Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3472 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28597
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17025)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11572)

olej - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuolej - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
29.06.2004 11:56

olej

rene
 Turista 

dobrý deŇ, MáM V AUTE OLEJ zNAčKY tOTAL qUARTZ A POTREBUEJM TROHU DOLIAT / Z INEJ ZNACKY /ALE NEVIEM, AKU MA VISKOZITU... CI JE SYNTETICKY.. DAKUJEM ZA ODPOVED


29.06.2004 17:58

Re: olej

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Vidicon - asi preto to skapalo skor ako sa to zadrelo :-))) , to znamena - pivo je velmi dobry pripravok zabranujuci uplnemu zadretiu motora :o))))))))))))))))) ,
ja som tipoval 10minut a ono to skoncilo za necele 2 :-( kamos bol v Trencine na autotuningu a tam podobne testovali Skodu 100 a vydrzala okolo 30min!!!! a potom sa zadrela ako sa patri, sa mi ani verit nechcelo .

rene- ten olej nepoznam


29.06.2004 18:50

Re: olej

frodo
Neregistrovaný

ci je sysnteticky skus zistit na nete napr. aj tu

www.total.gb.com/webkit/lubes/products.cfm...

Ale v podstate sa z toho moc nestriela. Na viskozite nezalezi, rozne typy sa sice neodporuca miesat, ale zas sa nemusis bat, ze by to zasycalo a vybuchlo, ked ich pomiesas. Asi je to len otazka pomeru ceny auta a oleja.


30.06.2004 1:58

Re: olej

987654321
 Bahniak 

Ikona

pozri vizkozitu, to je take to 10w40... ag nahodou nevies, a podla nej kupuj olej, ece kukni,ci je mineral, polo,ci plna syntetika, bo tie cisla sa opcas aj prelinaju, mineral je najmenej kvalitny, ked mash mineral,nedavaj polo,bo plnu syntetiku, bo ucpes kanali a potom si kupis novy motor,ak nemas krabicu, pod kapotou sa skus kuknut, byvaju ta niekedy tie nalepky s oznacenimtag,ag ee, skoc do obchodu a porad sa z typkom, oni sa dotoho vyznaju...... bo ag nevies kolko ten olej ma najazdeny a ush je na odmerke pasteka miesto reduckeho oleja, tagh to rovno vymen, kup preplachovac a podla toho ako si cenis auto aj poriadny olej...

ssa maj a davaj pozor na motorkarov...


30.06.2004 8:54

Re: olej

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

987... existuje nejaky preplachovac? Ked tam ma niekto vela karbonu, da sa to niecim rozumnym precistit???


30.06.2004 9:35

Re: olej

miro s.
Neregistrovaný

Preplachovaci je na dokonalejsie vyplachnutie stareho oleja a nie na zrusenie karbonu. Dokonala dekarbonizacia je mozna pri Go motora... nevsimli ste si ze ked menite olej za chvilu je moc cierny na to ze je tam len chvilu, to preto lebo v kadejakych zakutiach motora ostal este ten stary spinavy hajzel + dalsie vplyvy / sytic,...bohata zmes,..../


30.06.2004 13:11

Re: olej

987654321
 Bahniak 

Ikona

miro ma pravdu, ece by som dodal... vybehane kruzky... tie robia pjekny a pjeknejsi olej... jo preplachovace su normalne dostat v predajniach s olejami, ja kupujem v lamaci v lume, mam tam kamarata, stoji 200sk,je aj pre motorky(pozor! motorka ma spojku v oleji,auto nie,tagze preto su aj aj...) a 200sk nikoho nezabije, ae ked to nedas a das tam miest fritolu polosynt, zacne jemne klopat motorecek a ush si doklepal... ush sme tagh par motorov menili, ae nigdo si neda povedat,ze je to iba 200sk...

vela stastnych km
roberto


30.06.2004 15:01

Re: olej

leo
Neregistrovaný

V zasade plati, ze doliat mozes kludne inu znacku, ale rovnaky, alebo lepsi. Inak znehodnotis ten povodny. Treba dodrzat minimalnu tredu API a nemiesat synt. s mineralom a naopak. Co sa tyka karbonizacie moderne oleje vyssej triedy dobrych znaciek (Texaco, Shell...) uz maju aditiva zabranujuce karbonizacii a rozpustajuce stary karbon. Ak ich pouzivas od zaciatku, ziadny karbon nehrozi. Ak az neskor tak treba 1-2 krat vymenit skor ako je interval aby ten bordel isliel prec. Inak ak dolejes trosku (nejaky 1/2 liter na 4 je to v pohode. V dobrych predajniach a servisoch (nie na pumpe) vedia poradit. Maju zmluvy s dodavatelmi olejov a ti ich skolia o svojich produktoch.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.