Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 696 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

DS auto Sumoto Brno MOTOQUAD www.foxracing.sk Indian - www.klasikmoto.sk choppermania.sk

Anketa:

Jazdil podľa teba Marc Márquez na VC Argentíny 2018 v súlade s predpismi:

Spolu odpovedi: 1390
Áno, bolo to v pohode: 47% (655)
Nie, bolo to ďaleko za: 53% (735)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Suzuki SV650X

Adamoto skútre

Ducati si patentovala variabilný prúdový výfuk - Diskusné fórum - Motošport

Pokec o športových podujatiach všetkých kategórí.

Značky: MotoGP, Superbike, Supermoto, Cestné, Enduro, Motokros, Trial, Quad, Rally, Slovensko, Európa, Svet, Hobby.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuDucati si patentovala variabilný prúdový výfuk - Diskusné fórum - Motošport

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: MotoGP, Superbike, Cestné.

22.01.2017 17:08

Ducati si patentovala variabilný prúdový výfuk

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

nechce sa mi to prekladať - možno job pre nejakého redaktora motoride a bleskovka bude na svete
každopádne velmi sa mi páči ako sa v Ducne nevzdávajú boja so silou svojho motora a vymýšlajú nad konkurenčnými výhodami v rámci toho čo ešte nie je zakázané,..(aby to o rok mohli zakázať rovnako ako krídelká)

som veľmi zvedavý či sa to dostane aj do motoGP ale ako sa v článku píše Ducati si málokedy zvykne patentovať niečo s čím by reálne nepočítala

www.bennetts.co.uk/bikesocial/news-and-views...

Pozri obrázok

Pozri obrázok

Pozri obrázok


22.01.2017 17:57

Re: Ducati si patentovala variabilný prúdový výfuk

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Mám rád takéto špekulanské nápady [dobre] Akurát že pri Talianoch to zaváňa vetou: Ta čo si Talian?? :-D


22.01.2017 18:35

Re: Ducati si patentovala variabilný prúdový výfuk

datadive
 Kávičkár 

ten link mi nejak nejde ... a nikto iny o tam zatial nepise .... tak pockame 8-)


23.01.2017 13:39

Re: Ducati si patentovala variabilný prúdový výfuk

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

datadive ten link funguje ok
explo - spekulantske napady? kridelka boli spekulantsky napad?


23.01.2017 15:48

Re: Ducati si patentovala variabilný prúdový výfuk

datadive
 Kávičkár 

Re: raptor: jj funguje .. uz to aj studujem :-) ... zaujimave

Dôvod úpravy: hm ...pripomina mi to exup, variabilny priemer výfukového potrubia ...
niektory to robia este pred tlmicom a klapkou ... ducati to ide robit na koncovke "clonou"
slovicko JET mi to pride prudko marketingove ... sam som zvedavy, davam do hladacika

Upravené 1 krát. Naposledy upravil datadive (23.01.2017 16:02)


23.01.2017 20:36

Re: Ducati si patentovala variabilný prúdový výfuk

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: keď ani sami ešte nevedia, či to bude fungovať, je podľa mňa špekulantsky nápad :-)


23.01.2017 20:59

Re: Ducati si patentovala variabilný prúdový výfuk

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

...ducna pusti forsaz a mladatkam hned padnu gatky...


23.01.2017 21:27

Re: Ducati si patentovala variabilný prúdový výfuk

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Explo je tam niekde napisane ze este ani sami nevedia ci to bude fungovať? Možno som niečo prehliadol.

Dôvod úpravy: janoval - alebo urobí Cobru >:-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (23.01.2017 21:30)


23.01.2017 22:20

Re: Ducati si patentovala variabilný prúdový výfuk

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

piči.. tolko šelijakých písmenék, číselék, šípék šelijakých okolo motorky z každej strany až mi hodnú chvílu trvalo, že je to vlastne takáto triviálna vec, ktorú každý pozná.. ktorý chuj tomu robil marketing?

na videu v prvých sekundách (keby niekto ako ja pracne študoval, že o čom je tu reč..)


Video: www.youtube.com/watch?v=ss96tsbG5KY


24.01.2017 10:56

Re: Ducati si patentovala variabilný prúdový výfuk

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ChesTTer nechcem podjebávať ale ja ťa mám celkom za smart chalanka ale že je to v princípe čo si postol som sa dovtípil behom pár sekúnd :-)

podľa mňa okrem vyššej spotreby a váhy takéhoto výfuku tým na rovinkách získajú dodatočný výkon ktorý nebude prenášaný cez pneumatiku a vektorovaním zas vačší grip na zadné koleso (lepšia trakcia)

IMHO by mali byť takéto výfuky aspoň dva ak nie tak ten jeden čo bude by mal byť v strede


24.01.2017 11:06

Re: Ducati si patentovala variabilný prúdový výfuk

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

jako ked to všetci chápu z tých biednych obrázkov, tak asi si sedím na kábli, alebo čo..

doteraz sa všetci snažia o vlny vo výfuku, ktoré vycucnú vyhoretú zmes z valca. to ako vážne chcú títo spravit ťah z výfuku? šak ale stíhačky nemajú výfuk, ale trysku. a to dodáva potrebný ťah motoru, ktorý sa o nič iné ako o rýchle vyfukovanie plynov nesnaží. nie tuto ešte kluku pohánat.. no to som zvedavý kolko ťahu dostanú. čo potom jazdec jazdiaci v závese za ducati? budú si držať 5 metrov odstup, lebo by im zhoreli predky na motorkách? ako pri jazde za Y2K? :-O


24.01.2017 11:32

Re: Ducati si patentovala variabilný prúdový výfuk

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ChesTTer podla mna to nebudu nijake zavratne cisla co sa tyka tahu ale v motoGP asi niet kam nejak radikalne skocit takze aj tie najmensie detaily davaju konkurencnu vyhodu

podla mna keby Ducna nejazdila sezonu 2016 s kridelkami tak maju podstatne menej bodov na konci sampionatu. Konieckoncov ze tie kridelka im skratka fungovali svedci aj Lorenzove aktualne vyhlasenie ze nechape preco tie kridelka zrusili.


24.01.2017 11:40

Re: Ducati si patentovala variabilný prúdový výfuk

ChesterTT
 Kávičkár 

Ikona

tak jako viem, že to nepridá výkon, aby to zrýchlilo z nuly na 300 za polovičný čas... v praxi by to znamenalo, že za 5 rokov bude stát full akrap 7500 euro, nie 3500..

prečo zrušili krídelká? no pre yamahu podla mna. celé sa to začínalo vymykat kontrole a ozaj špatilo dizajn motoriek. čo je moc, to je moc. fuj..

Pozri obrázok

vektorovanie výfukových plynov a pod veci sú pekná fičúrka, škoda, že v sériovej produkcii neostal na svete jeden superšport, ktorý by to mohol využit a mal výfuk pod sedlom :-D


24.01.2017 11:45

Re: Ducati si patentovala variabilný prúdový výfuk

teplak
 Edvenčr 

Ikona

Popravde z tych kreslenych obrazkov som ani ja toho moc nepochopil. Kde sipka tu sipka a cisel po ud. A inak nemyslim,ze zrusili kvoli Yamahe tie kridielka. Ducna ich nema o nic krajsie. Ta ma dokonca double hnus na prednej kapote I-GRR Spominam si,ze to bolo niekde uvadzane ako zrusenie kvoli bezpecnosti. Ostre hrany a pod.


24.01.2017 11:46

Re: Ducati si patentovala variabilný prúdový výfuk

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

koli yamahe kridelka urcite nezrusili ;) a dizajn motoriek je v motoGP vzdy prisne funkcionalisticky

vies kolko mladych chlapcov by si dali kridelka na motorku keby to aliexpres ponukal? tony !! :-)))

podla mna vektorovanie vyfukovych plynov je do serie vec silno zbytocna a nezaplatitelna... ale verim tomu ze za dva roky na aliexprese kupis atrapu vektorovacieho ladeneho vyfuku 8-)

Dôvod úpravy: p.s. teplak - s tou bezpecnostou povedal Lorenzo (jak ho ja nemam rad) naozaj padny argument. V sezone 2016 sa naozaj dost padalo a kridelka nesposobili jeden uraz. ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (24.01.2017 11:47)


24.01.2017 12:05

Re: Ducati si patentovala variabilný prúdový výfuk

DDD452
 Kávičkár 

Ikona

Myslim ze by to mohli mat dobre spocitane, plyny maju, uz ich len vyuzit
Je fajn ze sa este da najst nieco cim si pomozu, ked sa manevrovaci priestor stale zuzuje
[
Video: youtu.be/pR0d6s-28MA ]
[
Video: youtu.be/p8FSa5peEUk ]


25.01.2017 8:08

Re: Ducati si patentovala variabilný prúdový výfuk

Explo
 Kávičkár 

Ikona

Re: raptor: Nieje to napisane, ale ani ze to fungovat bude. Myslim si ze motor 1000cm3, ktory je 4-tak vyprodukuje rovnake mnozstvo spalin za 2 otacky. Tj 5m3 za1 minutu pri 10 000 ot za min. Za sekundu je to 83,3 litra cez vyfuk. Jedine ze tam pridaju zmes a vyfuk si bude vzduch brat este z inakadial. Ale to uz ja spekulujem :-)))


25.01.2017 11:52

Re: Ducati si patentovala variabilný prúdový výfuk

xnewstedx
 Turista 

Koment jedneho z diskutujich je, ze ducati sa snazi vyfukom 'vyladit' tlak vyfukovych plynov v celom spektre otacok, nie vektorovat plyny z vyfuku kvoli tahu. Myslim, ze to dava vacsi zmysel.


25.01.2017 14:35

Re: Ducati si patentovala variabilný prúdový výfuk

stading
 Kávičkár 

Ikona

Nie chlapci. Prave ze im ide o to, aby vyuzili vektorovaci tah spalin a tym pomohli preniest dodatocny vykon urceny na akceleraciu moto nie cez pneumatiku (ktora je uz aj tak dost zatazovana), ale pridavnym spôsobom. Urcite to bude spalovat dalsie palivo. Je to v tom clanku od Raptora, co je nan odkaz v prvom prispevku. Precitajte si to, ak viete aspon trosku po ENG (alebo pouzite translator).


25.01.2017 14:39

Re: Ducati si patentovala variabilný prúdový výfuk

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

...tak ako píše standing :-)

XnevstedX - klasicke motoGP vyfuky boli doteraz konstruovane tak aby bol odvod vyfukovych plynov bez odporu (aj tak vzdy vyzerali) v clanku sa mimo ine pise ze tento vyfuk sa bude otavarat a zatvarat tak ako postol video ChesTTer podla toho ci bude treba odvadzat vyfukove plyny bez prekazky alebo pride situacia ze ich bude treba vektorovat

vyzera to mimoriadne zaujimavo totok celé, zvedavý som jak opica kam toto v Ducne dotiahnu



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.