Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1344 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26297
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15872)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10425)

Karburátor - Senzor škrtiacej klapky VT750 - pre odborníkov. - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKarburátor - Senzor škrtiacej klapky VT750 - pre odborníkov. - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
19.02.2022 14:53

Re: Karburátor - Senzor škrtiacej klapky VT750 - pre odborníkov.

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Inak vatsina TPS, je zamenitelna. Len konektory mavaju odlisne, je uplne jedno, ci je to z auta, alebo moto, elektrocentraly, alebo zahradneho traktora, alebo kalovej pumpy.
Dokonca je jedno, ci je to zo striekacky, alebo karburatora.
Ak sedi osadenie, teda priruba a odporova draha, ma pri uhlovej vychylke klapky priblizne rovnaky odpor, tak je to vzdy len otazka preosadenia konektora, jeho spravneho zapojenia, teda vediet co je bezec, co je zaciatok a koniec odporovej drahy.
V kazdom pripade, ziadne smirglovanie cermetovej podlozky a odporovej drahy, po rozborke.
Zasadne len cistenie izopropylom a papierom, lebo po prebruseni drahy, obvykle sa poskodi odporova draha.
Je dobre vychylit trecie kontakty bezcov, aby si nasli novu drahu, na tej cermetovej podlozke.
Vela zdaru!


19.02.2022 10:39

Re: Karburátor - Senzor škrtiacej klapky VT750 - pre odborníkov.

Saints
 Čoprák 

Ikona

Merlin00: Nastavenie je dobre, problem je odpor pri otacani (plynom), asi bude v nutri "spinavy" len sa neda rozoberat. Preto som kupil druhy karburator(pouzity) ale odpor sa sprava rovnako ak nie este horsie.
Nehladam najlacnejsie ale funkcne riesenie - dakujem za tip, kupim z Aliexpressu a skusim upravit.

RE "honda": Skusim este napisat ehopom lebo ani v EU/USA to nebolo skladom/nevyraba sa

Oprava doma - rozrezat a vycistit:

Video: www.youtube.com/watch?v=mpT_OimA-5M


19.02.2022 8:49

Re: Karburátor - Senzor škrtiacej klapky VT750 - pre odborníkov.

Merlin00
 Veteránista 

Ikona

Najjednoduchsie riesenie, je kupit novu moto.
Najlepsie riesenie, je nechat to opravit, mozno ten TPS senzor nieje vadny, len zle nastaveny.

najlacnejsie riesenie..
Ak je skutocne vadny TPS, treba ho kupit, alebo kupit lacny a doprijebnut ho tam.
Bude to stat par eur a mesiace cakania, moze byt, ze senzor na prvu dobru, bude mat ine osadenie.
Iny konektor, inak celenenu odporovu drahu.
......
www.aliexpress.com/item/1005001344914512.html...
www.aliexpress.com/item/4001345582114.html...
www.aliexpress.com/item/4001053720707.html...
www.aliexpress.com/item/4000231417372.html...
.......
p.s.
nieje to asi rodinny nakladiak, taxik, ani skolsky autobus, takze aj ked budes mat dlhodobo odstavene, aj ked to pojde na houno, STK to prejde a odstavene pocka, az to opravis, alebo vyvezes za humno a podpalis.


16.02.2022 20:00

Karburátor - Senzor škrtiacej klapky VT750 - pre odborníkov.

Saints
 Čoprák 

Ikona

Stav motocykla: Studený motor sa začne dusiť po pridaní plynu, po 15 minútach resp. pomalej jazde a jemnom pridávaní plynu prestane byt problém.

Karburátor stav: vymenené všetky tesnenia a membrány (až na PISTON COMP., VACUUM – číslo 21), vyčistený ultrazvukom

Pozri obrázok

Problémový diel: Senzor (TPM) ktorý určuje polohu škrtiacej klapky SENSOR SET, THROTT - číslo 16

Pozri obrázok


Problém: Po ultrazvuku som zmeral senzor - 3 káble a čidlo
Odpor A medzi modrím a čiernym káblom ma byť 4 až 6 kΩ
Odbor B medzi žltým a čiernym káblom ma byť 450 až 550 Ω – keď začnem otvárať škrtiacu klapku (pridávať plyn) odpor ma postupne narastať lenže on skáče 700 – 1000 – 800 – 2000 – 1000 – 1400 – 3500 atď. …

Čidlo sa nedá rozobrať – vyčistiť, na druhom karburátore z inej motorky robí to iste. Nové sa nedá kúpiť.

Manuál: kapitola 5-19 str. 112
vt750dc.com/AeroVT750C.pdf

Mate s TPS skúsenosť?

Dôvod úpravy: nenačítalo obrázky ...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Saints (16.02.2022 20:01)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.