Anketa:
Nové oficiálne videá:
A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100 - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuA zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100 - Diskusné fórum - Moto poradňa
Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevokZnačky:
.A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
Ahojte spolok. |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
skus mrknut pripadne napisat sem: |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
Re: dudo25: co sa pise v manuale a co hovoria v servise, ze sa spojka nechce odlepit? |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
Neviem či to bude olejom. Jedine ž by tam bol veľmi veľmi dlho. |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
Ak ti je jasne ze 5100 je polosyntetika a 7100 plná syntetika tak ti není jasné nič.... To čo dnes motorkára zaujíma ne API alebo JASO. |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
oba oleje mas esterove. prisada ester. dokonca 7100ka je urcena do narocnych podmienok. |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
V manuale je udavana hrubka lamiel, merane OK. Zvlnenie plechov a hrubka- merane na kameni(zvlnenie) OK. Olej je podla odporucania vyrobcom 5100 a + cize aj 7100, ale tiez si myslim, ze je akoby pre zenu ktora nejazdi na hranici obmedzovaca motora zbytocna. |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
Pripadne poradte znacku lamiel, ake su dobre, pripadne typ do ss. |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
Dudo ta spojka je pôvodná? Ste prví majitelia? Lebo ak nie tak je možné že niekto pred vami tam NAPR mohol dat silnejšie pružiny lebo mu to začalo šmýkat. |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
Re: dudo25: "Dobre preraduje, vypina, netaha, nesmyka." |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
Aj to co radi tryskac môže pomôcť.... Ale 7100 tam fakt nemá zmysel liať |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
Kos otlaceny trosku je, ale naozaj nic zvlastne. Ta moto uz ma svoje roky. Samo niesme prvy majitelia. Pruziny- vysku som meral a boli v tolerancii. Neudava zamerne rozmery, lebo som to mal rozobrate na jar minuleho roka. V sezone jazdila v pohode, len ma to stve, lebo asi ako kazda zena stale na nieco pi..uje… |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
aj mne moto lepila spojku. a potom aj prestala. a lejem tam 5100. tu sa bavíme ale o 9 lamelovej kedže 155nm. osobne ma to nijako nesralo, vedel som, že koš je okej, že olej je dobrý atd. tak prvé zaradenie jednotky nech robí so stlačenou prednou brzdou. lepšie jak keby mala šmýkat. nájdi si poctivého dobrého predajcu motulu, ktorý vie, že predáva ozaj motul a nie náhradu. inak je to dobrý olej na menej náročné mašinky. 7100 už dávam do djúúka. myslím, že moto nepomôžeš, ale pri výmene tam daj kludne aj 7100. tie 2 eurá v cene ta nezabijú, ale nemyslím že to problém vyrieši. spojku rieši bud API alebo JASO MA. jedno z tých.. nechce sa mi to teraz kukat. |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
presne ako pise TT-MOZNO ZE SI MYSLI ZE MA MOTUL A NEMA MOTUL tento olej sa ozaj dost fejkuje.vozi sa z polska aj z madarska. ale povod by som hladal asi na ukrajine. |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
Od sameho zaciatku kupujem z Trencianskych Stankoviec Damo... Zatial som nemal vyhrady a problemy... |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
Re: dudo25: ja už dlho objednávam z Damo Slovakia ( Liqui Moly) a zatiaľ všetko o.k. Od Motulu olej do 2 taktu a prevodový k nemu a tiež v pohode Upravené 2 krát. Naposledy upravil RomanSVK (21.02.2022 21:08) |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
Ved dufam, ze oni nemaju fake oleje. Dufam….. |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
Re: dudo25: Ja som mal opačný problém. Menil som olej na Yamaha FJ 1200 originál podľa normy a po asi 200 km začala šmýkať spojka. Ale až pri razantnom pridaní a neskôr aj pri menšom. Vymenil som okrem spojkového koša ( bol v poriadku ) všetko a až do predaja a čo viem aj dnes funguje spojka bez problémov. Keby ti šmýkala tak o.k. ale že lepí mi skôr príde ako mechanický problém. Ale môžem sa mýliť a Barlac má pravdu. Zo Stankoviec už dlho plním olej aj filtre do troch áut a dvoch moto. Ešte fungujú. Upravené 1 krát. Naposledy upravil RomanSVK (21.02.2022 21:56) |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
Pre mna by to problem nebol, manzelka ma vodicak na moto 2sezonu a len jednu komplet odjazdenu. Zatial ma plnu hlavu vsetkeho co a ako.... A ked do toho kopne jednotku a motorka skoci a zdochne, tak velke oci na mna a stres co spravila. Zatial riesi jazdu hlavou, nema to este v krvi..... |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
Keby to bolo prehriate, tak ti skruti plechy. Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (21.02.2022 22:53) |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
Možno taká blbosť ale máš správne nastavený mŕtvy chod lanka ovládania spojky? |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
Janoval to celkom dobre zhrnul, len by som doplnil pozri dobre drážkovanie "vnútorného koša" |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
Pri odlepovani je priebeh rovnaky. Mam dvor mierne z kopca, tak odlepujem dozadu. Niekde na rovine klasicky dopredu. Skusal som aj pritiahnut lanko, ale spojka potom zacala smykat. Stale mi pripada akoby zostali pri dlhsom stati zlepene vnutorme plech z lamelami o seba- “nerozpadnu” sa pri vymacnuti spojky. |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
Ci od Raptora alebo od kohokolvek. Je mi to jedno. |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
Aký udáva oficiálny rozdiel výrobca medzi 5100 a 7100? |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
Na margo toho, že daná motorka je nižší objem a nižší výkon, a teda s akože nepotrebuje lepší olej: motory nižšieho objemu práve jazdec drží dlhšiu dobu vo vyšších otáčkach, častejšie ide blízko maxima, a oleja v tých motoroch je menej než v motoroch s vyšším objemom a výkonom. |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
Možno bude stačiť len riadne vyčistiť, odmastiť a zložiť. Keď to zostane zlepené len po dlhšom odstavení, tak pri chladnutí oleja tam zostane "lepidlo". Zahriatím sa to neguje, |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
A kým sa to nevyrieši, ako núdzové opatrenie doplniť štartovaciu procedúru o zaradenie rýchlosti a potlačenie pol metra |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
Re: egres2: tiez by som skusil tuto moznost. |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
Tak lamely som vymenil za nove(EBC). Nove pruziny, novy olej Motul 7100. Zmena ale asi ziadna. Mozno len treba mesou silou trhat s moto pri prvom starte. |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
Re: dudo25: Prebehol som príspevky vyššie, nenašiel som - koľko má ta kawasaki najazdené? Nemôže byť niečo s tým vypínacím mechanizmom? Som zvedavý na vysvetlenie tejto záhady Zakliata spojka. |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
Motul par rokov spat vylepsil JASO MA na MA2. Neviem presne, co tam zmenil, ale pri nejblizsej vymene skus olej od ineho vyrobcu. Pripadne automobilovy olej bez prisad pre mokru spojku, ale to uz len na vlastnu zodpovednost Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (08.01.2023 23:06) |
Re: A zas oleje: prechod z Motul 5100 na 7100
Moto ma cca 52 000. Bola jazdena zenou, tak som to bral,ze asi casto drzala spojku a lamely to budu mat za sebou. |