Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1584 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26138
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15798)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10340)

Pomoc s CBRkou - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPomoc s CBRkou - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
28.04.2020 12:02

Pomoc s CBRkou

Hraboss
 Jogurťák 

Zdravím, chcel by som sa spýtať či by sa našiel niekto najlepšie z okolia Žiliny kto by mi vedel požičiať riadiacu jednotku z hondy CBR 125R, ročník 2007. Som ochotný aj zaplatiť, prišiel by som aj s motorkou, len by som prehodil jednotky, vyskúšal, vrátil požičanú jednotku a zaplatil. Mám už dlhšie problém s mojou a myslím že príčinou je odpálený tranzistor v jednotke.
Za každú ponuku ďakujem! :-)


29.04.2020 11:27

Re: Pomoc s CBRkou

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Ak mas na tvojej moto, ECU, ktora ma CDI zapalovanie, toho jednoducheho typu, tak sa da zohnat nahradne, za cca 5-10USD. Aj take z nastavitelnym limitom, vypnutia zapalovania v max, otackach. Ak je to ten 4pinovy typ, da sa nahradit aj CDI z babetty. ale nieje to uplne easy.
Najlepsie je kupit hotove, co tam napichnes na konektor a mas hotovo.
Skor si ale myslim, ze ti odisla niektora z cievok na statore, ci uz zberacia, alebo impulzna, ma zvod a nedava to co ma na vystupe.
Alebo sa mohli v motore objavit sponky a bordel magneticky, co sa ti usadil na impulznej cievke, ktora potom nedava spravny impulz a zapalovanie nefunguje.
Este tam byva taka zrada, ze mas zvod v spinacej skrinke a potom zapalovanie nefunguje, alebo vynechava, najma vo vlhkom pocasi a nesuvisi to zo zapalovacou cievkou, ale v spinacke je uzemnovaci kontakt v polohe "OFF" kedy musi spojit na kostru, vyvod zberacej cievky, pripadne prepinac na rajdach "kill switch" ma niekde zvod a zapalovanie nefunguje.
Ta jednotka CDI, je vlastne to iste, co JTZ /jednotka tyristoroveho zapalovania/ na babette a podobnom zazraku, az neskor sa zacali pouzivat riadiace jednotky inteligentne, ale to je myslim po roku 2007

www.aliexpress.com/item/32906041018.html...

Jednotky zapalovacie, su prakticky zhodne z celou skalou Cinskych a azijskych modelov domacej produkcie GY6 a mnohe dalsie, rovnako sedia aj statory a rotory magnetta, konektory a mnohe dalsie.
www.aliexpress.com/item/33015672423.html...
www.aliexpress.com/item/33011918868.html...

Vymenou tej "RJ" teda riadiacej jednotky, zistis nic, alebo skoro nic.
Ta jednotka prezije skoro vsetko, ci uz spalenu cievku zapalovaciu, alebo prehodenie kontaktov, ba dokonca aj prerazene cievky na statore a mnohe dalsie.
Vatsina poruch, ktore znamenaju ze nejde iskra a nejde zapalovanie, sa tocia okolo elektroinstalacie, spinacov, kablov a sem tam odide zapalovacia cievka a pripadne je na houno sviecka, ak je aj nova, trebars NGK a ina, proste nefunguje. Mna uz tak nedavno jedna sviecka pocvicila na inej moto.


29.04.2020 11:51

Re: Pomoc s CBRkou

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Merlin00 , riadiaca jednotka pri CBR 125 R (typ JC39) má toľko Pin-ov , že ja do toľko ani narátať neviem . :-(

Pozri obrázok


29.04.2020 12:48

Re: Pomoc s CBRkou

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

No tak to je potom problem. Lebo asi ist do servisu je drahe, domaservis je narocnejsi, kablikov tam bude spusta..
Ale existuje na to aj "definitivne riesenie" strcit kravatu do nadrze a zapalit.

Na alikovi su aj tieto ECU, dokonca aj racingove, ale toto nepoznam. Tam uz by som bol opatrny, lebo to nestoji "2x cheesburger" ale skoro 4 menu z big mac a to je uz na nasu koloniu palba, skoro karton cigariet.

Ak je to od keihinu, na to su ale aaj na servis navody..
www.monocilindro.com/2017/01/23/keihin-ecu-on-honda-cbr...

Presny popis opravy je skoro idelany na koronavirusove doma sedenie.
mesiac lupat plastovym nozikom zalievaciu hmotu, ako restaurator a archeolog, potom vymenit tranzistor a tiez to nemusi fungovat..



Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (29.04.2020 12:52)


30.04.2020 11:02

Re: Pomoc s CBRkou

Hraboss
 Jogurťák 

Áno, ako píše brazel, je to typ JC39, ktorý má presne hentu jednotku, ktorú som našiel najlacnejšie za +- 50€, a keďže už som do motorky napchal nemalé peniaze, bol by som rád keby som to mohol najprv vyskúšať s inou jednotkou, a ak problém zmizne, kľudne kúpim novú. Problém je v tom že čerpadlo nevypína a motorka po zohriati nevie udržať otáčky a vypína. Včera som vyčistil sviečku, čo značne pomohlo, motorka ide už takmer dokonalo, ale stále ostal problém so štartovaním za studena a držaní otáčok za horúca.


30.04.2020 11:48

Re: Pomoc s CBRkou

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

"čerpadlo nevypína" - toto by nemalo sposobovat problemy s chodom motora. Pri cerpadle je pretlakovy ventil, resp. regulator. Ak je v poriadku cerpadlo, regulator a vstrekovac tak motor musi slapat.


30.04.2020 11:54

Re: Pomoc s CBRkou

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Podobny problem som mal s Husqvarnou. ani nie tak za studena, ale po zohriati zdochla. Vymenil som cerpadlo a motorka ide ako za mlada.

Neviem ako mas napojene cerpalo k vstrekovacu. Ale skus si vyrobit nejake T-cko a zozen si budik na meranie tlaku paliva. Alebo to daj do servisu niekomu pomerat. Ked nameras nejake nezmysly, alebo to bude kolisat, tak chybu hladaj v cerpadle alebo v tom pretlakovom ventile.


30.04.2020 17:02

Re: Pomoc s CBRkou

Hraboss
 Jogurťák 

Re: janoval: Pokiaľ viem, cbrka nemá niečo ako regulátor, všetko ide cez jednotku. Dnes som bol motorku previesť a po zohrati vôbec nechcela chytiť, musel som roztláčať a ledva som došiel domov. Skúšal som aj čistiť sviečku ale moc nepomohlo. V minulosti mi jeden "expert" s motorkou pomáhal a skúšal zapájať čerpadlo vo vode, čo viedlo k odpáleniu poistky, ktorú potom nahradil len kúsom kábla a opäť to skušal vo vode, preto si myslím, že je niečo odpálené v jednotke, keďze poďla schémy ide čerpadlo rovno do jednotky.


30.04.2020 21:42

Re: Pomoc s CBRkou

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Re: Hraboss: Janoval nemal na mysli elektronicky regulator tlaku, ale taky "bypass" vetil-regulator, co je na takom sulci v nadrzi, kde je cerpadlo, filter, plavak atd..
Tam je regulator tlaku, co robi to, ze ked cerpadlo dosiahne tlak, na ktory je nastaveny ten ventil- regulator a pusti prebytok benzinu spat do nadrze.
Lenze ako idu roky, sa ten ventil doondie a prestane regulovat, ma to maly tlak, alebo sa pripchava filter, alebo daco podobne, robi to potom psie kusy.
Typicka je strata vykonu, pri prudkom pridani plynu a podobne nuance radosti.

Ak cerpadlo zopne ta jednotka a zase vypne, ta jednotka, tak je to vsetko v poriadku.
Kontrola spravnosti, je, ze po zapnuti klucika, sa cerpadlo rozbehne a vypne. Ked sa roztoci motor, ci uz starterom, alebo tlacenim, alebo nakopavackou, cerpadlo sa zase rozbehne.
Ak je cerpadlo unavene, tiez sice moze bezat, ale nemusi uz davat potrebny tlak.

Odstranenie problemu odpaleneho spinacieho prvku v RJ, sa da obist na hulvata tak, ze sa cerpadlo pripoji priamo na vystup spinacky ACC, cez poistku a po zapnuti klucika bezi stale, do vypnutia klucika.
Je to druha skuska spravnosti, ci ta RJ nevypina nahodou to cerpadlo v nespravnej chvili.
Fungovat to bude, aj zo zapojenim na ACC, akorat bude viac zrat baterku, ked nevypnes klucik po zastaveni motora.


02.05.2020 13:08

Re: Pomoc s CBRkou

Hraboss
 Jogurťák 

Re: Merlin00: Nádrž som mal otvorenú viac krát, aj všetko z nej vybraté a nič ako ten filter/regulátor som tam nenašiel. Po otočení kľúčika mi čerpadlo točí stále, aj bez motora.


02.05.2020 14:45

Re: Pomoc s CBRkou

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

to "cerpadlo, filter a regulator, plus palivomer, by malo byt vsetko v jednom sulci.
Ak plast nieje velmi vystarnuty, da sa to aj rozoberat, ale nic tam nenajdes. Sedi to z celej kopy cinskej produkcie striekackovych modelov vsehochuti,
Pozri obrázok

Cerpadlo ak funguje spravne elektronika, by malo po zapnuti klucika len chvilku /asi 2 sekundy/ zavrcat a vypnut sa, ak sa netoci motor. Ak sa zacne tocit motorom a elektronika riadiaca zacne dostavat impulzy zo snimacej cievky, pre zapalovanie, zapne sa aj cerpadlo.

Tlak cerpadla, za regulatorom, zmerias pomocou manometra a nejakeho "T" kusu rozbocovacieho.
Ak tlak kolise za tym "sulcom" a nevies si inak rady, vymen cely sulec. Tam je viacero premennych, co tam moze byt v prdeli.

Zahadou je, preco to cerpadlo ide stale po zanuti klucika. Ta moto uz bude znacne napadnuta kutilom, co by nevadilo, az na to, ze teraz musis riesit viac veci naraz.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.