Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3644 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28591
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17023)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11568)

Chladic - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuChladic - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
29.03.2004 9:54

Chladic

Dempsey
 Turista 

Ikona

Vie mi niekto poradit ako odvzdusnit chladic? Hladal som nejaky ventil niekde pri chladici, ale bohuzial bez uspechu. Mam tam malo vody (menil som jednu hladicu) a z nadzky mi vodu nepotiahne.
Spravil som aj zopar km, ale vysledkom bolo len zohriatie kvapaliny a hladina v nadrzke zostala stale rovnaka.
Honda Deauville ( motor a chladenie take iste ako na TransAlpe)

Vdaka za kazdu radu.


29.03.2004 14:16

Re: Chladic

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

No, ja mam TDM, ale fungovat by to malo podobne. Ja to robim takto:
1) nalial som chladiacu kvapalinu (dalej len CK) cez vrchny uzaver na chladici do plna
2) uzavrel som vrchnak a nalial do nadrzky
3) chvilu som pojazdil a skontroloval stav.
Ak treba, nalej este raz cez vrchnak chladica. Moje pozorovanie: na prvykrat sa chladic neodvzdusnil. Az po asi 200-300 km sa hladina v nadrzke ustalila! Uz som sa bal, ci nemam niekde dieru.
Ak tomu dobre chapem, chladic potrebuje zmeny teploty zo studenej na teplu na naopak, vtedy sa to tepelnou roztiaznostou odvzdusni same. Z principu. U mna ide hadicka z nadrzky ku viecku chladica. Ten je taky "dvojity", co volne neprepusta CK hore-dole, len pod podtlakom a pretlakom, teda ked sa ohrieva (vytlaca vzduch do nadrzky) a ked chladne (nasava CK z nadrzky). Dokonca ked som prisiel na druhy den do garaze, videl som, ze hladina klesla aj o 1 cm. Teraz je to uz stabilizovane a ked som otvoril viecko chladica, videl som, ze je plny az po vrch.


29.03.2004 14:25

Re: Chladic

Dempsey
 Turista 

Ikona

Ja som bohuzial ziadny vrchnak na chladici nevidel. Asi sa budem musiet na to este raz lepsie pozriet. Je to o to horsie, ze k chladicu je velmi zly pristup - kapotaz.
Zohrial som motorku tak, ze mi az zacala svietit kontrolka chladenia a hladina v nadrzke vobec neklesla.


29.03.2004 15:12

Re: Chladic

Patrik900RR
Neregistrovaný

.. motorka nemá spojený chladič s nádobou ( expanzkou ) priamo ale až po zohriatí vody sa ventil pootvori ... kade si lial do chladiča vodu ????


29.03.2004 16:22

Re: Chladic

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

vsak aj to som napisal, ze je to spojene cez taky smiesny vrchnak :-) A kdeze si vrchnak chladica nenasiel, ties ma zaujima, kadial si lial vodu :-)
Dempsey, najdi miesto, kde sa hadicka z nadobky napaja na chladic a to vysetruj. Kapotaz ide dole, to je jasne, neviem ako na Deauville, na mojej iba bocne plasty.


29.03.2004 16:43

Re: Chladic

Dempsey
 Turista 

Ikona

OK, vdaka, skusim sa na to pozriet ked pridem domov.


30.03.2004 10:54

Re: Chladic

frodo
Neregistrovaný

Zalezi od konstrukcie. Niekde na najvyssom bode chladiacej sustavy by malo byt nalievacie hrdlo. Na motorke to nemusi byt na chladici (napr. na mojej to je na termostate, ktory je schovany pod kapotami). Doliat to treba doplna, plus doliat nadrzku a ked sa motor zahreje, tak si natiahne vodu z nadrzky. Problem by asi vznikol, keby sa hadica medzi nadrzkou a chladicom vymenila za hadicu s podstatne vacsim prierezom :-).


30.03.2004 15:04

Re: Chladic

ANDY
 Turista 

No neviem ako vy, ale keď je v chladiči málo kvapaliny, tak ti nepomôže ju liať do vyrovnávačky, lebo si ju nezoberie. Treba ju natlačiť priamo do chladiča (cez ventil- na pravej strane/-nemusí byť/), koľko sa dá a potom motorku zahrej a dolej do vyrovnávačky. Motor stopni a hodnú chvíľu počkaj. Ani neuvidíš, kedy sa z nádržky kvapalina vyparí. Ak sa ani vtedy nevyparí, tak znova natlač do chladiča (keď máš v chladiči málo kvapaliny, tak sa ti ventilátor spustí neskôr-pri inej teplote ako obvykle). A keď už budeš mať toto za sebou a v nádržke sa ti ukáže kvapalina, tak odvzdušnenie príde samo, lebo bublinky budú mať kde unikať (vyrovnávačka). Ak to nepomôže, tak už neviem.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.