sa otvara zamok na youtube --- www.akosatorobi.sk/video/5170/otvorenie-zamku-bez-kluca...


17.12.2018 22:59

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Vymenil som, sviečkovy kábel, sviečku a tyristor ale stále nehadze iskru


17.12.2018 23:33

Re: Babetta 210 nestartuje

Patrik222
 Bahniak 

A skúšal si pedálovať?


17.12.2018 23:59

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Rukou som točil pedále


18.12.2018 0:19

Re: Babetta 210 nestartuje

ty mas tak silne ruky ako nohy ? to sa musi dat nahodit na stojane a samozrejme ten 2 rocny vyprchany benzin ani horet nebude lebo benzin je latka prchava a vyparuje sa cez odvzdusnenie nadrze mozes tam mat sice este nieco co ako benzin smrdi ale benzin to uz nieje


18.12.2018 0:36

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Ide o to ze nehadze iskru keď mám vytiahnutí sviečku. ten benzín tam už nemám už len nejaké zvyšky v karburátore


18.12.2018 7:09

Re: Babetta 210 nestartuje

hruso25
 Geriatrik 

Ikona

Re: Marvell: Re: Marvell: Keď kabel tak predpikladam že aj s pipkou. Premeraj zapalovaciu cievku či vyrába prúd.


18.12.2018 14:57

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Zacni zakladnou udrzbou.
Odmontuj, vycisti nadrz, vymontuj ventil vycisti ventil, sitko, vymen hadicku od ventilu do karburatora. /jeden sroub, jedna matica na ventile./
Vycisti karburator, plavakovu komoru.

Skontroluj, ci zdochynacie tlacitko, nema zvod, alebo skrat, nieje predraty kabel voci kostre.

Ak nevycistis nadrz, bude sa ti stale bordel dostavat na sitko, na ventile, alebo prejde do karburatora. Ak nevycistis karburator, nebude to dobre chodit.
Stvrdnuta benzinova hadicka, ak sa niekde privrela, alebo je tvrda, je to na houby, lebo hadicka sa nebude dat nasadit na hadicniky /olivky/ na ventile a na karburatore.
Alebo moze unikat palivo zo stvrdnutej hadicky.

Zapalovacia a impulzova cievka..
To zmerias multimetrom, ked jeden zaslape na pedale, druhy meria.
Najprv pripojene do zapalka, potom odpojene, od zapalovania /dutinkove konektory/
Meria sa na striedavy rozsah, impulzna cievka asi 40V, zberacia asi 200V na prazdno
Ak nahodou odislo tyristorove zapalovanie, alebo zapalovacia cievka, ci tranzimo, to je otazne.
malokedy sa to stane, ale cievky v poslednych rokoch, neboli najkvalitnejsie. /typ 4V/
Trocha lepsie su na tom moderne zapalovania, co maju cievku zabudovanu v sebe.
Tranzimo cervene, ak nieje prasknuty epoxyd, je prakticky vecne.



19.12.2018 22:35

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

No nádrž je už dole. Ako co najjednoduchšie odstránime z vnútra hrdzu? Lebo je dosť hrdzavá. Aký zavyt je na nádraží na palivový filter? Musím to nejak zastuplovat


19.12.2018 23:23

Re: Babetta 210 nestartuje

Skalaaa
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

odhrdzovač 1€/1l skrutky matice pohrkať potom technickym benzinom preplachnuť a tak dookola (to preto lebo techn. mám zdarma) :-D otvor silnou nálepkou/handrou/korkom zo sektu...


02.01.2019 18:25

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Takže nedalo my to dnes žena a deti išli preč tak tak som slapal jak o život zrazu zaplo svetlo a naskočil motor ale hneď aj zhasom. Stále dookola. Neviete prečo?


02.01.2019 21:30

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No tak ak si nespravil vid vyssie, tak je to stale dokola...


03.01.2019 19:06

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Ok karburátor vycysteny a vymenené tesnenia. Sviecka už hádže iskry normálne a teraz prišla na radu nádrž sitko na ventil tam vôbec nebolo tak sa upchal ventil. Dalej idem ju v triasť od hrdze mam asi za hrsť skrutiek a podložiek co bude asi malo ale za to mam doma plno oslovených závaží, diaboliek a plomb. Dá sa aj to olovo použiť namiesto skrutiek?


03.01.2019 21:03

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Jasne ze sa da, ale to olovo je makke, takze nebude tu hrdzu driet tak intenzivne.
Dosiahnes ale ak to budes robit poctivo, vnutorny plumbinovy oter a nebude ti to tak rychlo hnit z vnutra.
Inak sa to da spravit aj tak, ze ak tu nadrz dokazes utesnit naozaj dobre, aby netiekol sajrajt vyplachovaci z toho von, tak ju mozes uviazat na gurtne do kufra auta a den po dni, ju pootocis a ono to hrkanie spravi pracu samo.
Niekto privazoval nadrz na miesacku, alebo ked som bol ja mlady a krasny, daval som to vodicovi dialkoveho autobusu, aby mi tu nadrz previezol, zabalenu v starej handre v kastli na rezervu.


03.01.2019 21:19

Re: Babetta 210 nestartuje

minomonster
 Kávičkár 

Ikona

mne sa aj tak najvaaaac pači , priviazať nadrž s veeeeeeeela matičkami na miešačku. idem kuknut , či je nejake videjo))), nech je trochu zimnej srandy
,


03.01.2019 21:24

Re: Babetta 210 nestartuje

minomonster
 Kávičkár 

Ikona


Video: www.youtube.com/watch?v=ou1559CV1Ac


03.01.2019 21:29

Re: Babetta 210 nestartuje

minomonster
 Kávičkár 

Ikona


Video: www.youtube.com/watch?v=kAwLrZnRxv0

nech je to aj o motorke :-D


04.01.2019 8:13

Re: Babetta 210 nestartuje

cruelbody
 Turista 

Uff uz som mal dojem ze tam vidim vrtulove lietadlo..... :-D :-D :-D


04.01.2019 8:15

Re: Babetta 210 nestartuje

cruelbody
 Turista 

Srubky kamienky gulicky ano.....ale na final by som dal urcite horucu kyselinu citronovu... je to jak nove potom


04.01.2019 11:33

Re: Babetta 210 nestartuje

maguma
 Turista 

Ikona

Niekedy som aj ja pridával šróbiky, potom som skúšal na centimeter nasekaný 6mm roxor, ale najlepšie sa mi osvedčilo rozbité zadné alebo bočné okná z auta. Tie sklené čriepky majú ostrejšie hrany a hrdzu likvidujú jedna radosť. Po použití ich vysypem, povysávam a to špinavé sklo prepláchnem vodou a môže sa použiť znova.


04.01.2019 19:16

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Ok zajtra tam nasypem skrutky a vejarove podložky na hrubú špinu a potom použijem olovo. Na finál som myslel ze tam dám horúcu vodu a aspoň liter octu.
Vymontoval som aj kohút ale po sitku ani stopy ani v nádrz. Pochybujem ze sa úplne rozpadlo. Ci je to možné?
Ďalej ta mosadzná trubicka na kohute dá sa vybrať z toho alebo tam je napevno? Je upne upchata skúšal som ju presparat brzdovym lankom a stále cez kohút óde z toho hustá sra.... Objednal som to tesnenie do kohúta s 5otvormy lebo pôvodne sa my rozpadlo v ruke je jedno ako ho tam dám?


04.01.2019 21:48

Re: Babetta 210 nestartuje

Skalaaa
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

sú také origo valce-miešačky volali sme to omieláky, šli dnu piliny a také trojuholníkové kamienky, nádrž obaliť duchnou a hodiť dnu na hodinu :-D


04.01.2019 22:08

Re: Babetta 210 nestartuje

minomonster
 Kávičkár 

Ikona

kup novy kohut- 8 eur- www.babetta-simson-nd.sk/eshop/palivovy-kohut-1022.php


05.01.2019 14:48

Re: Babetta 210 nestartuje

hrdza v nadrzi ? uplne jednoduche dva litre coca coly :-D

free.zoznam.sk/video/coca-cola-vycisti-zhrdzaveny-naraz...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pirates (05.01.2019 14:50)


05.01.2019 16:27

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ale fuj..
Nelej tam kokakolu!
Kyselina fosforecna, sa sice vdaka prichodzim tenoristom uz neda kupit, teda nie na volno, ale obsahuje ju kazdy lacny odhrdzovac.
A ten neobsahuje karamel a ine sracky, co budes mat polepene po umyvadle.
Navyse odhrdzovace obsahuju aj oplachove detergenty, ktore rozpustia olejove a gumovite usady z benzinu a oleja, typu M2T.
Odhrdzovac nestoji viac, ako vyplytvane litre kokakkoly.
www.farby.sk/190653/odhrdzovac-1l/

Okrem ineho, povrch je po odhrdzeni ciastocne pasivovany /fosfatmi/ a ked to budes potom "plumbinovat" otierat olovom, je to zaruka kvality.
To kokakola rozhodne neurobi.


05.01.2019 16:52

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Už to pomaly vytriasam nahdzal som tam všetko možné co som mal po ruke tj. Skrutky, matice, ostrý lomovy štrk.. Nádrž je asi do 1/3uz som to par krát vyplachoval a vyzerá čistejšie. Potom pôjde na radu odhrdzovac. Existuje potom nejaký natez s čím by som nádrž natrel z vnútra? Niečo odolné benzinu


05.01.2019 17:20

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Kedysi existovala vyborna miniova farba, na baze Pb3O4 a niecoho, ako fermez, alebo ineho plastifikatora. Lenze vdaka tomu, ze dakomu drblo v EU, sa tieto kvalitne olovene farby nesmu pouzivat.
Pravda je, ze su jedovate.
Existuju nahrady v podobe epoxydovych farieb do nadrzi, ale dnes uz benzin nieje to co bol benzin kedysi. Kedysi obsahoval benzin aj 2g olova na liter..
Dnesne benziny, obsahuju lieh, alebo vseobecne alkoholy, ako bioprimes, ktora viaze vodu a benziny su akesi "kyslejsie" ako kedysi bol napriklad dynalkol.

Ak tu nadrz nakoniec po uplnom odhrdzeni a pasivacii odhrdzovacom, vyhrkas dobre tym olovenym srotom, lepsie uz neurobis, ani drahou epoxydovou farbou na vnutro nadrzi. Ten oloveny oter vnutri, urobi asi najlepsiu ochranu, ako doma dosiahnes zadamo.
Mam kanystre z IIsv, vojny /oznacene rv 1942,44/ ktore maju vnutri tu miniovu farbu a dodnes neprehrdzaveli, farba neopadala.
Ale jedine co viem, ze plnic tej farby je minium /suřik/ ale co bolo pojivom, to netusim.


06.01.2019 18:34

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

No nádrž už za chvíľu bude už sa no vnutry namiesto hrdze ukazuje na vecsie miest kov. Teraz ešte otázka k výfuku dá sa namiesto tej šnúry použiť teflonova páska? Vydrží skoro 300stupnou


09.01.2019 16:14

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Nádrž je už "čistá" dorazili aj tesnenia na kohút a idem to montovať späť. Ako funguje rezerva keď tam je len jedna trúbka v nádraží? ????


09.01.2019 16:40

Re: Babetta 210 nestartuje

Biri
 Veteránista 

Ikona

Re: Marvell:
Pod tou trubkou je malý otvor.
Tadiaľ vyteká rezervné množstvo.
Zober si do huby(úst) ten druhý koniec ako najakú píšťalku, kde sa navlieka hadica, prstom si upchaj tú trubku, a silno fúkaj.
Druhou rukou prepínaj kohútik. V rezervnej polohe pustí vzduch.
Tá čierna vložka vnútri s tými piatimi otvormi usmerňuje tok.


09.01.2019 20:12

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Ok vymenené a funkčné. Benzín netečie a Babeta štartuje :-)
Teraz je na rade prevodovka trocha som zahral motor a vypustil som z nej olej v vytieklo ledva pol deci čierneho oleja s hustým usadeninami. Dá sa prevodovka
z vnútra niečím vyčistiť bez toho aby som ju musel rozoberať?
Čím ju mam potom naplniť? M6a alebo PP80? Mam obydva. ktorý je lepší?


09.01.2019 20:25

Re: Babetta 210 nestartuje

Biri
 Veteránista 

Ikona

Ak sa dobre pamätám, ani do novej B210 neide veľa oleja(prevodovka)
Do mojej nevošlo ani deci - a to M6A
S tým aj môžeš prepláchnuť. Doleješ, zohreješ, vypustíš.

Prípadne ešte raz.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Biri (09.01.2019 20:27)


09.01.2019 20:43

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Nezabudni na sitko.
Sitko sa da aj vyrobit, ani to neboli, treba zohnat jemnejsiu "mesh" najlepsie nerez, hustota ociek staci okolo 100-200 /DPI/ .
Robi sa to tak, ze na ceruzku, alebo inu drevenu tycku, sa este primota podla potreby tvrdsi papier /stary kalendar a pod/ na potrebnu hrubku a na to sa namota cca 1,5 zavitu sitkoviny.
Na okraji konca, toho sitka, sa pozdlzne opatrne nanesie pajacia kvapalina na nerez a dobrou vykonnou pajkou sa zaletuje tenky pasik cinom.
Cele sa to robi , ked je to namotane na tej ceruzke.
Da sa pomoct nitkou, ze sa to omota, previaze ockami po 1cm a ked sa letuje, najprv sa sprvia body medzi nitkami a potom sa to precinuje na celej dlzke toho okraja.
Potom sa to da dole z tej ceruzky a papier sa vymyje vodou, ak nesiel von.
Opaleny papier sa necha odmocit v octe.
Vystura sa to kefkou na zuby, ktora sa obrusi a ostriha na potrebny rozmer.

Ak je vo ventile vnutri zavit na sitko, tak sa namota tenky Cu drotik, na koniec toho sitka a tam sa to nasroubuje do ventilu.Obvykle tam byva prd, sitko sa len natlacilo do tej diery. Hore sa sitko nad trubickou len zmackne a prehne naspat.
Nerezove sitko ma taku vyhodu, oproti plastovemu, ze sa obvykle nerozpadne.
Mosadzna mesh je kurevsky draha a hlinikova sa blbo letuje


09.01.2019 21:11

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Ak myslíš sitko do nádrž to som kúpil originál.
K tej prevodovke ako tesnenie pod sroby môžem použiť medené podložky? Lebo tie mám doma po ruke alebo musia byť fibrove?


09.01.2019 22:52

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Mozu byt aj medene, ale je dobre ich popustit, aby boli maksie.
Zavesis na kusok drotu, hacik, nad plamenom vyzhavis a ponoris do vody.
Ona sa ta Cu, presne opacne, ako zelezo, popusti.

Aj tak je dobre, dat tam na koniec tej ktorej skrutky tesniaci tmel, co netvrdne, napr SI 5922, alebo v najhorsom silikon na olejove vane a pod.
Staci malicko, aj po dlhej dobe, sa to da vzdy dobre povolit a nevyleze z toho ani kvapka.
Na vyplach prevodovky, je dobre pouzit nielen novy olej, ale aj vyplachovacie aditivum.
Ak je tam vnutri tej prevodovky usadena a dobre usadnuta spina, je dobre aby sa to pori vymene oleja rozpustilo a vypustilo.
Ja netvrdim, ze babetta je nejaky zazrak, ale v tej prevodovke je jedna celkom citliva suciastka, to je predlohova hriadel a ak sa tam dostane spina, rychlo sa znici.
Starsie oleje prevodove, po rokoch statia urobili take voskove usady alebo lepive vazelinovite sragory a olej novy, ich nemusi rozpustit.
Nieje to 4t, tam noesu usady karbonu a podobne, ale ak to roky stalo z nejakym starym PP80 z roku pane Jakesa a Husaka, to uz bude hodne zasusene.


09.01.2019 23:54

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Ďakujem vám za odpovede a vašu ochotu.
Inak to "nejaké" vyplachove aditivum je aké? :-)


10.01.2019 0:02

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No ja som kedysi, pouzil nejaky pripravok, co sa pouziva na cistenie automatickych prevodoviek.
Asi to bol BG 106, alebo cosi podobne.


10.01.2019 17:44

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Mam doma 500ml fľašu petroleju dá sa to použiť na vyčistenie prevodovky?
Ďalej ako a kam mam namontovať obmedzovač napätia? Otázka ohľadom zadného svetla. Chytrák predomnou pripajkoval do hornej objímky žiarovku 12v/21w a zničil obijmku. Nebude vadiť policajtom.. Keď bude svietiť svetlo v spodnej obijmke?


10.01.2019 20:42

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Obmedzovac napatia sa pripojuje jednym polom na vystup magnetta, co ide do svetiel a druhym polom sa prikostruje.
Treba to ukostrenie spravit poriadne a nehanbit sa natiahnut aj jeden kabel od kostry, sroubu kde je kostrena posledna svetelna cievka /ocko na kabel/ a priviest kostru zvlast az po miesto ukostrenia na rame, kde bude ten regulator-obmedzovac.
Do babetty sa dalo spravit viacero uprav, ohladom svetla a svietenia.
Prva vec, je halogenova ziarovka 6V 15W.
Svieti to lepsie, ako origo ziarovka, ale zivotnost aj z regulatrom, nieje boh vie aka.
Druha finta je, pouzit do predneho svetla, ziarovku 6V 20W, musi sa ale urobit objimka, nastavit spravne vlakno, aby to svietilo a neoslnovalo.
Objimka sa da ubastlit, ziarovka je bezna a lacna, napichovacia.
Do zadneho svetla sa musia dat LED cervene, dnes lahko zohnatelne. Usetri sa tak potrebnych dalsich 5W pre ten 20W predok.
Zapojuju sa LED 2 do serie, potom odpor 100-180R. Musia byt ale zapojene tak, ze Je tam napr. 6 parov tych LED a kazdy par, je vzdy antiparalelne. Je to koli striedavemu napatiu, inak by si vyuzival len jednu polvlnu.
Treba obmedzovac. Inak ta ziarovka v predku rychlo odide. Ona sa skor uklepe, lebo tlmice niesu v predu tlmice.
Dalsie upravy sa uz povazuju za narocnejsie.
Da sa previnut tie cievky, na vyssi pocet zavitov, ale treba skusat a merat do zataze, kolko to da, je to taka babracka, ak nemas pripravok na uchytenie cievky do navijacky, alebo aspon na rukovat, je to hnusna praca.
Ten generator sa da vyspikovat na vykon okolo 70W, pre 12V.
Potom sa da do predu dat normalne velke svetlo a ziarovka H4, prepinac dialkove, tlmene a hned sa da jazdit aj vecer, bez vatsieho strachu.
Problem je, ze u vyssieho napatia, sa vytvara plnych 12V, pri asi o 500 ot-min vyssie, ako pri plnom vykone cca 30W 6V.
Pri troche snahy, sa da previnutim bifilarnym, koli miestu v cievkach, dosiahnut pri napati 6V, okolo 90W, co postacuje na slusne svetlo, aj pri prakticky volnobehu.
Ale dnes zohnat origo halogenove 6V 55W ziarovky do trabosa, je skor vtip, ako realita.
Velke moznosti by dnes boli u LED svetiel, ale to je vyssia skola, nepopisatelne v tomto vlakne.
Tam by musel byt uplne inak navinuty ten alternator a uplne inak prevedena regulacia a usmernenie. 6V LED ako nahrady beznych autoziaroviek som nevidel, najma na striedave napatie urcite nie.
existuju aj cele sety nahradnych alternatorov a zapalovani do tych strojov, ale to uz patri do sfery draheho tuningu, nie lacnych vylepseni.

p.s
Aj petrolej sa da pouzit.
Treba to ale po petrolejovej ociste, dobre vyfukat a ozeliet deci oleja, po vyplachu, naliat ho tam a potocit z prevodovkou, vyliat a naliat cerstvy olej.
Aby ten petrolej tam nerobil sarapatu.


Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (10.01.2019 20:44)


11.01.2019 17:06

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Ok olej vymenený prevodovku som nakoniec čistil tak ze som pár krát vymenil olej po krátkej jazde až kým nevytiekol relatívne čistý.
Svetlá vyriešené predné opravené, zadné objednane nové.
Teraz reťaze. Ako zistím ze sú zlé ? Je na to nejaká mierka ako na bicykle?
Po očistení čím ju na mažem? Stačí olej na šijacie stroje tak ako na bike?


11.01.2019 18:51

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Ešte pre doplnenie štifty boli v detolatnom stave tak som sanie a výfuk k motoru pri montoval M5x20 skrutkami a tesnenie sania a plavakovej komory som namontoval nasucho tj. Neolejoval som ich. Snáď to nebude problém :-O


11.01.2019 21:34

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Styfty vymen za styfty, nedavaj tam skrutky.
Styft kupis v DMP steel v BA, pri VUZ.
Dones stary, podla toho kupis nove.

Retaze su asi stare, ale nemusis sa ich bat. To nieje supersport a ani kroska, tam sa retaz vykonom motora moc neda unavit. Zahnojena a ohrdzavena, je smutny stav, ale je to babetta.
Pokial na rozete motorom hnanej retaze, zuby sa nezahybaju a retaz ma relativne malu volu na zuboch, nieje dovod menit.
Retaz sa cisti tak, ze ju rozpojis /ma spojku/ a strcis do PET flase cez hrdlo a nalejes trochu nafty, trochu petroleja, trocha benzinu a strcis do kufra auta povozis tyzden, uzavrete, volne polozene v kufri, nech to moze lietat.
Ked mas stary kanyster, tak smelo don.
Ale ta PET flasa je lepsia, kotula sa v kufri.
Potom ten hnoj vylejes, najlepsie do kachiel, alebo na podpalenie ohnika, ktory budes potrebovat na vid nizssie.

Nalejes trocha arvy a pretrases, odmastis, nalejes vodu a preplachues, az ide na miesto kakauka, cista voda.

Flasu rozrezes, retaz zavesis do tepla, aby uschla.
Medzitym, si na ohniku, alebo skratka niekde vonku, na varici, platnicke v starom hrnci, idelane vatsej cistej plechovke, rozpustis vazelinu najlepsie nejaku LC2, alebo K3, N1 od mogulu, alebo tomu podobnu, co odolava vode a kludne moze obahovat prisadu MoS, LiS, Najlepsie vyzgrunat u zelezniciarov, niekde na rendezi a pod.
Na kvalite moc nezalezi, ale mala by ta vazelina odolavat vode, na tento ucel su lepsie tazke plasticke maziva.
Je dobre tu nadobu mat uzatvaratelnu, pre opakovanu aplikaciu, toho maziva zas trebars za rok.
Dolezite je to nepripalit a ked sa prehreje a chyti, tak nehasit vodou, ale prikryt deklom a odstavit zdroj tepla.
Dymi to a smrdi to. V kuchyni sa to asi robit /ne/moze, je to proces, ktory je vidiet aj citit.
Retaz priviazat na kusok drotu z hacikom a po namoceni do tej rozpustenej vazeliny, pohrkat, vytiahnut nad nadobu a nechat stiect do nadoby, co ostalo na retazi a nechat zatuhnut.
Rovnako osetrit tu slapaciu retaz, ta je na babette vecna, prakticky sa pouziva len na startovanie, ta sa nevytaha a ani nema preco.


12.01.2019 21:58

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Ok reťaz som očistil v benzíne a zajtra ho vykupem v roztopené litiovej vazelina. Inú nemám poruke a tejto mam veľa lebo s nou mažem strely do perkusky.

Otázka mimo témy.
Na niektorých fórach píšu ze v pohode jazdia na technický benzín v babete.
Mate s tým niekto skúsenosť? Aké sú rizika...? Ak to funguje aký je pomer tech. benzin/olej?
Ide o to ze ak by to bolo OK tak by som mal palivo Prakticky zadarmo :-D
A platil by som iba za olej.
Ale ozaj sa len na to pýtam ak je to blbosť tak sa ospravedlňujem a kúpim normálne na pumpe.


13.01.2019 14:35

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Ešte ma napadla jedna úprava a to ze ten vnútorný filter úplne zrušiť a aj tu trubku mosadznu a použiť palivové filter pod nádrž na hadičku aj keď prídem o rezervu ale bude sa ľahšie meniť ako ten v nitri nádrž len neviem ako ho namontovať lebo hadička z nádrž do karburátora je dosť krátka.
Už ste to niekto skúšal?


13.01.2019 14:51

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Boli casy, ked sa dal zohnat vseliaky benzin, alebo benziny, ktore bolo mozne namiesat a sambrovat, na palivo, ktore spalovali 2t a 4t motory bez katalyzatorov, bez vatsich problemov.
Problem tech. benzinu, bol v tom, ze nizkovruce benzinove frakcie ako tech. benziny niesu uz dnes lahko zohnatelne a vatsinou sa jedna-lo o tzv. lakove benziny a benzinove cistice, ktore su pajcnute toulenom, alebo xylenom, koli vlastnostiam, ktore su ziaduce pre ucel iny, ako spalovanie v motoroch.
Miesatelnost z olejmi je bez problemov, pokial neobsahuju prilis vody, alebo lieh, pripadne methanol.

Ja som miesal do 2t, koli urcitym problemom, najma z vysokym obsahom olova letecke benziny na formu dynalkolu. lebo cez 4g tetraetylu olova na liter, zasieralo bezne sviecky. Miesal som to na cca zmes 50% etylmetyl a zvysok benzin letecky.
Lieh alebo zmes etyl+metyl alkohol, zabezpecovali antidetonacne vlastnosti.
Alebo som miesal nieco na sposob BiBoLi automobilovy, vyborny bol aj Reichskraftstoff. cca 50% etylmetyl alkohol a 30% benzinu, zvysok aceton.. Pozor aceton cisty, nie C6000, kotre je zmes toulenu a ineho.

Skuska spravnosti, ktoru som si nevymyslel ja, na benzin neznamy, je naliat ho do letovacej lampy, vyzkusat spalovatelnost, ktora by mala byt bez problemov na danu trysku v lampe pre automobilove benziny a nizkovruce frakcie benzinov technickych.
Skratka vezmes letovaciu lampu, predohrejes ju liehom, natlakujes a skusis zapalit. Ked naskoci a ide horak bez vatsich problemov, nestriela a nehori prerusovane, ani nejde hruby oranzovy plamen, je pravdepodobne, ze pojde spalovat aj v motore 2t v zmesi oleja z benzinom.
Inak sa to da urobit aj tak, ze ak je benzin z prilis vysokou frakciou, teda pri horeni robi oranzovy plamen, da sa namiesat z beznym automobilovym benzinom, napriklad 1:1.

Nejlepsie vysledky by asi dnes daval-a zmes opat typu dynalkol, BiBoLi, keby si pouzil ako primes 1:1 liehobenzinovu zmes E85 / unas sa ale nepreava, jedine CZ, AT, HU, PL/ a zvysok ten tech. benzin.
Dnesne oleje 2t sa miesaju dobre z benzinmi z primesou liehu.
Ale po case mozu tvorit gumovite usady a zmesi z olejmi niekedy vplyvom vzdusnej vlhkosti maju tendenciu zmliecniet.
Co sa tyka oktanoveho cisla, to zistis podla tahu motora. Bud to pojde a bude tahat, alebo nebude a mas po chlebe.
Vatsinou plati, ze cim mensi motor, tym viac je citlivy na kvalitu benzinu.
Kvalitne ojeje a dnes zohnatelne a nezasierajuce motor, na miesto hnusu M2T, je cerveny repsol, ale neviem ci u nas. Vyborny na liehobenzinove zmesi byval olej mixol od Polskeho orlenu, alebo lotos mixol.
Lacne a nezasierali, mali vybornu miesatelnost na dynalcolove zmesi aj ked obsahovali trocha vody.

p.s.
Ale potom je mozne, ze ak namiesas palivo nevhodne, uzavreme vlakno konstatovanim Babetta nestartuje.. :-)))


13.01.2019 15:34

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

V podstate sa môže téma uzavrieť lebo problém kvôli ktorému som ju zakladal je vyriešený :-D
Všetkým ďakujem za vaše rady a názory [dobre]


13.01.2019 22:32

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ked budes miesat benzin technicky, je dobre si pamatat, ze potrebujes aj antodetonacnu primes.
To aby bolo lacne a nie moc toxicke, splnuje ako najlacnejsia primes technicky lieh, alebo najlepsie hotove palivo z vysokym obsahom etanolu. To je nam najbizssie dostupne ono E85, niekedy v PL sa dal kupit aj E90.
Vatsina benzinov technickych ak su aspon z polovice nizkovruce frakcie, ako palivo vyhovie, len sa musi pridat aspon 10-15% etyl, alebo metyl alkoholu.
Latky ako MMT, MTBE, ETBE, jednak nezozenies a jednak to domace miesanie nema zmysel.


14.01.2019 6:47

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

To chcem ozaj len skúsiť co to spraví a ako to bude jazdiť. V jazdiť jednu bandasku.
Tj. Koľko liehu na 5l tech. Benzínu?
Koľko oleje? 1:33 ako dávam do 95?


14.01.2019 20:54

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Objavil sa menší problém dnes som stlačil sitic a naštartoval ale studená na voľnobehu zhasina. Poradíte my niekto ako to mam nastaviť?
Palivo je benzín 95 1:33


15.01.2019 12:09

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

A už naozaj posledná vec k tejto téme. Ako odstráni zámok riadenia keď k nemu nemám kľúč?
Dakujem


15.01.2019 19:16

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Takže dnes sa my stala menšia porucha s plynovým lankom. Motor som nastavil ide plynulo na voľnobehu bez toho aby sa točili koleso. ALE pridával som plyn a nevšimol som si ze v otočné rucke je roztrapkane lanko vbehlo do bowdenu a zasekol sa tam a nereaguje na otočenie ani sytic nejde vypnúť. Objednal som nové ale neviem ako lanko vymontujem z karburátora.
Viete my poradiť?


15.01.2019 23:37

Re: Babetta 210 nestartuje

Ako odstráni zámok riadenia keď k nemu nemám kľúč?


Video: www.youtube.com/watch?v=QIum_tu9lR0


Video: www.youtube.com/watch?v=TInAnqJbtx8&t=269s


17.01.2019 7:25

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Tak lanko objednane. Staré je už vonku. Včera som prežil staré popraskané Barumky a chcem sa spýtať. Ne normálne keď som v montoval koleso že sa my sama oddelila brzda od náboja? Alebo tam niečo chyba poprípade som niečo poškodil? Brzdové obloženie je rovnaké do pred aj do zadu?


17.01.2019 21:12

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Plynové lanko som som vymenil a už funguje ale otočná rúčka ide kúsok naprázdno až potom zabere. Ako to doladíme?


17.01.2019 22:57

Re: Babetta 210 nestartuje

Biri
 Veteránista 

Ikona

Re: Marvell:
Kúsok. Aký kúsok? Trošku alebo len málinko?
Minimálna vôľa je takmer povinná. Cca taký 1-2 mm-ový voľný pohyb rukovete sa považuje za vyhovujúci.
A zbytok sa dolaďuje na karburátore, na vrchu by mala byť taká mosadzná skrutka, cez ktorú ide dnu lanko.
Tá skrutka má maticu, tú povolíš, skrutkou napneš lanko, matkou zaistíš.


22.01.2019 18:17

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

neplujte na mna :-O ale už naozaj posledná vec. Ako správne nastavím karburátor? Skúšal som to od oka ako fungovať funguje ale bud veľa dimi alebo keď uberem na spodnom srobku tak zhasina. Tj. Ako spoznám že je správne nastavený? Lebo podla návodu že zatiahnuť spodný srob a povoliť o 1apol otáčky vtedy ide motor na vyšších otáčkach koleso sa rýchlo točí na voľnobehu a strašne dimi a keď mu uberem tak ide nepravidelne poprípade zhasne


22.01.2019 19:19

Re: Babetta 210 nestartuje

Biri
 Veteránista 

Ikona

Re: Marvell:
A neskúšal si tou druhou skrutkou znížiť voľnobežné otáčky ?
V tomto videu cca od 5,20 sa hovorí o nastavení.
Ale ako aj vo videu, finálne nastavenie je individuálne. Neexistujú dve Babetty s rovnakým nastavením.


Video: www.youtube.com/watch?v=RgW7IHyL8Qs


22.01.2019 20:01

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Video som pozeral. A na ten vrchný srob keď točím do všetkých strán tak na to motor nereaguje. Ide stale rovnako


24.01.2019 5:42

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Tak som to od oka nasteloval s tými srobami. Motor nedymi a ani ne zhasina. Len jedna maličkosť robí to za jazdy a aj na voľnobehu občas motor zachrchle a z vyfuku vyprdi kudol dymu ale hneď na to ide normálne. Takže to považujem za nastavene a vyriešené. Ešte k reťazi mazal som ju vo vazelina ako my tu bolo poradene. Je to ok ale je to pracne a špinavá robota :-D. Išlo by použiť pastu mogul c5 co je na reťaze alebo na Babetu bude naozaj stačiť aj olej na šijacie stroje tak ako na bycikle? Sprej nechcem.


24.01.2019 5:45

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Oprava Motul chain paste


24.01.2019 14:06

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Poradim ti taku krutu fintu.
Ak mas technicky benzin, tak si rozmiesaj trocha vazeliny v tom benzine a vznikne ti cosi ako olej na retaze.
Na velku moto by som to asi nedaval, ale babetta nema problem z retazami.
Po jazde, ked mas naladu, okefujes kefkou z benzinom sajrajt z retaze a nanesies kvapkatkom, alebo striekackou na retaz ten roztok vazeliny v benzine, otres handrou a nechas to uschnut do dalsieho dna, nez budes zasa jazdit.
Benzin sa vypari a vazelina sa dostane na miesta, kde sa studena neriedena nedostane.
Opat odporucam vazelinu vode odolnu, vodoodpudivu co najhustejsiu.
MOS, LIS, nieje na skodu, ale po zriedeni benzinom technickym, vatsinou tie prisady klesnu na dno flasticky.


27.01.2019 14:48

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Ok takto je to oveľa lepšie rozpustné v benzíne už len doladiť prednú brzdu lebo vymenil som vsetky Lanka a prednú neviem nastaviť a nebrzdi. Včera som čistil výfuk a dal nové tesnenie ale ako som vyberal tu vložku tak vypadli aj dve trocha dotlcene kovové gulicky. Na čo tam sú? Zložil som to bez nich lebo vôbec nemám tusenie kam do vyfuku patria a vyzerá ze to funguje aj bez nich


05.02.2019 18:54

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Takže už som skoro vo finále
Karburátor nastavený a štartuje na prvé nakopnúť ie,
Výfuk vypaleny a vymenená vložka, zámok vymenený....
ALE posledná vec s ktorou sa trápim je nastavenie prednej brzdy dole pri valček naťahuje lanko najviac ako ide a takisto srob na packe je už skoro vytoceny von a koleso sa ani nepohne keď je na stojane ale keď na to sadnem tak ledva to brzdí.
Potrebujem poradiť ako tu prednú brzdu doladiť. Obloženie je nové takisto aj v zadu a zadná funguje normálne. Len ta predná my pije krv. :-~ :'(


05.02.2019 20:06

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Prva vec je, ze mozes mat zodrate pakne.
To uz nejde vymedzit.
Ale ak pakne maju este aspon polovicu hrubky, tak je taka finta na to..
Zasroubujes stavaci sroub na packe rajdy, odmontujes bowden, povolis packu na tisichrane, ktora taha excenter /roztlaca pakne v bubne/ posunies packu na tisichrane o jeden zub, alebo dva a dotiahnes maticku.
Nasadis bowden, do packy a nasponujes opatrne, aby nepribrzdovalo koleso a mas to zmaknute.
Ale najprv zhod koleso a kukni tie pakne, ci niesu na konci zivota, alebo uplne bez oblozenia
Vycisti bubon, odmasti bubon aj pakne /cistic brzd v spray/ vytiahni osku excentra, ocisti, odmasti, namaz vazelinou osku, zloz..
Lebo potom sa ti moze stat, ze to chvilu bude brzdit a potom a az sa oblozenie odporuca uplne, vytre sa ti do ocelovej vlozky bubna hlinik z ktoreho su pakne pod oblozenim a nebude to brzdit ani z novymi.
Musis to potom bud orajbat smirglom a hrozi ti ovalita, alebo to musis presustruzit, pripadne si urobit honovaci pripravok, aby si dostal ten hlinik von a na to potrebujes sustruh, ci uz na vyrobu pripravku, alebo na upravu toho bubna.
Babetta mala ale vzdy problem z brzdami, su strasne neucinne a rychlo vadnu, najma predna brzda, stoji za houby, lebo pri mestskej premavke, ked sa v lete zohreje, ucinok je nijaky, najma, ak presahujes nahodou, konstrukcnu rychlost, je to o hubu.
Tam sa oplati na prednu brzdu, skusit upravit na brzdy z jawy 90. JE to ale narocnejsia uprava toho predku, vyplet, vidly atd..


05.02.2019 21:35

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Noo zajtra sa s tým pohrám a keď si nebudem vedieť rady tak to dám niekomu spraviť.

Zabudol som sa spýtať na obmedzovač napätia
www.babetta-simson-nd.sk/eshop/obmedzovac-napaetia-6v-1...
Kúpil som tento. Funguje tak ako ma po namontovani už nieje na voľnobehu 14a viac voltov ale len 7,8. Ale chcem sa spýtať či je vodotesny lebo ako najpristupnejsie miesto som ho prisroboval o sanie vzduchu a kábel pretiahol cez gumenu prechodku do predného svetla. Pýtal som sa aj predajcu ale zatiaľ mi neodpisal


06.02.2019 20:41

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ja ten obmedzovac nepoznam. Netusim ci je vodotesny, snad ano.
Tie brzdy spravis lavou zadnou.
To je oproti repasu retaze a skvareniu vo vazeline, brnkacka.
Ale ako hovorim, tie brzdy moc na tom stroji nebrzdia od vyroby.
Da sa im pomoct, ked ich cistis a ked sa vylestia oblozenia, tak ich treba ocistit smirglom.
Kedysi sa oblozenia menili a ked bol "dobry rocnik" tak maksie, take zlte, co smrdeli, ako stanka, brzdili bajecne. To bol rozmer do nejakych spojkovych pakni, alebo cohosi odstrediveho, do navijaciek. ci podobneho. Sice ubudali rychlejsie, ale brzdili bajecne.
V pripade ze budes menit oblozenia, tak sa zastav u p. Wolfa v Jarovciach, ten ti myslim ze na vymenu, da repasovane pakne, je to lacnejsie, ako kupovat cele pakne nove z oblozenim.
Tie repasovane byvaju maksie v oblozeniach. Obcas a to uz je ale fakt davno, tak v HU, kusok za hranicami, mavali kopu dielov na tie babetty. ale to sa na tom este jazdilo vo velkom.


07.02.2019 10:54

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Inak otázka mimo témy. Dá sa zistiť nejak rok výroby?


10.02.2019 11:12

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Ok už to brzdí. Dik
A teraz ešte jedna vec mimo témy potrebujem poradiť nejaké bočné tašky co budu na Babetu pasovať najlepšie nejaké s ktorými mate osobné skusenosti


10.02.2019 12:11

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Kedysi davno, neboli zohnatelne hotove tasky na moto.
Ja som pouzival najprv kozene brasne, co sa dali zohnat, ako tasky na naradie, vykseftoval som to od nejakeho udrzbara. Problem bol, ze som kaslal na udrzbu a po par jazdach v dazdi, alebo sragorach snehu a pod. sa tie tasky rozpukali a rozprdkaveli.
Nakoniec som siahol po vsedne nevsednom rieseni, pouzil som nadrze zo splachovacov, avsak to PVC po nejakom tom pade, vzdy praskalo. ale nadrzi bol dostatok a mali jedinecnu vlastnost, ktorou bola polystyrenova vnutorna vypln.
Ked sa chodilo na "pikniky", funovalo to ako chladiaci box.
Do vnutra sa dala jedna na kost zmrazena mineralka a predchladene napoje, vydrzalo to studene aj 24 hodin. Naopak v zime, zase nezmrzlo, co som tam nacpal, cestou na chatu. Vyzeralo to ale ohavne, nadrz splachovaca je stale len splachovac.
Neskor som zohnal polyetylenove smetne kyble, kdesi vo vypredaji, co sa pouzivali ako zavesne, na dverka kuchynskej linky.
To sice nebola termonadoba, ale bolo to odolne na obcasny pad, alebo stuchanec a dekel bol vcelku tesny, tak tam moc nezatekalo za dazda.
Zamok som tam mal skor na paradu, stacil kopanec a kos sa rozletel. vyraba sa ten format asi dodnes.. www.odkulinare.cz/odpadkovy-kos-s-vikem-8-l-hnedy
Dokonca vo farbe, ktora moc nenasere, kedysi boli len biele, alebo zlte.
Ale ta doba je asi prec, takze ak, tak dnes radsej klasicke brasne na moto, stoji to prd peniaz a aj to vyzera celkom dobre, da s ato dat dole a mozes to nost so sebou do prec.
kubicasport.eu/taska-m-wavena-nosic-dvojdielna

Je pravda, ze zo splachovacich nadrzi z tej babetty spravis cosi ako bagger, ak je to z PVC, da sa to nastriekat "do farby" stroja.
Ale dnes to je uz celkom drahy konstrukcny material.
Ak nemas k dispozicii nejakeho udrzbara, co ma v sklade nadrze, na vymenu za nieco, kupovat sa to neoplati.
Musis ale upravit a vyrobit na to drziak, zaves.
Na tie brasne, hotove, by malo postacovat to, co je okolo toho nosica ako ramik na tej babette.
www.cykloabc.sk/p/11508/taska-na-nosic-extend-city-pann...



Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (10.02.2019 12:14)


10.02.2019 14:23

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Ok ďakujem a už naozaj posledná otázka lebo už jazdí, brzdí......
Trocha preskakuje závit pri packe na palivovom kohúte môžem ho omotat teflonovou páskou? Nerozlepta ju benzin?
To už je naozaj posledná vec co chcem doriešiť a už vám dám pokoj ;-)


10.02.2019 14:31

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Teflonova paska a vseobecne teflon, vydrzi benzin v pohode.
Ale ja by som tam na vypln toho zavitu, radsej nudzovo pouzil nit teflonovu. Je to dostat skoro vsade, je to sice drahsie, ale ta nit, ma v sebe tusim sklenene vlakna, alebo nejaky tvrdy plast a je to poteflonovane.
Vyplni to zavit a ten bude aj drzat, lebo paska teflonova, je makka asi vytecie z toho zavitu, pri dotahovani.
Najlepsie je takyto ventik vymenit a neriesit.
Lebo ak ti to vypadne niekde po ceste, vytecie ti benal.
Da sa to nudzovo opravit vseliako. Niekedy lepsie ako teflonova paska, posluzi firnajs, teda kudel konopna a trocha oleja.
Kudel sa v zavite zachyti a vyplni vydrate miesto.
Zavit treba kazdopadne opatrne zdrsnit, naskrabnut, aby sa to, co tam davas, nemohlo pri zaskrutkovavani klzat po zavite.
Robi sa to naskrabnutie napriklad platkom pilky na zelezo. Cim jemenjsi zavit, tym to musis naskrabnut opatrnejsie.


23.02.2019 22:21

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

No tak mam zase menší problém s prednou brzdou. Nasponujem lanko tak ze po z stlačení nejde otočiť vôbec kolesom aké keď na to na sadnem tak pri brzdení to nemá skoro žiaden účinok ani keď len pomaly slapem môže to byť tým obložením? Objednám druhé. Ide do zadu také isté ako dopredu? Ktoré mam zobrať? V eshope majú CZ alebo HU aký je v nich rozdiel okrem ceny?


24.02.2019 9:40

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

A odmastil si tie pakne, zdrsnil si ich smirglom?
Mozno sa do tych pakni zapiekla mastnota.
Na to je taka vtipna pomocka, nalozit ich do technickeho benzinu, tak na den dva, potom ich vybrat, nechat uschnut, a potom presmirglovat.
Vnutro bubna tiez vyplachnut benalom, vydrhnut handrou a pripadne drotenkou na riady ten ocelovy vnutrajsok.
Niekedy, ak je bubon uz moc jety a vyhnity, sa stava, ze ma drazky a potom trva dlho, nez si pakne sadnu.
To je obvykle vhodne na presustruzenie, alebo na vymenu kolesa ako takeho.
Nove pakne nemusia problem vyriesit, ak ma bubon uz moc opotrebene vnutro.


24.02.2019 10:32

Re: Babetta 210 nestartuje

minomonster
 Kávičkár 

Ikona

merlin dobre hovori, rozober, vyčisti, kukni obloženie , vyčisti, namaž kluč trochu, kukni lanko, či nieje zadrete, hnile, a ak nove obložko, tak mäkke a zabenut ho. kukni aj prachovky na ložiskach, či su tam


24.02.2019 14:34

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Dobre pani vzdávam sa bývam v PK a zháňam niekoho kto my spraví tie brzdy poprípade nejaký kontakt na nejakého mechanika co to robí

Dakujem


24.02.2019 16:40

Re: Babetta 210 nestartuje

minomonster
 Kávičkár 

Ikona

Wolf Rudolf, motomoped, Palmova 46, Jarovce, on to robi už sto rokov, ma na to aj všetky diely


24.02.2019 19:44

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Ok asi sa s ním s kontaktujem mate na neho aj číslo? Lebo stále my vyskakuje lenko z drážky ktorá je na brzde a neviem to nijak spraviť aby lanko ostalo v tej drazke a už my to pije krv


24.02.2019 21:13

Re: Babetta 210 nestartuje

minomonster
 Kávičkár 

Ikona

Rudolf Wolf
Meno majiteľa: Rudolf Wolf
Sídlo: Bratislava - Jarovce
Ulica Palmová 46
Poštové smerové č.: 85110
Pevná linka: 02/6286 0143
Mobil: 0908 716 773
E-mail: wolfrudolf@stonline.sk
IČO: 32210426
DIČ: 1025405128


26.02.2019 6:43

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Ok dik dám mu to spraviť a ešte mam technickú otázku. Musím na babete dodržať pôvodnú farbu? Lebo idem obrusit blatníky a chcem ich nastriekat inou farbou ako tam bola pôvodná taka tmavsia zlta


26.02.2019 16:39

Re: Babetta 210 nestartuje

minomonster
 Kávičkár 

Ikona

Re: Marvell: babetta nieje evidovana na DI, takže striekaj striekaj,
www.motokrnov.cz/12609-ram-zadni-kyvna-vidlice...
A ani neni v tom akože TP farba


26.02.2019 21:04

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Dám nejak jednoducho bez nejakého špeciálneho prípravku dole drziak vyfuku?


26.02.2019 21:29

Re: Babetta 210 nestartuje

minomonster
 Kávičkár 

Ikona

Re: Marvell: a tušim je na dvoch 6-kach na desinu kluč, ak ma pamät neklame.


27.02.2019 7:06

Re: Babetta 210 nestartuje

RomanSVK
 Turista 

Ikona

Re: Marvell: www.uloz.to/!kboravHe/dielenska-prirucka-babetta-210-pd...

www.hellsbabetts.cz/servis/techmanual%20210.pdf

Dôvod úpravy:

Upravené 4 krát. Naposledy upravil RomanSVK (27.02.2019 7:13)


27.02.2019 9:24

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Re: minomonster: dik ale ja potrebujem nejak dostať von celý držiak vyfuku aby som mohol dat dole aj kyvacku a v tej dielenské príručke som to nenasiel


27.02.2019 10:27

Re: Babetta 210 nestartuje

RomanSVK
 Turista 

Ikona

Re: Marvell:

www.motorkari.cz/tema/?t=173902


27.02.2019 20:48

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

To bez pripravku dole das tazko.
Ano pripavok ta neochrani pred moznym problemom, ze to budes musiet nahrievat.


01.03.2019 11:27

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Ok dal som to dole známi ma vyrobený prípravok zo závitov tyci.... Teraz k lakovaniu hrdzu som obrusil na ráme až na kov. Blatníky... Som lizol starý lak oceľovou vlnou. Mam dat najprv základov farbu? Chytí na starý zdrsneny lak alebo môžem rovno farbu na to? To isté aj rám hrdzavé miesta som vybrusil až na kov ale zvyšok len zdrsnil chytí zakladova farba aj na tu starú farbu


01.03.2019 15:11

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Pokial na to obrusene, nepouzijes nejaku farbu, alebo lak 2 v jednom, teda zaklad a aj vrchna farba v jednom, musis dat vzdy zakladnu farbu na kov.
Najlepsie taku, ktora sa da prebrusit a zjemnit povrch, ako plnic.
Idelana na to bola olovena cervena /miniova/ zakladna farba.
Dolezite nemenej, ako to vybrusenie, je povrch dokladne odmastit.
Po rokoch mastnota a spina, sa zazere aj do povrchu farby, prelisov a pod.
Kedysi sa to robilo tak, ze sa zelezne predmety, aj cele dvere, alebo kapota auta, blatnik, strcil do vriaceho luhu. To ma teplotu okolo 200°C a vsetko zo zeleza zislo dole, aj farba a aj hrdza.
Dnes na odmastenie doporucujem nadobu z horucou vodou a pridavok odmastovaci eternal.
Alebo to poriadne vystriekat striekacou pistolou z naplnou perchloru, alebo podobneho odmastovaca. Uvidis sam, kolko spiny a mastnoty z toho vyleze.
Ak to chces mat rychlo, tak to neries, nastrikaj zaklad zo spreja, na to lak a mas hotovo.


01.03.2019 17:55

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Problém je v tom ze keď nastriekam základ na drsnenu farbu tak aj po očistení benzínom sa robia oka na niektorých miestach v čerstvej farbe.


01.03.2019 21:54

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ale benzin je mastny sam o sebe, aj ked z velkej casti mastnotu rozpusta.
Na odmastovanie pred lakovanim, sa pouzivaju "suche" odmastovace.
A to je napriklad perchloretylen, alebo toluen, alebo aceton..
Podla toho, co je podkladom pred odmastenim. Na ciste zelezo, benzin nieje zly, ale aj tak vsetku mastnotu neodstrani. Potom sa pouziva aj tak, este dodatocny opalch.
Su rozne napriklad P8500 a pod.


01.03.2019 22:05

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Re: Merlin00: hmm ešteže som to zatiaľ skúšal len na kryte retaze :-D
Podklad je holý kov kde bola hrza a zdrsnea farba na zvykoch plechov
Najvecsie problémy to roby na tej starej farbe.
OK tak suchý odmasťovač
Toulen
Aceton
Poprípade majú nvedla v drogérii aj tot
www.farlaz.sk/autolaky/odmastovace-a-cistice...
Mam ešte aj bezoplachovy odhrdzovac a na fľaše píšu ze aj odmastuje

S ktorým to pôjde najlepšie a chytí to aj na tu starú farbu?


01.03.2019 23:45

Re: Babetta 210 nestartuje

ja by som za tu dobu vyrobil tri kompletne babety


02.03.2019 10:01

Re: Babetta 210 nestartuje

Merlin00
 Veteránista 

Ikona


Ja si zas myslim, ze nikto uceny z neba nespadol, ani zrucnost nieje dedicne dedena.
Mozno si Pirates, jediny ziarivy priklad toho, ze si uceny z neba spadol, ale si uz nepamatas, ake to malo nasledky.
Ja aj ked som mal uz "velke moto" som na babete stravil hodiny servisom a upravami, vylepseniami a prave tento stroj mi sluzil par rokov, na prevoz inych moto, suciastiek, zasobovanie domacnosti, chaty a pod.
Ja to povazujem za vstupnu branu, tieto splasene trubky mopedu, ku zakladnym zrucnostiam, samoservisakov motoriek.
Stale je lepsie, podla mna sa nurat v mopede, ako vo volnom case chlastat, alebo brat drogy, sediet pri pocitaci a honit si nad obsahom internetu.
Je pravdepodobne, ze tieto zrucnosti sa cloveku mozu hodit viac v praktickom zivote.

Marvell
Co sa tyka odmastovacov, skus co sa hodi. Ja by som skusil aj ten co popisujes, na odstranenie mastnoty silikonu, lebo ak mazivo, co sa dostalo na ten lak, obsahovalo silikon, je mozne ze potom to nepojde odmastit ani perchlorom.


02.03.2019 10:17

Re: Babetta 210 nestartuje

Marvell
 Skútrista 

Re: pirates: to je síce možné ale na rovinu ja pracujem 12hodin denne a ma 3 deti a babetta nieje cieľ a zmysel môjho života. tak to robím keď mám čas a preto tu vypysujem možno pre vás 'skusenejsich" hlúpe otázky lebo každú vec co chcem spraviť radšej si prečítam najprv vaše rady a názory a správnym to na prvý raz. Vôbec sa my v tom nechce rýpať systémom pokus/omyl. Chcel som u zložiť do funkčného stavu to sa my vďaka vám podarilo teraz lak minimálne rám lebo ten bol dosť hrdzavy. A to ze niekto by za ten čas zložil 2-3 je síce pekne ale ja sa nikam neponáhľam. Ja som spravil dve chyby hneď na zaciatku
1, že som ju bral :-D lebo my to nedá niekedy spávať keď sa nedarí :-D
2, a hlavne ze ja.... Som ju najprv nerozobral a nevyrieši rám :-D


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.