Na hadicky benzinove a liehobenzinove zmesi, je idealne pouzit PTFE hadicky, pripadne mylarove hadicky, pre tlakove pouzitie FI, samozrejme z nerez opletom.
Nerez opletane hadicky vyzeraju pekne, su tvrde a praca snimi je hnusna, lebo ked sa nepouzivaju krimpovacie spojky a podobne, konce opletu pichaju do prstov.
Na upevnenie a utesnenie sa pouzivaju hadicove opasky, svorky, na vybrany priemer, ktore sa daju kupit tam, kde maju aj tie hadicky. V Bratislave napriklad Gumex.
Inak sa da urobit vedenie palivove aj z makkych mylarovych hadic, ktore su urcene pre vzduch. rozvody, tieto odolavaju nielen liehu a benzinu, ale aj glycerinu, acetonu a podobnemu.
Tie gumove hadice z vitonovou vystelkou su podla mna drahsie, ako tie teflonove opletane, vysledok bude ale rovnaky. Opat treba zabezpecit dobre hadicove spony a opasky, lebo ak sa palivo dostane na povrch, vonkajsi obal nabobtnava a makne. Teda ak sa robia prepojenia vnutri nadrze, napriklad od cerpadla do filtru paliva a pod. je to na houno, lebo cela zanorena hadica nabobtnava a vnutorny obal vitonovy, neudrzi tlak a praskne.
Co sa tyka palivovych vedeni bez zvyseneho tlaku, teda samospady na moto a pod. sa pouzivaju PVC hadicky, obalene PUR ktore nezvyknu tvrdnut liehobenzinoch. Tazko sa zhanaju, dodaval ich napr, lycming pre motory letecke.
|