Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2087 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28534
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16994)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11540)

BMW R1150GS - rozvodove tycky - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuBMW R1150GS - rozvodove tycky - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor.

12.04.2020 10:31

BMW R1150GS - rozvodove tycky

oration
 Edvenčr 

Ikona

Ahojte,

nenašiel by sa tu niekto, kto by vedel, alebo vyrába rozvodové tyčky do boxera. Ideálne z jedného kusu a nástrojovej ocele. 8-)


12.04.2020 11:24

Re: BMW R1150GS - rozvodove tycky

oration
 Edvenčr 

Ikona

Re: johnyke:

O tomto viem ;-) len momentalne je to trosku prepletene problemami, tak by ci nahodou niekto na SR to nerobi tiez.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil oration (12.04.2020 11:33)


12.04.2020 22:03

Re: BMW R1150GS - rozvodove tycky

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Ak niekde v Tvojom okolí vyrábajú piestne čapy, alebo niečo iné cementujú a kalia, určite to bude lepšie ako nástrojovka.


13.04.2020 13:45

Re: BMW R1150GS - rozvodove tycky

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Toto by ma nenapadlo riešiť. Čo je akože zlé na tých pôvodných?


13.04.2020 15:54

Re: BMW R1150GS - rozvodove tycky

oration
 Edvenčr 

Ikona

Re: Awia:

Ahoj.

Motor po zahriati klepoce. Vyzera to na to iste ako na tomto videu.


Video: youtu.be/Yu36vhL6j4c


13.04.2020 16:04

Re: BMW R1150GS - rozvodove tycky

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Na povodnych tyckach, nieje zle nic.
Problem podla mna z klepotanim, sposobuje mala nerovnovaha medzi rocksterom /vahadlom/ a ventilom.
Ono je to vypocitane dobre, ale rokmi sa vahadla, usadia na vatsej voli na hriadelke, potom sa moze ozyvat klepot.
Nahradenim tycky za tazssiu, sa meni tazisko kyvaveho kmitu vahadla a tak sa obmedzuje klepanie.
Povodne tycky, su mam taky dojem duralove, na koncoch maju nalisovane tvrdokovove hribiky, alebo gulicky.
Tie motry su koncepcne dobre urobene, jednovacky niesu zle, ale tiez to nieje vecne, po cca 200.000km, zdroje hluku budu aj inde.
Klepotanie oilheadov, sposobuju postupom casu, asi v tomto poradi, nasledovne priciny.
Vylajbane osky skrtiacich klapiek.
Unava hydrostelov, napinakov rozvodov.
Unavene voditka rozvodov, vytahane rozvody.
Zvatsujuca sa radialna vola vahadiel na hriadeli.
Zvatsujuca sa axialna vola vahadiel, opotrebenim hriadele /zle mazanie v dlhodobom horizonte rokov/
Najhorsie je nenapadne klepanie klukovky, vola loziska jdenej, alebo dvoch ojnic, na klukovej hriadeli.
Vatsinou moze viest ku roztrhnutiu ojnice.


Ale toto vsetko su zvuky, ktore sa prejavia na motoroch, po velmi dlhej dobe prevadzky, aj pri pravidelnych servisoch a kontrolach, sa to deje prekrocenim magickej hranice 250.000km
Skrtiace klapky tam je premenna, lebo to je riesitelne bez rozborky motora, prve priznaky klepania skrtiacich klapiek, su niekedy uz po 60.000km



13.04.2020 16:11

Re: BMW R1150GS - rozvodove tycky

oration
 Edvenčr 

Ikona

Re: Merlin00: Re: Merlin00:

Tak to uz dam asi niekomu pozriet, leno prave pred chvilou som tie tycky pozrel a su ake maju byt. Motor ma 78 000km a na pravom valci mam klepotanie po zahriati aj so zaradenym neutralom, na lavom po zhriati a len so zaradenou rychlostou(tam aj predpokladam ze chyba bude inde).


13.04.2020 17:33

Re: BMW R1150GS - rozvodove tycky

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Re: oration: neklepoce ti klapka vzduchu ? Pritlac cely ten plech o vzduchovu klapku, ako je o nu prichytene plynove lanko, normalne to prstom zatlac pri zapnutom motore, ci neprestene ten klepotavy zvuk. Vyskusaj na obydvoch stranach, vacsinou lava strana.


13.04.2020 17:54

Re: BMW R1150GS - rozvodove tycky

oration
 Edvenčr 

Ikona

Re: duggo:

Aj to, ale to len pritlacim pridam a v pohode.


13.04.2020 18:06

Re: BMW R1150GS - rozvodove tycky

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Re: oration: Tak je vsetko v poriadku, problemy na bmw1150gs zacinaju, ked prestava klepotat :-)


13.04.2020 19:28

Re: BMW R1150GS - rozvodove tycky

oration
 Edvenčr 

Ikona

Re: duggo:

Dnes som sa uplne vyhral s axialnymi volami, tak uvidime. Uz za studena mi to prislo trosku kultivovanejsie.


14.04.2020 11:37

Re: BMW R1150GS - rozvodove tycky

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

No môj boxer má presne taký zvuk ako ten v tom videu... Má tak 200 000 km +- :-)


14.04.2020 11:45

Re: BMW R1150GS - rozvodove tycky

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

veď toľko asi má aj ten Orationov, len ten o tom ešte nevie :-)


14.04.2020 18:31

Re: BMW R1150GS - rozvodove tycky

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Inak na margo klepania v motore.
Mne motor obcas klepal, obcas nie.. Riesil som klapky a klepot klapiek som odstranil.
Riesil som vahadla a ich vole, klepanie vahadiel zmizlo, ale stale tam este nejake klepotanie bolo pocut, ale bolo take nenapadne.
Az jedneho dna, na dialnici, sa mi rozletelo ojnicne lozisko na kluke a ojnica sa isla kuknut von, cez blok motora.
Vysla hore, pod alternatorom.
A ja som tie vole kontroloval, sice roky pred tym, ale kontroloval a ziadne neboli.
Motor blok, sa nepodarilo zachranit, lebo su to dve komory, kade ide olej, ked nejde do chladica. Valce z vnutornej strany odlamane, celkovo som radsej zohnal druhy motor. lebo z toho motora moc neostalo.
problem je, ze aby sa dostal, hoci aj "dvorny mechanik" BMW, teda mechanik pracujuci na dvore, ku klukovym loziskam, treba zhodit aspon jeden valec a aj to nieje idelana cesta. To znamena, ze lepsie je uz motor rovno rozpolit a vymenit aj loziska kluky v bloku, gufera a rozvody, voditka rozvodovych retazi a td..
A to je robota idelana do kuchyne, ked je vonku zima, alebo koronavirus.
Problem je, ze diely vyjdu dost love, motorka to lepsia nebude, len bude mat motor po GO, ak sa aj prekruzkuje.
Nasledne pre velku radost mechanika, mozu zacat tiect nove gufera, do spojkoveho priestoru, alebo do prednej remenice. Lebo zakon schvalnosti. Vzhladom na cenu moto, je rada starych majstrov od modrej vrtule, uplne klasicka, problem zacne, ked to prestane klepotat.


14.04.2020 22:25

Re: BMW R1150GS - rozvodove tycky

oration
 Edvenčr 

Ikona

Uz som s klepotanim v pohode, skontrolovame rozvodove tycky v oboch valcoch. A po vcerajsom 5 hodinovom ladeni rocksterov. Vole na “intejkovej” a vyfukovej strane skoro rovnake, motor prajde jak novy. Nastavenie ventilov sa da este ako tak “odflaknut” ale tie axialne vole(aspon na mojom boxery- je to moj prvy >:-) ) musia byt sakramensky vyšteľované

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil oration (14.04.2020 22:26)


15.04.2020 11:59

Re: BMW R1150GS - rozvodove tycky

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: oration: Takže tyčky si mal v poriadku? držali pokope v jednom kuse?
Tie axial vôle som ja +- myslím nikdy neriešil...


15.04.2020 12:34

Re: BMW R1150GS - rozvodove tycky

oration
 Edvenčr 

Ikona

Re: Awia:

Áno rozvodové tyčky maximálne tuhé. Možno aj preto, že motor nemá veľa nabehané(snáď >:-) ). Povodne som mal axiálne vôle na pravom valci na : intake := 0.1mm a na vyfukovej = 0.2mm. Nastavil som ich na: intake = 0.05mm a výfuk = 0.1mm(menej už to tam ani nešlo). Pravý valec je teraz úplne v pohode, aj keď som ju v offiku trosku viac "priškvaril". ľavý, ešte si zvykne poklepať, hlavne tiež keď olej redší. Ale tam mi ešte vôle ostali, je to kde stiahnuť, tak to ešte určite stiahnem. Ak nepomôže tak, ešte ostane skontrolovať/vymeniť ľavý napinak za inovovaný, aj keď skôr sa prejavuje napinak za studena(že vraj).

Riešil niekto aj klepajúce klapky na difúzoroch? Nechcem do toho babrať. Nemám doma verzajk na synchonizáciu, keby že to rozkopem.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil oration (15.04.2020 12:35)


15.04.2020 12:36

Re: BMW R1150GS - rozvodove tycky

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: oration: Klapky riešil asi každý :-)

Ja som nikdy neriešil tie vole... Klepe si veselo roky


15.04.2020 12:40

Re: BMW R1150GS - rozvodove tycky

oration
 Edvenčr 

Ikona

Re: Awia:

Tiež mam chuť sa na tie klapky vyprdúť, asi nech to tam klepe. Aspoň kým nato budem mať nervy. :-)))


15.04.2020 21:19

Re: BMW R1150GS - rozvodove tycky

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Re: oration: no po takych 15 -20 tisicoch je dobre vzdy zostelovat synchornizaciu valcov, inak si moc v pomalych rychlostiach kultivovane nepojazdis. Neviem ako komu, ale mne sa vzdy tak dako rozstelovali. To budes citit.
Najviac ten motor klepe ked je prehriaty, ach pekne spomienky mam na neho len, za asi 10 rokov 0 problemov.


15.04.2020 22:34

Re: BMW R1150GS - rozvodove tycky

kalupko
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Vidím že si fajnšmeker a chceš to mať tip top :-)

Klapky nerieš, tie ti budú klepať furt. Maximálne si ich raz za čas synchronizuj. Návod tu www.baworak.cz/forum/viewthread.php?forum_id=16...


16.04.2020 8:33

Re: BMW R1150GS - rozvodove tycky

oration
 Edvenčr 

Ikona

Ďakujem za tipy a triky :-) .

Včera som ešte doladil všetky možne vôle na ľavom valci. Je to o 1000% lepšie. Aj studené štarty, strieľanie do výfuku minimálne. Synchron. valcov zatiaľ ešte netreba, aj voľnobeh aj "sytič" sú zaťiaľ ako udáva výrobca.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.